Sivu 2 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 205

Aihe: Assoksen varusteet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Assos User Manualista lainattua:

"ASSOS garments are cut to fit a cyclist's body. If you don,t have a more or less athletic body, ASSOS will not fit you properly."

Tyly meininki
    F1. UNO s5.set on nyt koeajettu. 178cm ja 84kg ja nuo ylimääräiset kilot ei oo lihasta. Ihan hyvin toimi ja L koko tuntui istuvan kroppaan.
    Fatless biker

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Mulla ainakin kokotaulukko piti paikkansa. XL-pökät 190cm kuskille passelit, joten luultavasti tuo L-koko on sulle sopiva.
    Hankin talvi-Assos-succicset ja olivatpa aika tiukkaa kamaa. XL-koon otin jossa yläraja pituudessa 192 cm ja meikäläisellä mittaa alle 190 cm. Silti aika tiukkaa tekee pituuden suhteen. Kaikkein ihmeellisintä on reisien (ja myös pohkeet) kohta. Meikäläisellä ei ole juuri lihaksia, ei edes reisissä, mutta onpa ahtaat housut koko jalkojen matkalta ja varsinkin reisistä. No, kylläpä noilla tulee ajettua, kun päälle kuitenkin mahtuvat. Ääni tulee olemaan, jos eivät veny missään vaiheessa, aika falsetissa.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

F1 Millet ollut kesän, ja kieltämättä olivat rahan arvoiset.
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M. Ouvinen Katso viesti
    F1 Millet ollut kesän, ja kieltämättä olivat rahan arvoiset.
    Täh, sukkikset?
    https://www.instagram.com/xtranza/

Mulla on nyt kesän verran kokemuksia assoksen millet housuista ja hyvät ovat olleet joskin pehmuste on ehkä vähän turhankin muhkea eli seuraavat bögät tulevat olemaan UNO-linjaa, jossa on vähän vähemmän tuota pehmustetta ja ovat lisäksi halvemmmat.

Ja StanTheMan: noiden housujen kuuluu olla oikeasti aika tiukat. Ei nyt sillee ettei veri kierrä mut tiukat kuitenkin. On ne mullakin, mutta toimii sitäkin paremmin. Itse asiassa hassua että mitä enemmän polkee sitä paremmin noi tuntuu toimivan.

Joo, näin minäkin ajattelen. Jotkut ajohousut ovat olleet sopivat alussa, mutta ne tulevat aika äkkiä väljiksi. Minulla näissä ei ole "säämiskää". Käytän näiden kanssa topattuja alushousuja (pyhäinhäväistys).

Eilen ensimmäinen lenkki takana. Housut olivat tosi hyvät. Kokokin loppujen lopuksi ookoo, vaikka hartiat olivatkin lenkin jälkeen kuin Volgan lautturilla, kun olgaimet hieman suorana seistessä painovat. Ajaessa housut istuvat hyvin ja olisiko johtunut vaatteen tiukkuudesta, kun mäet nousivat erittäin kevyesti.

Lisää ajoa vaan niin paremmaksi tulevat! Oikeasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Itse asiassa hassua että mitä enemmän polkee sitä paremmin noi tuntuu toimivan.
    +1 tälle myös naisnäkökulmasta.

En enää muita housuja taida suostua käyttämäänkään. Myös naisten pökien halvempi H FI malli tuntui istuvan paremmin takamuksen ja satulan väliin. Paidassa sen sijaan SS 13 oli ehdottoman hyvä, ja toinen hieman halvempi malli ei vaan istunut kooltaan oikein (mutta taisikin olla edellisvuotinen).

Myös Assoksen irtohihat ovat toimineet hyvin: Sain alkukesästä ihottumaa auringosta, ja hankin valkoiset hihat mustien Löfflerien kaveriksi. Ohut materiaali lämmittää sopivasti, mutta kuumallakin on ollut hyvä käytettävä jos lisäsuojaa on tarvinnut. Pituutta on pienemmässä koossa omiin käsivarsiin hieman reilusti, mutta se on parempi kuin liian vähän.

Ja hyvin on tuntuneet kestävän kaikki noista. Valkoisistakin kamoista on yllättävän hyvin lika irronnut - tosin niitä ehkä on tullut pestyäkin hieman hellemmin ja huolellisemmin. Tuntuvat vaan sen verran paremmilta kuin aikaisemmat tykätytkin fillarivaatteet, että kyllähän sillä hellyyttä saa...

Assoksen paidan mukana tuli muuten oma pesupussi.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    Assoksen paidan mukana tuli muuten oma pesupussi.
    Housujen mukana tuli näytepullo säämiskärasvaa ja pesuainetta. Sain myös pesupussin, mutten muista tuliko se paitojen vai housujen mukana. Joka tapauksessa tällaiset pienet jutut ovat niitä, joista syntyy mielikuva laadusta.

Alempaan sosiaaliryhmään kuuluvassa perheessä kasvaneena osaan ja jaksan yhä uudestaan ja uudestaan huvittua esim. tällaisesta: http://www.fatcyclist.com/2009/09/16...r-to-velonews/

Pyydän etukäteen anteeksi, jos ne joilla on varaa Assoksen tuotteisiin ja ne jotka ovat havainneet ne muita paremmiksi eivät näe blogipakinassa mitään hauskaa (mutta olen suhteellisen varma, ettei heistäkään sellaisia löydy).

Kaivetaas tämä käyttöön arkistojen kätköistä...

Ajattelin kokeilla, josko Assoksen lyhyet ajohousut ois juuri niin persystävällisiä kuin väittävät. Ennen kuin itse malli valitaan, pitäisi keksiä oikea koko. Goren lyhyet henkselihousut on kokoa XL, joka tuntuu passelilta. Pitäiskö Assoksenkin kohdalla mennä XL-linjalla? Pituus on 191,5 ja paino pyörii 90 kg:n molemmin puolin. Vatsaa ei juurikaan ole, mutta reittä löytyy suht reilusti (ympärysmitta on tasoa 60+ cm). Eli olisko XXL sittenkin mun koko? Napakka sen olla pitää tietysti, mutta ei liian pieni...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Ennen kuin itse malli valitaan, pitäisi keksiä oikea koko. Goren lyhyet henkselihousut on kokoa XL, joka tuntuu passelilta. Pitäiskö Assoksenkin kohdalla mennä XL-linjalla? Pituus on 191,5 ja paino pyörii 90 kg:n molemmin puolin. Vatsaa ei juurikaan ole, mutta reittä löytyy suht reilusti (ympärysmitta on tasoa 60+ cm). Eli olisko XXL sittenkin mun koko? Napakka sen olla pitää tietysti, mutta ei liian pieni...
    Etteivät olisi Goret vähän liiankin napakat? Olen aika tarkalleen samankokoinen inehmo kuin sinä, joskin hiukan rimppakintumpi. Mulla on sekä Goret (Ozon) että Giordanat (Tenax) kokoa XXL ja molemmat tuntuvat sopivilta.

Jos olisin itselleni ostamassa Assoksen releitä (mikä saattaa joku päivä tapahtua...), ostaisin varmaankin XLG-kokoiset. Mittataulukon mukaan tosin XL:kin mahtuisi, joskin olisin aivan rajatapaus.

Wigglen käyttäjäkommenteista löytyi muutama kokoon liittyvä juttu. Esimerkiksi:

"I'm 6ft and 85kg and medium/slim build and I wear an XL after taking the advice that Assos shorts come up a bit small."

... ja taas toisaalta:

"I was a little shocked to be ordering a Large at 1st (im 183 cm and not fat) but am glad i went by the sizing guide in the end."

Quote:
    Originally Posted by TuplaO
    Ennen kuin itse malli valitaan, pitäisi keksiä oikea koko. Goren lyhyet henkselihousut on kokoa XL, joka tuntuu passelilta. Pitäiskö Assoksenkin kohdalla mennä XL-linjalla? Pituus on 191,5 ja paino pyörii 90 kg:n molemmin puolin. Vatsaa ei juurikaan ole, mutta reittä löytyy suht reilusti (ympärysmitta on tasoa 60+ cm). Eli olisko XXL sittenkin mun koko? Napakka sen olla pitää tietysti, mutta ei liian pieni...
    Etteivät olisi Goret vähän liiankin napakat? Olen aika tarkalleen samankokoinen inehmo kuin sinä, joskin hiukan rimppakintumpi. Mulla on sekä Goret (Ozon) että Giordanat (Tenax) kokoa XXL ja molemmat tuntuvat sopivilta.

Jos olisin itselleni ostamassa Assoksen releitä (mikä saattaa joku päivä tapahtua...), ostaisin varmaankin XLG-kokoiset. Mittataulukon mukaan tosin XL:kin mahtuisi, joskin olisin aivan rajatapaus.

Wigglen käyttäjäkommenteista löytyi muutama kokoon liittyvä juttu. Esimerkiksi:

"I'm 6ft and 85kg and medium/slim build and I wear an XL after taking the advice that Assos shorts come up a bit small."

... ja taas toisaalta:

"I was a little shocked to be ordering a Large at 1st (im 183 cm and not fat) but am glad i went by the sizing guide in the end."
    Goren XL-Ozonit tosiaan tuntu alkuun liiankin snadeilta, mutta sittemmin olen olen muuttanut mieleni. Myös samaa kokoa olevat Xenonit tuntuvat oikean kokoisilta. XL-kokoiset dhb:t on tilavammat ja meikäläisen makuun vähän liian "isot".

Olen noita Wigglen kommentteja jo lueskellutkin ja juuri noi toisaalta/mutta-kommentit hämää kokovalintaa. XL-tuntuu jotenkin edelleen oikealta valinnalta, mutta ei XXL:kään mahdottomalta tunnu. No, Gore/Assos-miesten kommentteja odotellessa...

No niin. Eipä ollut kyselyistä liiemmin hyötyä, eli fiilispohjalta tilasin FI.Uno_S5:t kokoa XXL (eli Assoksen logiikalla XLG). "Kuivatestauksen" perusteella kokovalinta osui kohdilleen. Valitsin siis käytännössä Assoksen kokotaulukon mukaan itselleni sopivan. Toivon mukaan huomenissa pääsee ottamaan tyypit kovassa tilanteessa. Odotukset on korkealla, koska tällein jakkaran nokasta käsin fiilisteltynä paketti tuntuu pysyvän asiallisesti läjässä...

Hello.
    mistä muuten ostit assokset? Ittellä jo kahdet assos pökät, kokoa L (180cm/73kg). ihan hyvät jos ei nyt kaikkia lupauksia lunastakkaan. Penkkinä fizik arione, puutumista kyllä ilmenee. Taitaa olla vaan liian pehmee perä..

Onko Assoksen vermeitä mahdollista ostaa kotimaasta. Vai onko inppernepin ihmeellinen maailma ainoa vaihtoehto..?
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jousi Katso viesti
    Onko Assoksen vermeitä mahdollista ostaa kotimaasta. Vai onko inppernepin ihmeellinen maailma ainoa vaihtoehto..?
    Toisiksi uusimmassa Fillari-Lehdessä oli uutinen että Assoksella on nykyään maahantuojakin. Jos en ihan väärin muista, niin olisiko ollut Velosport. Joku paremmin muistava korjatkoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sunnuntaipyorailija Katso viesti
    Toisiksi uusimmassa Fillari-Lehdessä oli uutinen että Assoksella on nykyään maahantuojakin. Jos en ihan väärin muista, niin olisiko ollut Velosport. Joku paremmin muistava korjatkoon.
    Joo Velosportissa on keväästä lähtien Assoksen kuteita näkynyt. Tosin aika niukalla valikoimalla. Plussana Velosportin porukalle todettakoon, että ottivat myös Assoksen pesuaineet myyntiin.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Velosportista löytyy Assoksen kamoja, mutta melko valikoidusti. Reilu viikko sitten kävin pyörähtämässä. Heti kun hyllyistä löytyy enempi tavaraa niin voi verkkotilauksista siirtyä Veloon. Ainakin Assoksen pesuaine ja lippis olivat halvempia Velossa kuin netissä (vrt. roseversand & Chainreactioncycles). Toivotaan, että hinnoittelevat muutkin Assoksen tuotteet kilpailukykyisesti.

Kokokeskusteluun sellainen kommentti, että itse olen käyttänyt M kokoa, 180/76 mitoilla ja hyvin ne on istuneet. Itse pidän juurikin siitä, että vaatteet istuu hyvin päällä.
    William muokkasi tätä : 17.08.2010 at 11.27 Syy: liian hidas kirjoittamaan

Siinähän ne tulikin toiselta foorumilaiselta kun itse vasta viestiä kirjoittelin.

No hemmetti. Täytyypä poiketa Velosportissa. Kiitokset ripeistä vastauksista.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Ajohousut hakusessa pimenevään syksyyn. Osaako joku sanoa mille lämpötiloille näillä pääsisi: winter.LL Bib Tight. Ovatko oikeasti talveen vai enemmän syksyhousut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti josku Katso viesti
    Ajohousut hakusessa pimenevään syksyyn. Osaako joku sanoa mille lämpötiloille näillä pääsisi: winter.LL Bib Tight. Ovatko oikeasti talveen vai enemmän syksyhousut?
    Keski-Euroopan talveen. Kyllä niillä varmaan pärjää jos saa jotkut tekniset/WS alkkarit ja merinot väliin mutta mielummin käyttäisin säämiskättömiä jotta tuota välikerrastoa ei tarvitse tunkea iholle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti josku Katso viesti
    Just tuota housua ei itsellä ole, mutta kaapista löytyy air Protec.LL (säämiskällä varustettu malli). Sen lämpötilasuositus on +6-12°C, joka osuu ainakin itsellä kohdalleen. Tuon winter.LL Bibin suositus on pykälää alempi +0-8°C, joten veikkaisin että sillä syksyn maantielenkit tarkenee ajaa.

Toi air Protec.LL on kyllä paras pitkä trikoo mitä omasta kaapista löytyy...
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Kiitokset vastauksista! Koska vielä tarkeni aamulla tuulta pitämättömillä pitkillä trikoilla töihin niin päädyin Winterin.
    Nyt jännitetään kuinka uudet trikoot venyvät pitkälle miehelle päälle

hyvinhän ne venyivät, pituutta housuilla 36" farkkulahkeen jalalle juuri sopivasti. Jalkaan vetäessä vähän sama tunne kun liian pientä t-paitaa pukiessa, eli tunsi kuinka voima reisistä pullistelee mutta eipä noiden tarvitsekkaan lepattaa tuulessa. Sitten vaan lenkille, mutta ei enää tänään...

Vertaistukea muille täysikasvuisille:
    Mitat 203 cm ja 127 kg - Assoksen TIR kokoinen pitkä housu (air Protec.LL) sopii täydellisesti.

Kysytäämpä täällä noista Assoksen paitojen koosta. Käytössä on Intermediate Evo takki L-kokoisen, koko on just sopiva eli tiukka. Ostin Assos SS.Mille paidan myös L-koossa no se onkin sitten kuin olisi pukenut teltan päälle, se on tuossa nyt ylimääräisenä käyttämättömänä kun on liian iso, M-koko olisi ilmeisesti ollut sitten sopiva koko. Löysähän tuon kuuluukin olla, muttei niin löysä kun se päälläni on.
    Nyt olisi sitten seuraavana hankintalistalla SS.13 paita, mutta koko mietityttää edelleen, L- vai M-koko. Jos tuon koon valitsisi Assoksen kokotaulukossa olevan rinnanympärysmita kanssa niin S-koko olisi sopiva

Myykö Assosta kukaan Suomessa niin voisi sovittaa ennen ostamista?

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Kysytäämpä täällä noista Assoksen paitojen koosta. Käytössä on Intermediate Evo takki L-kokoisen, koko on just sopiva eli tiukka. Ostin Assos SS.Mille paidan myös L-koossa no se onkin sitten kuin olisi pukenut teltan päälle, se on tuossa nyt ylimääräisenä käyttämättömänä kun on liian iso, M-koko olisi ilmeisesti ollut sitten sopiva koko. Löysähän tuon kuuluukin olla, muttei niin löysä kun se päälläni on.
    Nyt olisi sitten seuraavana hankintalistalla SS.13 paita, mutta koko mietityttää edelleen, L- vai M-koko. Jos tuon koon valitsisi Assoksen kokotaulukossa olevan rinnanympärysmita kanssa niin S-koko olisi sopiva

Myykö Assosta kukaan Suomessa niin voisi sovittaa ennen ostamista?
    Ihmettelin myös tuota Mille-paidan kokoa, koska aikaisemmat samankokoiset Assos-paidat ovat olleet kohdallaan.
    Pitäisköhän käytttää ompelijalla ja kaventaa?
    Paketissa kuitenkin oli merkintä regular fit.
    Saattaa olla että Mille-paidasta on vielä joku atheletic fit, jota ei nyt vaan ole tullut kaupoihin.
    Saattaa olla niinkin että mitoitustakin on muutettu?

Luulen että kalliimmassa mallissa SS.13 mitoitus on niin kuin sen pitääkin.
    Huippumallit on mitoitettu niille joilla ei varmasti ole läskiä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •