Näyttää tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Pyöräilyreitti Oulusta Kemiin

Pyöräilyreitti Oulusta Kemiin

Hei!
    Ensi viikolla olemme pyöräilemässä Oulusta Kemiin ja vähän pelottaa tuo autojen seassa pyöräileminen, joten onko kenelläkään tietoa turvallisemmasta pyöräilyreitistä tai saako mistään karttaa/voiko ladata+tulostaa karttaa?
    Kiitos jo etukäteen jos voit auttaa.

Oulusta Iihin pääsee päällystettyjä pikkuteitä. Iistä Simoon noin 30km tympeää nelostien tärinäraitapiennarta. Simosta Kemiin on 90 prosenttisesti pikkuteitä ja pyöräteitä. Mulla on karttakin mutten sitä myy. Openstreetmap esim. Jos on halua ajaa hiekkatietä niin niitä sivulenkkejä on parissa kohdassa lisäksi tarjolla. Olen ajanut tuon useampaan kertaan. Tuo Ii_Ssimo on ainut ikävä pätkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HiSe Katso viesti
    saako mistään karttaa/voiko ladata+tulostaa karttaa?
    Google Maps?

Oon ajanu tuossa myös monesti ja Ii-Simo välillä mahtuu kuitenkin hyvin pyöräilemään pientareen puolella... ts. asfalttia on siinä valkoisen viivan oikeallakin puolella riittävästi.

Blackborow Guest
    Oulusta vanhan tien linjausta Iihin. Nelostielle ei ole pyörällä asiaa ennen Iitä.

Jos ei kiire ole niin Oijärven kautta, vahvasti kiertäen, pääsee Simoon. Olen myös 4 tien vartta ajanut ja ei se kovin häävi pätkä ole, ajaa ruuhka-ajan ulkopuolella niin siedettävä.

Onko kukaan viime aikoina ajanut Oulu-Kemi väliä? Onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin nelostie? Iin ja Simon välillä ei taida olla pyörätietä ollenkaan? Missä kunnossa Kantolantie on? Onko maantiepyörällä ajettavissa? Oijärven kautta voisi toki kiertää mutta se toisi vähän liikaa lenkkiä.

Nelosen vierellä menee sorateitä, jotain lyhyitä pätkiä joutuu nelosella oleen. Ehkä noin 5km yhteensä. Maantiepyörällä pärjää, jos on pistosuojausta ja varasisureita. Mitään mukavaa ei kuitenkaan ole alle 28mm kumeilla. Mukavampaa kuitenkin kuin nelosella liikenteen ja työmaitten keskellä.

Jes. Kiitos infosta. Alla 28 mm Contin GP4000 renkaat. Ehkä menen noita sorateitä pitkin ennemmin kuin nelostietä. Nythän nelosella on kyllä tietyömaita kohtuullisen paljon kaiken muun hyvän lisäksi.

Ajelin tuon välin juhannuksen jälkeen. Olin gravelilla ja silloin ei tartte paljoa ajella valtatietä mutta osa sorateistä on aika karkeatakin soraa.
    Joten varauksella lähtisin contella ajeleen sorapätkiä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •