Sivu 2 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 800

Aihe: Club Brooks

Swifti crossarissa, emännällä B17 Ladylike. Maasturiin pitää kanssa.
    Satunnainen piilopyöräilijä

No kyllähän tällaiseen perienglantilaiseen klubiin pitää liittyä. Kaikissa
    pöörissä B-17. Missä viipyy nojatuoli ja gintonicci?
    Jaaha, täällä ei selvästikään meno maita!

pallivaivojen takia Brooks?

Olen hankkimassa uutta satulaa ja Brooks B17 Standard/Classic olisi liipasimella. Haluan suht leveän satulan istuinluiden kohdalta, ettei paino lepää liikaa eturauhasen päällä. Olenko oikeilla jäljillä?
    B17 mallia näyttää muten olevan montaa erilaista, voisiko tälaisen omistajat yksilöidä tarkemmin minkä mallisella ajavat.

Hankittu ja tyytyväinen hankintaan

Viikon verran olen käyttänyt nyt B17 standard-mallia työmatka-ajossa ja satula toimii juuri kuten oli tarkoituskin. Paino lepää nyt kannikoiden päällä eikä eturauhasen. Tilasin ChainReactionCyclesta ja toimitus kesti maanantain tilauksesta perjantaihin kotiin toimitettuna. Kokonaishinta 61,80 eur.

Yllättävän pystykeulaiseksi tuo Swift on säädettävä ettei valu etureunasta yli. No, kokeilemalla oppii.
    Satunnainen piilopyöräilijä

Tulin hankkineeksi Swallow -mallin titaanikiskoilla omaan kiituriini. Täytyy sanoa, että vaikutelma on myönteinen, enkä ainakaan tähän mennessä ole havainnut merkkiäkään epämukavuuden tunteesta, jolla nahkasatulan hankintaa harkitsevia aina pelotellaan. Saa nähdä kuinka tuo muuttuu sisäänajon myötä - eniten minua pelottaa satulan liiallinen pehmeneminen ja muodonmuutos. (Ilmeisesti tuollaisen nahkasatulan voi liottaa pehmeäksi ja yrittää muovailla uudelleen jos niin syystä tai toisesta tapahtuu.)

Joka tapauksessa, pitkiä matkoja taittavista pyöräilijöistä aika suuri osa taitaa vannoa nahkapenkkien nimeen, joten niissä lienee oma taikansa. Siis jos vain oma perse komppaa valmistuksessa käytettyä lestiä.
    -Italialainen käsityö kunniaan!-

Titamiinikiskoinen Swift löytyy maantiekonkelista, hanuri tykkää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Titamiinikiskoinen Swift löytyy maantiekonkelista, hanuri tykkää.
    Komppaan ja komppaan
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

Mulle on tulossa seuraavaan maantieprojektiin, alias käyttö-Van Hauwaertiin (vm. 1938) B-17 Standard. Pääsenkö klubiin?
    I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered.

Maasturista löytyy Flyer.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Moikka.
    Pyöränä on spessun enduro ja siihen pitäisi löytää satula, että hanuri kestäisi edes työmatkat, saati sitten monttuajot..
    Olen nyt katsellut vakavasti Brooksin swift titaniumia, onko tuosta millaisia mielipiteitä?
    Ajelut tapahtuu ihan tavallisilla housuilla ja elopaino on lähes kolminumeroinen..
    Kiitos jo etukäteen

Re: Club Brooks

Löytyy kaikista omista pyöristä. B17 eri variaatioina.

Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Mulla on maantiepyörässä Brooksin Swift titaanisena. Paras satula mitä ikinä on ollut ja meikäläisellä noita eri vaihtoehtoja on ollut toista tusinaa. En tosin ole maastoajossa sitä kokeillut. Muissa pyörissä on B17, mm. Spessun 29" Epicissä ja se on niin mukava sohva, etten pois vaihda vaikka muotipoliisit kuinka pilkkaisi

Titaaninen Swift lähti tilaukseen, katsotaan miten käy. Kiitoksia suosituksista

Löytyy pari teräksistä B15 Swallow, Team pro ja B17 standart. Hyvin on kaikki toiminut ja tuntunut

Muutama Brooks löytyy. Innostus alkoi kun 1. tuli aikoinaan ostamani käytetyn pyörän mukana. Mutta jos haluaa olla kehityksen kärjessä, niin siihenkin on mahdollisuus: http://brooksengland.com/cambium/

Minä olen jo hakenut testaajan paikkaa.

