VelobeElectrobikeGiantElectrobikeHuntteri
Sivu 1 / 19 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 542

Aihe: Surlyville

Kontti Guest

Surlyville

Kun foorumi on nyt ryhmittymässä brändien taakse, niin kyllä Surlykin on oman threadinsä ja ryhmänsä ansainnut!

Pyörämaailman puukko, yleiskäyttöinen työkalu tilanteeseen kuin tilanteeseen, on Surly Cross-Check. Joka foorumien mukaan taipuu melkein mihin vaan. Toisaalta, Surlyltä löytyy myös pyörä melkein hommaan kuin hommaan.

On retkipyörä Long Haul Trucker.
    On fiksi Steamroller.
    On sinkula 1x1.
    On rahtijuhta Big Dummy.
    On maantiekiitäjä Pacer.
    On talvien ja pehmeiden alustojen erikoispyörä Pugsly.
    On matkamiehen taittopyörä Travellers Check.
    On 29er heille jolla koolla on väliä - Karate Monkey.
    On koville jätkille Instigator.

Äkkiä tulee mieleen, että yhden yleipuukon sijaan haluaisi omistaa koko kokoelman, jolloin kokoelmasta löytyisi tilanteeseen kuin tilanteeseen työkalu.

Oman kokoelman karttumista odotellessa, saisimmeko foorumista kerättyä edes ryhmän, josta löytyisi koko kokoelma?

Liity ryhmään: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/group.php?groupid=10

Tiedän, että foorumisteillä on/on ollut ainakin LHT, Steamroller, 1x1, Pacer, Pugsly ja Karate Monkey. Joten hyvät mahdollisuudet ainakin on.

Tervetuloa!

Jepujee. LHT ja Steamroller löytyy tallista, ja vielä Pacer josta yritän päästä eroon, kuten allekirjoituksesta näkyy.

Tässä siis oiva tilaisuus liittyä tähän ryhmään pikavauhtia!

1x1 liittyy. Verraton laite.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Cross-Check, hieno pyörä mutta ehkä numeroa liian iso eli 58. Haluaako joku?

Täällä Surly mietinnässä..vaihtoehtoina roller tahi 1x1. Vai josko Fixien Peacemaker?Pääsis vain testailemaan näiden runkoviidakoiden keskellä..

Cross Check (54?) mietinnässä. Jo jonkin aikaa on ollut tulossa "näinä päivinä" Suomeen. Odottelen innolla koeajelua. Etukäteen mietityttää bar end vaihtajat. Toisaalla forumilla kyselin asiasta, mutta en ole vielä viisastunut. Onkos täällä kenelläkään kokemusperäistä tietoa? Ja paljonko vaati budjettia jos bar endit ei tunnu hyviltä?

kirj. wannabee surlyman

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Etukäteen mietityttää bar end vaihtajat. Toisaalla forumilla kyselin asiasta, mutta en ole vielä viisastunut. Onkos täällä kenelläkään kokemusperäistä tietoa?
    Tuolla näistä on ainakin vähän ollut juttua. Alkutotuttelun jälkeen minä ainakin olen niistä LHT:ssä tykännyt, varsinkin sen jälkeen kun otin takavaihtajankin vivusta naksut pois. Lenkkipyöriin en niitä kyllä haluaisi, mutta työmatka- ja retkipyörässä, jota ei koko ajan jaksa puhdistaa, nuo ovat mukavan huolettomat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiH Katso viesti
    Tuolla näistä on ainakin vähän ollut juttua. Alkutotuttelun jälkeen minä ainakin olen niistä LHT:ssä tykännyt, varsinkin sen jälkeen kun otin takavaihtajankin vivusta naksut pois. Lenkkipyöriin en niitä kyllä haluaisi, mutta työmatka- ja retkipyörässä, jota ei koko ajan jaksa puhdistaa, nuo ovat mukavan huolettomat.
    Kiitti linkistä. Olin missannut koko ton ketjun. Harvinaisen paljon hyviä postauksia.
    Nyt vaan menee mun pakka sekaisin, CC vai LHT?? Mietintä jatkuu ja..............

Long Haul Trucker löytyy, vaikken pyöräretkeilyä harrastakaan.

Mulla on maailman parasta vesijohtoputkea kahden fillarin verran; Karate Monkey ja Cross Check. I´m loving it!
    recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die

no jos lancekin, niin mäkin.
    omajan myös onnistuneesti brändättyä 4130 cromo-putkea kahden rungon verran.

Kontti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dt Katso viesti
    omajan myös onnistuneesti brändättyä 4130 cromo-putkea kahden rungon verran.
    Onkos näkemystä, että millä tuotenimelle nuo rungot on brändätty?

surlyksi tietysti.. vertaa saman vesijohtoputken hintaa vaikka On-Oneen, aika kalliilla menee surlit.. suhteessa.

Pitäisikö siinä putkessa olla joku hienolta kuulostava italialainen leima jotta sen voi luokitella muuksi kuin vesijohtoputkeksi?

Voihan niihin putkiin ostaa vaikka mitä leimoja, jos vain haluaa... Tarinaa huippu arvokkaasta DN6:sta

..meikkää NIIN diggaa, siitä että pienellä lisähinnalla olisi saanut Reynoldsin tarrasetin messiin. Saakohan niitä tilaamalla erikseen.

Ei tässä nyt ota selvää, mikä on sarkasmia ja mikä ei.

Täytyy sanoa, että itse en alkuunkaan käsitä kuolausta jonkun Dedacciain tai Reynoldsin putkien perään. Tai ainakaan sitä että muut kunnollista materiaalia (4130 CrMo-teräs) olevat putket on muka jotain vesijohto- tai huonekaluputkea.

Vaikutan nyt varmaan tosikolta, koska tässä topikissa tuo oli kai vaan läppää, mutta tuntuu että monien asenne on tuollainen.

No humööria se on. 4130 on yleinen vesijohtoputkien materiaali. Ei tietenkään samaa putkea, mutta matsku on sama.
    Itse tykkään Surlyjen ajotuntumasta, ja ihan sama mitä se putki on
    recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die

Miksi kannattaa käyttää suht kallista teräslaatua, joka kuitenkin ruostuu, vesijohtoputkiin?

Jeps, mukana ollaan. LHT löytyy aktiivisesta käytöstä. Tosin tallista löytyy myös GT:n ja Tunturin muokkaamaa terästä, pitäisköhän niistä nyt sitten luopua, noin niinkuin puhdasoppisuuden nimissä? Tai siis vaihtaa Surlyiksi?

LHT löytyy ja karatemonkeyn keula toisesta fillarista.

Myykääs mulle 62 kokonen crosscheck tai pacer?

Mitä jos laitetaan mukaan kuvia pyöristä?
    Tässä olisi aloitukseksi oma LHT:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Mitä jos laitetaan mukaan kuvia pyöristä?
    Tässä on mun lht:sta kuva uutena. Siinäkin on nykyään vähän heijastinteippiä ja käytön jälkiä mm. auton alle jäämisestä.

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    1x1 liittyy. Verraton laite.
    Komppaan!
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Avautumista Surly-kuumeesta

Eilen Cross Check koeajolla. Kyllä teräs tumtui hyvältä Tarkoitettu pitkiin sessioihin, Voisi viettää kokonaisia päiviä pyörän selässä. Säätöä olis vähän; stemmi pitäisi vaihtaa (orkkiksella mulle ei ole alaotetta ollenkaan) ja ehkä vaihtajat (bar endsit ei olleet kuitenkaan niin pahat kuin pelkäsin, niitten kanssa vois ehkä elää) ja ehkä takapakka.
    Jäi iso muistijälki persauksiin. Kokeilin alkuviikosta Rossanon krossaria (ei huono) , mutta teräs-alu ottelun lopputulos on 100-0.
    Kuume ehti vähän laskea kun sopivaa kokoa piti odotella, mutta nyt............................. korvissa kohisee Jos kiinostaa niin Tikkurilan Ajomiehessä on 54, mutta pidä kiirettä. Se voi päästä pian uuteen kotiin
    Taisin vähän rakastua.

-punastuu, poistuu sulkien oven hiljaa perässään-
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Surly Long Haul Panzer II
    Toimii erinomaisesti myös perhostangon kanssa.

LHT rungon koko....

pakko sitä on vain kirjoittaa tänne kaikki tietäville ihmisille
    olis tosiaan tarkoitus ostaa LHT runko, mutta kun on sitten vain pieni ongelma, kun ei osaa päättää, joko 60 tai 62.
    Pituutta on 193cm ja sisäjalan mitta on 87,5cm. ite laskeskelin nuota kokoja joillakin laskimilla niin sain aivan älyttömiä kokoja, joten en niistä puhu yhtään mitään.

konttisella ainakin voisi olla jotakin hajua, että kuinka sopii kun varmaan toi jalan sisämittakin on aika lähellä samaa.

tarkoitus pistää peruskikkura sarvet kiinni, sarviihin jarrut ja vaihteet alaputkeen.

tortaihin mennessä pitäisi saara päätetttyä jotta voisi pistää tilauksen menemään. kavereilla kiiruumpi saara osaa kuin itellä, mutta kyllähän sitä pyöräilisi jo täyttä häkää kun saisi vain se pyörä...

No mulla on 62 kokonen LHT 110mm stemmillä Lauttasaaressa... Ei oo just nyt ajokunnossa, mutta saa tulla ihmettelemään.

Kontti Guest
    No multa löytyy 60cm LHT Leppävaarasta. Saa tulla kokeilemaan.

Omasta mielestäni aika sopiva minulle, pituutta 189 ja inseam 89. 62cm runkoa en ole kokeillut, mutta 58 oli selkeästi pieni.

Nyt tupsahti LHT postilaatikosta tupahan!!! on se vaan komia, koko on 62 ja sarvet 46cm leveet. muut osat odottavat vielä saksassa kiekkojen kasausta....

kävin kokeilemassa 60 ja 62, päädyin sitten loppujen lopuksi isoompahan. Vaikka mulla jalat onkin lyhyen puolooset. mutta kun ei kassit hakanneet putkehen niin se oli ratkaisevaa, 60 olis pitänyt taittaa satula putkee ja pistää tosi pitkää stemmiä. ehkä näin siis parempi.

lisää kirjoittelen kun saan muutkin osat ja pyörää kasaaan. Pistän silloin sitten kuviakin....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •