Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12
Näyttää tulokset 331 - 351 / 351

Aihe: Polkupyörän korjausteline

^ Feedbackin telineet laadukkaan oloisia, järkevästi hinnoiteltuja ja suosivat metallia. Jos enemmänkin pesun lisäksi tekisin pyörähommia niin lähtis samantien Tacxin spider team malli (ei kouraa vaan pikalinkulla kiinni telineessä) vaihtoon ja hankkisin tilalle vastaavalla kiinnityksella toimivan Feedback sport Sprintin mitä on livenäkin päässyt hiplaileen.

Isoin ongelma Tacxissa on korkeuden säädön puuttuminen ja epäkäytännölliset pikalinkut, jotka vaativat säännöllistä kiristämistä kuusiokoloavaimella tai muuten pyörä pääsee keikkumaan. Ongelma ei ole liian iso 6kg pyörällä, mutta vajaa 15kg kaupunkipyörällä teline oli käyttökelvoton ja notkui vaikka maksimikuorma oli vasta hilkulla. Tacxin telineessä maksimikuorma 15kg (125€), Feedbackissä 38kg (250€) ja Park Toolin vastaavassa 27kg (330€).

Niinkuin muissakin työkaluissa, halvalla saa harvoin hyvää tai ainakin pienellä lisäpanostuksella työmukavuus kasvaa oleellisesti.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...r-stand-930577
    Tommonen on mulla. Laadukkaan oloinen on kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Niinkuin muissakin työkaluissa, halvalla saa harvoin hyvää tai ainakin pienellä lisäpanostuksella työmukavuus kasvaa oleellisesti.
    Juuri noin. Itse olen myös päätynyt telineiden kanssa siihen, että yksi teline ei ole kaikkiin hommiin sopiva. Pikalinkuilla navasta kiinnittävä teline on joskus ehdoton, leuoilla pyörän kiinnittävä sopii toisenlaisiin töihin. Tällä hetkellä käytössä Taxcin spider sekä Parkin PCS 9.2.
    Rule #1: Obey The Rules

Missä park toolin telineessä on vain 27kg kuorma maksimina? Pcs10 on ainakin 36kiloon asti. Ei notku sähköpyörän alla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    ^ Feedbackin telineet laadukkaan oloisia, järkevästi hinnoiteltuja ja suosivat metallia.
    Feedbackin telineessä olen tykännyt siitä, kun se on alumiinia ja menee pieneen tilaan. Remonttipaikka on sellainen, että töiden päätteeksi on kamat kerättävä talteen, joten kevyt ja pieni teline on ehdoton plussa.

Jos vikoja haluaa etsiä, niin tuollainen koura-tyyppinen pyörän kiinnitys on hiukka hankala varsinkin sähkiksen kanssa. Mulla on joku Blacburnin teline vuodelta 1 ja 2. Se on rakenteeltaan sellainen, missä kaksi L:n muotoista jalkaa avautuvat keskenään A:ksi. Ja sitten tuolla yläpäässä on kiinnityskoura, jossa toinen leuka on kiinteä. Sen kiinteän kun kääntää alimmaiseksi, niin sähkis on helppo nostaa sen varaan ja sitten vasta kiristää. Feedbackissä joutuu kädellä kannattelemaan. Blackburnista sitten puuttuu korkeussäätö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Yläfemmasta saa nykyään Feedbackin telineitä. Jos ne kiinnostaa jotakuta. Itse olen omaani ollut varsin tyytyväinen.
    Tämä! Oma pro eli on ollut loistava teline, eikä ihme et on varmaan se käytetyin pro-mekaanikkojen parissa. Kun ostaa vielä sen kantolaukun messiin, niin kulkee auton kontissakin näppärästi kisapaikoille.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Onkohan foorumulaisilla kokemusta tästä Radonin mallista? Alumiinista mietin, koska kylmä varasto ja kondenssia: https://www.bike-discount.de/en/buy/...668131?lang=en

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dxteri Katso viesti
    Minulla on tuo motonetin halppisteline ja kyllä sillä hyvin pesut ja pienet huollot onnistuu kokoontaitettava ei ole joten vie tila säilytettäessä ja varsi heiluu sivusuunnassa jatko-osan kohdalta muttei ole minua haitannut. Itse olen miettinyt että voisi vähän parannella tuota telinettä itse milloin siitä saisi hyvän ja tukevan telineen
    Minä olen parantanut sitä, eli pyörän kiinnitys tahtoi putkensa ympärillä hieman antaa periksi ja vetäisin siihen yhden popniitin putkesta ja kiinnikkeestä läpi ja nyt pelaa kuin ajatus. Jalka&putki erkanevat toisistaan, jolloin sen saa kohtuu pieneen tilaan seinustalle. Täyttää siis minun tarpeeni ja katsotaan sitten vuosien kuluessa kaivataanko jotain lisää. Ei Sähköpyörille, eli peruspyörille jämäkkyys riittää juuri ja juuri, mutta jos kymmeniä kiloja aletaan ladata niin eiköhän se massan alla antaudu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Minä olen parantanut sitä, eli pyörän kiinnitys tahtoi putkensa ympärillä hieman antaa periksi ja vetäisin siihen yhden popniitin putkesta ja kiinnikkeestä läpi ja nyt pelaa kuin ajatus. Jalka&putki erkanevat toisistaan, jolloin sen saa kohtuu pieneen tilaan seinustalle. Täyttää siis minun tarpeeni ja katsotaan sitten vuosien kuluessa kaivataanko jotain lisää. Ei Sähköpyörille, eli peruspyörille jämäkkyys riittää juuri ja juuri, mutta jos kymmeniä kiloja aletaan ladata niin eiköhän se massan alla antaudu.
    Olen saanut siinä pysymään painavan sähköpyöränkin, mutta siihen ei teline todellakaan ole omiaan.

Verkkokaupassa taas muutama Parktool varastossa

^Tais mennä nopeesti.

No ei niitä kauaa riittänyt, no yhden tilasin itselleni olisko 6kpl ollut eilen saldo

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sattumalta törmäsin tähän ketjuun ja asiakin oli ajankohtainen.
    Saksan Amazonista tilasin tällaisen: https://www.amazon.de/gp/product/B08D3FHD96/
    Alle 90e toimituskuluineen. Kaikkein myydyin korjausteline ja arvosteluitakin melkein 5000kpl, joten laitoin tilaukseen muun tilpehöörin mukana.
    25-kiloista sähköläskiä pääsee kannattelemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jiis Katso viesti
    Sattumalta törmäsin tähän ketjuun ja asiakin oli ajankohtainen.
    Saksan Amazonista tilasin tällaisen: https://www.amazon.de/gp/product/B08D3FHD96/
    Alle 90e toimituskuluineen. Kaikkein myydyin korjausteline ja arvosteluitakin melkein 5000kpl, joten laitoin tilaukseen muun tilpehöörin mukana.
    25-kiloista sähköläskiä pääsee kannattelemaan.
    Onko tästä kokemusta vai suosiolla Park tool?

Mulla ei ole kokemusta muista, kuin Motonetin telineestä ja nyt toi Park tool ollut hetken. Täytyy sanoa, että on niissä eroa PT on todella paljon tukevampi ja se kiinnitys sekä varren kääntö on ihan eri planeetalta, taas tuli ostettua ensin halpa ja sit kunnollinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Mulla ei ole kokemusta muista, kuin Motonetin telineestä ja nyt toi Park tool ollut hetken. Täytyy sanoa, että on niissä eroa PT on todella paljon tukevampi ja se kiinnitys sekä varren kääntö on ihan eri planeetalta, taas tuli ostettua ensin halpa ja sit kunnollinen
    Halpa teline löytyy. Seuraavaksi ostan hyvän.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...teline-PCS-9-3

Ois näkojään muutama teline vielämyynnissä verkkokauppa.comissa. Ihmeen halvalla myyvät jopa saksalaisiin verrattuna.

Minulla on Prismasta haettu Jupiter Jupiter KW-7078-09-3 polkupyörän korjausteline 4 jalkaa - Prisma verkkokauppa kuva on hiukan outo. Nuo neljä jalkaa laskeutuu aivan maan tasalle. (Tuossa kuvassa on puolivälissä). Kestää 35kg, eli myös sähköpyörän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Minulla on Prismasta haettu Jupiter Jupiter KW-7078-09-3 polkupyörän korjausteline 4 jalkaa - Prisma verkkokauppa kuva on hiukan outo. Nuo neljä jalkaa laskeutuu aivan maan tasalle. (Tuossa kuvassa on puolivälissä). Kestää 35kg, eli myös sähköpyörän.
    Tätä olen käyttänyt pari vuotta enkä enään ostaisi.
    Kouran kiristys on muovihuono ja jalat koko ajan tiellä.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Juuri eilen ripustin perus 15 kg kaupunkipyörän taloyhtiön Jupiterin näköiseen neljän tukijalan telineeseen missä hepponen muovinen koura. Jos ei ollut Jupiter niin kuitenkin samanlaisia hinnat alkaen telineitä.

Hyvin tarkasti piti etsiä sopiva painopiste vaakaputkesta jos pyörän halusi saada pysymään paikallaan tai kouran kallistus antoi periksi. Telineen rakenteesta johtuen pyörää ei saa kovinkaan kauaksi telineen pystyputkesta ja tää aiheuttaa helposti polkimien kolisemista. Hepponen koura haittasi tässäkin kohtaa.

35 kg kuorma voi olla hieman ylitseampuva näille telineille kun 15 kg pyörälläkin muovinen koura ei näyttänyt olevan riittävä. Pieni kiristysrulla ei ainakaan helpota jos koura täytyisi kiristää voimalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Motonetin telineellä olen pyöriä fiksaillut ja vaikka sillä on hintansa edestä saanut tehdyksi, niin onhan siinä varren kääntö todella hankala ja teline kiikkerä jos pyörää ei käsittele ihan optimaalisessa kulmassa telineeseen nähden. Ensi kesäksi menee hankintaan Park Tool PCS-10. Mulla on käynyt niin, että ajan mittaan itse tehtyjen huoltojen ja korjausten valikoima on koko ajan laajentunut ja olen kasvanut ulos Motonetin telineen tarjoamista rajoitetuista mahdollisuuksista. Nuukuuttani en suostunut sitä myöntämään, mutta loppukesästä alkoi hermo mennä. Ketjujen putsaukseen ja rasvaukseen, vaihteiden säätöön ja sellaisiin yksinkertaisiin juttuihin halpateline välttää kohtalaisesti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •