ShimanoElectrobikeHuntteriCanyonBikeshopGiant
Sivu 1 / 138 1 2 3 11 51 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 4131

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Wilbur Guest

Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Aiheesta on sekalaisesti monessa säikeessä liikaa juttua, en viitsisi kahlata läpi, sorry.

Siis hakusessa jäykkikseen pitävämmät renkaat kuin nykyiset 2.25" NN edessä/RR takana. Tuntuu ainakin Tampereen liukkailla lähtevän alta juurakoissa, tosin ajotaitokaan ei 1. kesän jäljiltä ole ihan huippuluokkaa...

Ajattelin Mountain King Supersonic 2.2 tai Kendan Nevegal DTC 2.1 (luin jostain Lontoota puhuvista lehdistä olevan hyviä), onko sopivia mansen maisemiin? Nykyisessä Cubessa on aika ahtaan näköistä takana 2.25" Racing Ralpheilla, ei varmaan suuremmat mahdu pyörimään kunnolla?!

Huippurullaavutta en siis hae, vaan kunnon pitoa.

Pitäis varmaan laittaa 2.4 Mountain Kinkit jos pitoa haluaa tuosta mallista, 2.2:ssa on liian pienet nappulat keskellä.
    Heivasin itse just 2.2 MK:t pois ja 2.3 NBXää tilalle kun alkoi tulla pito-ongelmia syyskeleissä.

NBX 2,3" tai Maxxis Minion taittuva 2,35" 60a, molemmat aivan huippuja märkään ja liukkaalle. High Roller taittuvana 2,35" on vielä testaamatta, saattaa myös olla hyvä. Ainakaan kuvio ei mene helposti tukkoon ja rullaakin vielä kohtuullisesti.
    ( ಠ_ಠ)

Kendoissa on ainakin kunnon järeä kuvio, toisin kuin Mountain Kingeissä. Stick-E versio varmaan pitää paremmin kuin DTC.

Sitten tietenkin perushyvä NBX 2,3". Onko kellään vertailukokemuksia Nevagaliin?

Painetta juuri sen verran ettei vanne hakkaa kiviin ja hyvä tulee...

Mulla takana tällä hetkellä MK 2,4 UST vielä "koeajossa". Alustavat kokemukset positiiviset, pitää hyvin ja pehmeä ajotuntuma kun voi ajella pienillä paineilla.
    Edelliset renkaat oli Maxxis ignitor noEXeption 2,35 (sisärenkaalla) ja siinä varsinainen liimarengas. Menee tukkoon aika pahasti mutta alamäessä ne paskat on sitten naamalla ! Ajelin noilla seuraavanlaisilla paineilla: Edessä 2.3bar ja takana 2.5bar (minimisuositus on tuo 2.5 bar).
    Minulta saa ainakin arvosanan 9+.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Itse en ajokamoissa n. 75-kiloisena pystyisi ajamaan 2.5 paineella kun asfalttisiirtymää.
    Märällä olen pitänyt NBX 2,3":ssa 1,8 edessä / 2,0 takana, lumella jotain 1,6 / 1,8 bar.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Itse en ajokamoissa n. 75-kiloisena pystyisi ajamaan 2.5 paineella kun asfalttisiirtymää.
    Märällä olen pitänyt NBX 2,3":ssa 1,8 edessä / 2,0 takana, lumella jotain 1,6 / 1,8 bar.
    Juu, tietysti tapauskohtaista toi paineiden hakeminen. Mää oon jo iso poika, en enää neuvolaikäinen...
    -Usot sie jot myö uitiin?

Kenda Nevegal Stick-E kumisena ja Mountain King supersonic on mulla parhaiten toimineet renkaat märälle kelille. Jälkimmäinen on paljon kevyempi, mutta ei kestä yhtä hyvin.
    recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die

Kumma juttu kun ton nevegalin märkäpitoa on monessa paikassa haukuttu (kuivapitoa kehuttu). Mutta ehkä se sitten pitää kuitenkin niillä juurilla ja kivillä.

Mulla on taas NBX't alla, vähän houkuttelis testata noita ignitoreita. Joko sulla JiiPee kului ne loppuun, vai kaipasitko vaan rullaavampaa?

Itse meinasin kokeilla eteen uutta Schwalben fat albert 2,4, biken testin mukaan pitäis olla myös suht hyvä rullamaan. Takana on nobby nic 2,4, mut aika liukkaalta tuntuu kallioilla, joten eteen pitäis löytää jotain muuta kuluneen gazza coren tilalle.

Täältä ääni Kedan Nevegal Stick-E:lle. Aivan taivaallinen pito märällä! Ero Contin MKn on huomattava. Kendalla sopiva koko on 2.1, se on yhtä leveä kuin 2.35 Contilla. Hienoa Nevegaleissa on ollut että niissä on tuntumaa, ne ei lipsahda yhtäkkiä vaan niistä huomaa että kohta lähtee, silloin ehtii reagoida paremmin.
    Prestige muokkasi tätä : 19.09.2008 at 11.12 Syy: Homma toimii ja mainosbotin viesti yläpuolelta oli hävinnyt
    "Hän jarruttaakin nenällään"

-Muumipeikko ja pyrstötähti-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilbur Katso viesti
    ... Ajattelin Mountain King Supersonic 2.2 ...
    Mikäli maastossa on kosteutta yhtään aamukastetta enempää, unohda continentalit. Lähtee alta likipitäen missä tahansa. Silti omassa villarissa alla, koska pidän muuten erinomaisena kompromissikumina.
    powered by kabanossi

Länsimäki Ski Klub - LäSki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Mulla takana tällä hetkellä MK 2,4 UST vielä "koeajossa". Alustavat kokemukset positiiviset, pitää hyvin ja pehmeä ajotuntuma kun voi ajella pienillä paineilla..
    Komppaan täysillä,eilen tossa ynnäilin,2kk per takarengas kestää noin keskimäärin mulla ja nyt on 2 kk:ta ajettu Mk 2.4 ustilla ja alkaa olla winaalissa.
    Täytyy alkaa ensikaudelle tilailemaan 4 kpl MK 2.4 USTeja

Mää painan 78-80kg ja 1.6 paineet olleet hyvät juurissa ja kivikoissa mavicin 823 vanteilla.

Wilbur Guest
    Aiheeseen liittyen, vaikka sopisikin kai paremmin tuon Kaupat-otsikon alle ...

Valmistautuessani ostamaan, kalliimmalla hinnalla paikallisesta pyöräliikkeestä renkaat, esitän myyjälle kysymyksen: mitä renkaita nuo asiakkaat ostavat tai yleensä käyttävät näillä liukkailla syyskeleillä, mitä suosittelet? Myyjä vilkaisee minua ja vastaa: emmätiä, kai ne niillä ajelee mikkä o pyörissä alla valmiina.

No, arvaatte varmaan ostinko tuolta renkaat, tai ostanko tulevaisuudessa renkaita, pyörän tai mitään muutakaan?

kaikkein parhaat renkaat on vielä mainitsematta

Panaracerin fire xc!

mulla oli ne ustigummit 2.1 leveinä parin baarin paineilla vauhtia riitti ja pitoa ihan järjettömästi.

Jos vertaan niitä misukan harmaisiin tai kendaksen stick-ee renkaisiin, joita on täällä kehuttu, niin sanoisin että 7-2 panaracereille. se panaraaserin gummi toimii aina kovalle pakkaselle saakka pitävänä. ja märällä se on vaan mm-mmm-mmmm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilbur Katso viesti
    No, arvaatte varmaan ostinko tuolta renkaat, tai ostanko tulevaisuudessa renkaita, pyörän tai mitään muutakaan?
    Et.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asentaja Katso viesti
    NBX 2,3" tai Maxxis Minion taittuva 2,35" 60a, molemmat aivan huippuja märkään ja liukkaalle. High Roller taittuvana 2,35" on vielä testaamatta, saattaa myös olla hyvä. Ainakaan kuvio ei mene helposti tukkoon ja rullaakin vielä kohtuullisesti.
    Ääni Maxxis-renkaille! Edessä Minion F 2.35" ja takana Highroller 2.35", molemmat ohutkylkisinä ja sisuskumien kera. Painetta sen verran, että kovalla alustalla hieman muljahtelee kurveissa eikä aivan kolise vanteille kivikossa ja juurakossa. Kuluneinakaan eivät ole muuttuneet huonoiksi.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Wilbur Guest
    Menikin viime viikolla sitten kylki rikki niin kuskilta kun Racing Ralphiltakin.
    Taakse tuli nyt SpeedKing 2.3 Supersonic. Hyvin tuntuu rullaavan asfaltilla ja latupohjilla. Harmittaa kun kylki ei kestä polkuja, kunnon maastoajosta puhumattakaan. Kelit kun vallat mainiot, kuivaa ja lämpöäkin piisaa, luonto kauneimmillaan.

No, testataan sitten viimeisillä syyskeleillä niitä pitävämpiä, jos SK ei pidä. Ellei nyt nastoja jo alle laiteta ennen sitä ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Ääni Maxxis-renkaille! Edessä Minion F 2.35" ja takana Highroller 2.35", molemmat ohutkylkisinä ja sisuskumien kera. Painetta sen verran, että kovalla alustalla hieman muljahtelee kurveissa eikä aivan kolise vanteille kivikossa ja juurakossa. Kuluneinakaan eivät ole muuttuneet huonoiksi.
    Miksi kovin harvalla on High Roller etupäässä? Itse ajattelin moista kokeilla 42a:na. Luulisi pitävän vähintään yhtä hyvin kuin Larseni 42a:na!?!? Vai ovatko ne High Rollerin reunanappulat ongelmallisia kantatessa? Kovempia kumiseoksia on meikäläiselle ihan turha ehdottaa kun on 42a:n makuun jo päässyt...

47h ajoa Tacky Larseni etupäässä ja tällä kumilla lienee elämää ainakin 70h asti jäljellä, kenties ylikin. Paljon paskempaan ja lyhytaikaisempaankin iloon on 25€ lykätty. Ja onhan se hienoa kun on 101% luotto renkaisiin kaikenmaailman niljaskoissa ajellessa. Eilenkin lähti kallion päällä olevaan puol metriä leveään katveessa olleeseen viitisen senttiä syvään vesivirtaan kantatessa etupää alta, mutta ei kun nappas uudestaan kiinni sieltä pohjasta.. ei tarvinnu levyttää. No, ehkä siinä oli tuuriakin mukana.
    ..makes Jack a dull boy...

Mä en voisi laittaa Maxxiksen neljäkakkosta eteen polkuajoa varten, koska ensinnäkin se viskoo niin järjettömästi santaa silmille, että vähintään lokari on välttämätön. Ja se pito on aivan mahdoton, mutta niin on vierintävastuskin. Minion 60a riittää ominaisuuksiltaan polkuajoon ja monesti siinäkin on pitoa vähän liikaa, mutta luotto on 100%. Sen verran oon Minion-fani, että nyt mulla on dh-pyörässä 2,5" 42a Minionit ja Hecklerissä 2,35" 60a:t.
    ( ಠ_ಠ)

Mulla on High roller exceptionit edessä ja takana tällä hetkellä. Ei mene tukkoon mudassa, kuten kuivankelin rengas Larsen TT ja ainakin vetopito on parempi. Kantatessa pito on epäyhtenäisemmän kuvion takia arvaamattomampi kuin Larsenissa. Toi kumimateriaali on kyllä "liimarengas" siinä suhteessa että materiaaliin jää kevyen pesunkin jälkeen savea.

Min en aja deehoota, joten olen hiukan epävarma tarvitsenko sitä Minionin kuviota ainakaan edessä. Se kivien lentely on kyllä absoluuttinen totuus Super Tackyllä ja onhan se "hieman" raskas väännettävä pehmeellä tasamaapinnalla. Eilen lopeteltiin lenkki pitkään ja jyrkkään "puru"radan alamäkeen (pinta jotain karkeampaa hiekkaa)... posketon hiekkamyrsky silmille.. no onneks on suojalasit. Juu.. ja kaveri rullas siinä alamäessä Nobbyillä ohi niin, että soi... vaan eipä anneta moisen häiritä, sillä minä olin se jolla oli pitoa niissä pahimmissa niljaskoissa.

Kokeile seuraavaksi jotain Maxxiksen 60a:ta edessä, vaikka sitä High Rolleria. Mä lupaan, että pito ei lopu yllättäen. Ja sitten kun sadetta taas ripauttaa, niin vie se Nobby Nic -kaveri kunnon kallionousuille. Saat näyttää sille takavaloa. NN:llä ja Mountain Kingeillä voi driftaa.
    ( ಠ_ಠ)

itse ajellu täs syksysellä 2,2mk ss ja 2,4mk ss .. molemmat on hyviä gummeja pitämään
    Vanha mutta lihava.

Jostain päin nettiä pengoin esiin WTB:n kumiseoksia. 60a sielläkin näyttää osassa olevan ja myös tossa Larsenin parina olleessa Prowler XT:ssä, jolla viime viikonlopun koitos tuli jurnattua. Mikäli tosiaan on samaa kumia kuin Maxxiksen 60a niin tuo seoshan oikeasti riittää sinne niljaskokiville ja kallioille, pitoa on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asentaja Katso viesti
    Mä en voisi laittaa Maxxiksen neljäkakkosta eteen polkuajoa varten, koska ensinnäkin se viskoo niin järjettömästi santaa silmille, että vähintään lokari on välttämätön. Ja se pito on aivan mahdoton, mutta niin on vierintävastuskin.
    Tuo Larsen+Prowler kombo oli niin paha viikonlopun Tour de Porissa, että ainakaan vielä kolmeen päivään ei jalat ole palautuneet... __ttu mitä murjomista se oli ja vielä 100km!!

78h on nyt pehmo-Larsenia rääkätty ja yhä se on hengissä!! Tää alkaa olla jo ihan kohtalaista kestoa näin pehmeältä renkaalta.

High Rolleri ehti jo tulla 42a:na, joten tahmataan sillä sitte tulevaisuudessa. Onko Minionissa yhtä korkeat/korkeammat nappulat kuin High Rollerissa? Kuvien perusteella odotin HR:n olevan Larsenin korkuista, mutta onhan tää järeämpää.

Viimeisestä High Roller -kokemuksestani on jo vuosia, mutta Minionissa on mielikuvapohjalta matalammat nappulat kuin H. Rollerissa, ainakin sivunappulat. Kuvio on muutenkin tiiviimpi ja muistuttaa mun mielestäni enemmän tavallista maastorengasta. HR:ssa on se iso rako keski- ja sivunappulan välissä ja keskinappuloidenkin välinen etäisyys näyttää isommalta kuin Minionissa. Mutuna väitän, että Minion tuntuu ajossa tosi paljon NBX:ltä, mutta pitää paremmin ja vierii huonommin. High Roller varmaan viskoo vähemmän maaperää harvemman kuvion ansiosta.
    ( ಠ_ಠ)

Myös panaracer fire xc ja contin speed king ovat molemmat hyviä kurakoissa...
    Vanha mutta lihava.

Millanen on märällä Racing Ralph 2.25 Evo? Sain kaverilta vähän ajetun ilmatteeks ja tuuppasin sen takarenkaaks. Ennen alla oli NBX lite S:t molemmissa päissä, mutta ny ajattelin näin syssylle vaihtaa vähän karkeempaa/ pitävämpää

Millanen on RalliRane märällä?? No liukas nyt ainakin...

Eihän se RR oikein pehmeään pure kiinni: on niin matalat nappulat. Tiiviillä pinnalla se pitää kyllä (esim. sopivasti tampattu pakkaslumi...).

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •