BikeshopGiantGasGasVerkkokauppaElectrobikeContinental
Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12
Näyttää tulokset 331 - 351 / 351

Aihe: merinovilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Häh? Väriyhdistelmä on erinomainen. Luonnossa vielä hienompi kuin kuvissa. Eikä ole sininen ja punainen vaan pikemminkin petroli ja joku... "oranssihtava".
    Ainakin peippo kuvaa hyvin paidan väritystä. Oonkin tälläinen tylsä ja valitsen mielummin yhden tehostevärin ja sen seuraksi hillityn sävyn.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Merinovillasta sanotaan, että "mukavan viileä" kesähelteellä tjsp., mutta itse en ole tuollaista havainnut vaan aika lämmintä piisaa.
    Kuulostaa just siltä mitä hakusessa jos perinteinen Suomen kesä tulossa. Kesähelteellä sit ohuempaa paitaa päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Teseman sukkia voisin kehua. Soitin heille äsken ja firma on ok.
    Oliko herännyt epäilys siitä ettei olisi? Jos, niin mistä?

Mutta voisin tosiaan liittyä kehuihin: niin sportsukkiin (70%) kuin liikuntasukkiin (60%) olen ollut tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Oliko herännyt epäilys siitä ettei olisi? Jos, niin mistä?
    Ja tuolla puhelullako se varmistui? Mistä keskusteltiin?

Ihan hyvän joulun toivotus.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Särmän merinot on kestäviä ja kohtalaisen hyvin suunniteltuja, mutta ainakin t-paita menee itselläni lähes kidutuksen puolelle kutinan suhteen...
    Itse olen kanssa tosi herkkä tuohon kutinaan. Mutta Aclima ja Norrona on mulle OK. Joku sanoi että syy voi olla se villan lanoliini tai sitten langan paksuus. Aclima taitaa oikein mainostaa jollain 17 micronin langalla.

Acliman verkkopaita on 100% jees. Kuin myös ne verkkokalsarit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    +1
    Käytössä ohut aluspaita, vaarinpaita ja särmähuppari. Toimii pyöräillessä, kävellessä ja hiihtäessä.
    Jouduin joskus pesemään vaarinpaidan ja sen leikkaus muuttui kaikesta venyttelystä huolimatta ihan jollekin toiselle nisäkkäälle sopivaksi.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Särmän merinot on kestäviä ja kohtalaisen hyvin suunniteltuja, mutta ainakin t-paita menee itselläni lähes kidutuksen puolelle kutinan suhteen. Muissa saman prosentin paidoissa ei ole tälläistä ominaisuutta ollut. En kuitenkaan ammu kokeilematta alas muita Särmän merinopaitoja.
    Joo muut paidat ovat pehmeämpiä. Tuo t-paidan neule on jotenkin ”kovempaa”. Sellainen ominaisuus siinä kuitenkin on että kun on käyttänyt t-paitaa hetken ja varsinkin pessyt niin ei ainakaan mulla enää kutise. Ehkä kannattaisi heti uutena pestä pariin kertaan vastoin ohjeita.

Olisko liikaa sitä lanoliinia, se lähtee pois tai ainakin vähenee pesussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Olisko liikaa sitä lanoliinia, se lähtee pois tai ainakin vähenee pesussa.
    Se lanoliini on kuitenkin tärkeä osa merinolankaa eikä sitä kannata pestä pois.

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Totta juu. Mutta kuulemma liika määrä lanoliinia voi kutittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Totta juu. Mutta kuulemma liika määrä lanoliinia voi kutittaa.
    Juu kyllä, jotkut saavat siitä allergisen reaktion kaltaisia ihoärsytyksiä.

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Mutta minäpä vihdoin löysin itselleni villapaidan, jota on mukava pitää päällä. Ei kutita yhtään, mikä on todella harvinaista.

https://www.partioaitta.fi/sherpa-vi...u=192871576293

Mulla on tälläkin hetkellä kaikki ihoa vasten merinovillaa ja kun suosii ohuita alusneuleita ei ne ole koskaan kutittanaat.

Joitakin eri vaatemerkkejä kun olen testannut, niin iho on kuin olisi nokkosilla ruoskittu. Reaktio on aika voimakas, ja kuten myös se kutina.

Entäs pesuaine, entäs huuhtelukerrat pesussa?

Yksi retkeilyliikkeen myyjä/omistaja jutteli että hänkin on allerginen villalle. Ja hänen kokemuksen mukaan jo 5 minsan sovitus kaupassa kertoo, onko tuote OK vai ei. Ja olen taipuvainen samalle kannalle.

Mikäs olisi paras sekoitussuhde perus (maasto)pyöräily ja retkeilykäyttöön? Retkeillessäkin voi tulla hiki mutta ei samalla tavalla kuin pyöräillessä. Craftin sekoitekerrastoa katselin jo sillä silmällä alennusmyynnistä, mutta hylkäsin kun villaa oli alle puolet. Toimiiko 100% merino lenkkikäytössä ja kestääkö se? Erityisesti housuissa persaus mietityttää. vaippahousut jalassa poljen lenkkejä lähes poikkeuksetta. Vaimolla on north outdoorin bambu-merinokerrasto joka toimii hänellä hyvin. Mutta hän ei haise eikä hikoile, itse olen toista äärilaitaa

merinovilla

100% merinolla on hyvin rajallinen kestävyys hankauksessa. Toisaalta minulla mm. sekoitepaita joissa on enää se keinokuituinen rakenne jäljellä ilman merinoa, n 15v vanha mutta ”ehjä”.
    Toisaalta muinaiset Raphan merino-linerpöksyt on vielä ihan iskussa ja sekoitusta nekin ovat. Paitsi ne linerit on ratkottu pois.

Retkeilyssä voi ainakin minulle tulla kovempi hiki kuin pyöräillessä, selästä paidat kastuu niin paljon että vaan verkkomerino toimii.

Suosittelen tutustumaan Acliman valikoimaan https://www.aclima.com/ Sieltä löytyy monta eri paksuista kerrastoa alkaen verkkovermeistä. Omasta kaapista löytyy monta lightwool sarjan t-paitaa joita olen käyttänyt sekä ulkoillessa että arkena aluspaitana. Hyvin ovat kestäneet käyttöä. Jos käy kuumana ja hikoilee paljon varmaan paras ihoa vastaan on verkkopaita ja sen päällä tarvittaessa välikerros. Myös puoliverkkopaita kuten https://www.aclima.com/en/coll/light...36-p0000014149 saattaisi olla toimiva ja hieman salonkikelpoisempi. Esim varuste.net myy Aclimaa.

Toi Acliman verkkopaita on hämmentävän hyvä, sen lisäksi että on seksikäs

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •