Sivu 118 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 3788

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Mikä oli lämpötila?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Kuusi astetta, sex grader
    Canyon Neuron CF SLX 9.0 LTD 2020 - Canyon Inflite CF SLX 2018 - Canyon Ultimate CF SL 9.0 2016 - Canyon Spectral:ON 8.0 2018

^Jäätyy pakkasessa aivan kivikovaksi koppuraksi, poijaat oli jo testanneet.

Vittorian mazza on ainakin kuvion puolesta aika selkee kopio maxxis dhf:stä joten en usko että sen paremmin auki pysyy. Kuviohan on hyväksi todettu ja sitä on monet muutkin merkit matkineet. Kumiseos voi olla pitävempi mitä sulla ollut dual compound maxxiksessa, mutta maxxiksen maxxgripissä kyllä erinomainen pito myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Huh huh! Kävin 55km lenkillä, mikä kesäkumeilla menee kivasti, mutta nyt MM edessä ja WT Ranger takana, niin loppui meno siinä 2- 2,5 tunnin välillä.
    Kertakaikkinen sippi. Kun joku keksisi renkaan mikä pitää kuin parhaat märän kelin renkaat, mutta rullaa kuin xc rengas.
    Kun edes joku valmistaja tekis yhden option, jossa olis maltillinen xc-kuvio (Rekon Race, Barzo, Racing Ralph jne.) ja pehmeä kumiseos, niin siinä olisi tosi hyvä vaihtoehto perus polkuajeluun Suomen syksyssä

Kaikki Magic Maryt, DHF & DHR jne. on nappuloiden suhteen monelle kuskille totaalisen ylimitoitettua, kun ei tässä mitään Alppien tai Whistlerin EWS pätkiä ajella monestikaan

Sent from my IN2013 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Kun edes joku valmistaja tekis yhden option, jossa olis maltillinen xc-kuvio (Rekon Race, Barzo, Racing Ralph jne.) ja pehmeä kumiseos, niin siinä olisi tosi hyvä vaihtoehto perus polkuajeluun Suomen syksyssä

Kaikki Magic Maryt, DHF & DHR jne. on nappuloiden suhteen monelle kuskille totaalisen ylimitoitettua, kun ei tässä mitään Alppien tai Whistlerin EWS pätkiä ajella monestikaan

Sent from my IN2013 using Tapatalk
    Ikonia saa 29x2.6 MaxxTerrana ja WTB Rangerista on 29x2.25 Light High Grip. WTB ei toki ole kovin light ja MaxxTerran pakkasominaisuudet taitavat olla hyvin tiedossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    Ikonia saa 29x2.6 MaxxTerrana ja WTB Rangerista on 29x2.25 Light High Grip. WTB ei toki ole kovin light ja MaxxTerran pakkasominaisuudet taitavat olla hyvin tiedossa.
    Onhan noita muutamia, mutta just vaikka joku Rekon Race tyyppinen kuvio, 2.35-2.4" leveä (about 700-750g) ja Addix Soft - kumiseos olis ainakin itselle aika täydellinen syysrengas. Nyt on toisissa kiekoissa 29x2.6 HD Addix Soft ja pito ihan kiva, mutta onhan nuo aika raskaat renkaat ajella heikkojalkaiselle eli ei paljon vauhdin hurmaa tule edes pienillä alamäki-pätkillä :-D

Scwalben RockRazor voisi olla aika kiva jos saisi Addix Softina mutta jostain syystä vaan 27.5 versio löytyy valitettavasti.

Itekkin kaipaisin nimenomaan "märän kelin xc renkaita". Ne olis täydelliset suomen syksyn/talven lenkkeilyyn.

2.6 levee Barzo vois olla potentiaalinen. Spessun purgatory eteen kans ihan ok.

Maxxiksen Rekon olis todella hyvä jos sais maxgrippinä.

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visa_äs Katso viesti
    Itekkin kaipaisin nimenomaan "märän kelin xc renkaita". Ne olis täydelliset suomen syksyn/talven lenkkeilyyn.

2.6 levee Barzo vois olla potentiaalinen. Spessun purgatory eteen kans ihan ok.

Maxxiksen Rekon olis todella hyvä jos sais maxgrippinä.
    2.6 Barzo olis ihan jees muuten, mutta toi niiden Graphene 2.0 ei mun mielestä vaan ole kovin hyvä seos kyllä märällä. Vittorian pitäisi lanseerata erikseen seokset kuivalle ja märälle eikä yrittää taklata samalla kaikkea.

Rekon 29x2.6 (tuo alle 800g versio) kun saisi MaxxGrippinä, niin sekin olis kyllä tosi hyvä vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Kun edes joku valmistaja tekis yhden option, jossa olis maltillinen xc-kuvio (Rekon Race, Barzo, Racing Ralph jne.) ja pehmeä kumiseos, niin siinä olisi tosi hyvä vaihtoehto perus polkuajeluun Suomen syksyssä...
    Spessun kumit Renegade ja Fast Trak Gripton-kumiseoksella ovat olleet mun mielestä yllättävän pitäviä ja kelvollisia märän kelin renkaita. Spessun kumit on halpojakin ja saa monesta paikasta, ettei sinänsä ole kallis kokeilu. Helpot tubelessit ja melko kevyitäkin.

Mut offtopic toki varsinaisessa aiheessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Spessun kumit Renegade ja Fast Trak Gripton-kumiseoksella ovat olleet mun mielestä yllättävän pitäviä ja kelvollisia märän kelin renkaita. Spessun kumit on halpojakin ja saa monesta paikasta, ettei sinänsä ole kallis kokeilu. Helpot tubelessit ja melko kevyitäkin.

Mut offtopic toki varsinaisessa aiheessa.
    Viime talvena (etelä-suomen kurakelissä) oli kuukauden verran 29x2.6 Butcherit ja ne oli kyllä aika saippuanpalat, jopa MaxxTerra Rekonit tuntui pitävän paremmin. Toki voi olla, että pienellä nappulalla Gripton voisi toimia paremmin.

Onkos tuosta Baron/Kaiser combosta millaisia talvikokemuksia? Olen haeskellut xc-pyörään kumeja joilla pärjäisi syksyn (ja varmaan alkukeväänkin) märät kelit, mutta menisi lumellakin/pakkasella. Nyt oon ajellu fast trakeilla ja gripton tuntuu pitävän tampatulla pakkaslumella melko hyvin (vaikka ei mulla muista kokemuksia olekaan) ja meinasinkin jo tilata tarjouksesta butcherit, mutta edellinen kommentti sai taas epäröimään...

Eikös nuo contit ole "DH" kumit? Itellä ainakin butcher plussakoossa piti ihan hyvin, tosin plussakoon mallissa nappuloitakin enemmän.

Niin kai ne taitaa olla. Tätä ja xc-renkaiden ketjua olen lueskellut ja suosituksia on suuntaan jos toiseen. Huvittais kuitenkin kokeilla jotain erilaista, kun luulisin, että toisiin xc-kumeihin vaihtaminen ei toisi kovin suurta eroa. Tai ainakin näin kuvittelen, kun ajossa siis eka maasturi eikä vielä tosiaan muusta kokemusta. Jos rengaspari maksaa melkein satkun, niin ei ole varaa ehkä useimpia pareja ostella, ellei oikeaa tarvetta. Tulee ajeltua kaikenlaista maastoa ja ajoittain kyllä kaipaisi jotain jämäkämpää alle. Kävin ihan mielenkiinnosta klaken tornikeskuksellakin hissiaikojen ulkopuolella testaamassa mäkiä. Hissukseen mentiin, mutta hauskaahan se silti oli . Ja tietysti pyörääkin voisi vaihtaa, sitten joskus...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jpukki Katso viesti
    Onkos tuosta Baron/Kaiser combosta millaisia talvikokemuksia? Olen haeskellut xc-pyörään kumeja joilla pärjäisi syksyn (ja varmaan alkukeväänkin) märät kelit, mutta menisi lumellakin/pakkasella. Nyt oon ajellu fast trakeilla ja gripton tuntuu pitävän tampatulla pakkaslumella melko hyvin (vaikka ei mulla muista kokemuksia olekaan) ja meinasinkin jo tilata tarjouksesta butcherit, mutta edellinen kommentti sai taas epäröimään...
    Mulla on tuon Der Baron edessä, ja on kyllä hyvä ja erittäin suositeltava pito ominaisuuksiensa puolesta. Tuntuma ehkä vähän "puumainen", mutta matalia paineita sietää hyvin, ja niillä voi kompensoida kylkien jäykkyyttä.
    Takana Trail King, mikä on kanssa erittäin suositelta, miksei toimisi edessäkin hyvin. Nuo siis Black Chili seoksella olevia.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Mulla on tuon Der Baron edessä, ja on kyllä hyvä ja erittäin suositeltava pito ominaisuuksiensa puolesta. Tuntuma ehkä vähän "puumainen", mutta matalia paineita sietää hyvin, ja niillä voi kompensoida kylkien jäykkyyttä.
    Takana Trail King, mikä on kanssa erittäin suositelta, miksei toimisi edessäkin hyvin. Nuo siis Black Chili seoksella olevia.
    Komppaan tätä, löytyy sama combo. Ei ne mitään DH kumeja ole. TK painaa 29 koossa selvästi alle kilon, olisko baron just sen 1 kg. Kaiser taitaa olla myös 1 kg paikkeilla. Siis heavy duty trail renkaita oikeastaan.

Conti Der Baronit ollut alla täälläkin ja on kyllä oikein pitävät ja kestävät renkaat. Eturenkaana tosi hyvä, mutta taakse kaipaa itse jotain vähän nopeampaa. En tiedä olisiko Kaiser yhtään nopeampi? Saksan foorumeilla tiedettiin kertoa, että Baronissa olisi vähän pehmeämpää kumia kuin Kaiserissa. Ne varsinaiset DH versiot on näistä sitten asia erikseen, painavat selvästi enemmän ja kumikin vielä paljon pehmeämpää.

Ainut huono puoli on tosiaan on suhteellisen jäykät kyljet ja joutuu/voi ajaa matalammilla paineilla. Tämä taas tarkoitti itselle sitä että XM481 kehä meni lommoille tosi nopeasti kun laski takarenkaan paineen sinne 1,6-1,7 bar paikkeille. Maxxis EXO kumeilla olen saanut saman tuntuman pari kymmenystä korkeammilla paineilla eikä ole ollut ongelmia kehien kestävyyden kanssa.

Eikös kaikissa paremman pään Conteissa ole se sama Black Chili kumiseos? Ei ole ainakaan itseä vakuuttanut.
    Sitten tosiaan se puiseva ajofiiilis kylkien takia ja repeävät rungot. Contit jää mulla ainakin kaupan hyllylle nykyään.

Kaikissa Contin renkaissa on saman niminen kumiseos, Black Chili, mutta oikeasti se seos vaihtelee renkaan käyttötarkoituksen mukaan. Menepä hipelöimään vaikka jotain DH-kylkistä Kaiseria ja sen jälkeen Cross Kingiä, niin taatusti huomaat eron.
    Saman nimisessä renkaassakin seos voi olla eri versioissa eri, mulla oli sitä ensimmäisen mallista Baronia sekä 2,5" leveänä DH-renkaana että 2,3" leveänä enska/trailirenkaana, ja tuo DH-versio oli huomattavasti pehmeämpää Black Chiliä.

Omissa der baron project protection (27,5x2,6) tuntuu olevat tukevammat kyljet kuin maxxiksen perus EXO (dhr II 2,6"). Myös kumiseos ainakin yhtä pehmeää kuin maxxis 3C, ellei jopa pehmeämpää.

Baron/trail king 2.4 leveänä lähti tilaukseen. Arvosteluita ja testejä noista löytyy joissa ominaisuuksia avattu ja niiden perusteella pääosin ostopäätös. Se mitä ei noista testeistä yleensä löydy on toimivuus pakkasella/lumella. Vaikka taitaa eteläsuomen talvet muistuttaa kohta enemmän englannin kelejä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Omissa der baron project protection (27,5x2,6) tuntuu olevat tukevammat kyljet kuin maxxiksen perus EXO (dhr II 2,6"). Myös kumiseos ainakin yhtä pehmeää kuin maxxis 3C, ellei jopa pehmeämpää.
    No maxxiksen exo kylkiä ei ainakaan millään mittakaavalla voi tukevaksi sanoa, eli se ei vielä hirveästi kerro DD on jo paksumpi mutta sekään ei kovin tukeva, burbbailee ja lyö läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Ainut huono puoli on tosiaan on suhteellisen jäykät kyljet ja joutuu/voi ajaa matalammilla paineilla. Tämä taas tarkoitti itselle sitä että XM481 kehä meni lommoille tosi nopeasti kun laski takarenkaan paineen sinne 1,6-1,7 bar paikkeille. Maxxis EXO kumeilla olen saanut saman tuntuman pari kymmenystä korkeammilla paineilla eikä ole ollut ongelmia kehien kestävyyden kanssa.
    Jäykkä kylki, vanne lommoilla Jokin ei ihan natsaa, kuulostaa omaan korvaan paperikyljeltä, kun ei nuo paineetkaan mitkään järin matalat ole? Ja exot varsinkin on paperia, kuitenkin maxxiksen kepein kylki. Oisko ero tullut renkaiden ilmatilavuudesta?

Tosin omissa MSC renkaissa on myös suht kova kylki, mutta kumi joustaa pystysuunnassa suht paljon. Ei burbbaile mutkissa, mutta damppaa möykkyä, tosin ite joudun just sen takia inserttejä pitämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Jäykkä kylki, vanne lommoilla Jokin ei ihan natsaa, kuulostaa omaan korvaan paperikyljeltä, kun ei nuo paineetkaan mitkään järin matalat ole? Ja exot varsinkin on paperia, kuitenkin maxxiksen kepein kylki. Oisko ero tullut renkaiden ilmatilavuudesta?

Tosin omissa MSC renkaissa on myös suht kova kylki, mutta kumi joustaa pystysuunnassa suht paljon. Ei burbbaile mutkissa, mutta damppaa möykkyä, tosin ite joudun just sen takia inserttejä pitämään.
    Juu kuulostaahan tuo vähän ristiriitaiselta, mutta omiin kokemuksiin perustuen jäykkäkylkisemmät renkaat vaatii (ja mahdollistaa) matalammat paineet. Jäykkä rengas kestää kyllä ja tuntuu vakaalta, muttei silti anna tarpeeksi suojaa vanteelle teräviä osumia vastaan. Verrokkina noille Contin Baroneille oli siis Minion DHR II EXO-kyljillä, joka on käytännössä samaa painoluokkaa vaikka ns paperikylkinen onkin. Minionissa on vaan aivan selkeästi joustavampi/mukavampi kylki eikä sen takia tarvi pudottaa paineita liikaa. Tottakai ajotyyli ja -paikka sekä kuskin paino vaikuttaa asiaan, joten mainittakoon, että nämä kokemukset siis Pirkkalan kivikkoisilta kotipoluilta 83kg kuskilta ja ajotyyli reipas.

Baron/trail king 2.4 leveänä lähti tilaukseen. Arvosteluita ja testejä noista löytyy joissa ominaisuuksia avattu ja niiden perusteella pääosin ostopäätös. Se mitä ei noista testeistä yleensä löydy on toimivuus pakkasella/lumella. Vaikka taitaa eteläsuomen talvet muistuttaa kohta enemmän englannin kelejä..
    Tuo on kyllä hyvä setti. Mun mielestä Trail King on parempi Kuin Maxxis Aggressor takana, jos vertaa samankaltaiseen nakkiin. Sellaanen pieni varotuksen sana, että jos tubeless hommia noilla Conteilla hassuttelee, niin saa varautua melkein kompressori hommiin. Ainakin mulla vaatii runsaan käden paineen suoraan sieluttomasta venttiilista ilmapistoolilla, ennenkuin nousi hyllylle (Easton Heist).

Omat der baronit nousi kiltisti ihan manuaali pumpulla Dt swissin m1700 kiekoille. Vähän joutu muovista rengasrautaa näyttää, että sai vanteelle.

Aika jännä. Mulla nousee kompuralla, komeitten napsahdusten saattamana. Lattiapumpulla ei toivoakaan. Oisko sitten vanne kohtainen homma tämä taas.

^^^ juu kyllä kompura löytyy ja sillä harjoittelinkin nykyisten kumien kanssa. Tuli mieleen tilaamisen jälkeen että olikohan ne mun vanteet passelit, kun vissiin ainakin jotain haastetta ollut ainakin aiempien baroneitten suhteen. Mun vanteet on kai sellaset hooklessit. Mitään selkeää tai ainakaan tuoretta kommenttia en asiaan löytänyt. Näkee sit ko pääsee kokeilemaan.

Se on just chilin yksi hyvä puoli, toimii kylmilläkin keleillä. Väistyvä talvi ei kyllä brittiläiseltä ole maistunut. Vuosi sitten olikin ihan eri tilanne.

No maxxiksen exo kylkiä ei ainakaan millään mittakaavalla voi tukevaksi sanoa, eli se ei vielä hirveästi kerro DD on jo paksumpi mutta sekään ei kovin tukeva, burbbailee ja lyö läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Juu kuulostaahan tuo vähän ristiriitaiselta, mutta omiin kokemuksiin perustuen jäykkäkylkisemmät renkaat vaatii (ja mahdollistaa) matalammat paineet. Jäykkä rengas kestää kyllä ja tuntuu vakaalta, muttei silti anna tarpeeksi suojaa vanteelle teräviä osumia vastaan. Verrokkina noille Contin Baroneille oli siis Minion DHR II EXO-kyljillä, joka on käytännössä samaa painoluokkaa vaikka ns paperikylkinen onkin. Minionissa on vaan aivan selkeästi joustavampi/mukavampi kylki eikä sen takia tarvi pudottaa paineita liikaa. Tottakai ajotyyli ja -paikka sekä kuskin paino vaikuttaa asiaan, joten mainittakoon, että nämä kokemukset siis Pirkkalan kivikkoisilta kotipoluilta 83kg kuskilta ja ajotyyli reipas.
    Nää on hauskoja lukea nää rengas kokemukset. Itse en oikein ole mistään pierunkuorisistakaan saanut ajettua kylkiä paskaksi vuosien saatossa. Maxxisen EXO kestää minun mittapuulla sellasta sikailua, että aina miettii kuinka hiljaa ja erilaisella ajotyylillä sit ajaa, kun kuuntelee muiden juttuja. Ihan älyttömiä kivikkoja meillä ei ole ja niihin ajelen aika tarkasti. Tosin tubea katellessahan sitä aina toteaa, että kyllä jotkun vaan osaa.

Tosin en ole vuosiin ajanut alta 3"/29" koossa olevia kumeja, jossa kestää Minionit ja Bontin XR sarjan kumit, niihin olen joskus ajopintaan dartin joutunut tökkäämään. Tästä voi johtua se että ajotyyli on yli ja renkaita ei sovitella kivenkoloihin. Kevyet insetrit on aina kuitukiekoissa ja läskissä mennään ilman. Nyt se sit nähään, kun uudessa pyörässä on i30 vanteet ja 2.4/2.5" EXO minionit, että miten käy. Tosin pikkasen keveämpää trailikumia on suunnitteilla. Kuskilla kamoineen painoa 105 kiloa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •