VelosportHuntteriElectrobikeContinentalGiantVelobe
Sivu 20 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1621

Aihe: Satula vaihtoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Mitä muita reikäsatuloita suosittelisitte(hinta-laatusuhteeltaan hyviä)?
    Reiän ongelma on siinä, että se keskittää vain suuremman paineen sen reunoille. Voima pysyy samana, mutta pinta-alan pienentyessä paine kontaktipinnoilla kasvaa. Suosittelen, että vilkaiset Sqlabin satuloita. Sieltä löytyy jopa ihan tuollaiseen tilanteeseen tehty "lääketieteellinen" satula: http://www.sq-lab.com/en/sqlab-produ...edical-en.html

Mutta noissa heidän perinteisemmissä satuloissa on kahden portaan suunnittelu. Siinä nokka on vähän alempana, jolloin suurempi osa painosta pysyy istuinluilla ja veri saa kiertää paremmin pehmytkudoksissa. Käy läpi nuo mallit ja katso sieltä noita enemmän race-satuloita. Ja lukaise se heidän esitteensä satulan valinnasta läpi. Siinä on tosi hyvää tietoa asiasta. Koko homman juju lyhykäisyydessään on saada paino istuinluille ja 99,9 % satuloista ei sitä tee, koska niissä on nokka liian ylhäällä. Mitä enemmän nojaudutaan eteen, niin sen enemmän paino pyrkii istuinluilta siihen nokan päälle ja sen enemmän se vaatii satulalta asian huomioimista. Tuo 611 voisi olla aika hyvä valinta: http://www.sq-lab.com/en/sqlab-produ...n/race-en.html
    orc biker muokkasi tätä : 03.04.2014 at 01.48

Mulla on molemmissa pyörissä toi Sq-lab 611. Suosittelen kokeilemaan.

Satula vaihtoon

Olisiko tuollaisesta apua.
    http://youtu.be/R_SKJuDi4vY

Mihin sitä nokkaa oikein tarvitaan?
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    (...)Sieltä löytyy jopa ihan tuollaiseen tilanteeseen tehty "lääketieteellinen" satula: http://www.sq-lab.com/en/sqlab-produ...edical-en.html
    Tallista täytyy tosin siina tapauksessa löytyä myös pystyasentopyörä

(...)Tuo 611 voisi olla aika hyvä valinta: http://www.sq-lab.com/en/sqlab-produ...n/race-en.html
    Sikäli kuin olen ymmärtänyt oikein, 611 Active eroaa 611:stä siten että se "keikkuu" sivusuunnassa eli myötäilee lantion heiluntaa (mikä voi johtua ajajan rakenteellisista ongelmista tai vain puutteellisesta pyöritystekniikasta). Onko täällä kokemuksia systeemin toimivuudesta ns. vauhtikuntoilijoiden tai succispellejen käytössä?
    kuovipolku muokkasi tätä : 03.04.2014 at 11.02

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tallista täytyy tosin siina tapauksessa löytyä myös pystyasentopyörä
    Ehkä. En ole kokeillut. Mutta toisaalta itse ajan maastopyörällä ja silloin ei käytännössä ole painoa kuin istuinluilla jyrkkiä ylämäkiä lukuun ottamatta. En tiedä, miten suuren nojan nuo sallivat ilman, että menee muuten hankalaksi. Olisi joskus jännä kokeilla, mutta ovat aika tyyriitä pelkästään kokeiluun. Katseita tuollaisella varmaan keräisi.

Sikäli kuin olen ymmärtänyt oikein, 611 Active eroaa 611:stä siten että se "keikkuu" sivusuunnassa eli myötäilee lantion heiluntaa (mikä voi johtua ajajan rakenteellisista ongelmista tai vain puutteellisesta pyöritystekniikasta). Onko täällä kokemuksia systeemin toimivuudesta ns. vauhtikuntoilijoiden tai succispellejen käytössä?
    Itse olen pohtinut myös aihetta. En vain tunne fysiologiaa niin hyvin, että osaisin sanoa, mikä on lantiolle parasta. Onko sen luontaista liikkua vai pitäisikö pysyä paikallaan? Jos tunnette lääkäreitä, fysioterapeutteja, osteopaatteja yms., niin kyselkäähän tuosta aiheesta, että kumpi on luontaisempaa ja vähemmän kuluttavaa lantion seudulle.

Mutta noissa heidän perinteisemmissä satuloissa on kahden portaan suunnittelu. Siinä nokka on vähän alempana, jolloin suurempi osa painosta pysyy istuinluilla ja veri saa kiertää paremmin pehmytkudoksissa. Käy läpi nuo mallit ja katso sieltä noita enemmän race-satuloita. Ja lukaise se heidän esitteensä satulan valinnasta läpi. Siinä on tosi hyvää tietoa asiasta. Koko homman juju lyhykäisyydessään on saada paino istuinluille ja 99,9 % satuloista ei sitä tee, koska niissä on nokka liian ylhäällä. Mitä enemmän nojaudutaan eteen, niin sen enemmän paino pyrkii istuinluilta siihen nokan päälle ja sen enemmän se vaatii satulalta asian huomioimista. Tuo 611 voisi olla aika hyvä valinta: http://www.sq-lab.com/en/sqlab-produ...n/race-en.html
    Tuo 611 alkoi kiinnostaa. Mittailin pahvitestillä istuinluiden etäisyyden ja se oli 13 senttiä. Onko silloin satulan leveys myös tuo sama senttimäärä? Nuo lääketieteelliset vaativat pystymmän ajoasennon kuin maantiepyöräni tarjoaa. Hinta näyttää vaihtelevan 113 -160 euroa netissä. Ilman postikuluja..

Onko muilla kokemuksia satulasta kuin orcilla.
    Jos et aja et voi ottaa!

Muistaakseni mitta oli istuinluiden leveys +2cm eli jos on istuinluut 13cm niin satula tulisi olla 15cm
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Tuo 611 alkoi kiinnostaa. Mittailin pahvitestillä istuinluiden etäisyyden ja se oli 13 senttiä. Onko silloin satulan leveys myös tuo sama senttimäärä?
    Tuon linkin takana on kuva siitä. Siinä aika yläosassa sivua. Se kuva, jossa on eri ajoasentoja ja +0, +1 jne. Se tarkoittaa siihen mittaukseen nähden. Eli sinä lisäät tuohon 13 senttiin ajoasennostasi riippuen 0-4 senttiä.

Voisi kuvitella että tällä valinnalla ei mene metsään. Tai sitten voi jos ajoasento on todella makaava tai aivan pysty. Mielestäni "normaaliin" ajoon toi 1-2cm lisä luiden leveyteen on aika passeli.

Tuon linkin takana on kuva siitä. Siinä aika yläosassa sivua. Se kuva, jossa on eri ajoasentoja ja +0, +1 jne. Se tarkoittaa siihen mittaukseen nähden. Eli sinä lisäät tuohon 13 senttiin ajoasennostasi riippuen 0-4 senttiä.
    Jep! 14 senttiä näyttäisi olevan minulle paras. Tilasin täältä. Ehdottomasti halvin. Jos tuo ei sovi nyt toipilasaikana niin varmaan sen jälkeen. Toivottavasti firma on luotettava.
    Jos et aja et voi ottaa!

Mulla istuinluut 130 mm tai hiukan alle aaltopahvista riippuen ja asento melko matala. Jos penkki on hiukankin pyöreä, niin ekan satasen jälkeen on jalkoväli täysin tunnoton ja loppumatka on pakko ajaa putkelta, oli penkissä reikää tai ei. Esim. 14-senttiset Spessun Romin Evo tai Prologon Kappa Evo meni vaihtoon 200-300 km jälkeen.
    Viime syksynä ajoin Euroopan reissun 2652 km SQLabin 612:lla (14 cm) ja penkki oli loistava mun takapuolelle. Maantiepyörään laitoin nyt keväällä kiinankuituisen 143 mm leveänä ja viime lauantain 150 km meni mukavasti istuskellessa. Ääni varauksetta SQLabille, tosin mullakin yhdestä 611:sta vääntyi kiskot, 612:ssa taitaa olla lujemmat. Kuitupenkki vaikuttaa myös hyvältä, koska se on suora, ei kupera, ja kova, niin että paino on istuinluilla eikä pehmytkudoksilla. Ajohousut on ohuella pehmusteella, paksummilla pehmusteilla on samanlainen vaikutus kuin liian pehmeällä tai pyöreällä penkillä.

PS. kun sai painon kunnolla istuinluille, niin aluksi ne hiukan aristivat, mutta se meni pian ohi.
    ArtK muokkasi tätä : 03.04.2014 at 16.51 Syy: PS.

Jep! 14 senttiä näyttäisi olevan minulle paras. Tilasin täältä. Ehdottomasti halvin. Jos tuo ei sovi nyt toipilasaikana niin varmaan sen jälkeen. Toivottavasti firma on luotettava.
    Cyclestoresta olen kerran tilannut, ei moitittavaa toiminnassa.

Tossahan innostuin ja pistin myös tilaukseen Sq Lab 611 Active Race satulan, omat luut oli mitattuna 12cm joten otin nyt 14cm satulan ja toivon että edellä mainitsemallani tavalla ei mene pahasti metsään
    Grugi muokkasi tätä : 03.04.2014 at 21.32

SQ Labin 611 mallia saa edukkaasti bike-componentsilta: http://www.bike-components.de/produc...aufmodell.html
    Väri on vähän "hankala", mutta hinta 60 € ei ole paha jos haluaa tuon penkin sopivuutta omaan takapuoleen testata. Mulla on toi odottamassa hyllyssä seuraavaa fillaria varten ja vastaava mustana ollut käytössä jo parisen vuotta- molemmat leveimpänä mallina (15 cm). Ostin ekan Saksasta kivijalkaputiikista,tehtiin toi aaltopahvitesti (persluiden mitta 13 cm) ja myyjä kyseli minkä tyyppiseen ajoon tulee (sanoin "All-Moutain" ) jolloin suositteli tuota leveintä mallia. Ei mennyt olleenkaan hutiin, on toiminut tosi hyvin. Tosin testasin jo satulaa aikaisemmin vuokrafillarissa (Liteville 301) ja tykästyin jo silloin joten ihan "sikaa säkissä" ei tarvinnut ostaa. Suosittelen kyllä kokeilemaan..

Jos 15-senttistä arvelee sopivaksi, edullisin hinta (€43.37, free delivery to Finland) löytyy Hannun ansiokkaasti löytämästä Cyclestoresta. Bike-Componentsin hinnalla (ilman postikuluja) saa Cyclestoresta Active-mallin, joka ilmeisesti on monelle parempi vaihtoehto, mutta voi olla olematikin.

Mutta kiitos linkistä; valkoiseen pyörään sopinee parhaiten tuollainen mielipiteitä varmasti jakava valkoinen satula. Paffitestin tuloksen (painumien keskipisteiden väli 10,9 cm) valitsin maantiepyöräkäyttöön 13-senttisen. (Olen ollut erinomaisen tyytyväinen SMP Formaani, mutta satuloiden suhteen taitaa päteä, Smokey Robinsonin sanoin, "You better shop around".)

Hannulle kiitokset vinkistä. Tuollahan oli noi Sqlabit todella jopa halpoja, mukaanlukien ilmaiset postit. 611 race 14cm ja muuta pientä lähti tilaukseen. Itellänikin vielä se täydellisen satulan etsintä kesken. Brookseista oon tykännyt mutta jotain kevyempää olen etsinyt järkevässä hintaluokassa. Rapakelin pyörässä ollut nyt vuoden verran Lidlin kopio Sqlabista joka sekin ollut hintaansa nähden ihan mainio satula.

edit. Hinnasta sokaistuneena tilasin näköjään tuon active mallin.

Tilasin Sq Labin 14cm race activen eilen ja äsken tuli cyclestore.co.uk:sta mailia perään, että ovat myyneet itsensä lyhkäiseksi ja satulat on out of stock. Eilen siis tuli jo vahvistus, että tavaraa löytyy. Bike-discountin tilaus meni myös eilen sisään ja kamat oli jo tänään lähdössä, joten nyt on olo on kuin sillä pienellä oravalla.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Ensimmäinen lenkki takana 611 race activella ja suoraan ajokamppeet päällä syöksyin tilaamaan toista Cycle Storesta. Sen verran hyvän satulan extreme- pyöräilijä/urologi Stefan Stondis, vai mikä hänen nimensä oli, on suunnitellut. Harmikseni 14cm on myyty loppuun molemmista 611 malleista.
    Satulan keikkumista ei kyllä ajossa huomaa, en tiedä olisiko eroa jos ajaisi perusmallilla jossa jäykkä runko. Käytin mustaa eli jäykintä elastomeeripalaa satulan alla, painoa minulla n.82kg.
    Jokatapauksessa erittäin miellyttävä satula. Perus 611 lähtee heti tilaukseen jos niitä tulee samaan hintaan lisää myyntiin.

Ei ole Royal mail vielä ovella käynyt. Nyt on satulan postituksesta viikko. Ilmaiseen toimitukseen ei saanut träkkauskoodia. Kai se kuriiri tulee ovelle vai pitääkö satula noutaa jostakin?
    Jos et aja et voi ottaa!

Ei ole Royal mail vielä ovella käynyt. Nyt on satulan postituksesta viikko. Ilmaiseen toimitukseen ei saanut träkkauskoodia. Kai se kuriiri tulee ovelle vai pitääkö satula noutaa jostakin?
    hmm, erikoista. Käsittääkseni tilasit aiemmin kuin minä? Mulla noi Royal Meilin postipaketit tulee suoraan omaan postilaatikkoon. Katso että postin sekaan ei ole eksynyt lappua kuriirilta jossa ilmoitus yrityksestä käydä tuomassa pakettia. Joskus se on pieni lappu joka helposti hukkuu mainosten sekaan. Toivotaan että satula löytää perille.
    V-P.V muokkasi tätä : 10.04.2014 at 16.16

Mulla tuli cyclestoresta maili kun tilauksen tein ja siinä oli parcelforcen ja GLS:n seurantanumero. Tilaus lähtenyt 4.4 Englannnista ja 8.4 Tanskasta kohti Turkua josta se Itellan kyydillä kulkeutuu toivottavasti Hellsinkiin.
    GLS:n mukaan Tanskasta turkuun menee se 2pvä joten tänään tai huomenna pitäisi paketin olla Turussa. Melko varmasti menee ensi viikolle kunnes paketin saan.
    Harmi että kyseisessä puljussa ei ole Express toimitus mahdollisuutta.

Onko Brooks Cambiumia ketään vielä kokeillut ?

Työmatkakulkupeliin ajattelin uuden satulan hommata. B17 siinä on nyt ja se tuntuu tosi mukavalle, eli sen puolesta ei ole vaihtotarvetta ja se meneekin sitten toiseen pyörään (Team Pro Classicin tilalle joka ei tunnu ollenkaan sopivan omalle hanurille) jatkamaan palvelusta.
    Toinen B17 olisi varma valinta mutta tuo Cambium houkuttaisi materiaalin takia eli ei tarvi aina mitään muovikasseja viritellä satulan päälle sadekelillä.
    100 grammaa lähtisi painostakin pois.

Ja omasta mielestä se on aika tyylikäs, varsinkin tämä tummempi versio.

Tuskin on vielä kokemuksia kun taitaa olla ihan tuore versio niin ei kaiketi ole vielä ehtinyt monikaan tilaamaan.

Ohan tuota saanut jonkun aikaa. Tammikuussa jo tuota napsuttelin ostoskoriin ja pois ja lopulta pois. Ois ehkä pitänyt, nahkabrooksi kuratalven jäljiltä karmeassa kunnossa. Jossain kohtaa tuollaisen tilaan, mutta tähän kyselyyn ei ole enempää apua.

Tilaa pois ja jos et tykkää niin mä ostan puoleen hintaan!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Tilaa pois ja jos et tykkää niin mä ostan puoleen hintaan!
    Mä voisin tarjota kolmanneksen vähemmän!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Onko Brooks Cambiumia ketään vielä kokeillut ?
    Näyttää minun mielestäni huonolta. Istuinluut vaikuttaisivat mm. osuvan vinossa kulmassa satulaan, mikä on omiaan kipeyttämään niitä.

#mutuUutisista. Päivää
    Brooksille on tainnut käydä se vanha virhe, että tuotekehittelykeskuksen "poijat" on tehneet trendikkään vaikkakin huonomman tuotteen. Vanha idea ja tuote on hyvä, ehkä kallis valmistaa, mutta jos linja on johonkin vedetty niin liika rönsyileminen voi kostautua maineen huononemisella. Nahkasatulahan muotoutuu käyttäjälle sopivaksi ja kestää pitkää hyvin hoidettuna. Uusi ei taida olla mitään näistä. Tämä ihan mututieteellisyysarviona. #theEnd
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Vähän arvelinkin ettei paljon kokemuksia vielä löydy.

Jonkun täytyy aloittaa, eli kait se on ihan mututuntumalla tilattava.
    Tai sitten joku noista SQLabin malleista. Tosin ei niistäkään taida täältä pahemmin kokemuksia löytyä kuin race-mallista mutta se tuskin kovin hyvin soveltuu tällaiseen suoratankoiseen kaupunkipyörään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    #mutuUutisista. Päivää
    Brooksille on tainnut käydä se vanha virhe, että tuotekehittelykeskuksen "poijat" on tehneet trendikkään vaikkakin huonomman tuotteen. Vanha idea ja tuote on hyvä, ehkä kallis valmistaa, mutta jos linja on johonkin vedetty niin liika rönsyileminen voi kostautua maineen huononemisella. Nahkasatulahan muotoutuu käyttäjälle sopivaksi ja kestää pitkää hyvin hoidettuna. Uusi ei taida olla mitään näistä. Tämä ihan mututieteellisyysarviona. #theEnd
    Vähän samoilla linjoilla. Lähinnä mietityttänyt "kumisatulan" kestävyys. Epäilemättä mukava satula mutta kun kumi jokatapauksessa jossain vaiheessa väsyy niin mitä silloin tapahtuu? Tuotahan ei käsittääkseni voi kiristää.
    Ainakin itse haluan satulan joka ei menetä ns. ominaisuuksia ( jos satulasta voi näin sanoa). Jos löytää hyvän satulan niin ei siitä moneen, moneen vuoteen haluaisi luopua. Nahka Brooksithan paranee vaan ajan saatossa oikein hoidettuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Vähän samoilla linjoilla. Lähinnä mietityttänyt "kumisatulan" kestävyys. Epäilemättä mukava satula mutta kun kumi jokatapauksessa jossain vaiheessa väsyy niin mitä silloin tapahtuu? Tuotahan ei käsittääkseni voi kiristää.
    Ainakin itse haluan satulan joka ei menetä ns. ominaisuuksia ( jos satulasta voi näin sanoa). Jos löytää hyvän satulan niin ei siitä moneen, moneen vuoteen haluaisi luopua. Nahka Brooksithan paranee vaan ajan saatossa oikein hoidettuna.
    Minä taas ajattelen niin että tuo kumi voisi olla siitä hyvä materiaali että siinä ominaisuudet säilyy suht samana koko ajan.
    Nahkasatulassahan ei näin ole, ainakaan Brookseissa. Ensin on kivikova ja niin liukas ettei tahdo satulassa pysyä, sitten kun on muotoutunut omaan takamukseen niin on erittäin mukava. Nahka kuitenkin venyy koko ajan eli ei pidä muotoaan ja jos sattuu pahasti kastumaan niin voi mennä laakista pilalle ainakin jos erehtyy ajamaan läpimärällä satulalla.

Ja nahoissakin on eroa, esim. tuo Team Pro on kivikova enkä usko että viitsin sillä itseäni kiduttaa niin kauan että pehmenisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •