Sivu 1 / 10 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 271

Aihe: Merlin Cycles

Merlin Cycles

Muutaman tilauksen olen tuolta tehnyt ja homma on toiminut varsin mallikkaasti. Hinnat on melko edulliset ja viikottaisista - % tarjouksista saattaa löytää tuotteita todella hyvään hintaan. Toimitusaika on 2-3 päivää, ja maileihinkin on vastattu viimeistään seuraavana päivänä joten sekin puoli on kiitettävällä tasolla.
    http://www.merlincycles.co.uk kuuluu ehdottamasti käyttämieni nettikauppojen kärkikastiin.

Merlin myy tavaraa ebayssakin, joten hieman ihmetytti liike.
    Päätin kuitenkin tarjouksesta ostaa kun alennus oli hyvä.
    Vastasivat tarkentavaan kyselyyn sähköpostitse heti.
    Isolta paketilta kului viikko, noudin postista.
    Tavara ok, hyvin uudelleenpakattu, ei alkuperäispakkaus.
    Ei pahaa sanottavaa ensikokemuksena.

Hyvin ainakin kasasivat minulle kiekot aikanaan. Englantilaisten keskustelupalstojen kesken Merlinillä tuntuukin olevan yksi parhaista kiekon kasaamis maineista.

Tuli testattua tämäkin kauppa ja hienosti pelaa palvelu!
    Sinkulamaasturiin tuli tänään uusi keula (RS Reba) sekä Hopen etujarruun uutta adapteria ja levyä. Maileihin vastatiin tunnin sisään sekä paketti tuli hyvin pakattuna viikossa tänne Ouluun .

Meni prkl seurantaan jatkossa tämänkin kaupan erikoistarjoukset, kalliiksi tulee nämä hyvin toimivat kaupat

Kokeillaan taas Merlinin palveluita. Eilen iltapäivällä tilasin kiekot ja keulan. Illalla vielä soitin ja lisäsin jotain pakettiin (en kylläkään muista enään mitä...). Tänään soitin taas ja lisäsin jarrut joissa mukana centerlock levyt jotka uudet kiekot vaativat.

Ilmeisesti paketti on siis nyt vielä vuorokauden jälkeen postittamatta (hyvä niin tosin, sainpahan muuta tarpeellista samaan postimaksuun).

UKV Guest
    Onko ollut minkälaiset postikulut merliniltä tilattaessa?

Kiekot tulevat aika kalliiksi, tosin tässä tapauksessa olivat niin halvat että kannatti. Shimanon XT kiekot 250€, seuraavaksi halvin oli CRC yli 300€ hinnalla. Sama keulassa, merlinistä alle 300€ kun CRC'ssä 360€.

Mut postit tais nyt olla 30 puntaa, eli joku 40€? Heidän sivujensa mukaan alle 5kg paketit maksavat kympin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti UKV Katso viesti
    Onko ollut minkälaiset postikulut merliniltä tilattaessa?
    Keula + vähän jarruroippeita -> postikulut 10£

pyörän postikulut 35£
    Aina saa hävetä ja kärsiä

Kyllä himottais tilata pyörä tuolta. Onko kellään jääny tulematta? Mites takuu asiat? Pitääkö pyörä lähettää tonne jos jotain hajoo vai miten

Kai joidenkin tuotteiden osalta voisi käyttää suomenkin maahantuojaa, mutta itse olen yleensä lähettänyt noihin liikkeisiin jos jotain tarvitsen (ei ole ollut ongelmia minkään merlinistä tilatun kanssa)...

Mulla on nyt kolme tilausta takana, eikä pahaa sanottavaa. Toimii kuin CRC, paitsi että Merliniin pääsee helpommin läpi puhelimella.

Ripeää toimintaa

Tilaus sisään 2.10. klo 17:12
    Paketti lähti 2.10. klo 18:46
    Suomessa 3.10. klo 17:43
    Paketti kourassa 6.10. klo 9:00

Toimitusosoitteessakin oli vielä virhe, joten jakelu on ensiksi kiertänyt väärässä paikassa.

Erittäin hyvin pakattu tavarat. Kunnollinen laatikko ja kuplamuovissa kaikki tavarat. Tämä paikka pääsi kyllä lähelle kärkeä kun seuraavan kerran pitää jotakin tilata.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Nopeasti toimittivat tännekin

Tilaus tiistaina 30.9 ja paketti kädessä maanantaina 6.10. Talvikengät (Shimano MW80) ja klossit tuli ostettua. Ei valittamista, toimi kuten pitikin. Royal Mailin seurantanumerolla pystyi seuraamaan Suomenkin puolella Postin seurannasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HHH Katso viesti
    maileihinkin on vastattu viimeistään seuraavana päivänä joten sekin puoli on kiitettävällä tasolla.
    Itse olen nyt kaksi kertaa viikon sisään meilannut Merliniin, ei vastausta. Olisi ollut Commencalit sen verran halvalla, että olisin voinut vaikka tilata. Mutta eivät viitsineet vastata tiedusteluihini, joten eipä tarvinnut tilata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Merlin myy tavaraa ebayssakin, joten hieman ihmetytti liike.
    Jaa, mikäs siinä niin ihmeellistä? Jokunen pyöränosa on tullut eBay:n (.com. .co.uk ja .de) kautta ostettua, käytettyjen ja huutokaupattujen osien lisäksi noista eBay shopeista 'Buy it now' -optiolla, paremmin nuo itse asiassa ovat toimineet kuin 'tavalliset' webbikaupat keskimäärin.

Merlinin valikoima näyttäisi kyllä olevan sinänsä suht tavallista, uutta ja nykystandardien mukaista tavaraa, mutta etenkin jos tarvii jotain enempi retrohenkistä joko ulkoasultaan tai vanhentuneille standardeille niin eBay on oikein hyvä ostospaikka. Kierrätettyjen osien lisäksi käyttämätöntä varastonpohjaa on nimenomaan noissa shopeissa ja business seller:llä ollut ainakin meikäläisen tarpeisiin todella mallikkaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PasiK Katso viesti
    Itse olen nyt kaksi kertaa viikon sisään meilannut Merliniin, ei vastausta. Olisi ollut Commencalit sen verran halvalla, että olisin voinut vaikka tilata. Mutta eivät viitsineet vastata tiedusteluihini, joten eipä tarvinnut tilata.
    Itse laitoin kolme päivää sitten kyselyn, mutta vastausta ei ole kuulunut. Hankaloittaa tilaamista. Onko kukaan tilannut noita pyöräily vaatteita tuolta? Minkälaiset kokotaulukot heillä on tuolla käytössä, että osaa valita oikean kokoiset housut? Olen yrittänyt etsiä, mutta ei ole osunut silmään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PasiK Katso viesti
    Oletko atoubiken hintoihin verrannut? Meidän talouteen tilatut kaksi commencalia olivat siellä Merliniä edullisemmat ja olikohan niin, että toisesta ei ollut oikeata kokoakaan merlinissä.
    Sähköpostiin eivät tosin vastaa sielläkään

Merlin on vastannut tosi hyvin puhelimeen verrattuna kaikkiin muihin pyöräkauppoihin, sen vuoksi en ole vaivautunut laittamaan sähköpostia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Oletko atoubiken hintoihin verrannut? Meidän talouteen tilatut kaksi commencalia olivat siellä Merliniä edullisemmat ja olikohan niin, että toisesta ei ollut oikeata kokoakaan merlinissä.
    En ole vertaillut hintoja tuonne. Täytyy muutenkin tutustua mikä liike tuo on kun koko aika saa tietoa uusista itselle tuntemattomista liikkeistä. Tuolla merlinissä vaan on houkuttelevia tarjouksia ja tuo vaatteiden kokotaulukko mietityttää kun tarvitsen ajohousuja talveksi ja tähän syksylle

EDIT: laitoin aamulla uudestaan viestiä ja vastasivat juuri ja sit tilamaan
    Nappulakenka muokkasi tätä : 15.10.2008 at 15.21

Mulla sujui kaupat varsin mallikkaasti ja vastasivat pariin mailiin. Custom kiekot oli edullisemmat kuin crc:ssä ja vielä kun huhu kertoo että rakentavat taidolla niin kannatti maksaa postiextraa. Lisäksi olivat asentaneet takapakan paikalleen vaikka tilasin työkalut sitä varten

Ehkä vähän suppeampi valikoima kuin joissain isoissa jos nyt jotain pitää putiikista kitistä

Miikka

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    En ole vertaillut hintoja tuonne. Täytyy muutenkin tutustua mikä liike tuo on kun koko aika saa tietoa uusista itselle tuntemattomista liikkeistä. Tuolla merlinissä vaan on houkuttelevia tarjouksia ja tuo vaatteiden kokotaulukko mietityttää kun tarvitsen ajohousuja talveksi ja tähän syksylle

EDIT: laitoin aamulla uudestaan viestiä ja vastasivat juuri ja sit tilamaan
    Jos sait jotain viitteitä kokoihin, niin laitapa näkyville. Ei sitten kaikki kysele samaa asiaa.

Minullekin tuli muistaakseni vastaus parissa päivässä kun keuloista kyselin. Johti tilaukseen liki välittömästi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti merkeli Katso viesti
    Mulla sujui kaupat varsin mallikkaasti ja vastasivat pariin mailiin. Custom kiekot oli edullisemmat kuin crc:ssä ja vielä kun huhu kertoo että rakentavat taidolla niin kannatti maksaa postiextraa. Lisäksi olivat asentaneet takapakan paikalleen vaikka tilasin työkalut sitä varten

Ehkä vähän suppeampi valikoima kuin joissain isoissa jos nyt jotain pitää putiikista kitistä

Miikka
    Huhu tosiaan sanoo että Merlinistä saa aikalailla laadukkaimpia kiekkoja mitä Euroopassa rakennellaan (ainakin hintoihin nähden). Itse olen tilannut sieltä yhdet DT440 / 5.1 kiekot ja olivat vuoden paukutuksen jälkeen luotisuorat (no ok, olen kevyt kuski).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Merlinissä olisi Commencal Combi Deluxe tosi edukkaaseen hintaan, kun alennushinnoista tulee vielä -10% lisäaletta. Atoubikessä on hieman kalliimmat hinnat ja valikoima ainakin jäykkäperissä heikompi tai kokoja ei löydy.

Näköjään jarrut vihdoin postilla, toivottavasti huomenna tulee perille. Merlin on sen verran brittiläinen kauppa että toimittaa jarrut väärin päin. Tällä kertaa (kolmannet jarrut tilaan heiltä) tajusin pyytää perinteisellä kokoonpanolla, mutta menikin muutama ylimääräinen päivä kun tilasivat ne Hopelta eivätkä itse vaihtaneet varastossa olevista...

Jos joku stadista on tilaamassa tänään, ja noi shimanon M647 polkimet ovat vielä samassa tarjouksessa (alle 50€) ottaisin mielelläni semmoiset... En viittis maksaa koko postimaksua yksien polkimien vuoksi.

Sen verran kärsimätön olin, että laitoin tilauksen jo tänään. Onpa kavereille heti maanantai aamusta töitä postikulutkin olivat vain 9.95£ vaikka tuli tilattua kaikenlaista. Suomessa noin postikulut eivät olis ikänä onnistuneet joten ei voi kun olla tyytyväinen ja nyt odottellaan tuleeko kaikki perille asti ja kauan kestää. Aloitetaan laskenta ma aamusta kello 9:00-9:30 lähtien kun avaavat ovet virallisesti

Ai niin yritin myös tiedustella tuota vaatteiden kokotaulukko, mutta eivät ole vielä vastaneet siihen, mutta päivittelen jos tulee tietoa niistä

Tänään yrittivät vihdoinkin toimittaa pakettia ja vielä maanantaina yrittävät sitä lähettää mikä aivan turhaa, koska en ole silloin kotona. Eli saan oman pakettinin vasta maanantaina neljän jälkeen.

Paketti tosiaan lähti heti maanantaina Merlin Cyclesista paikallista aikaa jo
    20.10. klo 17:36 Paketti lähti Merlin cyclestä
    20.10. klo 00:00 Paketti kirjattiin johonkin varastoon Briteissä
    22.10. klo 00:46 Paketti pääsi Tanskaan asti
    23.10. klo 20:19 Paketti saapui vihdoin Suomeen
    24.10. klo 12:57 Paketti yritettiin toimittaa

Itsestäni on naurettavaa kun paketteja yritetään toimittaa postitusosoitteeseen päiväsaikaan kun normaallisti ihmiset eivät ole paikalla. Ennen kaikkea se kun koko ilta olisi aikaa itse hakea paketti, mutta sen saa vasta maanantaina hakea lähipostista toisen toimitus yrityksen jälkeen prkl!!!

Hip hei!!! kaikki tuli tulivat hienosti perille ja erittäin yllättänyt Alturan vaatteiden laadusta Suomessa näistä saisi maksaa omaisuuden.. Takki lähes yhtä heijastinta ja kirkas keltainen näykyy vaikka hirvimetsässä uutta tilausta ehkä jo talven aikana
    Still rides with 26er

Tosi nopeeta toimintaa kyllä Merlin:ltä ja postilta. Laitoin tilauksen Ke iltana noin 10 aikaan. To illalla tuli viesti, että tilaus on lähtenyt ja tänään olisin jo ehtinyt lenkille uusilla kengillä (Shimano MW-80) jos olis jaksanu päivän reissun jälkeen lähteä.

Suosittelen. Toki 10£ on jonkin verran rahaa postimaksuista, mutta kengät+klossit+SealSkinz sukat tuli silti maksamaan vähän vähemmän kuin pelkät kengät Kauppa-Veljiltä.
    Ride and Smile!

yllättänyt Alturan vaatteiden laadusta
    Entäs ne koot? Oliko normaaliasteikolla vai tarvetta korjata johonkin suuntaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Entäs ne koot? Oliko normaaliasteikolla vai tarvetta korjata johonkin suuntaan?
    No tuo kokotaulukko ei sitten koskaan selvinnyt, mutta omilla mitoilla vyötärö n. 83 cm, sisäjalka n.76 cm niin ilmoittivat medium olevan hyvä koko ja oikeassa olivat. Takin otin sitten largen, koska omistan taas pitkän selän ja sekin oli hyvää kokoa.

Mutta siis vaikuttavat olevan ihan normaaliasteikoa noi vaatteet pitää katsoa kesäksi myös ajovaatteita tuolta

EDIT: ehkäpä tuo takki onkin hieman liian pitkä minulle ja liikaa tilaa, mutta katsotaan onnistuuko takin vaihtaminen pienempään
    Nappulakenka muokkasi tätä : 28.10.2008 at 09.24
    Still rides with 26er

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •