Sivu 19 / 45 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1343

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #541
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    23
    Taas varsinaisesta sepeliasiasta: Helsingin kaupungin rakennusviraston talousarvio sisältää viisi sitovaa toiminnallista tavoitetta. Niistä kolme liittyy käsittelemäämme aiheeseen:

    "1. Katujen hoidossa käytettävistä liukkaudentorjuntamateriaaleista (kiviaines ja suola) peräisin olevien pienhiukkasten osuus on määräävänä tekijänä vuorokauden aikana enintään 30 ylitystapauksessa vuoden 2010 aikana.

    2. Helsingin kymmenen keskeisintä aluetta siivotaan arkisin ennen kello 8.00.

    3. Työmatkaliikennettä palvelevat tärkeimmät kadut ja kevyen liikenteen väylät on aurattu ja liukkaudentorjunta tehty ennen klo 7.00."

    Eli näiden puitteiden sisällä Helsingissä pitäisi löytää ratkaisu renkaiden puhkeamisongelmaan.

  2. #542
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    389
    Tänään päivällä Kurkimäessä oli KVL:llä vain pyöräilijöiden puoli sepelöity, jalankulkijoiden puoli oli jätetty ilman sepeliä

  3. #543
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Pertti/Bertta Peruspyöräilijää tappajasepeli häiritsee vielä selvästi enemmän kuin harrastajaa.
    Olen samaa mieltä. Me hifistelijät jaksetaan säätää eri renkaiden ja pistosuojasysteemien kanssa. Ja me vaihdetaan kumit itse, usein jopa tien päällä. Tässä ollaan Nopsa-taviksien asialla myös. Aina plussaa jos joku liikkuu auton sijasta omin lihasvoimin. Tavispyöräilyn pitäisi olla kaupungin erityisessa suojeluksessa. Pyöräkengässä on asiallinen hiilijalanjälki. Ontuva kielikuva, eihän taviksilla oo pyöräkenkiä...
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  4. #544
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.466
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Tästä pakko todeta, että aivan totta. Ja siksi ihmetellytkin suuresti, kun nimenomaan kehä 3:n varsi on ylivoimaisesti kaikkein innokkaimman hiekoituksen kohteena. Hoitaakohan sitä Destia kaupunkien sijaan....
    Tielaitos ainakin ennen ja Destia tiettävästi nyt.
    Vantaanlaaksosta oli ennen hiekoittaja jota kohdatessa morjestelin ja kiitin aurauksesta ja hiekoittamisesta kyseisellä väylällä.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  5. #545
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Tielaitos ainakin ennen ja Destia tiettävästi nyt.
    Vantaanlaaksosta oli ennen hiekoittaja jota kohdatessa morjestelin ja kiitin aurauksesta ja hiekoittamisesta kyseisellä väylällä.
    Ja hyvinhän sitä kehä 3:n varren pyörätietä hoidetaankin muihin klv:iin verrattuna. Siksi hirveästi viitsinyt yli-innokkaasta hiekoituksesta napista, kun aurauskin toisaalta hoidetaan siellä esimerkillisesti.

    Enpä tänäänkään muistanut tarkistaa, onko se luonnonsoraa vai tappajasepeliä...

  6. #546
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    137
    Sain palautejärjestelmän kautta varsin asiallisen vastauksen herra Vähä-Piikkiöltä Espoon Teknisestä keskuksesta.
    Joitakin otteita pitkästä viestistä:

    "Hiekoitukseen on perinteisesti käytetty pestyä harju- tai merisoraa. Hiekkavarojen huvetessa, on siirrytty käyttämään kalliosta murskattua sepeliä. Tämä säästää maamme pohjavesille tärkeitä soraharjuja. Pääkaupunkiseudun ympäristöstä luonnonhiekkavarat on jo käytetty liiankin tarkkaan. Lisäksi sepeli on parempaa ilmanlaadulle. Kuljetusmatkat ovat lyhyitä eikä sepeli pölyä niin kuin hiekka."

    "Tärkeä ominaisuus on myös se, että levitetty sepeli toimii tehokkaana liukkauden estäjänä usean liukkaan kelin ajan. Kun paljas asfaltti jäätyy uudelleen tai sataa lunta, vanha sepeli toimii. Tämä on merkittävä ominaisuus varsinkin rannikon läheisyydessä, missä lämpötilat vaihtelevat kuukausia nollan kahta puolen. Tämän vuoksi välilakaisua ei tehdä."

    "Sepelin käytöstä on tullut jonkin verran negatiivista palautetta. Kaikilla pyöräilijöillä ongelmia ei ole ollut. Tätä on pohdittu ja kokeiltu käytännössä. Tulimme tulokseen, että hyvin karkeakuvioinen viiltosuojattu rengas on paras, sillä kivi ei jää kiinni suureen rakoon vaan tipahtaa siitä pois. Toinen pohdinnan tulos on se, että pistosuojattuina talvirenkaina myydään tuotetta, jonka laatu ei ole sitä, mitä luvataan. Markkinoille tarvitaan olosuhteisiin soveltuvia renkaita."

    Tässä koko viesti.
    Muko muokkasi tätä : 17.12.2009 at 15.57 Syy: Linkki

  7. #547
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.441
    "Markkinoille tarvitaan olosuhteisiin soveltuvia renkaita."

    Tuo on jännä juttu, ettei kävelijöiden kengät tarvitse olla olosuhteisiin soveltuvia vaan yritetään väkisin tehdä olosuhteita kesäkengille sopiviksi siinä kuitenkaan onnistumatta.
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

  8. #548
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.541

    Peukalo alas

    "Markkinoille tarvitaan olosuhteisiin soveltuvia renkaita."

    Tarkoittanee että pitäisi käyttää autonrenkaita eli autoa...?

  9. #549
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    5.283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Katso viesti
    "Markkinoille tarvitaan olosuhteisiin soveltuvia renkaita."

    Tuo on jännä juttu, ettei kävelijöiden kengät tarvitse olla olosuhteisiin soveltuvia vaan yritetään väkisin tehdä olosuhteita kesäkengille sopiviksi siinä kuitenkaan onnistumatta.
    Onnistuvathan ne siinä, että pinnasta tulee saman tien kävelykelvoton. Talvikenkien pohjat näyttävät aika surkeilta sepelimurskamatolla kävelyn jälkeen.

    Ja tuollainen karkeakuvioinen viiltosuojattu rengas nyt ei mahdu muuhun kuin maasturiin. Sellaisellako kaikkien pitää talvella ajaa? Mitä jos haluaa ajaa pidemmät matkat vaikka cc:lla? Vai pitääkö vain mennä kiltisti autolla? Sekö olikin tarkoitus?
    A Gentleman will walk but never run

  10. #550
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    464

    Sepelivalli

    Törmäsin tuossa maanantaina (taas kerran) "hauskaan" ilmiöön Kaivaria kiertäessäni. Suurin piirtein mutterikahvilan kohdilla kulki pyörätien poikki jäätynyt n. 15 cm korkea "sepelivalli". Hiekotusauto tms. on tainnut jäädä siihen hetkeksi miettimään ja samalla valuttanut maahan tuon hidastetöyssyn. Muodostelma oli sen verran tuttu, että ymmärsin/ehdin hiljentää. Pahimmassa tapauksessa noissa voi saada aikaiseksi OTB:n. Eilen kohdan ohittaessani valli oli jo poissa. Noita valleja voi valmistaa pyöräilijöiden iloksi myös lumesta.

  11. #551
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.027
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    ...Kaivaria kiertäessäni. Suurin piirtein mutterikahvilan kohdilla...
    Olit myös jonkin verran eksyksissä, Mutterikahvila on Lauttasaaressa.


  12. #552
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    464
    Olit myös jonkin verran eksyksissä, Mutterikahvila on Lauttasaaressa.
    Jätkä on todellakin asian ytimessä...

  13. #553
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Ateena / Kreikka
    Viestit
    29
    männäviikolla sain todistaa, että tappajasepeli on saamassa uusia piirteitä, jotka viittaisivat sen olevan ehkä peräisin toisaalta aurinkokunnasta ja että TS:llä on ehkä jonkunlaista älykkyyttä: Schwalbe Marathon Winteristä oli irronnut nasta, nastan jättämään kuiluun oli kiilautunut sepelimurunen pystyasennossa, terävämpi pää edellä. Joo, tuli flätti. =)

  14. #554
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    185
    Meillä tämä älykkyyttä omaava tappajasepeli on saanut päähänsä kulkeutua kävelijöiden kengissä sisälle, ja alkaa syödä sitten kivasti parkettia kun kylmenevissä keleissä ei varmaan ole tarpeeksi pyöränkumekseja syötäväksi!!!

  15. #555
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    430
    TS:llä alkaa näköjään olla erittäin ikäviä piirteitä renkaiden puhkomisen lisäksi.

    Meillä TS on ottanut jo tavaksi maximoida tuhonsa kiinnittymällä lammaskoiramme tassunkarvoihin ja siten onnistunut valtaamaan kotimme lattiat ja matot, siinä on sitten Hooverilla ollut hommia.

  16. #556
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.027
    Hesari muuten uutisoi tänään väsymättömän taistelun , jonka espoolainen valtuutettu aloittaa TS:a vastaan

    [Linkki]


  17. #557
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.235
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hesari muuten uutisoi tänään väsymättömän taistelun , jonka espoolainen valtuutettu aloittaa TS:a vastaan

    [Linkki]
    Hieno homma, politikoiden aktivoitumista olen odotellutkin. Jos Espoo päättää siirtyä pois sepelistä, niin saa nähdä mitä perusteluja Helsinki vielä löytää sen käyttämiselle.



  18. #558
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    25
    Toivotaan että Helsingissäkin tekevät oikean päätöksen. Lupaavalta näyttää.

  19. #559
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.308
    Espoossa meidän aloite esitettiin tosiaan eilen, ja siihen saatiin 22 allekirjoittajaa. En ihan tarkkaan vielä tiedä puoluejakautumaa, mutta yli puoluerajojen mentiin. Aloite muhii nyt aikansa päätöksenteossa, ja sinä aikana vähän lobbataan. Tämä talvi on käytännössä jo mennyttä kalua, eli sepelihelvettiin saadaan parannusta aikaisintaan ensi talveksi, jos silloinkaan. Olin silti itsekin iloisesti yllättynyt että Hesari tarttui asiaan jo nyt. Ilmeisesti Sirpalla on joku luottotoimittaja tai vastaavaa. Toinen juttu lienee tulossa Länsiväylään.

    Olen ollut meilinvaihdossa Espoon kunnosaspitotahojen kanssa. Heidän vinkkelistään tappajasepeli on ehdottomasti hienoa, oikein ja way-to-go. Ja oikeastaan ymmärrän heidän näkökulmansa. He vaan noudattavat ohjeita ja kunnossapitolakia, ja koettavat pysyä budjetissa. Heille talvipyöräily on marginaalista ja ns. uhrattavissa olevaa, kun taas kesäkengillä liukastelevat osteoporoosipotilaat tulevat kaikille aivan helvetin kalliiksi. Kyse on siis arvovalinnoista, eli tarvitaan poliitikot kehiin. Kukaan ei halua että tästä tulee vanhukset-vastaan-pyöräilijät asetelma. Yksi pointti jota olen koettanut tuoda esille on se että sepelissä ajo ei ole samaa kuin talviajo. Espoossa ja varmaan muuallakin sepeli makaa väylillä 4-5 kuukautta vuodessa kun taas ihan oikea talvi kestää ehkä 2 kuukautta, jos sitäkään. Eli jos nyt ainakin yritettäisiin saada se sepeli keväällä aikaisemmin pois, niin että peruspyöräilijät pääsee hybrideillään liikkeelle. Ja aktiiviharrastajkat voi kaivaa kilpurit esiin ja aloittaa työmatkatemposesongin.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  20. #560
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    "Markkinoille tarvitaan olosuhteisiin soveltuvia renkaita."

    Tarkoittanee että pitäisi käyttää autonrenkaita eli autoa...?
    Juurikin näin, naulan kantaan! Viesti kaupungilta on selvä: auton rattiin siitä hus hus. Sviiddu kun me siis ei uskota , selvää asiaa.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  21. #561
    Tuossa HS:n jutussa oli kyllä sellainen moka, että esimerkkikaupunkina esitelttiin Vantaa. 32:n vuoden espoolaisuuden pohjalta veikkaan ettei kukaan eikä mikään Espoossa halua samaistua mihinkään Vantaa -juttuun, joten sepelillä mennään jatkossakin.

  22. #562
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vesala projects
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JG71 Katso viesti
    Tuossa HS:n jutussa oli kyllä sellainen moka, että esimerkkikaupunkina esitelttiin Vantaa. 32:n vuoden espoolaisuuden pohjalta veikkaan ettei kukaan eikä mikään Espoossa halua samaistua mihinkään Vantaa -juttuun, joten sepelillä mennään jatkossakin.
    Se voi tosiaan ottaa tosiespoolaisen luonnolle tehdä jotain Vantaan esimerkkiä noudattaen

  23. #563
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    Yksi pointti jota olen koettanut tuoda esille on se että sepelissä ajo ei ole samaa kuin talviajo. Espoossa ja varmaan muuallakin sepeli makaa väylillä 4-5 kuukautta vuodessa kun taas ihan oikea talvi kestää ehkä 2 kuukautta, jos sitäkään. Eli jos nyt ainakin yritettäisiin saada se sepeli keväällä aikaisemmin pois, niin että peruspyöräilijät pääsee hybrideillään liikkeelle.
    Olen tasan samaa mieltä. Mielestäni paukut kannattaisi panna juuri tämän puolen saamiseen kuntoon.

    Aiemmin esitettyjen näkemysten valossa sepeliä tuskin tullaan vaihtamaan soraan, mutta luonnollisestikin on ok yrittää vaikuttaa myös siihen.

    Näissä keskusteluissa kannattaisi aina tuoda esiin, että kysymys sepelin vaihtamisesta soraksi on täysin erillinen asia. Se, mihin aivan erityisesti tarvitaan parannusta, on ettei sepeliä enää makuutettaisi pyöräväylillä lokakuusta kesäkuuhun, vaan vain silloin, kun sepelin alla on lunta.

    Vantaasta kannattaa ottaa mallia juuri sepelin harjaamisesta pois pääväyliltä lumettomina päivinä.

  24. #564
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Martti Tulenheimo Katso viesti
    Se, mihin aivan erityisesti tarvitaan parannusta, on ettei sepeliä enää makuutettaisi pyöräväylillä lokakuusta kesäkuuhun, vaan vain silloin, kun sepelin alla on lunta.
    Tai siis jäätä! Pelkkä lumi ei ole lainkaan liukasta kenellekään. Silti olen useamminkin nähnyt täällä sellaisenkin hölmöyden, että suht vähäisen lumisateen jälkeen on vain ripoteltu tappajasepelit lumen päälle ilman aurausta. Täysin käsittämätöntä puuhaa.

    Ja sitä jäätä syntyisi pk-seudun sääoloissa huomattavasti vähemmän klv:ille, jos lumet aurattaisiin tehokkaasti pois heti niiden tultua. Näin toimien sepelin tarvetta (jalankulkijoille) ei edes olisi kovin monena päivänä vuodessa. Kolme parasta talvikunnossapidon menetelmää ovatkin auraus, auraus ja auraus.

    Vieläkin odotellaan auroja "Pohjois"-Espoon alueella... Vasta kaksi vrk:tta ovat myöhässä.

  25. #565
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Vieläkin odotellaan auroja "Pohjois"-Espoon alueella... Vasta kaksi vrk:tta ovat myöhässä.
    Helsingissä Käpylä-Pasila-Oulunkylä-Kumpula -alueella auraus tapahtuu aika nopeasti, jos sataa illalla, niin jo aamulla klo 5-7 ollaan jo auraamassa pois. (joskus menee kauemmin) Tappajasepeli tulee vaan vähän myöhässä..

    Pyörässä alla Marathon Winterit, yhtään nastaa ei ole vielä pudonnut matkalle.

  26. #566
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Tai siis jäätä! Pelkkä lumi ei ole lainkaan liukasta kenellekään. Silti olen useamminkin nähnyt täällä sellaisenkin hölmöyden, että suht vähäisen lumisateen jälkeen on vain ripoteltu tappajasepelit lumen päälle ilman aurausta. Täysin käsittämätöntä puuhaa.
    Siinä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun yöllä on tullut viisi senttiä lunta ja klv:ää ajaa murskeenheittoauto. Murske uppoaa saman tien sinne lumen pohjalle, missä sitä on edellisten kertojen jäljiltä jo runsaasti. Tuo kun lopetettaisiin, säästyisi ehkä 3/4 talvikunnossapidon kustannuksista. Tosin sitten ne miehet seisoisivat tyhjän panttina. Asiaanhan vaikuttaa yllättävän paljon tilaaja-toimittajamalli, joka ei varsinaisesti rohkaise järjen käyttöön, pikemminkin päinvastoin.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  27. #567
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    Espoossa meidän aloite esitettiin tosiaan eilen, ja siihen saatiin 22 allekirjoittajaa.
    hienoa
    Olen ollut meilinvaihdossa Espoon kunnosaspitotahojen kanssa. Heidän vinkkelistään tappajasepeli on ehdottomasti hienoa, oikein ja way-to-go. Ja oikeastaan ymmärrän heidän näkökulmansa. He vaan noudattavat ohjeita ja kunnossapitolakia, ja koettavat pysyä budjetissa.
    Reality check: valtio on ottaa ensi vuonna velkaa 13 Miljardia euroa - 2 miljoonaa veronmaksajaa maksoi siis 6500 euroa liian vähän veroja. Kuntien velanotto sitten vielä (ilmeisesti?) tuon päälle. Hyvinvointiyhteiskuntamme elää lainatulla ajalla.

    Ehdotukset jotka kasvattavat julkisen sektorin budjettia tulevat olemaan hyvin vaikeita lyödä läpi (oli se kasvu kuinka pieni hyvänsä), jos samalla leikataan päiväkodeilta, kouluista, terveysasemilta ja kaupan päälle kiristetään vielä kiristetään veroja.

    Paras olisikin sellainen ehdotus jonka avulla kunnossapitotaho saa aikaan säästöjä - esim. että ainostaan kävelytiet sepelöidään, pyörätiet vain aurataan. Aikasempiharjaus lumien sulamisen jälkeen, ja jätetään sepelöimättä talven loppupuolella.

  28. #568
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    21

    Kunnossapidon vaikeus

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Siinä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun yöllä on tullut viisi senttiä lunta ja klv:ää ajaa murskeenheittoauto. Murske uppoaa saman tien sinne lumen pohjalle, missä sitä on edellisten kertojen jäljiltä jo runsaasti. Tuo kun lopetettaisiin, säästyisi ehkä 3/4 talvikunnossapidon kustannuksista. Tosin sitten ne miehet seisoisivat tyhjän panttina. Asiaanhan vaikuttaa yllättävän paljon tilaaja-toimittajamalli, joka ei varsinaisesti rohkaise järjen käyttöön, pikemminkin päinvastoin.
    Yhtä päätöntä se meno on ei-kevyen liikenteen väylillä. Jos vain pakkasta on alle viisi astetta, ei edes yritetä aurata vaan kaadetaan suolaa päälle. Siinä sitten ihmetellään kymmenen sentin loskakerroksen päällä joka vielä jäätyy seuraavana yönä.

    Saataisiinpa kielto suolata ja hiekoittaa ilman aurausta, ja velvoite pestä hiekat pois viimeistään maaliskuun lopulla eikä kesäkuussa. Pesu ei sitten ole yhtä kuin lehtipuhallin, joilla halvimmalla palkatut huoltoyhtiöt kielloista välittämättä hiekkoja siirtelevät...

  29. #569
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.308
    Espoon aloitteen tekijä eli Hertellin Sirpa pyysi että seuraavaksi pitäisi kirjoittaa Hesarin yleisönosastolle, koko pääkaupunkiseudun vinkkelistä toki. Oon sitä mieltä että kirjoittajan pitäisi olla joku muu kuin yours truly minä, ettei paunot virkamiehet luule että tämä on parin fanaatikon urputusta. Jutussa pitäisi tuoda esille juuri näitä ylläolevia pointteja: sepelin lumen sekaan sotkemisen älyttömyys, sepelin makuuttaminen paljaalla asvaltilla, ja ylipäätään se että lumi, varsinkin pakkaslumi, ei edes ole liukasta.

    Kukas kirjoittaa? Ja omalla nimellä toki.

    Tammikuulle yritetään järkätä face to face tapaamista Espoon kaupungin kunnossapidon kanssa. Jos sinne halutaan naamoja enemmänkin niin kuulutan täällä palstalla. Vaikeinta siellä lienee olla maltillinen ja asiallinen. Ne tyypithän voivat kunnossapitolakiin vedoten makuuttaa sepelin väylillä vaikka vuodet ympäriinsä ihan vittumaisuuttaan. Täytyy koettaa ettei tule kaupunki vastaan pyöräilijät asetelmaa.

    Jotenkin mulla on sellainen kutina että kyllä asiat parempaan suuntaan muuttuu. Mutta aikaa voi vielä mennä. Tämän talven tämä älyttömyys ainakin vielä jatkuu.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  30. #570
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki, Oulunkylä.
    Viestit
    70
    Tää nyt ei teiän keskusteluihin liity, mutta topicin aiheeseen kylläkin. Haluaisin tietää mielipiteenne asiasta. Olen maasturiin katu-renkaiksi hankkimassa nämä: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=24556
    Noissahan on olevinaan joku kevlar suoja, onko siitä mitään hyötyä? Haluaisin myös tietää kokemuksia ko.renkaasta, tappaako sepeli helposti?yms...
    "moi, läheks ajaan?"
    -Odota mä vaihan renkaat.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 68
    Viimeinen viesti: 03.05.2021, 15.53

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •