ElectrobikeAjopyoraGiantShimanoCanyonVelosport
Sivu 21 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1621

Aihe: Satula vaihtoon

Ettei kivikova Brooks vain olisi ylikireällä? Itse olen ajanut läpimärällä Brooksilla ja vieläpä useammalla eri mallilla eikä niistä yksikään ole pilalle mennyt tai muotoutunut väärin. Noilla ajelee aika monet maailmanympäripyöräilijät sun muut hulluttelijat.

Jotenkin en jaksa uskoa, että Gambiina ihan vuodessa tai kahdessa pilaantuu. Harva lesta ikuinen on.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Vihdoin tuli Cyclestoren paketti ja SQ lab satula 611 active race, pikaisella raineriajolla satula tuntuu hyvältä mutta totuus selviää sitten ajossa ulkona.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Vihdoin tuli Cyclestoren paketti ja SQ lab satula 611 active race, pikaisella raineriajolla satula tuntuu hyvältä mutta totuus selviää sitten ajossa ulkona.
    Miten se tuli? Minä en ole saanut vielä ja melko samoihin aikoihin tilattiin.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Eiköhän se toimi, kun muistaa vain istua riittävän takana. Noiden kanssahan voi joutuakin vähän säätämään satulaa pituussuunnassa aiempaan verrattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    ...Itse olen ajanut läpimärällä Brooksilla ja vieläpä useammalla eri mallilla eikä niistä yksikään ole pilalle mennyt tai muotoutunut väärin. ...
    Sitten ne ei ole olleet läpimärkiä. Minulla vettyi lähes uusi brooks(Flyer) kolmellasadalla kilometrillä, noin puolivälissä. Loput 150 km satulan nahka oli rautoja vasten ja kyllä painoi persusta. Satula ei palautunut ennalleen enkä ole sitä sen jälkeen käyttänyt.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Miten se tuli? Minä en ole saanut vielä ja melko samoihin aikoihin tilattiin.
    Postiin tuli ja mulla tosiaan Cyclestoresta tuli sekä parcelfocen että GLS seurantakoodit ja tuolla GLS koodilla voi seurata pakettia myös Itellan seurannassa eli 11 ensimmäistä numeroa.
    Mulla tilaus ylitti yhtessummassa 200€ niin tuli tuo ilmainen kuljetus parcelforcena, noissa normaaleissa ei kai ole mitään seurantaa niin paha sanoa mutta luulisi että saat kohta Itellallta ilmoituksen että paketti on noudettavissa.

Satavarmasti on läpi asti märkä ollut. Mun kilometrit nyt vaan ei ole lenkkikohtaisesti tota luokkaa. Brooksin oma suojapussukka on aika yliveto; istuu napakasti ja suojaa hyvin. Kuraa jos pääsee väliin niin pintanahka kyllä kärsii.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Itsellä kun nahkasatuloista on yltä ja päältä hyvin rasvattu niin ei näillä elopainoilla ole kauheasti notkunut. Helposti unohtuu se satulan alapuoli rasvata niin voihan se kai silloin vettyä pahasti. Viime TdH tuli reippaasti vettä ja loppumatkasta satula hieman painui mutta ei piloille mennyt. Pieni kiristys ja hyvä tuli. Kyseessä oli vielä kaiken lisäksi brooksin kaikkein kapoisin kilpamalli.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Nyt hää sitten saapu tämä Sqlabsatula. Vaikuttaa kevyeltä. Mitenkähän tuo keinumisefekti toimii. Pitää aloittaa pehmeimmällä elastomeerilla. Pääsiäisen jälkeen aion kokeilla. Onpa tuo UK:n ryal mail hidas.
    Jos et aja et voi ottaa!

No, onko jo mielipiteitä SQlabista? Tiedän, mitä itse ajattelen, mutta kiinnostaa kuulla, miten toisilla on toiminut.

Fizik Aliante Gamma Kium on nyt ollut pitkäaikaistestissä. Maantiepyörään ei mulla passaa ollenkaan, crossarissa hieman pystymmällä ajoasennollani taas aivan erinomainen ja varsinkin kun arvasin penkkiä muutaman millin aiempaa alemmaksi laskea ynnä sain kulman kohilleen.

Sinänsä huvittavaa että Sir Bradley käyttää myös Aliantea. Mulla ei nuo selän kurvit vaan Alianten filosofiaan maantieformussa taivu. Kulman säätö on suorastaan pirullista, mun tumpeloinnilla pitää tolpassa olla portaaton systeemi.

No mustavalkea Aliante istuu värikoodaukseltaankin crossariin oikein hyvin Eli Opiumissa on sitten se oikea satula.

Vielä se yksi penkki pittää saaja, Bontragerin Serano saattas olla aika mieluisa ellei sitten nyt hiukka liika pehmeenä pitämäni Fizikin Arione Tri2:n rinnalle hommais tään Fizikin Chameleon-tyyppisen, mikä senkin satulan nimi ny olikaan.

Luojan kiitos kuiten ettei ole akuutimpaa satulaongelmaa, nykyisilläkin pärjää ynnä tallistahan löytyy varuiksi vielä jokunen penkki. Mutta loistosatulaa kannattaa hakea kuin Graalin maljaa.
    arctic biker muokkasi tätä : 22.04.2014 at 23.16
    I väntan på ännu dåligare tidet

Satulan kallistuskulman säätö on myös mulla ongelma. Mun pyörän ISP tolpan nokassa olevaa kiinnitystä voi säätää (kai?) vain portaittain ja yksi "napsu" on liikaa. Harmillista. Mistäköhän löytyisi ko. tolpan nokkaan hyvä ja HALPA osa? Ritchey valmistaa sellaista, mutta vajaa 100 euroa on liikaa mulle.

Ostapa arctic biker se Serano testiin, niin minäkin saan ensikäden tietoa siitä . Toistaiseksi kevään ajan on ollut testissä Prologo Scratch Pro Plus ja sen tosi hyvä.

Nyt kun vauhtiin päästiin niin yksi "halppis" satula, joka soveltunut herkälle perseelleni, niin maastossa kuin maantielläkin, on 4ZA Stratos. Mielestäni onnistunut muotoilu kaikenkaikkiaan. Satulan päällinen on luistava ilman ylinmääräisiä saumoja, ei kuitenkaan niin että siitä liukuisi pois. Flätti perä tukee hyvin. Jostain luin että tulisivat samalta linjalta kuin Prologon vastaavat, monta kertaa kalliimmat mallit. ?? Oon tykännyt ja hamstrannut parikin kappaletta eri värisiä.

Ja mitä SQlabb race activeen tulee niin testit jatkuu. Tuntuma on eri (yllätysyllätys) kuin Brookseissa, joten vielä on totuttelu jakso menossa. Mitään varsinaisia ongelmia ei ole ilmennyt n. 250 km matkalla, mitä satulalla on nyt ajettu. Toistaiseksi pysyy pyörässä kiinni.

Mun pyörän ISP tolpan nokassa olevaa kiinnitystä voi säätää (kai?) vain portaittain ja yksi "napsu" on liikaa.
    Ainakin mulla saattaa olla ihan henkisellä puolella nää portaalliset säädöt, se vaan tuntuu että napsu liikaa tahi liika vähän.
    Crossari peri nyt Feltin orkkiskuitutolpan misson portaaton kulman säätö. Ja toi tolppa pysyy Alianteineen siinä niin kauan kuin kestää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    No, onko jo mielipiteitä SQlabista? Tiedän, mitä itse ajattelen, mutta kiinnostaa kuulla, miten toisilla on toiminut.
    FWIW "non-active" malli on hyvin toiminut, 5 lenkkiä 90-165 km, yht. 620 km. Ei vaatinut totuttelua eikä vaakasuorasta poikkeavaa säätöä. Vaatii ehkä kuitenkin ns. aktiivista istuma-asentoa (eli ryhdin ylläpitoa mm. vatsalihaksia käyttämällä, mikä lienee pelkästään hyvä asia). Aion ehdottomasti pitää maantiepyörässä (ja jätän SMP Forman cyclocrossariin).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Jonkin verran jo tuntumaa 611 Activesta ja ei se tunnu ollenkaan huonolta persausta vasten, ei puutumista havaittu. Normaalisti vaakatasossa ei sen ihmeempiä säätöjä mutta ehkä vielä otan satulaa snadisti eteenpäin.
    Tuota satulan joustoa en itse ole erityisesti huomannut mutta eipä sillä ole oikeastaan väliä. Tällä tuntumalla voin sanoa että parempi satula mun ahterille kuin Spessun Riva.

Eka lenkki tuolla 611 satulalla. Ei kovin myönteistä tulosta tullut. Laitoin satulan ohjeiden mukaan vähän Arionea edemmäs ja nokkaa ihan vähän alas, mutta tänään 20 kilsan lenkki oli liikaa. Satula painaa perineumia munien juuresta. En uskalla ajaa sillä nyt. Seuraava vaihtehto on reikäsatula. Tämä siirtynee crossariin. Ehkä pitää varmuuden vuoksi vielä kuukausi olla ajamatta ja keskittyä kuntosaliharjoitteluun.
    Jos et aja et voi ottaa!

Eka lenkki tuolla 611 satulalla. Ei kovin myönteistä tulosta tullut. Laitoin satulan ohjeiden mukaan vähän Arionea edemmäs ja nokkaa ihan vähän alas, mutta tänään 20 kilsan lenkki oli liikaa. Satula painaa perineumia munien juuresta. En uskalla ajaa sillä nyt. Seuraava vaihtehto on reikäsatula. Tämä siirtynee crossariin. Ehkä pitää varmuuden vuoksi vielä kuukausi olla ajamatta ja keskittyä kuntosaliharjoitteluun.
    Oudolta kuulostaa, koska siinähän on nokka alempana. Siten jos se painaa, niin sitten ihan mikä tahansa muu satula, reiällä tai ilman, painaa vielä enemmän. Istuitko varmasti riittävän takana "hyllyllä"?

Minä luulen, että syy on tien töyssyissä. Vaikka istut miten niin terävässä töyssä nokka lyö perineumiin. Nyt eturauhasleikkauksen jälkeen pehmeissä osissa on sisäpuolisia arpia niin iskut eivät tee hyvää.
    Voi olla jopa niin, että kun nokka on alempana ja väliin jää löysää niin nuo iskut tuntuvat kovemmilta.

Satula kipeyttää myös hieman istuinkyhmyjä. Tämä lienee kuitenkin tottumiskysymys. Mitää satulan keinumista en huomannut vaikka laitoin pehmeimmät elastomeerit. Todellisuus taitaa olla piirrustuspöytää ihmeellisempi.
    Jos et aja et voi ottaa!

Mä en huomannut tuollaista ongelmaa ja satula on parempi kuin spessun reijällinen satula. Voihan se olla että toi satula ei vaan sovi sun takamukselle. Mitä tohon satulan keinumiseen tulee niin ei sitä itse välttämättä huomaa mutta perässä ajava saattaa liikkeen huomata.

Oma 611 saapui eilen ja ruuvailin sen aamulla On Onen Fattyyn kiinni. Jäi vähän ristiriitainen fiilis, samoin kuin Hannulla, niin minulla istuinkyhmyt herkistyivät hieman. Mulla on se middle elastomeeri, koska olen läski ja noudatin Sq Labin taulukkoa. Taidan nostaa seuraavaksi nokkaa vähän ylös ja siirtää satulaa eteenpäin sen verran kuin kiskoissa on varaa.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Minä luulen, että syy on tien töyssyissä. Vaikka istut miten niin terävässä töyssä nokka lyö perineumiin. Nyt eturauhasleikkauksen jälkeen pehmeissä osissa on sisäpuolisia arpia niin iskut eivät tee hyvää.
    Voi olla jopa niin, että kun nokka on alempana ja väliin jää löysää niin nuo iskut tuntuvat kovemmilta.
    Ei sen pitäisi kyllä osua. Ehkä sinulla on vielä turvotusta leikkauksen jäljiltä niin paljon tai muuten itse tärsky sattuu? Nimittäin saa olla aika kova tärsky, että tuohon satulaan uppoaa ja siten osuu alempana olevaan nokkaan.

Satula kipeyttää myös hieman istuinkyhmyjä. Tämä lienee kuitenkin tottumiskysymys. Mitää satulan keinumista en huomannut vaikka laitoin pehmeimmät elastomeerit. Todellisuus taitaa olla piirrustuspöytää ihmeellisempi.
    Se on oikein, että kipeyttää. Niin sen alussa kuuluukin, kunnes ne tottuvat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Jäi vähän ristiriitainen fiilis, samoin kuin Hannulla, niin minulla istuinkyhmyt herkistyivät hieman.
    Minulla talven käyttämättömyyden jälkeen kipeytyvät niin, että seuraavalla lenkillä saa hammasta purra. Mutta niin sen kuuluu mennä. Se on merkki siitä, että paino on istuinluilla (ja siitä, että ei ole paljoa pehmusteita). Jos ei totu vähitellen muutamassa viikossa, niin sitten tietysti pehmusteita on liian vähän (satulassa tai housuissa). Minä en pidä pehmustepöksyjä ollenkaan. Tuo satula vaatii totuttelua jonkin verran. Siinä tosiaan pitää istua kuin hyllyllä eli riittävän takana. Kun siihen pääsee kiinni, niin voi autuutta, kun etuosa on kuin ilmaa vain alla. Ei paina, ei puuduta. No pain, no gain.

Tuli kans kopattua se alennuksessa ollut 611 active Race. Vielä ei ole hanurin alle ehtinyt mutta aloin tossa miettimään, että millanenhan lifecycle noilla elastomeereillä on ja miten vanheneminen esiintyy. Kovettuuko muovit, menettää ominaisuutensa?

Mä luulen että noi elastomeerit kestää kyllä helvetin kauan enen kun alkaa kulahtamaan, aika pieni rasitus niihin kuitenkin kohdistuu.

Hannulle: Kuuntele. Jos alapää sanoo "älä pyöräile", niin älä pyöräile. Ei kesä ole vielä loppunut.

Oon tällaisella ISM Prologue-satulalla ajellu kuukauden verran: http://www.ismseat.com

Ei oo kertaakaan enää kassit/nakki puutunut. Näyttää hassulta, ei oo keventelijän valinta, mutta toimii. Istuinkyhmyjä piti tähän totutella - ne oli aluksi arat.

Tampereella noita oli Samulla signature.fi:ssä hyllyssä.

Banaanijänis.
    Etäpohjalainen banaanijänis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Hannulle: Kuuntele. Jos alapää sanoo "älä pyöräile", niin älä pyöräile. Ei kesä ole vielä loppunut.
    Joo täytyy kuunnella. Ajattelin siirtyä hetkeksi pienempiin pyöriin, eli rullaluistimiin ja rullasuksiin.
    Jos et aja et voi ottaa!

Tuli vaihdettua maasturiin SLR TT:n tilalle SLS kit carbonio ja pakko vaan kehua kyseistä jakkaraa.
    SLR-sarja on omalle persiille sopinut todella hyvin ja tämä oli erittäin saumaton siirto. En edes muistanut että satula oli vaihtunut.
    50km maastolenkin jälkeenkään ei takamus kipeytynyt. Taitaa olla siispä karvan verran parempikin satula.

Painoa on vähän enemmän kun vanhassa, mutta TT:n hinnalla saa näitä noin 4 kpl joten oli pakko kokeilla.

Kysymys pääkaupunkiseudulla asuville;

Mitkä liikkeet myyvät noita ISM satuloita Helsingissä tai lähiseudulla? Probike Nummela ilmeisesti, onko muita?

Tulossa vkl ajaksi sinne ja tuo satulatyyppi kiinnostaisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •