RideKeinanenYamahaHuntteriElectrobike
Sivu 3 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 351

Aihe: merinovilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti

on mainittu
    Oho. Muisti on hyvä mutta lyhyt.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MajorTom Katso viesti
    Itse tilasin viikko sitten pari Tormin paitaa (www.torm.cc), samaa Merino-sekoitusta kuin Rapha (tyylikin tosi samankaltainen), mutta hinta vain 50 puntaa/ kpl. Myös merino-aluspaidat ovat tuolla varsin kohtuuhintaisia. Katsotaan nyt kunhan posti tuo paketin ovelle...
    Tormin paitaa olen käyttänyt nyt muutamalla lenkillä. Laadukkaan oloisia vermeitä, myös liikkeen asiakaspalvelusta hyvät kokemukset.
    Mitoituksesta sen verran että ovat aikalailla nafteja. Verrokkina Enduran BaaBaa josta mulle sopiva koko on L mutta Tormissa XL on hyvin tyköistuva. Tormin sivuilla on muuten aikas hyvä kokokalkulaattori.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Mulla on Ullmaxilta paksumpi Merino-kerrasto (mikrokuitu/Merino, on mukava päällä) ja Enduran BaaBaa ohuempana ja molemmat tulee pestyä 30-asteessa joka lenkin jälkeen eli talvella käytännössä 3-5 kertaa viikossa. Kummatkin ovat edelleenkin ihan priima kunnossa. Endurat ollut käytössä kaksi vuotta ja Ullmaxit vuoden.
    ÄäriTeam

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Mulla on pari paitaa tuolla sekoitussuhteella ja kyllä tuohon paitaan pientä tuoksua alkaa pidemmällä käytöllä pesemättä tulemaan, mutta hyvin vähän. Olin juuri 2-viikon pyöräreissulla jossa käytössä oli pari merino/polyester -paitaa (50%/50%). Vaihtelin ja tuulettelin noita vuoronperään ja ei noi mainittavasti alkaneet haisemaan, vaikka vetelin koko reissun pelkästään noilla kahdella paidalla. Eroa 100% merinopaitaan on todella vähän muussa kuin huomattavasti paremmassa kestävyydessä. Keinokuiturätit alkaa haisemaan jo työmatkallaniin paljon että kotiinpäin lähtiessä niitä ei tahdo iljetä vetää päälle vaikka olisivat olleet koko päivän lähes tyhjässä kuivauskaapissa tuulettumassa, joten ero on todella suuri.

Merinovaatteeni olen pessy pesukoneen käsinpesuohjelmalla (muiden urheiluvaatteiden tapaan) ja ei nuo ole siitä miksikään menny. Sukkia ja kalsareita on satunnaisesti eksyny 30 asteen normaalipesuunkin, ja ihan hyväkuntoisina ovat tulleet koneesta ulos.
    Kiitos kattavasta raportista! On-One menee tilaukseen, Raphan tuotteet saattaa mietityttää vähän pidempään, siis hinnan takia.

Wigglen Dhb-merkkisiä merinopaitoja en voi suositella. Ihme haituvaa. Kun yritin ottaa paitaa pois päältä, peukalo meni kankaasta läpi. Saman hintaluokan Endura on kestänyt paremmin ja tuntuu laadukkaammalta.

IncBuff Guest
    Erätukku on näemmä korvannut hintaansa nähden mainiot merinovillasukat jollain ihmeen nilkkapituisilla sukilla jolla ei tee talvella/syksyllä pyöräilessä mitään. Olen onnistunut hukkaamaan toisen ostamistani sukkapareista, joten mistä edullisia mutta toimivia merinovillasukkia? Nuo maksoi muistaakseni alle kympin parilta.

IncBuff: Käypä kattomassa onko Limingantullin Prismaan jäänyt sukkia. Näin urheiluosastolla jonkun hyllyn päässä joku aika sitten sukkia, joissa on merinovillaa. Sukkapaketin päällä oli semmonen lampaan kuva. Viime talvena näin (ja ostin) samaisia sukkia Raksilan Prismassa. Prismasta löytyneiden sukkien hinta-laatu-suhde oli ainakin minusta ihan kohdallaan. Tosin tarkkaa hintaa en muista, mutta kympin tietämille se hinta muistaakseni asettui, kuitenkin jotain muuta kuin kolme kymppiä.

Stockan hulluilla päivillä perjantaina on naisten merinovillainen kerrasto muistaakseni 56,-. En tunne tuotetta, joten en sano mitään, mutta aion käydä tsekkaamassa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Monet koululaiset/urheiluseurat myyvät sukkia.
    http://www.pilkkoset.fi/?l=fi&p=villasukat
    Nuo ovat olleet minulla käytössä. Ovat hyvälaatuiset, voin suositell.a

Nyt olen jo jokusen kerran käyttänyt koirien kanssa lenkillä käydessä uutta merinovillaista alusasuani. Yllätyksenä tuli sen joustamattomuus. Eli se tuntuu päällä hieman kankeahkolta vaikka onkin hyvin ohutta materiaalia. Sekä tietysti herkkää hipiääni hieman pisteleekin vaikka tuoteselosteessa sanotaan, että ei kutittaisi eikä pistelisi ihoa. No mutta ehkä ne muuten sitten on hyvät. En kuitenkaan ihan niin tyytyväinen ole niihin kuin tekokuituiseen, pehmoiseen ja joustavaan alusasuuni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Erätukku on näemmä korvannut hintaansa nähden mainiot merinovillasukat jollain ihmeen nilkkapituisilla sukilla jolla ei tee talvella/syksyllä pyöräilessä mitään. Olen onnistunut hukkaamaan toisen ostamistani sukkapareista, joten mistä edullisia mutta toimivia merinovillasukkia? Nuo maksoi muistaakseni alle kympin parilta.
    Tarjoustalosta on saanu Tesema-merkkisiä merinosukkia, joita voi parin vuoden käytön perusteella suositella varauksetta. Eli nämä http://www.varusteleka.com/product/s...ool/_341110LE5 tarjoustalon hinta on ollu vielä edullisempi mutta ihan tarkkaan muista mitä.

Mä oon noita Tesemoita tilannu sukkanetistä 5 paria 35 euroa kotiin toimitettuna. Käytän noita Tesemoita oikeastaan koko ajan, töissä, kotona kuin harrastaessa, kesät talvet. Hinnalle on vastiketta, eli kestävät todella hyvin. Myös niitä ski-sukkia olen käyttänyt monoissa ja varsikengissä.

Tänään kattelin Wiklund-kauppaliikkeessä North Outdoor-sukkia. Kympin satsi. Voisi olla ok.

IncBuff Guest
    Prismasta löytyi noita Tesemoita kohtuulliseen hieman alle 8 euron hintaan. Yhden parin ostin testiin ja tuoltahan noita löytyy lisää jos osoittautuvat hyväksi.

Artzi: Just noita sukkia ehdottelin IncBuffille, että käy kattelemassa. Ei mee kymppi hukkaan, jos nuo sukat ostaa (ainakaan minun mielestä).

Täältä on myös tullut merino kamaa tilattua:
    http://www.chocolatefishmerino.co.uk/

Erittäin laadukkaita, minkä kyllä myös huomaa hinnasta. Tuolta jos vertaa esim perus merino t-paitaa enduran vastaavaan, niin enduran merino on selvästi karkeampaa tavaraa.

Tarjoustalosta on saanu Tesema-merkkisiä merinosukkia, joita voi parin vuoden käytön perusteella suositella varauksetta. Eli nämä http://www.varusteleka.com/product/s...ool/_341110LE5 tarjoustalon hinta on ollu vielä edullisempi mutta ihan tarkkaan muista mitä.
    Kiitos vinkistä, tuli haettua pari testiin tuolta. Eivät maksaneet kuin 5,99, jos ovat oikeasti hehkutuksien veroiset niin eivät todellakaan pahan hintaiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    Kiitos kattavasta raportista! On-One menee tilaukseen
    Omaa kokemusta On-Onen merinopaidoista kolmelta vuodelta. Ensimmäiset villapaidat olivat laadultaan kohtalaisen hyviä ja kestivät hyvin pesua, mitä nyt väriä päästivät jonkin verran. Vuosi sitten tilatuissa laatu oli vaihtunut ja kutistuivat ensimmäisessä 30 asteen pesussa XL-koosta n. 4 vuotiaalle sopiviin mittoihin. Laitoin On-Onelle viestiä asiasta ja heidän mukaan pitäisi pestä käsin.

Eli itse ainakin välttelen näitä rättejä niin kauan, kunnes joku raportoi parantuneesta laadusta.

Tarjoustalosta on saanu Tesema-merkkisiä merinosukkia, tarjoustalon hinta on ollu vielä edullisempi mutta ihan tarkkaan muista mitä.
    Muistaakseni 6.90 pari. Pari paria on minullakin ja käytössä enemmän kuin muut sukat.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Eli itse ainakin välttelen näitä rättejä niin kauan, kunnes joku raportoi parantuneesta laadusta.
    Minulla on On-Onen pitkähihainen paita, ostettu joskus viime kesän lopussa. Yksi kysymys; miksi pestä ylipäätään? Kertaakaan en ole pessyt eikä haise.

On-Onen merinovillaisia aluspaitoja olen käyttänyt puolitoista vuotta putkeen: ohut teepaita, ohut pitkähihainen ja paksumpi vetoketjullinen poolo. Kaikki ovat olleet hintaansa nähden erinomaisia, kestäneet käyttöä ja pysyneet muodossaan pesuissa. Eivät haise.

Tämä ei tietenkään tarkoita että On-Onen seuraava satsi toimisi yhtä hyvin. Firma teettää kaukoidässä isoja satseja missä halvimmalla saa, ja toimittaja voi vaihtua.

Mulla on Onanonen merinovillapaita nyppyyntynyt todella nopeasti ja toinen hiha kiertyy, koska materiaalia ei ole leikattu langan suuntaisesti. Tunnetusti markalla saa markan huoran.

Mua vähän toi kiinahomma kyllä arveluttaa, ei laadun puolesta niinkään, vaan elikoiden kohtelun takia. Jos joku ihmettelee, miten huonosti lampaita voi kohdella, googlettaa "mulesing". Ja maailmassa ei ole paikkaa, jossa eläimiä kohdeltaisiin surkeammin kuin Kiinassa. Toki sielläkin melko varmasti on tuottajia, joiden tiloilla ei harrasteta eläinrääkkäystä. Hankkiiko On-Onen käyttämä vaatevalmistaja villansa niiltä on kysymys, joka ehkä pitäisi esittää.

Viime syksynä sai on-onen merinovillapaitaa alle 25 eurolla ja pitihän sellanen hommata. Hyvin toimi kunnes tein sen virheen että laitoin pyykkikoneeseen ja kutistui mokoma. Ostan uudestaan jos yhtä halvalla irtoaa, mutta sitten pesen käsin.

Mun viimesyksyinen on-one paita on kutistunu pelkästä hikoilusta, kertaakaan ei oo pesty mutta hihat loppuu nykyään 15 cm liian aikasin. Lämmin tosin nyt kun se on huopunut sellaseks tiiviiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Mulla on Onanonen merinovillapaita nyppyyntynyt todella nopeasti ja toinen hiha kiertyy, koska materiaalia ei ole leikattu langan suuntaisesti. Tunnetusti markalla saa markan huoran.

Mua vähän toi kiinahomma kyllä arveluttaa, ei laadun puolesta niinkään, vaan elikoiden kohtelun takia. Jos joku ihmettelee, miten huonosti lampaita voi kohdella, googlettaa "mulesing". Ja maailmassa ei ole paikkaa, jossa eläimiä kohdeltaisiin surkeammin kuin Kiinassa. Toki sielläkin melko varmasti on tuottajia, joiden tiloilla ei harrasteta eläinrääkkäystä. Hankkiiko On-Onen käyttämä vaatevalmistaja villansa niiltä on kysymys, joka ehkä pitäisi esittää.
    Olen tilannut oululaiselta Shelbyltä mulesing vapaata merinovillakangasta ja olen siitä sitten itse värkännyt paitoja ja housuja. Nyt kun kävin tämän ketjun innoittamana katsomassa tuotteita, niin löysin myös valmiita paitoja! Niissä näyttää olevan pitkät hihat ja ekstrapitkä selkämys. Hintakaan ei ole paha, joten taidan laittaa tilaukseen. Täältä kuvat ja hinta. Tämän villan tuotannossa lampaat eivät ole kärsineet!
    Täysillä keskelle

Devoldia täytyy jälleen ylistää...ihanaa päällä ja kestää konepesun ja -kuivaamisen (tuota ei kyllä suositella mutta teen niin kuitenkin ja koko on pysynyt ihan samana....)
    kaikki kai johtuu siitä, että pidän niin kovin paljon...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Stockan hulluilla päivillä perjantaina on naisten merinovillainen kerrasto muistaakseni 56,-. En tunne tuotetta, joten en sano mitään, mutta aion käydä tsekkaamassa.
    On myös miehille ja Norjalaista laatua.

Samaa mieltä Inesin kanssa Devoldista. Devoldin Actives-sarjan pöksyt ja paidan ovat aivan ihania, eivätkä kutita tai kutistu konepesussa.

OneOnen merinopaidassa on aika harva kudos ja tuuli tulee ikävästi läpi. Miten asia on noissa muissa merinopaidoissa?

Re: merinovilla

Asian vierestä... Icebreakerin pipo pitää tuulta Enduran baabaa-pipoa paremmin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •