Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Näyttää tulokset 151 - 152 / 152

Aihe: Italiaan syyskuun lopulla

Minäkin olen muutamassakin Italian kolkassa pyöräilyä harrastanut, mutten missään muualla niin kovassa liikenteessä kuin Comolla. Varsinkin kaupunkien seudut ovat ruuhkaisia.
    Toisaalta tuo Madonna del Ghisallo ja samalla seudulla Muro di Sormano kuuluvat jokaisen maantiepyöräilyä harrastavan kerran elämässä - kohteisiin. Tuolla seudulla autoliikennettäkin on huomattavasti vähemmän.

Keväällä 2010, suunnilleen toukokuun puolessavälissä, ajoin reissun yhteydessä Milanosta Comoon, melkein järven ympäri, Menaggion kohdalta Luganoon ja sieltä junalla Saksaan. Osuus Como-Bellaggio-Lecco oli varsin mäkistä, loppuosa helpohkoa. Useammasta kohdasta olisi lähtenyt tie vuorille kiitettävän jyrkän näköistä nousua, maisemat olivat todella upeita. Päällyste oli paikoitellen huonoa, maantiepyöräilijöitä ei näkynyt kuin muutama. Liikennettä en kokenut mitenkään ongelmalliseksi, autoilijat antoivat hyvin tilaa kun tarakalla oli teltta ja makuupussi poikittain, "turvaviirinä" vararengas ja ajoin sievästi reunassa. Toukokuun lopulla v. 2014 tulin samanlaisella varustuksella perjantaipäivänä länsirannikolla SS1-tietä Roomaan, kilometrien jono eteni suunnilleen samaa vauhtia kuin minä ja ehdin nähdä useamman kamikaze-tunkeutumisen jonoon mutta pyörällä sai ajaa rauhassa. Vähän ennen Vatikaania jono katosi jonnekin. Ateenankin läpi on päässyt samanlaisella kuormalla kohtuullisen ongelmitta, suurin ongelma liikenteelle oli nähdäkseni tupla- ja triplapysäköidyt autot jolloin leveälläkään kadulla ei ollut ehkä kuin 1 vapaa ajokaista kumpaankin suuntaan. Luulen että oleellista on näyttää leveältä sekä takaa että edestä tuleville.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •