Sivu 119 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 69 109 117 118 119 120 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.541 - 3.570 / 3635

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #3541
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.138
    Kohtahan se selviää sulla
    Mutta väitän että rengasrikkoja tulee jos 2.4 exolla ajat tuolla painolla ja esim 25 psi rengaspaineella kivikkoista alamäkeä vauhdilla jossa yksittöisiä kiviä ei väistellä vaan ajetaan vain suoraa linjaa. Paitsi jos kivikon kivet on kaikki pyöreitä mukulakiviä.
    Minulla 72 kiloisella ei exo kestä mutta DD on kestänyt. 21-22 psi takarenkaassa.

  2. #3542
    En saanu vuodessa EXO kylkiä rikki, en myöskään kummenmmin oo niitä varjellu linjavalinnoilla. Taino kyllä mä ne kivet väistän jos se alolinjan nopeuden kannalta on edullista. En siis aja kivien päältä vain niiden päältä ajamisen takia. Polut perus eteläsuomen juurakko/kivikko settiä. Vain yksi bike park reissu nuuksiossa. Mutta siis kestäny tykityksen esim poronpolun kivikkoharjanteen laskuissa ja fiskarsin kaikilla poluilla Ajettu myös tiirismaan enska EK pätkiä. Ehkä sitten vaan hyvä tuuri ollu. Aika kevyt kuski kyllä oon painon puolesta. Paineet ollu siellä 1,5-1,8 bar paikkeilla.

  3. #3543
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.719
    Juu en minäkään ole renkaissa kylkiä saanut rikki vaikka olisikin olleet ”paperia”. Mut sen sijaa vanteet saa rikki, jopa köykäsimmillä inserteillä ja litkut roiskuu renkaista mutkaa lujempaa ajaessa kun burbbailee. Edessä mulla oli tavan exo, en tiedä oisko vannekki pysyny ehjänä jos kumi ois pysyny vanteella Jos pärjää renkailla joissa ohuet kyljet niin kyllähän se kannattaa niitä käyttää, kevyemmät ja helpommat asentaa, itsellä ne ei toimi.

  4. #3544
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.138
    Sama. Kyljet kestää mutta paineilla joilla pito on hyvä lyö ajoittain vanteeseen ja seurauksena reikä renkaassa nappuloiden välissä ja joskus myös klommo vanteessa. DD kumissa myös tuntuma kivikossa ja juurakossa parempi. Rengas paksumpikylkisenä toimii tavallaan vaimentimena. Menee kasaan hitaammin ja palautuu muotoonsa hitaammin.

  5. #3545
    Olikos täällä kokemuksia misukan wild enduroista? Mikä on pito märällä kalliolla ja juurilla? Uskaltaako syöttää arkailematta

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  6. #3546
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Olikos täällä kokemuksia misukan wild enduroista? Mikä on pito märällä kalliolla ja juurilla? Uskaltaako syöttää arkailematta

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Hep. Takanakista kokemusta ja edessä (ja myös takana) kokemusta wild am:stä. Kumiseos on gum x. Oikein hyvä pito mainitsemassasi maastossa. Leveällä vanteella toi kulmikas profiili ja reunanappulat ovat aiheuttaneet pari yllättävää luiskahdusta, kun oon kantannut liikaa kostealla kalliolla. Kumiseos siis pitää hyvin, mutta korkeahkot reunanappulat aiheuttaa kalliolla kantatessa epämääräistä fiilistä. Etupään endurossa taitaa olla vielä ihan hervottomat nappulat...

  7. #3547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    Hep. Takanakista kokemusta ja edessä (ja myös takana) kokemusta wild am:stä. Kumiseos on gum x. Oikein hyvä pito mainitsemassasi maastossa. Leveällä vanteella toi kulmikas profiili ja reunanappulat ovat aiheuttaneet pari yllättävää luiskahdusta, kun oon kantannut liikaa kostealla kalliolla. Kumiseos siis pitää hyvin, mutta korkeahkot reunanappulat aiheuttaa kalliolla kantatessa epämääräistä fiilistä. Etupään endurossa taitaa olla vielä ihan hervottomat nappulat...
    Kolme enska päivää nyt ajanut noilla. Kattelin että takana on tuo gumX ja edessä magX. Vielä ei oo päässy oikein märälle testaan noita. Pohdinnassa on myös jossain vaiheessa kokeilla spessun butcheria ja elimaatoria.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  8. #3548
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Kolme enska päivää nyt ajanut noilla. Kattelin että takana on tuo gumX ja edessä magX. Vielä ei oo päässy oikein märälle testaan noita. Pohdinnassa on myös jossain vaiheessa kokeilla spessun butcheria ja elimaatoria.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Tuolla fb:n puolella kehuskeltiin noita spessun uusia kumiseoksia tosi pitäviksi. Varsinkin sitä pehmeintä. Oliko se nyt t9? Että varmaankin aika mainiot rinkulat nuokin.

    Vaihdoin viikonloppuna nastat pois ja kävin lenkillä michelin wild enduro rear ja scwalbe magic mary soft setillä ja monta kertaa tuli ihmeteltyä pidon määrää. Varsinkin toi eturengas tuntuu oikein imeytyvän kallioon. 2.6 leveys tietty tuo oman osansa pitoon.

  9. #3549
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    Tuolla fb:n puolella kehuskeltiin noita spessun uusia kumiseoksia tosi pitäviksi. Varsinkin sitä pehmeintä. Oliko se nyt t9? Että varmaankin aika mainiot rinkulat nuokin.

    Vaihdoin viikonloppuna nastat pois ja kävin lenkillä michelin wild enduro rear ja scwalbe magic mary soft setillä ja monta kertaa tuli ihmeteltyä pidon määrää. Varsinkin toi eturengas tuntuu oikein imeytyvän kallioon. 2.6 leveys tietty tuo oman osansa pitoon.
    Ajoin viime syksyn tolla Magicmarylla. Olin siihen kyllä tyytyväinen. Jos tuo misukka menis samalle tasolle niin ei tarvis vaihdella. Näyttäähän ne ewssääkin misukoilla ajavan.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  10. #3550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    Tuolla fb:n puolella kehuskeltiin noita spessun uusia kumiseoksia tosi pitäviksi. Varsinkin sitä pehmeintä. Oliko se nyt t9? Että varmaankin aika mainiot rinkulat nuokin.

    Vaihdoin viikonloppuna nastat pois ja kävin lenkillä michelin wild enduro rear ja scwalbe magic mary soft setillä ja monta kertaa tuli ihmeteltyä pidon määrää. Varsinkin toi eturengas tuntuu oikein imeytyvän kallioon. 2.6 leveys tietty tuo oman osansa pitoon.
    Onko kyseessä juurikin tämä?
    https://www.bike24.com/p2390265.html

    Mietinnässä varmuudeksi hyvä etunen jos Bontragerin Xr5 team issue osoittautuu liukkaaksi edessä.

  11. #3551
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Onko kyseessä juurikin tämä?
    https://www.bike24.com/p2390265.html

    Mietinnässä varmuudeksi hyvä etunen jos Bontragerin Xr5 team issue osoittautuu liukkaaksi edessä.
    Taitaa olla. Mulla on apex-rungolla, mutta toi super trail taitaa olla sama asia. Paino ja seos ainakin täsmää.

  12. #3552
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.719
    MSC:n gripperit oli kyllä erittäin mukavat renkaat, mutta ei tahdo kestää mun käytössä takana. Seuraavaksi kokeiluun swalpen magic mary/ big betty combo, molemmat 2.4 leveet super gravity kyljellä ja soft kumiseoksella. Uusia 2021 malleja. Tosin aika kuivaa taitaa jo toivon mukaan olla kun pääsee ajamaan.

  13. #3553
    Nyt on märillä ja mutaisilla kevätpoluilla der baronit päässy kunnolla testiin ja hyvältä vaikuttanu noin 30km jälkeen, ei yhtäkään yllättävää lipsahdusta juurilla tai kallioilla. Edessä 2,4" @ 1,4bar ja takana 2,6" @ 1,6bar, tubeless.

  14. #3554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    MSC:n gripperit oli kyllä erittäin mukavat renkaat, mutta ei tahdo kestää mun käytössä takana. Seuraavaksi kokeiluun swalpen magic mary/ big betty combo, molemmat 2.4 leveet super gravity kyljellä ja soft kumiseoksella. Uusia 2021 malleja. Tosin aika kuivaa taitaa jo toivon mukaan olla kun pääsee ajamaan.
    Mulla toi Propain tuli tolla Schwalbe combolla ja en oikein tykännyt tosta Bettystä, ei tuntunut pitävän oikein kalliolla ja juurilla.
    Laitoin taakse nyt Hans Dampfin ja ekan lenkin perusteella tuntuu pitävän paremmin kaikissa oman kylän teknisissä paikoissa.
    Nämä on super trail rungolla ja softina. Jäykkäperä Whyteen verrattuna nämä tuntuu siltä että olis jarrut päällä kokoajan, siinä combona Maxxis highroller 2 ja recon+ 2.8.

  15. #3555
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.719
    Oikeestaan mä oon löytäny pitoa lähes kaikista renkaista jos niissä on vähänkää pehmeempi kumiseos ja reilumpaa nappulaa. Enemmän huolissaan muista ominaisuuksista, kuten kestävyys ja tukevuus Kuvioltaanhan tuo on lähes suora DHR kopio.

  16. #3556
    Juu, varmaan myös paljon kiinni siitä miten ajaa. Tykkään haastaa itseäni myös ylämäkeen mitä haastavimmista paikoista ja niissä huomasin että Betty ei pärjännyt Reconille läheskään joka paikassa. Alamäki painotteisessa ajossa toi Betty voi ollakkin ihan jees.

  17. #3557
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.719
    Jännä koska bettyn kiipeämiskykyä on myös kehuttu ja kuviokin antais olettaa että tommosilla lavoilla möyrii ylöspäin. Mutta vertasitko siis kapeanakkista bettyä plussarenkaaseen? Plussarenkaissa pitoa lötyy leveyden ansiosta kaikista ihan kohtalaisesti. Toki pyörän geokin vähän vaikuttaa, esim pole kiipee hämmästyttävän hyvin liukkaallakin.

  18. #3558
    Olen myös muualta lukenut että Betty ei olisi omimmillaan juurilla, sivusuunnassa yhtenäisempi kuvio kai luistaa. Kallioilla ja kovilla alustoilla ylipäätään enempi nappulaa on parempi, nappula koolla ei niin väliä. Lisäksi näyttäisi että Bettyn nappuloiden leikkaukset eivät ole kokonaan nappulan läpi. Varmaan tukevuutta kovemmassa ajossa näillä haettu. Mullakin 29x2.6 Soft Betty takana, mutta ei paljoa ajoa eikä vertailukohtaa muihin soft-renkaisin takana. Harmi että 29x2.6 Soft Hansia saa vain ruskeilla kyljillä. Ja vastaavasti 2.6 Mary ei saa ruskeilla. Ei pysty sekavärityksellä ajamaan.

  19. #3559
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.719
    Ite otin 2.4 koossa että sai tanwallina näyttää niin hyvältä nykyisilläkin, että en tiedä voinko enää koskaan mustia laittaa Muistelisin et betyn off camber pitoa kuitenkin kehuttiin, mutta ei niin hyvä kuin dhr:ssä. Ja ilmeisesti renkaan pyöreämpi muoto antaa mahollisuuden leikkisään revittelyyn, mutta silti hallittuihin käännöksiin. Swalpe ite taitaa markkinoida bettyä myös vähän paremmin rullaavana, silti jossain testeissä sanotaan, että MM rullais paremmin takana. Sitäkin mietin että ois ollu MM molemmissa päissä.

  20. #3560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Jännä koska bettyn kiipeämiskykyä on myös kehuttu ja kuviokin antais olettaa että tommosilla lavoilla möyrii ylöspäin. Mutta vertasitko siis kapeanakkista bettyä plussarenkaaseen? Plussarenkaissa pitoa lötyy leveyden ansiosta kaikista ihan kohtalaisesti. Toki pyörän geokin vähän vaikuttaa, esim pole kiipee hämmästyttävän hyvin liukkaallakin.
    Juu, tosiaan tossa Whytessä on 2.8 plussat joten sen takia ei varmaan ole ihan vertailtavissa keskenään. Recon on kuitenkin huomattavasti pienemmillä nappuloilla, ja siihen verrattuna tuntui että Bettyn isot nappulat ikäänkuin taipuisivat alta tiukoissa paikoissa. Hans Dampfissa en tätä huomannut.

  21. #3561
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    152
    Macig Mary softina ollut edessä nyt jonkun vuoden, ainakin omaan polkuajoon ollut luotettava. Pitoa ja luottoa riittää, ei tee ylläreitä. Olisikohan 2.3 leveä 29".

  22. #3562
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.719
    On kyllä pehmeetä kumia tuo swalpen soft, vaikee kuvitella että tarvis ultra softia, aika lähellä maxxgrippiä tällee ulkomuistista. Kyljet(supergravity) aavistuksen ohuemmat mitä odotin, mutta eiköhän noilla pärjää, jämymmät mitä nykyset. Skinwalli keltasempi mitä odotin En vielä vanteelle laittanu kun sain vanhankin kumin pitämään ilmaa, mutta mittailin vähän, swalpen 2.4” on tönärillä ~60-62mm levee kuviosta, vanhat 2.3” msc renkaat on ~65-66mm vanteella mitattuna tönärillä myös. Molemmat leveimmistä kohdista. Lupaavilta kyllä vaikuttaa ja kun paketista avaa renkaan niin hyvin muotoutuu pyöreeksi, mikä enteilis vähä helpompaa tubelesasennusta.

  23. #3563
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    On kyllä pehmeetä kumia tuo swalpen soft, vaikee kuvitella että tarvis ultra softia, aika lähellä maxxgrippiä tällee ulkomuistista. Kyljet(supergravity) aavistuksen ohuemmat mitä odotin, mutta eiköhän noilla pärjää, jämymmät mitä nykyset. Skinwalli keltasempi mitä odotin En vielä vanteelle laittanu kun sain vanhankin kumin pitämään ilmaa, mutta mittailin vähän, swalpen 2.4” on tönärillä ~60-62mm levee kuviosta, vanhat 2.3” msc renkaat on ~65-66mm vanteella mitattuna tönärillä myös. Molemmat leveimmistä kohdista. Lupaavilta kyllä vaikuttaa ja kun paketista avaa renkaan niin hyvin muotoutuu pyöreeksi, mikä enteilis vähä helpompaa tubelesasennusta.
    Joo niissä saattaa aluks olla sellaista nappulan muljuamis -fiilistä, jos oot tottunut kovempaan sivunappulaan. Pitoa kuitenkin on helkutisti. Mulla ei oo tullut vielä rajaa vastaan (ajelen kyllä aika rauhallisesti), eikä yhtään ”oho” -lipsahdusta. Takakumina toi varmaan kuluu ihan silmissä.

  24. #3564
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    34
    Otin varman päälle pidon kun ei paljon kokemusta renkaista. Alkuperäinen takarengas sellasta pientä nystyrää, edessä Nobby Nic, mutta rullasivat hyvin.
    Syksyn kuraan molempiin päihin MM Ultra soft. Kyllä on raskas polkee, mutta eipähän ruovi koko ajan. Kesäksi kun maasto kuivaa niin vois laittaa taakse vanhan Nobby Nicin ku ajettu 2500km.
    Muuten kyllä MM:t kuin kivirekee ajais. Yksi tosi karkeella soralla (kiviä oikeestaan) vedetty metsätie nii tuntu että lähtee paikatkin hampaista, kun aiemmin vanhoilla renkailla meni ku asfaltilla.
    Runko on vaan niin jäykkä...

  25. #3565
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.138
    Viitaten vikaan pariin lauseeseen, olisko sulla liikaa painetta siihen renkaaseen jos tuolta MM tuntuu.
    https://www.schwalbe.com/en/pressureprof

  26. #3566
    Mulla on tälle keväälle Baron&Kaizer -kombo ja tuntus pitävän aiempaakin paremmin. Tosin nyt ei oikein ole ollut märkää missä testata kunnolla... Viime vuonna edessä Mary softina ja Takana Nobby Nic myös softina.

  27. #3567
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    102
    Tässä pääsin testailemaan toista pyörää dhr/assegai kombolla. Tosta ei varmaan vierintävastus paljon kasva, mutta ei noi musta pahalta tuntuneet kuivilla ja kovilla poluilla. Mietinkin et jos siirtäis nykyisen forekasterin taakse ja laittais eteen tollasen dhr ii:n. Maxxgrippiä ei saa kuin 2.4" jotwn vaihtoehto olis sit dual jos haluaa kylmälle ja märälle juurakolle ja kivikolle sopivan seoksen 2.6 leveänä? Oon varmaan sen verran hidas nousuissa et jään teknisissä paikoissa aina ruopimaan. Testipyörällä (honxo esd) meni sellasetkin paikat mitkä ei omalla (laufey) oo menneet, mut en tiedä mikä osa siitä on pyörää ja mikä renkaita.

  28. #3568
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    34
    Swalde laskuri ehdotti 1.6bar (23psi) molempiin renkaisiin. MM paineet oli kun asensin viimevuoden lopulla 23psi/25psi ihan kokeeksi että jos rullais ja pitäis. Ei oikein tehny kumpaakaan.
    Nyt laitoin kevääksi 15psi/19psi ja tänään kävin eka lenkillä, pito ok vaikka jäätä, lunta, kuravelliä joten rullaamisesta ei parane sanoo mitään. Ja se kivitie on vähän kauempana ja polut lumessa nii täytyy testata myöhemmin. Niillä alkuperäisillä renkaillakin ajoin alle 20psi paineilla ja se tuntui parhaalta, aina ku laitto yli 20psi niin alko pomppimaan etupää juurakoissa etenkin. No kesällä oli paino 66kg.

  29. #3569
    Minulla on ollut syksystä lähtien takana 29x2,4” Wolfpack Trail ja edessä saman kokoinen Magic Mary softina (Evo TLR).

    Wolfpack tuntuu lipsuvan märillä kivillä ja juurilla jopa todella pitävänsä pidettyä MMää vähemmän sivusuuntaan, vaikka Wolfpack on vähemmän järeä rengas. Wolfpackin rullaavaa on minusta hyvä, tubeless-asennus oli helppo ja hinta Saksasta tilattuna halpa. Tätä uskaltaa suositella. Ainoastaan mudassa meinaa Trailista loppua pito, kun nappulat ovat pienehköt. Taidan seuraavaksi tilata Enduron eteen.

    Ajomaastona on ollut pääosin Espoon Keskuspuisto ja Oittaa. Lämpötilat ovat olleet nollasta ylöspäin. Syksyllä oli välillä hiukan lunta maassa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #3570
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vuoti Katso viesti

    ...Wolfpack tuntuu lipsuvan märillä kivillä ja juurilla jopa todella pitävänsä pidettyä MMää vähemmän sivusuuntaan, vaikka Wolfpack on vähemmän järeä rengas....

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    En oikeen ymmärrä tätä lausetta. Voitko tarkentaa mitä tarkoitat?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •