Sivu 120 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 70 110 118 119 120 121 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.571 - 3.600 / 3788

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    En oikeen ymmärrä tätä lausetta. Voitko tarkentaa mitä tarkoitat?
    Wolfpackin sivuttaispito on parempi kuin MM softissa (näin luin).

Vertailukohdat ei tietty ole ihan täysin identtiset, koska toinen renkaista on edessä ja toinen takana. Eturengas on vähemmällä kuormalla ja renkaan asento suhteessa etenemiseen vaihtelee. Myös alamäessä jarruttaessa eturengas käytännössä hoitaa homman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Wolfpackin sivuttaispito on parempi kuin MM softissa (näin luin).

Vertailukohdat ei tietty ole ihan täysin identtiset, koska toinen renkaista on edessä ja toinen takana. Eturengas on vähemmällä kuormalla ja renkaan asento suhteessa etenemiseen vaihtelee. Myös alamäessä jarruttaessa eturengas käytännössä hoitaa homman.
    Jep, juuri tätä tarkoitin. Pahoittelut epäselvästä ilmaisusta.

Omalla ajotekniikallani pk-seudun ajomaastoissa takarengas on yleensä lipsunut eturengasta enemmän sivusuunnassa silloin, kun olen käyttänyt samaa rengasta edessä ja takana. Onko asia sitten yleensä päin vastoin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tuore takarengastesti hieman rullaavimmistä mutta vahvoista renkaista. The takarengas eli Maxxis Dhr II olis kyllä pitänyt olla mukana ja muutamin sanoin aina verrattu siihen. https://www.pinkbike.com/news/rear-t...e-is-best.html

Noista Vittoria vois olla kiva kokeilla.

Itsellä tulossa uuteen pyörään 2.4 Magic Mary softina eteen ja taakse. Edessä super trail ja takana super gravity. Tarkoitus ajaa kaikki ajot ja kaikki kelit. Oikein kuivalle kaudelle taakse olis tietty kiva olla joku just kestävä mutta rullaava. Toisaalta ajan tuolla pyörällä paljon parkkia ja lähimetsiin taas menen hakemaan niitä vaikeita paikkoja joten ei sillä rullaavuudella niin väliä ole. Ja löytyy mulla kotona toki vaikka 2.4 Ardentit mutta muistaakseni vain exona eli takana voi olla ilman inserttejä kestävyyden kanssa ongelmia jos vetää varomattomasti ja vahvempiin renkaisiin tottuneella tyylillä.

^ On varmaan kymmeniä renkaita joiden pito märässä asettuu Ardentin ja Magic Mary softin väliin mutta ei kai sitä ihan kaikkia ehdi testata.

Joo näin on mutta ajattelin just että vedän marylla pääasiassa mutta jos oikein huvittais kunnon kuivalla jotain tosi selvästi rullaavampaa ja tiedossa olis pidempi polkuajelu niin Ardentit vois olla se juttu. En minä niillä märälle viitsi lähteä. Joskus on tullut kokeiltua märällä Ardenttia ja juurakossa kaikki itseluottamus katosi parin ekan isomman lipsahduksen jälkeen. Pyöräkin oli tosin xc jäykkäperä.

Eilisten mutasessioiden perusteella der baronit kyllä toimii hyvin märällä ja viileällä juurakossa ja kivikossa. Joskus pitää noihin schwalben tai misukan kumeihinkin tutustua, kunhan näistä aika jättää.

Spessun bucherin ja eliminaattorin märkäpito? Onko näistä yleisrenkaiksi enduroon? Vai MM/HD yhdistelmä? Nyt alla michelinin wildit eikä huonoa sanottavaa niistäkään. Tosin aika raskaat renkaat polkea

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Spessun bucherin ja eliminaattorin märkäpito? Onko näistä yleisrenkaiksi enduroon? Vai MM/HD yhdistelmä? Nyt alla michelinin wildit eikä huonoa sanottavaa niistäkään. Tosin aika raskaat renkaat polkea

Mulla alla 2.6 Butcher T9 ja 2.6 Eliminator Gravity T7/T9 ja en keksi pahaa sanottavaa.
    Koluttu märkää metsää nyt jonkinverran ja pito on esimerkillisen hyvä. Ja käytös hyvin ennakoitavaa.

Itseasiassa eivät oo tainneet lipsua juuri ollenkaan limajuurilla ja märillä kivillä.
    Kuskilta loppunu uskallus ensin.

Aikaisemmin oli 2.6 Buther Grid Trail ja 2.3 Eliminator Grig trail.
    Pirun hyvät myös, mutta takanen lyö aika helposti läpi.

Nykyinen alussa mainittu kombo on parasta mitä mulla on ollu. Takanen tosin 1400g mut ite ajan sähköllä niin ei haittaa.
    Kestää kai pommin.
    Rullauksesta en uskalla mitään sanoa koska sähkö.

Kyllä mä uskallan suositella kokeilemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Mulla alla 2.6 Butcher T9 ja 2.6 Eliminator Gravity T7/T9 ja en keksi pahaa sanottavaa.
    Koluttu märkää metsää nyt jonkinverran ja pito on esimerkillisen hyvä. Ja käytös hyvin ennakoitavaa.

Itseasiassa eivät oo tainneet lipsua juuri ollenkaan limajuurilla ja märillä kivillä.
    Kuskilta loppunu uskallus ensin.

Aikaisemmin oli 2.6 Buther Grid Trail ja 2.3 Eliminator Grig trail.
    Pirun hyvät myös, mutta takanen lyö aika helposti läpi.

Nykyinen alussa mainittu kombo on parasta mitä mulla on ollu. Takanen tosin 1400g mut ite ajan sähköllä niin ei haittaa.
    Kestää kai pommin.
    Rullauksesta en uskalla mitään sanoa koska sähkö.

Kyllä mä uskallan suositella kokeilemaan.
    Tuota mietin kestääkö tuo Griddi takana insertin kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Tuota mietin kestääkö tuo Griddi takana insertin kanssa?

Kyllä 2.6 ainakin, uskon. 2.3 ilman inserttiä ottaa kyllä helposti nokkiinsa.
    Mutta saattaahan toi 2.3 insertin kanssa kestää, oikein hyvä rengas kyllä ominaisuuksiltaan muutoin.

Insertin kanssa kestää melkee mikä tahansa rengas. Insertti ei toki suojaa muulta kuin vanteen aiheuttamilta vaurioilta. Kylkiin tuleviin viiltoihin ei auta.

Vittoriat asennettu. Mazza Trail/Martello Enduro. Märkäähän nyt ei ole mutta kuivalla hyvä aloittaa testit

Nyt tuli alle magic mary eteen ja big betty taakse, super gravity ja 2.4”. Saa nähä koska otsikon mukaisiin olosuhteisiin pääsee(joutuu) testaamaan. Reilusti kapeemmat mitä edelliset MSC gripperit 2.3” koossa, mutta lähellä ilmoitettua 2.4”. Gripperit oli melkein 2.6” leveimmästä kohdasta. Painoa ihan kiitettävästi, bettyllä 1.4kg ja marilla 1.35kg, saa nähä pääseekö nuilla eteenpäin Gripper oli litkun jämineen ~1,1kg

Sitä pääsikin heti märälle testailemaan. Ajoitin lenkkini tänään sopivasti pahimman sateen aikaan.. kohteena hallainvuori/viikin metät, eli märkää kivikkoa ja juurakkoa oli vähintään tarpeeksi. Pito oli varsin hyvä varsinkin vetopito nousuissa ja jarrutuspito jarrutuksissa. Märät kalliot joissa poikkijuuria nousi hienosti. Offcamber juurilla pientä lipsumista(niin kuin varmasti kaikilla renkailla), mutta ei mitään mihin ei olisi kerennyt reagoida. Välillä myös pito yllätti kun oli ihan varma että ei lipsumatta selviä.
    Sitten ominaisuuksia, joista en vielä tiedä olivatko kelistä vai renkaasta johtuvia. Parasta oli renkaan ”dampping”. Vaikka ajoin suht kovilla paineilla, tuntui meno pehmeältä ja hyvin vaimennetulta, aiemmat MSC gripperit olivat vähän puisevan oloiset kovilla paineilla vaikka rengas oli muuten joustavampi rakenteeltaan. Mietin vaikuttiko märkä jousitus jousituksen herkkyyteen ja sitä kautta pehmeämpi kyyti. Myös pehmeämpi kumiseos saattoi vaikuttaa asiaan.
    Rullaus, alkuun tuntui jo hiekkatiellä, että nyt on raskasta menoa, vähän olin huonoilla jaloilla tosin liikkeellä ja pahimman sateen aikana hiekkatiekin oli aika pehmeä. Metsässä en huomannut rullauseroja ja kotiin palatessa kun oli jo vähän kuivannut, tuntui hiekkatiekin rullaavammalta.

Pito mutkissa ja maastossa yleisesti tuntui erittäin hyvältä, mutta sateinen maa-aines on pehmeämpää ja pitävempää muutenkin, ellei nyt kyseessä ole ne liukkaat juuret/kivet tai jokin saviliukumäki.

Kaiken kaikkiaan tyytyväinen ensituntumaan. Odotankin nyt innolla testejä kuivalla ja bikeparkissa.

Jostain syystä kapea leveys hieman hiertää, ehkä silmä ei ole tottunut tommosiin sirkkeleihin, mutta ei tuo leveys vaikuttanut näköjään ainakaan renkaan pito-ominaisuuksiin. Tai toki varmaan vastaavat renkaat leveämpinä olisivat vieläkin pitävemmät, mutta painokin karkaisi varmaan jo melkosiin lukemiin. Niin ja tuo ”tanwallin” väri on vähän teenäisen keltainen.

https://www.pinkbike.com/news/first-...ill-tires.html

Schwalbelta uusi rengas Wicked Will 29x2.25, 2.4 ja 2.6. Painoa löytyy, mutta vastaakohan otsikon toiveeseen...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    https://www.pinkbike.com/news/first-...ill-tires.html

Schwalbelta uusi rengas Wicked Will 29x2.25, 2.4 ja 2.6. Painoa löytyy, mutta vastaakohan otsikon toiveeseen...?
    Ainakin alkuun tarjolla vain Speedgrip seoksella, eli ei ole oikea valinta liukkaille juurakoille.

Painoa? Nuohan on höyhenen kevyet, omat 1350/1400g

Sama Schwalbella on painot kyllä nykyään aika korkeita. Ja kun tuli todettua ettei 1400+ grammainen supergravity magic mary estä 23 psi paineella endurovanteenkaan hajoamista 72 kg kuskin alla ilman inserttiä. Nyt siis sekin jatkossa lisäpainona.

Muut vaa huijaa painoissa enempi On nuo maxxiksen jykevämpi kylkiset, esim assegai DD niin jopa 1.5kg:ta muistelen ihmisten punninneen. Mutta joo, yllättävän paljon super gravity joustaa pystysuunnassa, pidän sitä oikeestaan hyvänä koska pehmentää menoa mukavasti ja insertit muutenkin.

Ostin talvea varten Contin Projekt ProTection Apex Der Baronit ja Der Kaiser, mutta en ole vieläkään vaihtanut niitä pois. Der Baron on edessä ja Der Kaiser takana.

Alunperin tarkoituksenani oli ajella vain talvi Conteilla, mutta ne on vieläkin paikoillaan vanteilla ja olen niistä tykännyt. Renkaat ovat race-versiot, joten onhan ne hieman ylimitoitetut pelkkään polkuajoon. Pidän kuitenkin todella paljon niiden tarjoamasta varmuudesta ja ennakoitavuudesta omaan ajoon. Näillä voi käytännössä ajaa mistä tahansa ja pito löytyy olosuhteista, vauhdista tai pinnasta huolimatta. On myös erittäin hauska polkea näillä ylämäkeen, kun renkaassa on pitoa ja ainoa hidaste on omat jalat.
    Polkuajossa näiden pehmeä kumi ei myöskään tunnu kuluvan liian nopeasti.

Ainostaan paineita eri olosuhteita ja pintoja varten piti etsiä, mutta niiden jälkeen renkaat on toimineet oikein mukavasti kaikkialla muualla kuin mudassa. Kuvio vain puhdistuu todella huonosti mudasta tai loskalumesta, kuten kuvasta näkyy. Tämä vielä korostuu mitä alhaisemmilla paineilla ajetaan. Talvella paineilla piti ottaa huomioon renkaan muotoilu, jolloin liiallisilla paineille renkaat ohjasivat koko ajan jommalle kummalle puolelle polkua.

Hyvien puolien takia en ole vieläkään vaihtanut näitä pois vanteilta ja Maxxiksen DHR II sekä Aggressor saavat odottaa vielä vuoroaan takaisin vanteilleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tikkaaja Katso viesti

Ostin talvea varten Contin Projekt ProTection Apex Der Baronit ja Der Kaiser, mutta en ole vieläkään vaihtanut niitä pois. Der Baron on edessä ja Der Kaiser
    Mulla sama ja samanlaiset kokemukset, kesäksi takana toisella kiekolla sininen Nobby Nic, eron rullaavuudessa huomaa kyllä. Kun Nicistä aika jättää sen tilalle Trailking niin on vielä yhtenäinen lookki kesät talvet .

Ei varsinaisesti liity asiaan mutta martello pomppas tänään kiekolta. Luultavasti pienen hypyn ländäsin kiven kulmaan. Ei jälkiä renkaassa. Kiekko otti vähän hittiä mutta ei pahasti. Laitoin takas paikalleen ja litkut sisään, 2.5 baaria painetta ei ongelmia. Pitääkö huolestua vai ajaa vaan?

Jos tuossa joku runko vika olisi niin kai tuo olisi jo kättelyssä lähtenyt paikaltaan. Olen tuolla nyt jokusen viikon ajanut ja eilen funduron kisan.

Ei nuo vittorian kyljet vissii jykevimmistä päästä ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ei nuo vittorian kyljet vissii jykevimmistä päästä ole.
    No ei tuo nyt ihan lurppukaan ole. Huonoa tuuria.

Misukan wildit huomattavasti löysempi kylkisiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tikkaaja Katso viesti

...Renkaat ovat race-versiot, joten onhan ne hieman ylimitoitetut pelkkään polkuajoon....

Mikä race versio? En tollasia oo löytäny eikä contin sivuillakaan mitään erillistä race versiota satu silmiin?

Itellä kanssa contin der baronit edessä ja takana mullettina. Ollut märkäpitoon todella tyytyväinen. Myös viileässä lämpötilassa. Painokin ihan kohtuullinen alle 1 kg. Sinänsä outoa, että tuossa 27,5x2,6 on eri kuvio kuin 29x2,4. Myös kyljen merkinnät on vähän erilaiset, vaikka "sama" rengas kyseessä. Näkyy myös contin nettisivuilla tuo kuvioero.

27.5:

29:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Mikä race versio? En tollasia oo löytäny eikä contin sivuillakaan mitään erillistä race versiota satu silmiin?

Itellä kanssa contin der baronit edessä ja takana mullettina. Ollut märkäpitoon todella tyytyväinen. Myös viileässä lämpötilassa. Painokin ihan kohtuullinen alle 1 kg. Sinänsä outoa, että tuossa 27,5x2,6 on eri kuvio kuin 29x2,4. Myös kyljen merkinnät on vähän erilaiset, vaikka "sama" rengas kyseessä. Näkyy myös contin nettisivuilla tuo kuvioero.
    Ei siellä ole enää tuon mallinimen sisällä muita, mutta siis tarkoitin näiden olevan pehmeää kumia. Itsellä on siis nuo 29".
    Siinä +10 asteen kohdalla joutui keväällä etsimään uudestaan paineita, kun renkaista tuli ihan järkyttävä wattisyöpöt kumin muuttuessa vieläkin pehmeämmäksi lämpötilan noustessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti smela Katso viesti
    Mulla sama ja samanlaiset kokemukset, kesäksi takana toisella kiekolla sininen Nobby Nic, eron rullaavuudessa huomaa kyllä. Kun Nicistä aika jättää sen tilalle Trailking niin on vielä yhtenäinen lookki kesät talvet .

Minähän Conti -uskovaisena olen just näitä aina joskus hehkuttanut ja harva joka on uskaltanut kokeilla, olis pettynyt. Itsellä baron 29x2.4 ja trail king 29x2.4. Mutta paljon ajan muillakin kumeilla. Kaiser olis kiva kokeilla myös takana.

Se missä itse huomaan eron muihin kumiseoksiin, on juurikin märkä juuri ja kivi. Black chili luistaa jotenkin hitaammin ja siihen ehtii reagoimaan. Monet muut pehmeämmätkin kumit "ampuvat" puolelta toiselle märällä suomipolulla. Ehkä hyvä korostaa, että ajan enimmäkseen aika hidasta ja teknistä polkua. Muilla pinnoilla en osaa sanoa eroista vaikka maxxiksen tuotteisiin.

Millaisilla paineilla ajelette esim märässä vs kuivalla? Jos puhutaan vaikka reippaammasta ajamisesta missä rengas joutuu töihin

Kevyenä 72 kuskina täpärillä ja vahvakylkisillä 2.4 renkailla tubeleksena olen ajanut märällä metsässä 17 psi edessä, 19 psi takana. Kuivalla 20 psi /22 psi. Parkissa 21 psi 23 psi. Mutta tämä osoittautui vanteita rikkovaksi. Nyt insertti ja paineita ajattelin niin että parkissa 21/23 psi, metsässä poluilla voi koittaa inserttien takia vähentää 1-2 psi per pää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Kevyenä 72 kuskina täpärillä ja vahvakylkisillä 2.4 renkailla tubeleksena olen ajanut märällä metsässä 17 psi edessä, 19 psi takana. Kuivalla 20 psi /22 psi. Parkissa 21 psi 23 psi. Mutta tämä osoittautui vanteita rikkovaksi. Nyt insertti ja paineita ajattelin niin että parkissa 21/23 psi, metsässä poluilla voi koittaa inserttien takia vähentää 1-2 psi per pää.
    Joo kuulostaa ihan järkevältä. Ite painan ilman kamoja siinä 80 paikkeilla. 22-24 edessä ja takana 26. Inserttiä kattelin niin kyllä siihen ainakin iskua on tullut.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •