ImatraGasGasVerkkokauppaHuntteriContinentalCanyon
Sivu 1 / 12 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 351

Aihe: merinovilla

osku Guest

merinovilla

mistä löytyis vanhoja kunnon ajovaatteita,villaa!

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=31334

Muutama viesti alaspäin ja linkkejä alkaa löytymään...

Hakukin saattaisi toimia.

ja kylmemmillä keleillä väliasuksi kotimaista Ruskovillaa
    http://www.ruskovilla.fi/
    Pyöräily on ikääntyvien miesten laji

Hienoimmat kudelmat löytynevät täältä:

http://www.vintagevelos.com/clothing1.html

Ja laatu on tuonpuoleisen hyvä!

Tutustuinpa tähän "uuteen" high end materiaaliin viime kesänä. Ajelin melkein koko viime kevät-kesä-syys lenkit lyhythihainen Enduran Baabaa -paita yllä. Lisukkeena saman sarjan irtohihat tarvittaessa. Enpä taida enää suostua muovisia paitoja päälle pukemaan. Ei tunnu hiostavammalta helteellä kuin mitkään kokeilemani keinokuitutekstiilit, ja jos ilma lenkin aikana yhtäkkiä muuttuu kylmemmäksi, tällaisen "ei enää ihan nuoren" kroppa kiittää. Eikä haise tunkkaiselta lenkin jälkeen. Onneksi on lampaat!
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Merinovilla aluspaitoja on ja kalsareita pitkiä ja pätkiä hyviä on olleet,toiset kestävempiä kuin toiset.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

On nuo kyllä aika käsittämättömiä kapistuksia. Koko talven oli sama merinovillapaita välikerroksessa eikä pesty kertaakaan. Ei mitään hajuongelmaa. Toki alimpaan tekniseen asuun jää pahin hikoilu, mutta silti.

Väärin pukeuduttu,marino alle ja toinen vaate päälle!
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

^ Juuri noin. Se toinenkin vaate voi tosin olla merinoa. Käytän usein alla lyhythihaista ja päällä pitkähihaista merinopaitaa. Alamäessä oli vähänkään kylmemmillä keleillä kahden 3/4-mittaiset kalsarit (sopivat laskumonojen ja sukkien kanssa pitkiä paremmin) ja niiden päällä villabokserit sekä kuorihousut. Ei jäädy peppu hississäkään.
    Suosikkimerkkejä ovat Smartwool ja Devold.

Olen samaa mieltä kuin jäsen zort. Ei tunnu muut matskut mukavilta kun on merinoon ittensä totuttanut. Paitaokemuksia on Icebraker (vetskari ei ole paras mahdl.), Haglöfs ja Ortovox. Vika on ilmeisesti paras koska se on useimmin päällä. Camusta ostin omani. Kalsarit menee mulla persiistä puhki yhdessä talvessa.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Vaikka toi mun Enduran paita periaatteessa on mallia "base layer", se toimii kuitenkin samalla hyvin kesäisenä ajopaita. Vähän ihmettelen miksi sitä aluspaitana markkinoidaan, sehän aivan pyöräilypaidan näköinen eikä mikään kalsari. Vetoketjullinen taskukin on selkäpuolella. Mutta ne irtohihat on kertakaikkiaan loistavat. Pitää vaan varoa ettei hanskojen kiristystarrat aiheita neuloksen purkautumista . Noihan on sitä paitsi konepestäviä ja sitä kestäviä.

http://www.endurasport.com/Product.a...24&prod_id=342

http://www.endurasport.com/Product.a...09&prod_id=373
    zort muokkasi tätä : 25.04.2012 at 09.13 Syy: lisäilin linkit
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Pieni kommentti noista Icebreakerin alta 200 vahvuuksien merino ajo- ja aluspaidoista. Noi repeää märkänä aika helposti vaikka kuin hellävaraisesti ottaa pois päältä. 200 ja yli niin rupeaa jo kestämään käyttöä.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

Mikä siinä nyt muka on "väärin" jos käyttää merinoa välikerroksessa siten että alimpana on tekninen alusvaate? Hyvin se tekninen alusasu hengittää ja niitä kumminkin pesee usein mieluummin kun merinoa. Päällä sitten kuoritakki ja talviajosta kyse tietysti.

Käsittämättömän hyvä materiaali.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Mikä siinä nyt muka on "väärin" jos käyttää merinoa välikerroksessa siten että alimpana on tekninen alusvaate? Hyvin se tekninen alusasu hengittää ja niitä kumminkin pesee usein mieluummin kun merinoa. Päällä sitten kuoritakki ja talviajosta kyse tietysti.
    Mun mielestä tämä on juuri "oikein". Eli alimmaisena keinokuitua joka siirtää kosteuden pois iholta ja kuivuu nopeasti ja sen jälkeen villaa joka pitää lämpimänä kosteanakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Mun mielestä tämä on juuri "oikein". Eli alimmaisena keinokuitua joka siirtää kosteuden pois iholta ja kuivuu nopeasti ja sen jälkeen villaa joka pitää lämpimänä kosteanakin.
    Tuohan on se "perinteinen" pukeutumisohje, joka toki toimii väliasun ollessa merinoa (tai muuta villaa tai ohut fleece tai powerstrech). Varsinaiset (merino)alusasut taas ovat nimensä mukaisesti hyviä alimpana kerroksena. Niiden yksi pointti on se, että villa ei ala haista niin nopeasti kuin keinokuitu. Tästä on etua erityisesti reissuissa, joissa ei jaksa/voi pestä yököltä haisevia keinokuituasuja joka lenkin jälkeen. Villalle riittää tuuletus hotellihuoneen parvekkeella.

Pakko kommentoida, kun päivittäin käytän noita merinovillavaatteita. On-onen pitkähihainen villapaita on ollut koko talven käytössä työmatkoilla vajaa 2h päivässä. Joskus alimpana, joskus toisen villapaidan päällä. Kertaakaan ei ole tarvinnut pestä, ja on mukava päällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    tekninenkeinokuitu on kylmempi vaihtoehto alimmaisena vaikka siirtääkin hikeä mutta omien testailujen tuloksena olen tullut kumminkin siihen tulokseen että merinovilla alla on ollut (minulle) parempi alla ja sitten ajopaita tai ajotakki niinkuin tänäänkin maastossa jossa tuli hiki mutta ei kylmä tauollakaan.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Pakko kommentoida, kun päivittäin käytän noita merinovillavaatteita. On-onen pitkähihainen villapaita on ollut koko talven käytössä työmatkoilla vajaa 2h päivässä. Joskus alimpana, joskus toisen villapaidan päällä. Kertaakaan ei ole tarvinnut pestä, ja on mukava päällä.
    Komppaan 100%, juuri noin täälläkin. Juuri riisuin pois kun pitää lähteä 3v. tyttären rinnalle juoksemaan (opettelee ajamaan pyörällä).

Nää on varmaan aika pitkälle henkilöstä kiinni. Ite hikoilen melko reippaasti niin tykkään että kosteus siirtyy tehokkaasti pois alimmalta kerrokselta. Ainakin Helly Hansen muuten tekee varta vasten merinoalusvaatteita joissa on ihoa vasten kuitenkin keinokuitukerros.

JTG Guest
    Mun mielestä kunnon hikiliikunnassa (mitä pyöräily ei useimmiten ole) merino alusvaate on samaa sarjaa kuorivaatteiden kanssa: Paskaa!

Icebreakerit on hyviä merinoalusasuja tiiviin neuleensa ansiosta. Päällyspaidoista olen heittänyt kaikki keinokuituiset hiiteen ja nyt on kaapissa viisi merinovillapaitaa, joista pitkähihaisia tulee käytettyä talvellakin välikerroksena.

Hyviä päällyspaitoja löytyy mm. Ibexiltä ja Bourelta (www.boure.com). Vain Rapha taitaa olla Bouren paitoja kalliimpi, mutta laatu on kyllä sitten ihan parasta A-ryhmää. Ja kertakaikkiaan loistava asiakaspalvelu, jos on väärä koko niin ei muuta kuin paketti takaisin sinne, no questions asked. Yhden paidan ostin tuolta neljä vuotta sitten ja on yhä kuin pakasta otettu, vaikka on ollut aktiivisessa käytössä eli kyllä siinä on saanut rahoilleen vastinetta eli kestää varmasti isältä pojalle. Kuitenkin, omasta mielestäni hinta-laatusuhteeltaan paras villapaitamerkki, EWNR (Earth, Wind and Rider) taisi mennä nurin omistajavaihdoksen jälkeen, ainakin sille näyttää. Harmi, sieltä ostin muutaman paidan ja varmaan olisin ostanut jatkossakin.

Merinopaidoissakin on muuten aikamoisia eroja, erityisesti neuleessa ja villan laadussa (eli ihoärsytys, karkeus, jne.).

Samaa mieltä. Ei toimi mulla urheilussa. Merinopaita on litimärkä ja sitten se on kylmä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Mun mielestä kunnon hikiliikunnassa (mitä pyöräily ei useimmiten ole) merino alusvaate on samaa sarjaa kuorivaatteiden kanssa: Paskaa!
    Lähes joka aamu tulee käytyä juoksulenkillä ja hikeä tuuppaa useimmiten ihan kunnolla. En oikein keksi, mikä alusvaate olisi mukavampi hikisenä kuin ohut merino, mutta nämä ovat tietysti makuasioita.

EDIT. Riippuu tietysti myös siitä, mitä käyttää päällys-/välikerrastona. Jos on umpikuori päällä ja huono ilmanvaihto, niin varmaan alkaa ahdistaa...

En omista ainuttakaan "kuoritakkia". Mun pyöräilyt on ainakin hikiliikuntaa, ja villaa on kirjaimellisesti päästä varpaisiin.

JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tero76 Katso viesti
    Urheilussa merinopaita on litimärkä ja sitten se on kylmä.
    Tämä.

...ja sitten se painaa märkänä sen +500g, liimautuu ihoon kiinni ja lopulta hiertää.

Ei toimi hikiliikunnassa ja kestävyyskin on heikko. Arkena ja yleisessä ulkoilussa kyllä loistavia niin helteellä kuin pakkasella.

Hauska väittely. Devold, smartwool, erätukku ja on-one ovat ainakin olleet kestäviä. Enduraa ollut vasta pari kk, joten siitä en sano mitään.

Tämmösen menin hetken mielijohteesta viime syksynä tilaamaan ja en ole katunut.
    Paras pyöräilyvaate mitä minulla on koskaan ollut. Siinä on semmonen jännä ominaisuus ,että se on kylmällä lämmin , mutta lämpimässa ei tunnu kuumalta.
    Hien haju ei tartu tuohon ja usein tuuletus riittää. Käsin olen silloin tällöin sen pessyt. Pitäs kyllä tilata toinenkin.
    http://www.on-one.co.uk/i/q/CLOOMER/on_one_merino_wool_long_sleeved_jersey
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Hien haju ei tartu tuohon ja usein tuuletus riittää. Käsin olen silloin tällöin sen pessyt. Pitäs kyllä tilata toinenkin.
    http://www.on-one.co.uk/i/q/CLOOMER/on_one_merino_wool_long_sleeved_jersey
    Kyllä kestää konepesuakin, mutta vain 30 asteen villaohjelmalla. EI 40 asteen lämmössä, koska huopaantuu ja kutistuu juniorikokoiseksi.
    Testattu on 2*.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •