Giant
Sivu 44 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 1620

Aihe: Satula vaihtoon

^juu kaikki riippuu kaikesta. Phenomiakin on eri malliversioita, joista kaikki itsellä käyneet ovat olleet erinomaisia. Kun taas yksi Henge-kokemus riitti mainiosti, ei tarvitse kokeilla olisiko joku Henge hyvä.

Ja kaikillahan on se oma perse satulaa lähinnä. Oma perse ei ole kovin nirso, monenlaiset satulat ovat olleet passeleita, mutta Henge ei.

Jos mä nyt oikein katsoin niin Spessun satuloita ei enää saa 130mm, 143 on kapein? Onko evoluutio muokannut persuuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jos mä nyt oikein katsoin niin Spessun satuloita ei enää saa 130mm, 143 on kapein? Onko evoluutio muokannut persuuksia?
    Taitaa ne kapeimmat olla poistumaan päin. Satulat on myöskin lyhentynyt vuosien saatossa.
    Yksi mitä kannattaa kokeilla, on Spessun Power. Tuota käytetään maastopyöristä maantiepyöriin, korkeassa ja matalassa ajo-asennossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Taitaa ne kapeimmat olla poistumaan päin.
    Voisi tässä yhteydessä sanoa että melko hanurista.
    Eli tässä pitää alkaa leventämään istuinluita.

Mullahan siis on myös 143mm Henge ja ei toimi.

Kuvittelisin että dropperilla on osuutta asiassa. Satulan kapeudesta oli apua ilman hissitolppaa.
    Eilen viimeksi päivittelin että gravelissakin pitäis olla hissitolppa kun ei läskin reidet tahdo lipua L/XL kokosesta Ergon SMCstä ohi.

En tiedä onko vuosikymmenet muokanneet anatomiaani mutta esim. 20-vuotta takaperin sopivan satulan löytäminen oli helpompaa kuin nyt 56-vuotiaana. Selle Italia Flite Superflow tuntuisi olevan tällä hetkellä parasta mitä oma takamus hyväksyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    ...Selle Italia Flite Superflow tuntuisi olevan tällä hetkellä parasta mitä oma takamus hyväksyy.
    Minäkin olen noita uusia Fliteja odotellut ja nyt niitä alkaa viimein näkyä kaupoissa. Miten kokemuksen perusteella vertaisit uutta 2020-mallia edelliseen malliin: pituus tietty hiukan lyhentynyt, mutta löytyykö jotain mainittavaa?
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Minäkin olen noita uusia Fliteja odotellut ja nyt niitä alkaa viimein näkyä kaupoissa. Miten kokemuksen perusteella vertaisit uutta 2020-mallia edelliseen malliin: pituus tietty hiukan lyhentynyt, mutta löytyykö jotain mainittavaa?
    Minulla on ollut lähinnä muita merkkejä ja malleja joten olen varsin jäävi vastaamaan tuohon. On ollut Fizikin malleja ja Selle Italian SLR. Nuo ovat olleet joko väärän muotoisia tai levyisiä. Flite Superflow joka minulla on 147mm leveä joka tuntuu oikealta. Vaikka tuo Flite ei kovin kurvikkaalta sivusta katsottuna näytäkään niin kyllä siinä pers tuntumalta muotojakin on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Yksi mitä kannattaa kokeilla, on Spessun Power. Tuota käytetään maastopyöristä maantiepyöriin, korkeassa ja matalassa ajo-asennossa.
    Viime kesänä uutta satulaa hankkiessani paikallinen kauppias suositteli Poweria ja kehui sen olevan myydyin malli heillä. Parin lenkin verran kokeilin sitä, eikä pahaa sanottavaa ole, mutta ostin kuitenkin Phenomin. Vaimolle olisi tarkoitus ottaa Power kokeiluun.

Power Expertiä lähtis satkulla ulkomailta, taidan silti ajaa tuolla vanhalla Hengellä niin kauan kuin se kestää. Koska tuosta ei mulle voi satula juuri parantua.

Itsellä Power Comp 155mm jota pidin aika hyvänä, mutta nyt vaihdoin Ergon SMC M/L ja ainakin yhden 20km lenkin perusteella tuo ergon sopii vielä paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti putkitunnus Katso viesti
    Viime kesänä uutta satulaa hankkiessani paikallinen kauppias suositteli Poweria ja kehui sen olevan myydyin malli heillä. Parin lenkin verran kokeilin sitä, eikä pahaa sanottavaa ole, mutta ostin kuitenkin Phenomin. Vaimolle olisi tarkoitus ottaa Power kokeiluun.
    Itse olin vastaavan edessä viime syksynä ja tahkosin trainerilla testaten satuloita niin minulle istui parhaiten power arc satula. Jos mahdollista saada testiin niin ehdottomasti kannattaa testata eri satuloita, itsellä meni talvi mukavasti, kun satula ei aiheuttanut epämiellyttäviä tunteita trainerilla kituessa.

Taitaa se vaan olla niin että en mä saa tuota GB:n Galibieria sopimaan mun ahteriin, 300km nyt hierottu ja ei.
    Kaivettava vielä vanha Spessun Henge Comp esille ja testattava.
    .
    Omia kokemuksia: Galibier ei kanssa tuntunut istuvan, tuntui kuin istuis kahden golf-pallon päällä (kuvitteellisesti).
    Otin sitten Araviksen tuohon Meridan cycloon. Tuntui paremmalta. Viime vuoden keväällä pistin sen sitten Kotarin sähköpyörään. Ja kun se Meridan alkuperäinen satula on täyspazka, niin laitoin Galibierin siihen.
    Tänä vuonna teiden sulettua olen ajanut 80% (vähäisistä) ajoistani cyclolla ja Galibierilla. Pisimmät lenkit 3h.
    Keine Problem. Oikeestaan töihin mennessä (sähkö kun mäkee, eikä suihkuu), niin Aravis tuntuu nyt hiven leveeltä.
    Ihme juttua.

Onko jollain kokemuksia SQlabin 611 ihan tässä vuoden sisään? Ei mitään 2016 kokemuksia. Nykyinen satula SDG Radar on tympeä, painetta tulee keskelle vaikka siinä onkin sellanen ura. Kyl se menee alle 2h lenkillä, mutta tuplasti pidemmillä paineen tunnetta lenkin jälkeen. Noissa SQlabeissa on ainakin kivan korkea perä ja kuoppa keskellä. Ajelen muutenkin nokka aika alhaalla, niin korkea takaosa on plussaa. Tiedän että kokeilemalla selviää ja toisen perse ei ole oma perse, mutta kysyn silti.

611 ergowave®

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Onko jollain kokemuksia SQlabin 611 ihan tässä vuoden sisään? Ei mitään 2016 kokemuksia. Nykyinen satula SDG Radar on tympeä, painetta tulee keskelle vaikka siinä onkin sellanen ura. Kyl se menee alle 2h lenkillä, mutta tuplasti pidemmillä paineen tunnetta lenkin jälkeen. Noissa SQlabeissa on ainakin kivan korkea perä ja kuoppa keskellä. Ajelen muutenkin nokka aika alhaalla, niin korkea takaosa on plussaa. Tiedän että kokeilemalla selviää ja toisen perse ei ole oma perse, mutta kysyn silti.
    Hankin omaan Neuroniini vakiosatulan tilalle 611 Ergowave Activen. Erinomainen valinta! Paras satula jolla olen ajanut.

Mulla ei sormet riitä laskemaan kuin monta satulaa mutta Brooks Cambium 17C on nyt parhaaksi kokemani.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Brooks Cambium C17 S täällä. Ihan paras, sillä menee muutama tunti ihan tavan pöksyilläkin. Toppaukset on eh nimittäin, sanamukaisesti omasta takaa.
    Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.

Minä suosittelen SpiderFlexia. Olen sillä ajellut toistakymmentä vuotta, eikä ole minkäänlaisia rasitustuntemuksia, vaikka vedän 100 km pitemmänkin tauon jälkeen. Arvostan mukavuutta ja säästän eturauhasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mulla ei sormet riitä laskemaan kuin monta satulaa mutta Brooks Cambium 17C on nyt parhaaksi kokemani.
    Monia kertoja tullut peesatuksi kokemuksiasi.
    Minullakaan ei tarvetta sinänsä lisätä satuloiden kappalemäärää, mutta jos tuo on noin hyvä kaltaistensa joukossa, niin kait hankintaan menee.
    Onko satula ollut jo pidempäänkin käytössä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tuo satula on kolmessa lenkkipyörässäni, läskissä, täysjoustossa ja cc:ssa. Maantiepyörässä on 15 -malli, jonka olen harkinnut vaihtaa tuohon leveämpään.

Vainniin, tuo numeroyhdistelmä viittaakin leveyteen, luut mitattu tarkalla aaltopahvimenetelmällä 95 mm, meneeköhän 17 jo liian leveäksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Vainniin, tuo numeroyhdistelmä viittaakin leveyteen, luut mitattu tarkalla aaltopahvimenetelmällä 95 mm, meneeköhän 17 jo liian leveäksi?
    En ny ees muista mitä sain itte tulokseksi mutta pienellä riskillä Cambium 17C Roselta tilasin. Painavahan tuo on, rapian puoli vuotta ollu. Tässon vaan se että useampi pyörä kun on niin ei näitä kilsoja yhelle pyörälle ja satulalle niin paljoa tule. Pari pienempää retkeä on Cambiumin kanssa tehty, jos uutta satulaa tarviisin niin valinta ois helppo...

Edit Ylileveä tuo mullekin teoriassa on.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Itellä c15 carved droppitankopyörässä. Oli alussa vaikeeta ja olin aikeissa vaihtaa pois, mut kokeiltuani välissä mm. c17:ää, Avataria ja Toupea, annoin vielä yhden mahdollisuuden. Luulen, että toi oli vaan tosi tarkka säädöistä ja viimeisellä yrityksellä laitoin sen sitten tuurilla oikeaan asentoon ja nyt on hyvä.

Saman olen huomannut, mitä arvokkaampi satula sitä tarkempi säätö, juuri yhden tulitikun verran sietää olla taakse kallellaan.

Omia varastoja tutkiessa löytyi juuri koronan päivänä tullut satula (15.3.2020), Selle Italia SLR TM S1, paninpa tuon tarkasti kohdilleen ja päivän ajolenkki. Ei tuon parempaa tarvitse!
    Kroppa ei ole kovin tärinäherkkä eikä ihan herkkä satulallekaan. Brooksi jää vielä tulevaksi haaveeksi.

En tiedä onko vuosikymmenet muokanneet anatomiaani mutta esim. 20-vuotta takaperin sopivan satulan löytäminen oli helpompaa kuin nyt 56-vuotiaana. Selle Italia Flite Superflow tuntuisi olevan tällä hetkellä parasta mitä oma takamus hyväksyy.
    Edelleen satula mietinnässä, toi Selle Italia ainakin näyttää lupaavalle. Sitäkään vaan ei näytä saavan tarpeeksi kapeana?
    Kona Dew:ssä mulla on 143mm Henge ja juuri toissapäivänä tein pikku ajelun sillä ja ei se sovi mun ahterille alkuunkaan; 143mm tuntuu siltä että "en asetu" siihen kunnolla sivusuunnassa.

Ja sain kyllä viimeisellä 50km lenkillä hiukan ahterin puutumaan tuolla 130mm Hengelläkin, mikä oli kyllä ensimmäinen kerta.

Edelleen satula mietinnässä, toi Selle Italia ainakin näyttää lupaavalle. Sitäkään vaan ei näytä saavan tarpeeksi kapeana?
    Kona Dew:ssä mulla on 143mm Henge ja juuri toissapäivänä tein pikku ajelun sillä ja ei se sovi mun ahterille alkuunkaan; 143mm tuntuu siltä että "en asetu" siihen kunnolla sivusuunnassa.

Ja sain kyllä viimeisellä 50km lenkillä hiukan ahterin puutumaan tuolla 130mm Hengelläkin, mikä oli kyllä ensimmäinen kerta.
    Tosiaankin, Flite SuperFlowta ei taida olla kuin yhtä leveyttä. Useampi ulkolenkki myös tehty ja hyvältä tuntuu, en tiedä mihin perustuu että joitain malleja tehdään ainoastaan yhtä leveyttä.

Tosiaankin, Flite SuperFlowta ei taida olla kuin yhtä leveyttä. Useampi ulkolenkki myös tehty ja hyvältä tuntuu, en tiedä mihin perustuu että joitain malleja tehdään ainoastaan yhtä leveyttä.
    Siitä on leveä rinnakkaismalli Max Flite SuperFlow.

Joo, tuo hinnat alkaen Basso ja sen vakiosatula,
    Selle San Marco GND. Sama juttu kuin Meridan ja Ktmn kohdalla, satula liian pehmee itselle. Istutin viime viikolla .Bassoon mutikselta (Mcarbon) tilatun Berthould Galibierin. Tänään 4,5 h satulassa ja hanuri kiittää. Laittanen tosta fillarikuviin, kuhan enemmän kokemusta + bikepacking.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •