Minulle linkistä aukesi 160mm versio ergosta ja ei tuo nyt niin tavaton ole. Spessun poweria on 143, 155, 168mm versioina. Itse käytän näistä kapeinta.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Minulle linkistä aukesi 160mm versio ergosta ja ei tuo nyt niin tavaton ole. Spessun poweria on 143, 155, 168mm versioina. Itse käytän näistä kapeinta.
Niin jos takapuoli on kuin tukkihevosellamutta aika iso on tuo kokojen ero 144mm pienin ja isoin 160mm niin ajattelis että ei tuo leveysmitta niin nokon nuukaa ole mitä usein annetaan ymmärtää kun monelta valmistajalta löytyy jopa 4 kokoa ja kapein 130mm ja siitä 5mm välein leveämpää.
Kyllä täytyy nyt tätä Fizik Antaresia kehua. Pyörittelin sen päällä tänään 8 h. Vaikka perse väsyi, niin olisi voinut vielä jatkaakin. Jesh!
Hyviä vinkkejä satuloista, sen verran sanoisin kun eräät lausahtaa "vaatii vähintään tuhat km jne... ennen kuin hanuri tottuu" niin varmasti tuossa totuutta mutta kyllä tosi huonon, tai sanotaanko sille omalle perseelle tyystin sopimattoman satulan tunnistaa jo lyhyen ajon jälkeen. Toki kaikki maksaa ja ei noita satuloita läheskään kaikki heti rupea uuteen fillariin vaihtamaan. Viime kesänä pyöräilyn aloittaneena homma meinasi lopahtaa alkuunsa kun jo vartin jälkeen hanuri tulessa. Seuraavana päivänä sama ja vielä seuraavanakin. Lueskelin täältä ja suositusten perusteella pistin erään tunnetun merkin tilaukseen. Ajomukavuus nousi 100%, vieläkin tuntuu jottei toi oo ihan se oikea (muotoiltu malli) joten edelleen täältä katselin ja pistin nro 3 tilaukseen (tasaisempi malli) ja kokeilen sitä toivoen parasta![]()
Ja kyllä, istuinluiden leveyden selvitin jo viime kesänä sekä satulan muut säädöt (vaateri sun muut) ja verrattain laadukkaat pöksytkin löytyy.
Kerro mitä satuloita olet kokeillut ja miten sopi. Jos asustelet kasvukeskuksissa niin on liikkeitä jotka antaa koeajoon. Esim. Tampereella Signature. Vaikka satula itsessään sitten maksaisi 1-20e enemmän kuin halvimmassa nettikaupassa niin on se halvempaa kun arvalla tilailla netistä.
Toimintatapani ei ole se fiksuin, sen myönnän. Toi signature näyttäis olevan hyvällä paikalla kotini suhteen, siinä lähimain on firman käyttämä hierontapaikka joten vois poiketa samalla kertaa... Tossa canyonissa oli ekana joku sellen satula joka siis ei sopinut mulle, seuraava oli Fabrik scoop radius 142 mm (aika ok) ja nyt tulee Fizik antares R3 versus...
Jos ei toi vika tunnu hyvältä ni meen tonne liikkeeseen... (tiedätte sen siitä että täällä joku myy fizikiä halvalla ja vain koeistuttuna)![]()
saatanhan toki olla hiukan kärsimätönkin kun en ole kokeillut tota fabriki muuten kuin ihan vaaterissa, jospa se jokusen millin kallistus suuntaan tai toiseen auttaisi... no en silläkään ole vielä vesilintua heittänyt.
Tämä on ihan yksilöllistä mutta minulla tuskin nuo mainitut satulat toimisi. Maantiepyörän satulan kohdalla osui ensimmäinen Signaturessa ehdotettu satula kohdilleen kun vein sinne näytille pari satulaa millä olin ajanut ja kerroin mikä on ongelma. Valinta oli spessun power jonka kanssa ei ole puutumisongelmia kriittisillä alueilla.
Tri-käyttöön satuloita testailin heiltä varmaan 5 ennen kuin löytyi sopiva siihen käyttöön. Olin jo kyllä pari vuotta aiemmin ostanut semmosen jokseenkin toimivan hieman liian hätäisesti. Tänä vuonna tehdyt testit eri satuloilla siis auttoi ja löytyi parempi.
Eli ei kun kokeilemaan. Satulan hyvyyttä et pysty todistamaan vartin testiajolla mutta kyllä mä yhden tri-satulan pystyin 2min perusteella sanoon että aivan karmee omalle ahterille. Annoin sille vielä 2x30min mahdollisuutta ennen kuin laitoin sivuun. Eli kyllä huonon satulan voi nopeastikin selvittää eikä pidä rimpuilla liikaa.
Siitä talveksi satulaa vaikka maantielle? https://www.lidl.fi/fi/p/syyspyoerae...nsatula/p19922
^kaikkea se kiinalainen tekeekin kun pyydetään
"Mukavan" näköinen. Ja 2500 mAh, tuotahan voisi lämpimällä kelillä käyttää virtapankkina, onkohan virran ulosottoa?
Selle Italian kolmekymmentä vuotta sitten esittelemä Flite on tänään päivittynyt. Uutuudesta kuvia täällä: https://www.selleitalia.com/en/news-...e-and-comfort/
Rule #1: Obey The Rules
Olipa ylltys kuinka paljon eri satuloissa on kiskojen mutka kohdilla eroja?
Kolmessa satulassa jopa 2cm ja tästä johtuen yksi menee uusiksi koska sitä ei saa tarpeeksi taaksepäin.
Miittailin ja säätelin kolme kertaa yhden pyörän satulaa luullen että mittasin väärin ennen kuin tajusin että niissä on noinkin paljon eroja?
Pro satulassa kiskon mutkasta satulan kärkeen 11cm
Spessun 12cm
Bilteman 13cm
Minkälaisia tolppia sulla on käytössä?
Ite oon tykästynyt näihin: https://www.bike24.com/p2343091.html Setbackia on 25mm, mikä on reilusti enemmän kuin useimmissa muissa. Lisäksi säätö on helppo ja tolppa näyttääkin hyvältä. Samaa tolppaa saa myös kirkkaana nimellä Ritchey Classic.
Nyt kyseisessä pyörässä on tuo Konan satulaputki ja muissa suurin piirtein samaa mallia Trekin ja Feltin tuotantoa.
https://2016.konaworld.com/unit.cfm
Tuo bilteman satula on itsellä liian kapeakin et menee vaihtoon. Mutta tuo kiskojen mutkienkin ottaminen huomioonon uusi asia ja pitää selvittää tai sitten vaihtaa satulatolppaa
Muistaakseni Kona Roven alkuperäisessä tolpassa oli setbackia 10mm ja luultavasti toi Unitin tolppa on suunnilleen sama. Mut joo, satuloiden kiskoissa on eroja myös. Esim. Brooks b17 on ongelmallinen, enkä saa sitä edes Ritcheyn tolpalla ihan niin taakse kuin haluaisin.
Posti toi todennäköisesti urani kalleimman satulan koskaan. Vaihtaessani totesin, että eihän nämä tolpan satulakiinnittimet mahdukaan kiskon ympärille. Mittaillessani ja nettiä selatessani sitten opin, että satulassani on kuituiset 7x9,3 mm kiskot ja systeemini tukee kai vain pyöreää 7 millistä. Voihan nöösin nöösit.
Pyörässä, johon satulaa kaavailin, on valmistajan oma tolppa ja ainakaan netistä en löytänyt siihen sopivaa "saddel rail clamp". Eli ratkaisu taitaa olla vanhempaan pyörään sopivalla clampilla varustetun kuitutolpan osto.
Harrastaminen on kivaa ja speksailu ja omatoiminen oppiminen ja tekeminen jos mahdollista vielä kivempaa, mutta lompakon päälle se ottaa.
^ Tässä kohtaa tuosta ei valitettavasti ole apua. Yläpuolen puristus tulee ikäänkuin sivulta, jolloin tuo 9,3 mm korkeussuunnassa tulee oleelliseksi. Tsekkaan vielä valmistajan sivut toistamiseen, jos se sieltä kuitenkin (fingers crossed)...
Oliskohan tästä mihinkään tai löytyiskö nykyiseen ihan oma
https://www.bike-discount.de/en/buy/...-9%2C6mm-37191
Tämä voisi malliltaan hyvinkin toimia. Toki sovitus voi helposti leveys tai korkeus suunnassa heittää muutaman millin ja se on sitten siinä.
Tolpan valmistajalta (Ribble) löytyi 7x9 millinen clamp kun satula siis 7x9,3. Laitoin tilaukseen. Kuituhan antaa foorumin mukaan periksi...
PROLOGO Scratch M5 PAS Nack
Eipä mulla tähän mitään apua ollut, se selvisi tuo NACK on joku prologon kisko "standardi". Samaa satulaa olis ollut myös 7mm Tirox kiskoilla että mikäli vaihto oikeus on...
Sillä alunperin kysyin kun itse meinasin innoissani ostaa tarjouksesta Ritcheyn satulan kunnes selvisi että vaatii omanlaisen kiinnityksen
Edit.
TERUn linkin clamppi pitäis olla se oikea, jos vaan tolppaan sopii
Saattaa olla, että olen ainoa suomen kielellä maailmassa operoiva henkilö, jolle tällä tiedolla on merkitystä mutta viedäkseni tapauksen päätökseen..
Ribblen erikseen tilattava 7x9 saddle clamp sopii hyvin Prologon 7x 9,3 nack kiskolle. Voisi toimia jopa 7x9,6 kiskoille, sen verran väljää on.
Taitaa se vaan olla niin että en mä saa tuota GB:n Galibieria sopimaan mun ahteriin, 300km nyt hierottu ja ei.
Kaivettava vielä vanha Spessun Henge Comp esille ja testattava.
Mulla vaan on nyt joku fiksaatio ruskeaan satulaan.
Omaako joku kenties kokemuksia Selle italian Novust Boost Gravel heritage superflow satulasta?
Näyttää siltä että mun satulassa tulee olla joko halkio tai ura(henge), muutoin puutuu meisseli.
Ongelma on se, että mun vanha Henge alkaa näyttää jo kulumisen merkkejä, ja uudemmat Henget ei ole yhtä hyviä. Pari niitä on varastossa.
Vanhaa mallia ei näytä oikein löytyvän 130/140millisenä enää.
Tai onko Spessulla nykymallistossa satulaa joka menis lähelle tuota vanhaa Henge Compia ominaisuuksiltaan?
Itse korvasin Hengen Phenomilla ja tyytyväinen olin. Muistaakseni noi oli suht samanlaisia.
Kirjanmerkit