Jäsenyys anomus menossa ( tai siis tulossa). B-D pitäis ensiviikolla kolahtaa luukusta Team pro Classic. Vähän mietityttää kestääkö hermot jos satula ei ota muotoutuakseen kovinkaan nopeasti. Perse kun on edelleen hellänä edellisistä huonoista satuloista joita tässä kevään mittaan on nyt tullut testailtua. Joten ajattelin hieman jouduttaa ajankulkua ja kokeilla saunottaa sitä.
    Siis jos veisi satulatolppineen päivineen lauteille, ehkä jopa öljyttynä/vahattuna. Sitten kun satula tuntuu sopivan lämpöiseltä niin nopeasti kiinni ja kovaa ajoa. Uuni ajaisi tietysti saman asian mutta en tiedä mahtuuko se tolpan kanssa sinne. Alkaa oikeasti olla vitsit vähissä ja koko harrastus vaakalaudalla jos ei kunnollista satulaa ala kohta löytymään.
    Oon kuullut että kuumalla vedellä voisi tehdä saman tempun mutta kun lukenut että jopa sadekelillä on noita satuloita tuhoutunut, niin en uskalla sitä kokeilla.
    Mitäs arvon raati on mieltä tälläisestä?

Ettei vain käpristy piloille.
    Vanha sanonta. "Missä voi sulaa siinä nahka palaa"

Onhan niitä tyyppejä joilla noi Brooksit pelaa uuden uutukaisinakin, siis ilman mitään sisäänajoa...

Tallissa Brooks B-17 imperial.

Liityin ryhmään, kun kerran neljä firman satulaa ja pari satulalaukkua, ajopaitaa jne löytyy hallusta. Ja itsekin mukana tuossa testihaussa..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Mitäs arvon raati on mieltä tälläisestä?
    Sitä mieltä, ettei kannata kokeilla ainakaan ennen kuin on varma, etteivät perinteiset sisäänajot toimi.

Itse joskus rasvasin varsikenkiä (m91) kohtuullisessa saunan lämmössä; siinä mielessä toimi että rasva imeytyi kerros kerrokselta kuin vettä vain mutta tavoite eli oikeasti kunnolla toimiva vedenpitävyys jäi saavuttamatta. Sitten taas toisella kerralla yritin hoitaa "hieman" kärsinyttä leathermanin nahkakoteloa (pinta kuin hiekkapaperin jäljiltä ja homehtumaankin oli jossain vaiheessa päässyt); kunnon pesu ja sen päälle ajattelin tehdä rasvakyllästyksen, saunan puutteessa muka mietolämpöisessä uunissa; vain hieman karrikoidusti sanoen Supertoolin kotelo meni uuniin mutta Micran kotelo tuli ulos... Ja kun rasvasta tässä tuli puhuttua niin pitää lisätä, että sitä satulaahan ei sitten tietysti ole tarkoitus mitenkään kyllästää rasvalla. Liikaa jos laittaa niin pehmeneekin liikaa.

T: nimim. "Flyer antaa siivet"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Sitä mieltä, ettei kannata kokeilla ainakaan ennen kuin on varma, etteivät perinteiset sisäänajot toimi.
    Näin se varmaan on nähtävä. Odotukset ja toiveet on kuitenkin nyt korkealla Brooksin suhteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Titaaninen Swift lähti tilaukseen, katsotaan miten käy. Kiitoksia suosituksista
    Nyt on ehkä parisataa kilometriä takana (lähinnä maastossa)...Hieman ristiriitaiset fiilikset. Aina kun istuma-asentoa alkaa miettimään, niin tuntuu, että mukavaa asentoa ei löydy millään Muttamutta...paikat eivät tunnu tulevan yhtään kipeiksi 50mm. riser tanko saapunee ensi viikolla, niin näkee, miten se vaikuttaa istuinmukavuuteen...Täytyy jatkaa kokeilua.

Club Brooks

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Nyt on ehkä parisataa kilometriä takana (lähinnä maastossa)...Hieman ristiriitaiset fiilikset. Aina kun istuma-asentoa alkaa miettimään, niin tuntuu, että mukavaa asentoa ei löydy millään Muttamutta...paikat eivät tunnu tulevan yhtään kipeiksi 50mm. riser tanko saapunee ensi viikolla, niin näkee, miten se vaikuttaa istuinmukavuuteen...Täytyy jatkaa kokeilua.
    Kokeilepa laskea satulaa muutama milli, se oli ainakin itsellä tehtävä kun aiempi satula oli matalampi. Samoin kannattaa pohtia pitäisikö satulaa siirtää eteen/taakse vs. ajoasento ja stemmin pituus eli onko istuinluut oikealla paikallaan satulassa. Nahkasatula saattaa joillain vaatia oman break in -ajonsa, eikä pari satkua nyt vielä kovin paljoa ole, mutta jos paikat ei kipeydy niin eihän tuo nyt kovin pahalle kuulosta...

B15 Swallow ja siihen satualaukku. Ovat kiinni Singular Osprey ltd. editionissa.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Kokeilepa laskea satulaa muutama milli, se oli ainakin itsellä tehtävä kun aiempi satula oli matalampi. Samoin kannattaa pohtia pitäisikö satulaa siirtää eteen/taakse vs. ajoasento ja stemmin pituus eli onko istuinluut oikealla paikallaan satulassa. Nahkasatula saattaa joillain vaatia oman break in -ajonsa, eikä pari satkua nyt vielä kovin paljoa ole, mutta jos paikat ei kipeydy niin eihän tuo nyt kovin pahalle kuulosta...
    Joo, on muuten perhanan tarkka satula säätää, ainakin team pro. Johtuu varmaan satulan kovuudesta (pro:ssa taitaa olla jäykin nahka) ja liukkaudesta. Alkuun satulan nokan joutu säätää melko pystyyn että ei jatkuvasti liukunut eteen, tai ainakin siltä se tuntui. Mutta nyt kun satulalla on useampi satanen takana niin sain laskettua satulan vaateriin, ilmeisesti alkaa pikkuhiljaa muotoutua. Ehdottomasti paras satula jolla olen ajanut, perse kiittää! Nyt tuntuu oikeasti että kaikki paino/paine tulee just sinne minne se pyöräillessä kuuluukin tulla.

Elämäni pisin pyörälenkki takana ja viimevuoden puutumiset ovat muisto vain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Joo, on muuten perhanan tarkka satula säätää, ainakin team pro. Johtuu varmaan satulan kovuudesta (pro:ssa taitaa olla jäykin nahka) ja liukkaudesta. Alkuun satulan nokan joutu säätää melko pystyyn että ei jatkuvasti liukunut eteen, tai ainakin siltä se tuntui. Mutta nyt kun satulalla on useampi satanen takana niin sain laskettua satulan vaateriin, ilmeisesti alkaa pikkuhiljaa muotoutua. Ehdottomasti paras satula jolla olen ajanut, perse kiittää! Nyt tuntuu oikeasti että kaikki paino/paine tulee just sinne minne se pyöräillessä kuuluukin tulla.
    Itse olen päätynyt sellaiseen lopputulokseen, itse asiassa tuon samaisen "liukumisen" kautta, että ajoasento nahkasatulan kanssa on hivenen pystympi ja itselle näemmä juuri se sopiva. Eli satula on ihan kvaaterissa, laskin n. 5 milliä alemmaksi ja siirsin ihan vähän eteenpäin aiempaan verrattuna ja tankoa käänsin muutaman asteen ylöspäin ja siitä löytyi tasapaino siten, että paino on tasaisesti käsillä ja persauksella. Kokeilin myös lyhempää stemmiä, mutta se meni sitten jo överiksi.

Säätämisestä. Aiempien satuloiden kanssa olen säätänyt todella paljon enemmän, enkä ole löytänyt kelvollista ajoasentoa sen tusinan eri mallin kanssa, en sitten millään. Poislukien Adamon ISM, joka taas on persaukselle selkeästi rasittavampi, mutta joka kuitenkin aikanaan pelasti pyöräilyharrastuksen. Tuli vaan mieleen, että oliskohan Swift maastoajoon ehkä turhan kova? Itsellä on maasturissa kiinni B17 ja se on täpärissä kyllä semmoinen sohva, ettei paremmasta väliä. Siinä ei tarvinnut säätää yhtään, ei muuta kuin löi satulan kiinni ja alkoi polkea.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •