HuntteriElectrobikeVelobeGiant
Sivu 2 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 542

Aihe: Surlyville

opnykanen Guest
    Laitoin eilen Surlyn tilaukseen. Crosscheck on tulossa tänne jossain ensikuun puolella.

opnykanen Guest
    Kysyisin näin yleisemmin, että onko teidän Surlyillä ollut rotsauksen tarvetta?

EDIT: "Surly frames are faced before they are painted, but the paint can build up enough to make your headset operate less than perfectly. Most facers are also reamers-- they shave the tube ends and mill the inner circumference-- but you don't really need to ream it, so we Surlies usually just shave the paint off the head tube ends with a carpet knife blade. You can save a little money doing it this way, but if you have your shop do it with a facing tool, it should be sharp and in good condition or you might do real damage to your new baby. It is not necessary to remove a lot of metal, just the paint."

tuollaista löytyi surlyn sivuilta
    opnykanen muokkasi tätä : 15.02.2009 at 01.26

Olen reilu pari kiloinen Cross Checkin alku, peruskrossari minusta pitäisi kuulemma isona tulla. Isäntä lupasi laittaa fotoa, kunhan hiukan kasvan
    ensin...Näkemisiin.

"Kätilö" Toikka, palvelevasta pyöräkauppa Foxcompissa rotsasi minut, tiedä olisiko tuolle ollut tarvetta, mutta tulipahan tehtyä
    twentyniner muokkasi tätä : 08.03.2009 at 22.05
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

No more wanaabe

Cross Check tuli tänään kotiin. Olen hyvin innoissani ja tyytyväinen! Kyllä teräs on hienoa!
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Cross Check tuli tänään kotiin. Olen hyvin innoissani ja tyytyväinen! Kyllä teräs on hienoa!
    Onnexi olkoon
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

En tiedä onko myöhäistä, muuta aina kannattaa kysyä . Foxcomp myi koko helmikuun ajan kaikki Syrlyn rungot varastosta 250e/kpl...tiedän on jo maaliskuu, mutta kannattaa kysäistä

Oliks niillä sitä bigdummyä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Oliks niillä sitä bigdummyä?

Kivihaankuja 1
    00310 Helsinki

Arkisin: 12:00-18:00

Puh. 040 4119779

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Lähdetkö joku päivä ulkoiluttamaan?

Itse kävin eilen heittämässä "neitsytajot", eipä tuntuma tuntunut ihemellisemmältä, kuin edelliselläkään krossarilla, Reynoldsin 631 putkesta väännetyllä Jamiksella, Surly vaan on hiukan lyhyempi sekä matalampi, joten saan tangon alemmaksi eli syvyyttä asentoon. Tuo asento on nyt enemmän race-tyyppinen, kun Jamiksella oli semmoinen pysty retkiasento

[quote=twentyniner;1093579]Lähdetkö joku päivä ulkoiluttamaan?

Joku päivä mennään varmasti, mutta ensin pitää tulla terveeksi En ole vielä ajanut metriäkään pyörällä, pari kertaa ollessani yksin kotona olen nostanut filon varastosta olohuoneeseen ja tuijotellut sitä rakastuneena. Pienin järjestelyin mellä olisi sille seinällä tilaa, mutta vaimon mielipiteen tiedän jo etukäteen niin antaa olla
    Anatole France

Paranemisiin...Itsellä meni viikko kovassa kuumeessa, siihen kaksi viikkoa röhässä...Eilen tosiaan kävin ekaa kertaa polkemassa, sitten 9.2 jälkeen. Kannattaa parannella kunnolla, ettei tule jälkitauteja.

Täällä alkaa Cross Checkin speksailu - vaikka en oikeesti ole ostamassa juuri nyt
    Retkeily on ollut mielessä ja mies + romppeet tulee olemaan jo kunnioitettava massa. Levyjarru edessä olisi tehokkaampi pysäytin kuin orkkis. Onko jäsenillä kokemuksia / suosituksia? Vai murehdinko turhaan
    .
    Anatole France

twentyniner muokkasi tätä : 16.03.2009 at 12.24

brewster Guest
    Tuli Foxcompin alennuksesta pieni Krostsek runko kotiin. Eteisessä patsastelee asennustelineen nokassa. Suomesta vaan ei löydy sellaisia osia joita siihen tartsen.
    Tulee pojalle koulufillariksi eikä koulun pihaan nykyisin voi millä vaan ilmestyä. Tarkoitus on ettei siihen tule yhtään vaijeria eikä letkua. Vaihteiden määrässä kilpailtaessa tällä ei voita.

Twentyniner,
    Sulla on vissiin tollanen Surlyn crosschecki kokoa 50 ajossa. Jos sopii niin kyselisin sun kokoa kun itse puntaroin 46 ja 50 välillä. Ei tarvitse joka raajan mittaa eritellä, pituus ja yleistuntemukset riittää. Itse olen 168 pitkä ja olen kääntymässä tuon 46 puoleen mutta mielipiteestäsi olisi apua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 2ro Katso viesti
    Twentyniner,
    Sulla on vissiin tollanen Surlyn crosschecki kokoa 50 ajossa. Jos sopii niin kyselisin sun kokoa kun itse puntaroin 46 ja 50 välillä. Ei tarvitse joka raajan mittaa eritellä, pituus ja yleistuntemukset riittää. Itse olen 168 pitkä ja olen kääntymässä tuon 46 puoleen mutta mielipiteestäsi olisi apua.
    Moikka vaan, tuossahan on tuo efektiivinen vaaka reilu 54cm eli korkeuteen nähden pitkähkö...Pituutta 176cm ja jalan sisämitta riippuen mittaajasta ja päivästä n. 78-79cm. Vaihdoin juuri edellisen teräsrungon Surlyyn, koska siinä oli vaaka 555mm ja siinä en saannut tankoa noin alas, tykkään ajaa penkki korkealla ja tanko alhaalla eli syvässä etukenossa.

Mulla on itselläni 100mm stemmi ja tuntuu sopivalta.

Missähän päin stadia asustelet? Käyn lähes viikottain "sukuloimassa" kehä kolmosen tasalla ja yleensä on fillari mukana, kun saa muksut hoitoon, niin että pääsee itse lenkille. Voisimme tehdä treffit, niin saat kokeilla.

Noin perstuntumalta viiskymppinen saattaa olla hiukan reilu sinulle, mutta kokeilemalla se selviää. Älä osta kokeilematta, kyllä pk-seudulta löytyy vaikka tämän forumin kautta 46, niin että pääset edes istumaan päälle ja vähän kokeilemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Moikka vaan, tuossahan on tuo efektiivinen vaaka reilu 54cm eli korkeuteen nähden pitkähkö...Pituutta 176cm ja jalan sisämitta riippuen mittaajasta ja päivästä n. 78-79cm. Vaihdoin juuri edellisen teräsrungon Surlyyn, koska siinä oli vaaka 555mm ja siinä en saannut tankoa noin alas, tykkään ajaa penkki korkealla ja tanko alhaalla eli syvässä etukenossa.

Mulla on itselläni 100mm stemmi ja tuntuu sopivalta.

Missähän päin stadia asustelet? Käyn lähes viikottain "sukuloimassa" kehä kolmosen tasalla ja yleensä on fillari mukana, kun saa muksut hoitoon, niin että pääsee itse lenkille. Voisimme tehdä treffit, niin saat kokeilla.

Noin perstuntumalta viiskymppinen saattaa olla hiukan reilu sinulle, mutta kokeilemalla se selviää. Älä osta kokeilematta, kyllä pk-seudulta löytyy vaikka tämän forumin kautta 46, niin että pääset edes istumaan päälle ja vähän kokeilemaan.
    Kiitokset kommenteista ja testitarjouksesta. Huomenna pääsen kokeilemaan 46:sta joten sen perusteella saa jo käsityksen pitäiskö kokeilla suurempaa. Speksien perusteella tuo 46 tuntuisi sopivammalta ja sinun mitat vahvistavat tätä. On aina mukava kuulla muiden mielipiteitä ja tuntemuksia, saa vahvistusta omille näkemyksille. Itse olen myös kompaktimman mitoituksen kannattaja.
    Katsotaan huomisen kokeilun jälkeen mihin päädytään.

Uusi karate monkey löysi kotinsa ja tuntuu kyllä todella hyvältä ajettavalta entisen pyörän jälkeen.

opnykanen Guest
    Ovat Surlyllä lopettaneet legendaaristen FFF Fatties Fit Fine tarrojen liimailun. Olisiko joku ottanut nokkiinsa? Kysäisin tästä Surlyn pojilta ja he lupasivat laittaa minulle postissa muutamat. Olivat kuulemma saaneet mukavasti palautetta kyseisestä päätöksestä

brewster Guest
    asentelin tänään Crosstsekkiin etypyörän renkaan kammet keskiön ohjaimen tupet satulan. Takapyörä puuttuu. Siitä tulee vaan niin hieno!!!
    Ei tullu ollenkaan sellainen kuin olin suunnitellut. OIkeita osia on mahdoton saada. Vielä vaijereita asentamatta ja sitten paanalle.
    brewster muokkasi tätä : 03.04.2009 at 10.54

Onko täällä kellään Steamrollerin omistajalla lokareita kiinni pyörässä? Mulla olisi sellaiset haussa, mutta kun tuosta rungosta puuttuu asiaan kuuluvat korvat niin en ole mitään järkevää löytänyt. Ihan sama ovatko rumat vai ei kunhan ajavat asiansa. Ehdotuksia?

Ipi Guest
    Cross-Check löytyy. Sinkulana. Runko koko on 50 vaikka kaikki muut rungot mulla aina olleet 52 kokoisia. Pikkasen peljätti runkoa kotona pyöritellessä, että tuli liian pieni. Mutta geometria on sen verran ainakin pitkä, että olikin just sopiva.

Pyöränä Surly on aivan loistava. Viime syksystä ollut ajossa ja heti ensi polkaisusta alkoi suloinen rakkaustarina =) Vakaa peli liukkaalla ja hangessa. Kierto jäykkä runko vastaa polkemiseen hienosti ja mäet nouseekin upeasti. Kiihtyykin komiasti. En voi kun olla tyytyväinen ja suositella lämpimästi muillekin.

Ipi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bobbie Katso viesti
    Onko täällä kellään Steamrollerin omistajalla lokareita kiinni pyörässä? Mulla olisi sellaiset haussa, mutta kun tuosta rungosta puuttuu asiaan kuuluvat korvat niin en ole mitään järkevää löytänyt. Ihan sama ovatko rumat vai ei kunhan ajavat asiansa. Ehdotuksia?
    Maantiepyörissä joskus käytettävät lyhyet lokarin pätkät toimii ihan hyvin. Evätkä ole edes rumat. Lokari tulee takajarrun jälkeen pikkasen matkaa gummin päälle. Edessä haarukan taakse. Aisat kiinni haarukoihin, eikä kiinnitys korvakkeita tarvita.

Biltemasta saa halvalla, mutta aisojen kiinnitykset on rumat isot klöntit.
    SKS taisi tehdä ihan asiallisia, mutta aika arvokkaita loksuja.
    Kaverin Steamrolleriin laitettiin Bilteman lokarit, mutta kiinnitykset aisoihin silvottiin sirommiksi ja ohutta kumia väliin ja nippusiteillä kiinni. Hyvä tuli. Ainakin parempi ku moni huonompi.

Hommasin itelleni Cross-chekin sekalaiseen ajeluun ja kyllä tuntuu mukavalle Ridley Crossbowin ja Canyon Ultimaten jälkeen. Pakaksi vaihdoin xt:n 12-32 maastopakan, tuntuu jaloissa loppuvan potku laukkujen kanssa ja metässä polkiessa normipakalla. Mites muut, ajatteko maastossakin maantiepakalla? Ihmettelen miksei porukka käytä enemmänkin maastopakkoja krossareissaan?? Alkuperäinen takavaihtaja (Tiagra) ainakin pelittää ihan hyvin yhteen tuon pakan kanssa. Tai sit oon ite vaan talven jälkeen rapakunnossa kun tollasia ihmettelen.. Kesäksi aattelin hommata toiset kiekot joihin tulee alkuperäinen 12-25 pakka ja 25mm Michelin Krylionit. Vähän joutuu takavaihtajaa säätämään mutta ei iso homma.

brewster Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jusba_84 Katso viesti
    Hommasin itelleni Cross-chekin sekalaiseen ajeluun ja kyllä tuntuu mukavalle Ridley Crossbowin ja Canyon Ultimaten jälkeen. Pakaksi vaihdoin xt:n 12-32 maastopakan, tuntuu jaloissa loppuvan potku laukkujen kanssa ja metässä polkiessa normipakalla. Mites muut, ajatteko maastossakin maantiepakalla? Ihmettelen miksei porukka käytä enemmänkin maastopakkoja krossareissaan?? Alkuperäinen takavaihtaja (Tiagra) ainakin pelittää ihan hyvin yhteen tuon pakan kanssa. Tai sit oon ite vaan talven jälkeen rapakunnossa kun tollasia ihmettelen.. Kesäksi aattelin hommata toiset kiekot joihin tulee alkuperäinen 12-25 pakka ja 25mm Michelin Krylionit. Vähän joutuu takavaihtajaa säätämään mutta ei iso homma.
    No uudessa krostsekissä on välitykset 16x39. Hiukan tuntuu turhan pitkiltä. Saa nähdä millon jaksaa vaihtaa 18 taakse.

Ipi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brewster Katso viesti
    No uudessa krostsekissä on välitykset 16x39. Hiukan tuntuu turhan pitkiltä. Saa nähdä millon jaksaa vaihtaa 18 taakse.
    Mulla on kesällä 16/42 välitys ja talveksi vaihdan 17 piikkisen taakse. Poljen kuitenkin lähes ainoastaan pyöräteitä. Maastoon on mukavempi mennä maastopyörällä

brewster Guest
    Nyt se on laskeutunut

Nyt on neitsytlenkki Krostsekillä tehty. Kyllä on hyvä pyörä. Hymylihakset meinas naamassa krampata kun oli niin makeaa menoa. Ainoa miikka on jarrujen tehot. Olen tottunut maastopyörässä levyjarruihin ja nämä orkkis cantit toimii lähinnä hidastimina. Pitää olla varovainen ja kaahailla vain kun näkvyys on riittävä.

Huomenna lisää

muoks. hyvät on energiat edell. postauksen kuvassa
    kmw muokkasi tätä : 12.04.2009 at 22.56
    Anatole France

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jusba_84 Katso viesti
    Pakaksi vaihdoin xt:n 12-32 maastopakan, tuntuu jaloissa loppuvan potku laukkujen kanssa ja metässä polkiessa normipakalla. Mites muut, ajatteko maastossakin maantiepakalla? Ihmettelen miksei porukka käytä enemmänkin maastopakkoja krossareissaan??
    Tuota minäkin olen mietttinyt. Nyt kun pyörän päällä on vain kuski, vesipulloja ja satulalaukku normipakka tuntuu riittävän (ainaskin täällä Uudellamaalla), mutta jos ensi kesän retkisuunnitelmani toteutuvat mun reidet ei riitä millään mukavaan pyörittämiseen. Lastia tulee n.15kg. Toisaalta eräs palstan jäsen kertoi että hyvän pyörityksen ylläpitäminen maastopakalla on hankalampaa koska rattaiden kokoerot ovat isommat. Kertokaa te joilla on kokemuksia.
    Anatole France

Onhan se totta että sopivat poljinkierrokset on maantiellä hankalampaa löytää maastopakalla jossa erot rattaiden välillä suuremmat, mutta parempi mielestäni niin päin kuin runnoa polvet hajalle liian isoilla välityksillä. Mieluummin siis poljinkierroksia reilummin kuin liian vähän, vähäiset poljinkierrokset kostautuu itselläni ainakin pidemmillä pyöräreissuilla polvien kipeytymisenä. Ensimmäiset kokemukset crosscheckillä maastopakalla positiiviset; 15kg tavaraa pyörän päällä, keskinopeus reilu 27km/h, matka 85km. Alkuperäiset renkaat ei laukkujen kanssa kunnolla kestäneet, takarengas meni kahdesti puhki.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •