Sivu 1 / 5 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 129

Aihe: Altura Night Vision takki

Altura Night Vision takki

Katselin uudesta Cycling plus lehdestä mainosta Alturan Night Vision takista ja nyt kysyisinkin onko kellään kokemusta niistä ? Niitä näkyi olevan windprooffina ja waterprooffina ja kahtena värinä, musta taikka keltainen. Tuo keltainen kiinnostaisi itseäni sen näkyvyyden takia, noissahan on ommeltu kiinteesti isot heijastimet takkiin. En vaan oikein löytänyt järkevää hankintapaikkaa vielä ja toisaalta ajattelin kysäistä josko jollain olisi kokemuksia takeísta, pääseekö lähelläkkään Löfflerin tuotteita?
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Merlinistä ollut juttua ja myyvät Alturaa..
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=31968

Kiitos tiedosta.

Itse tuossa juuri tilasin Merlinistä kyseisen takin keltaisella värillä ja alturan ajohousut. Takin keltainen väri vastaa huomioliivin keltaista eli se todellakin näkyy takin vesipilariarvo on muistaakseni 30 000 ja muun muassa goretexin on 40 000. Itsellä ei ole kokemusta muista pyöräilyvaatteista joten en sitä osaa muihin merkkeihin verrata. Joka tapauksessa rakastan tuota asukokonaisuutta Hinta/laatu suhde mielestäni erinomainen.

Takista vielä sen verran, että kaikki vaaleat osat takissa(näkyy helpoiten kuvassa jossa musta takki) ovat heijastin pintaa kaikkai Alturan logot hihoissa jne ovat heijastavaa pintaa. Takissa on vielä tasku tuolla takahelmassa jonne saa tarvittaessa lenkille tavaroita mukaan.

En ole vielä kuvia ehtinyt ottaa, mutta jos kiinnostusta löytyy niin äkkiäkös niitä otan
    Still rides with 26er

Millainen on noiden,takki ja housut,koko? Otitko arvaamalla vai miten valitsit oikeat? koot?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti auk Katso viesti
    Millainen on noiden,takki ja housut,koko? Otitko arvaamalla vai miten valitsit oikeat? koot?
    Aluksi olin ostamassa vain housut ja sähköpostin yhteydessä annoin mittani(sisäjalka 76cm, vyötärö n. 85cm) ja suosittelivat minulle koko M ja osui oikeaan Takin kanssa pääti itse pohtia ja kun omaan pitkän selän niin otin takin aluksi koko L joka osui väärin Takki oli hihoista oikean kokoinen, mutta pituutta ja leveyttä oli liikaa. Palautin tuon takin ja tilasin takin uudestaan, mutta tällä kertaa koko oli M joka olikin sitten paljon parempi. Palautetusta takista rahat maksettin takaisin tilille.
    M ja L kokojen suurin ero on takin pituudessa ja leveydessä. Hihat olivat saman mittaiset. Noin silmä määräisesti

Itsellä muutenkin vaatteet ovat kokoa M joten olisi alusta asti pitänyt luottaa siihen Kokotaulukkoa en koskaa saanut tietoa, mutta voisin sitä taas huomenna kysellä jos saataisiin se edes tänne foorumille helpottaisi kaikkia
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Aluksi olin ostamassa vain housut ja sähköpostin yhteydessä annoin mittani(sisäjalka 76cm, vyötärö n. 85cm) ja suosittelivat minulle koko M ja osui oikeaan Takin kanssa pääti itse pohtia ja kun omaan pitkän selän niin otin takin aluksi koko L joka osui väärin Takki oli hihoista oikean kokoinen, mutta pituutta ja leveyttä oli liikaa. Palautin tuon takin ja tilasin takin uudestaan, mutta tällä kertaa koko oli M joka olikin sitten paljon parempi. Palautetusta takista rahat maksettin takaisin tilille.
    M ja L kokojen suurin ero on takin pituudessa ja leveydessä. Hihat olivat saman mittaiset. Noin silmä määräisesti

Itsellä muutenkin vaatteet ovat kokoa M joten olisi alusta asti pitänyt luottaa siihen Kokotaulukkoa en koskaa saanut tietoa, mutta voisin sitä taas huomenna kysellä jos saataisiin se edes tänne foorumille helpottaisi kaikkia
    Kuinka pitkä olet? Arveluttaa juuri tuo takin koko. Itse olen 183 pitkä ja vyötärö taitaa olla vähän yli 90.
    Millainen toimitusaika heillä oli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
    Kuinka pitkä olet? Arveluttaa juuri tuo takin koko. Itse olen 183 pitkä ja vyötärö taitaa olla vähän yli 90.
    Millainen toimitusaika heillä oli?
    Pituutta mulla löytyy joku 172-173cm.

Kun tilasin tuon takin uudestaan niin paketti lähti torstaina 30.10 ja kävin noutamassa seuraava maanantaina(2.11) eli tuon meni nopeasti. Ensimmäinen tilaus missä sitten olikin stemmiä, stongaa jne. tilaus lähti 20.10 ja ensimmäisen kerran pakettia yritettiin toimittaa torstaina(23.10) ja uudestaan perjantaina(24.10) ja kun en ole päivisin kotona sain odottaa vkl yli ja pääsin maanantaina(27.10) noutamaan paketin postista

PS. Otin tuossa juuri kuvia takista ja laitan siihen vähän mittoja ja sit on kuvia suoran salaman kanssa niin heijastimet näkyy. On näköjään häikkää tuolla albumin puolella ääkkösten kanssa. Niin ja lisään kuvia housuista tulee heti kun salaman paristot on ladattu

EDIT: Kuvat housuista lisätty
    Nappulakenka muokkasi tätä : 05.12.2008 at 09.48
    Still rides with 26er

Pituutta mulla löytyy joku 172-173cm.

Kun tilasin tuon takin uudestaan niin paketti lähti torstaina 30.10 ja kävin noutamassa seuraava maanantaina(2.11) eli tuon meni nopeasti. Ensimmäinen tilaus missä sitten olikin stemmiä, stongaa jne. tilaus lähti 20.10 ja ensimmäisen kerran pakettia yritettiin toimittaa torstaina(23.10) ja uudestaan perjantaina(24.10) ja kun en ole päivisin kotona sain odottaa vkl yli ja pääsin maanantaina(27.10) noutamaan paketin postista

PS. Otin tuossa juuri kuvia takista ja laitan siihen vähän mittoja ja sit on kuvia suoran salaman kanssa niin heijastimet näkyy. On näköjään häikkää tuolla albumin puolella ääkkösten kanssa. Niin ja lisään kuvia housuista tulee heti kun salaman paristot on ladattu
    Kiitos ja kumarrus vaivannäöstäsi. Taitaa meikäläiselle sitten tuo L-koko olla sopiva. Sellainen tilaukseen.
    Hyvin näkyy heijastimet ja uskon myös että tuo keltainen värikin on jo yksinään sellainen joka huomataan.

Kiitos ja kumarrus vaivannäöstäsi. Taitaa meikäläiselle sitten tuo L-koko olla sopiva. Sellainen tilaukseen.
    Hyvin näkyy heijastimet ja uskon myös että tuo keltainen värikin on jo yksinään sellainen joka huomataan.
    Ei tuosta vaivaa ollut mielummin näihin vastailee kunnolla kun tekee koulutehtäviä niitä on jo muutenkin vino pino odottamassa ja toivotaan, että tuosta on muillekin hyötyä.
    Still rides with 26er

Ei tuosta vaivaa ollut mielummin näihin vastailee kunnolla kun tekee koulutehtäviä niitä on jo muutenkin vino pino odottamassa ja toivotaan, että tuosta on muillekin hyötyä.

L-kokoisen laitoin tilaukseen. Nyt sitten varrotaan pakettia ensi viikoksi.

Olisiko teillä,xs2jammu ja Nappulakenkä, laittaa kokemuksia tuosta takista?

Sorry, unohdin ihan kertoa. Nyt on ollut takki pari viikkoa käytössä ja vettä pitää ja hyvin näkyy. Kun asteet on pakkasen puolella niin tuuletus toimii paremmin, ei pukkaa ihan niin paljoa hikeä sisäpuolelle. Hengittää oikeastaan just silleen kuin odotinkin vedenpitävältä takilta. Silloin kun on reppu selässä niin selän tuuletusreiät ovat tietenkin piilossa ja ei oikein toimi, mutta lenkillä ilman reppua toimii ihan OK. Selän tasku on iso vetoketjullinen ja se on vähän hankala kun on tottunut kolmeen pieneen avoinaiseen taskuun. Patukan hakeminen sieltä ajon aikana varsinkin hanskat kädessä on vähän sellaista ja tällaista, mutta onnistuu se niinkin. Vasemmassa rinnassa on myös pieni tasku joka on ainakin tämän hetkisen kokemukseen mukaan myös täysin vedenpitävä ja siinä olenkin pitänyt kännyä. Heijastimia on tosiaan riittävästi ja kyllä tutut kehuvat että näkyvyyttä on.
    Itse olen tyytyväinen ja varsinkin kun ajattelee hinta/laatusuhdetta niin en kadu ostostani lainkaan. Toimitus kesti viikon. Pistin jopa harkintaan että josko ostais myös sen toisen verion joko on vaan windproof eikä waterproof.

Niin ja unohtui kirjoittaa että on älyttömän helppo puhdistaa kurat ja hiekat takista. Ei muuta kuin henkariin ja vetskari kiinni ja suihkun alle.

Niin ja unohtui kirjoittaa että on älyttömän helppo puhdistaa kurat ja hiekat takista. Ei muuta kuin henkariin ja vetskari kiinni ja suihkun alle.
    Katos tota en olekaan ajatellut mä olen antanut vain kuivua ja pari kertaa ravistanut ja takki on puhdas

Mitä itse olen nyt takkia käyttänyt sen 5 viikkoa niin yhdyn täysin xs2jammu aikaisempaan kirjoitukseen. Ei siihen oikein lisäämistä ole

Tuossa tulin juuri treeneistä ja matkalla tuli räntää, rakeita ja vettä eikä ongelmia. Muutenkin tuo 5 viikkoa on pitänyt sisällään niin paljon sadetta(kaikissa muodoissa), että ei sillä kovin montaa kilometriä kuivalla ole ajettu ja aina päästy kastumatta perille Tuo takki ja itsellä käytössä olevat Alturan ajohousut ovat lyömätön yhdistellä. Takki ja housut eivät maksaneet kuin vähän päälle 140€ ja todellakin hinta/laatu suhde kohdallaan.

Alkujaan katselin Suomesta ajokamppeita talvi-/syyskaudelle ja mm. Friisilän BP:ssä oli Craftin neonpreeni housuja(pitkät) muistaakseni hintaan 100-120€ ja Merlinin sivuilla noihin Alturan kamppeisiin törmänneenä en vain voinut vastustaa kiusausta ja hyvä niin

Asusta jäänyt sen verran hyvä maku, että suunnitelmissa ostaa kesäksi ajovaatteet myös Alturalta ja Merlinin kautta. Takki ei muuten ole vielä kertaakaan pesty eikä hiki haise vaikka tulee hikoiltua välillä todella runssasti

Suosittelen ehdottomasti!!
    Still rides with 26er

Tämmöisen löysin kun googlasin. Tuosta kun vertaa johonkin muuhun mistä vähän tietää kokojen sopivuudesta niin ehkä pääsee jyvälle. Henkselihousuja täytyy varmaan kesäksi katsella, kun tässä epäurheilullisessa ruhossa mikään pysy ylhäällä ilman kunnon rensseleitä.
    lansive muokkasi tätä : 03.03.2009 at 11.43 Syy: Linkki korjattu
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Hienoa lansive! itsellä linkki ei suoraan toiminut, joten tässä korjaukseni.

Voisin tässä samalla lisätä hieman infoa takista eli mulla alkaa nyt hieman Alturan kirjaimet hihoissa irtoilla, mutta ei hälyttävästi. Ikävää se on, mutta käytön kannalta ei haittaa enkä muutenkaan jaksa päätäni tuollaisen asian takia vaivata.

Toisaalta en häviäisi yhtään jos laittaisin mailia tuosta Merlinille, sen verran hyvä maku on jäänyt heidän toiminnastaan. Olen tässä kesäksi miettinyt myös jotain alturan ajokamppeita, mutta aika näyttää.
    Still rides with 26er

Tuulenpitävä malli saapui tänään Merliniltä (viime vkl:n alesta), ja onnekseni otin XXL-kokoa rinnanympäryksen takia.
    Hiatkaan ei ole yhtään liian pitkät tällaiselle apinamalliselle 175cm/85kg, materiaali tuntuu oikein miellyttävältä ja keltainen väri erottunee liikenteessä.
    Hinta (vajaa 50€) / laatu kohdallaan.

Takataskut täytyy ommella umpeen, kuraa keräämästä.
    Iglumies muokkasi tätä : 28.03.2009 at 09.13

Hyvin on Altura Night Vision takki toiminut koko talven. Sopivalla alusvaatekerroksella ei liikoja hiosta ja pakkasellakin olen pärjännyt. Ainoa on toi keltainen väri ja sen likaherkkyys. Nyt kun oli vähän noita kurasempia kelejä jo tossa välissä niin selkä jäi vähän täplikkääksi kun en heti pessyt likoja pois. No oma moka.

Nostetaan tämä ketju esille ja kysellään kokemuksia, taas.
    Olisiko jollakulla kertoa kokemuksia minkä kokoinen ihminen mahtuu minkäkin kokoiseen Alturan vaatteeseen. Tuossa yllä on jo muutama esimerkki, lisää olisi mukava kuulla. Ovatko ko. vaatteet ns. normaalin kokoisia, sopiiko se koko mikä yleensäkin, vai pitääkö ottaa pykälää isompi/pienempi?
    Meikäpoika on 187 cm pitkä ja sopivasti pönäkkä. Yleensä XL toisinaan XXL. Kertokaa toki kokemuksianne.

Mulla on kokona L ja olen 183cm ja 79 kiloinen ja en ole millään lihaksilla varustettu eli normaali ruipelo ylävartalosta. Tuo L on ainakin omasta mielestäni passeli mulle. Hihojen pituus on tietenkin vähän tapauskohtaista. Omat käteni ovat kainalosta ranteisiin noin 58cm.

Tattis jo tuosta. Viittaa XL:ään omalla kohdallani. Craftin kamoissa on yläosissa XL ja pöksyissä XXL tuntunut hyvälle kombolle.

mutanaama Guest
    Takki sopii myös turistikäyttöön, jos haluaa liikkua huomaamattomasti maailmalla

Eli todistettavasti heijastimet toimivat. Ainakin salamavalojen loisteessa. Sitä eletään niin glamööreissä ympyröissä. Täällä perämeren pohjukassa valot ovat vähemmän vilkkuvia.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo Katso viesti
    Eli todistettavasti heijastimet toimivat. Ainakin salamavalojen loisteessa. Sitä eletään niin glamööreissä ympyröissä. Täällä perämeren pohjukassa valot ovat vähemmän vilkkuvia.
    Toimii ne tavallisellakin valolla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Toimii ne tavallisellakin valolla
    Minkä kokoinen tuo sun pomppa on?

Takista tullut myös uusi Evo -malli. Heijastimia on ainakin enemmän, mutta onko tarpeen kun vanhassa takissa heijastimet on sijoitettu järkevästi ja niillä on myös kokoa.
    Still rides with 26er

mutanaama Guest
    Äksällä, mulla lyhyyttä 175 ja paino noin 85. Menis pidemmällekin, maha ei kuitenkaan sais olla paljoo yli metrin

Takista tullut myös uusi Evo -malli. Heijastimia on ainakin enemmän, mutta onko tarpeen kun vanhassa takissa heijastimet on sijoitettu järkevästi ja niillä on myös kokoa.
    eikös repun hihnat mee just tosta kainalon kohdalta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    eikös repun hihnat mee just tosta kainalon kohdalta
    Kyllä, repun olkaimet menee juuri pahasti uuden takin kanssa. Vanhalla takilla heijastavaa pintaa jää tuohon kaulukselle jne.

Ai niin itsellä pituussa 173 cm ja painoa 70 kg ja takki M
    Still rides with 26er

Auh. Nythän tämä menee jo hankalammaksi. 183 mittainen käyttää L:ää, 175 XL:ää ja 173 M:ää.
    Yksilöllisiä ovat ruhojemme muodot.
    Olisipa mukava osua tilauksessa kerralla oikein. Kokemusta muustakin on; http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...hlight=polaris

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •