VerkkokauppaBikeshopGiantImatraCanyonGasGas
Sivu 196 / 201 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 96 146 186 194 195 196 197 198 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.851 - 5.880 / 6023

Aihe: Ilmastonmuutoskeskustelua, irrotettu lähettiaiheesta

  1. #5851
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Lentopäästöt voi hyvittää maksamalla niitä ylimääräisiä maksuja, haloo. Ei niitä siis lasketa.

    ...
    Jos mä maksaisin, niin tulisko mulle sitten postissa kotiin ne co2:t pullotettuna, niinku ilmakehästä imettynä?

  2. #5852
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.783
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Onneks ostin sähkärin, niin voi lyödä brasilialaista filettä grilliin.
    Yhden lihakilon päästöillä ajaisit laskennallisesti tuhansia kilometrejä tämänhetkisen sähkön tuotannon päästöillä mutta se ei taida toimia toisin päin. Tai sitten sun pitäisi tosiaan olla päästellyt fossiilikrematoriolla aika ahkeraan aiemmin ..

  3. #5853
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onneksi minä en naudanlihasta edes tykkää.
    No entäs jos on brasilialaista ”filettä” (vink-vink)

  4. #5854
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No entäs jos on brasilialaista ”filettä” (vink-vink)
    Ahaa….

  5. #5855
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.783
    Tämähän fiksulta kuulostaa

    Republikaanipoliitikot ottivat ilmastonmuutosta torjuvat yritykset ja sijoittajat hampaisiinsa

    https://yle.fi/a/74-20033781

  6. #5856
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.951
    Onko nämä vety-uutiset ilmastoa, vihreää siirtymää vai autoilun tulevaisuutta?
    Mitä veikkaatte, olisko hyvä jos 20-30% noista toteutuu?

    https://yle.fi/a/74-20034105

    https://yle.fi/a/74-20014811
    XT-vaihtajia vuodesta -95.

  7. #5857
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.246
    ^Toivotaan tosiaan, että näistä tulisi Suomeen kannattava bisnes. Vähän kaukana siitä vielä ollaan: https://www.hs.fi/talous/art-2000009622177.html

    Suomeen miljardi-investointeja ajava yritys ei ole tehnyt voittoa 26 vuoteen

  8. #5858
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.915
    Minä, minä, minä, minä, minäminäminäminä...

    HS: Se, että yksityiset ihmiset lopettaisivat lentämisen, ei ratkaise ilmaston lämpenemisen ongelmaa”, sanoo ympäristökonsulttina työskentelevä elämäntapamatkailija

    Pelastakaa te muut pallo. Minä, minä, minä, minä, minäminäminäminä...


  9. #5859
    K.Kuronen Guest
    Lentämisen synnit eivät pelkästään koske yksittäistä ihmistä, vaan matkustajalennoilla kulkee melkoinen määrä rahtia ruumassa: https://tieto.traficom.fi/fi/tilasto...kuljetusmaarat

    Käsittääkseni rahdin kuljetus ja henkilöliikenne ovat kietoutuneet toisiinsa ja toinen mahdollistaa toisen.

  10. #5860
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.246
    Vieläkö täällä lentämisestä valitetaan? Edelleen, jos maksaa ne maksut ni päästöt on kompensoitu.

  11. #5861
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.715

    Ilmastonmuutoskeskustelua, irrotettu lähettiaiheesta

    ^
    Niin on. Vai onko?
    https://areena.yle.fi/1-50979211

    Jos päästöjämme ei kompensoitaisi, lopettaisivatko lannan kirjaimellisen käsittelyn? Hieman epäilen, tekevätkö vain meidän vuoksemme vai joka tapauksessa. Jos tekevät joka tapauksessa, ei kompensaatio ole yhtään ’ekstraa’ perustilaan verrattuna.

    Jaskan juttuun: Miten sanonta menikään? Pienistä puroista…

  12. #5862
    Helsingin Sanomat.
    Mite tää toimitelija ( tässä joku Katri K.) Hehkuttaa kun joku suomalainen reissanut miltei kaikissa maailman maissa.
    Jotenkin kovasti unhoittaa mafiansa esillä pitämän ilmastomuutoksen.
    Miks me yhtään, kun niinq ihq kun suomalainen reissanut ympäri maailman.
    Toimittettelija Katri vois tyrkätä ton 'uutisen' nykyisen toimittelijaministeriön (sanna m & co) ahteriin.

  13. #5863
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Vieläkö täällä lentämisestä valitetaan? Edelleen, jos maksaa ne maksut ni päästöt on kompensoitu.
    Tuo päästöjen kompensointi on nykyaikaista anekauppaa. Ilmaston suojelun kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

  14. #5864
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.882
    Voin muuten kertoa, että tällä vihervasemmistolla unohtui ilmasto ja muut aika vauhdilla kun kodin ilmastointilaite oli kuollut kuin kivi eilen kotiin päästyäni. En tiedä kuinka kauan se oli ollut kuollut, mutta alakerrassa oli aika pirun lämmin. Koska olen tekopyhä jeesustelija, niin energiankäyton vähentämisen sijaan ryhdyin jäljittämään vikaa että saisi koneen taas käyntiin. Onneksi vika oli hajonneessa kytkimessä, niin siitä tuli aika nopea ja halpa korjaus. Ennen nukkumaanmenoa olikin kämppä viilentynyt jo 25 asteeseen.

    Ei ole minusta ilmastonpelastajaksi jos pit
    äisi nukkua/asua luomulämmoissä. Mutta eikos näissä just mene niin, että vastuu sosialisoidaan ja edut yksityistetään?
    6.7 WTF/kg


  15. #5865
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.915
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    ...Koska olen tekopyhä jeesustelija...
    Jos haluat paremman mielen ja omatunnon voit kompensoida. Vaikkapa 150 CAN$. Mulle siis, laitan tilinumeron yyveellä.


  16. #5866
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.882
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos haluat paremman mielen ja omatunnon voit kompensoida. Vaikkapa 150 CAN$. Mulle siis, laitan tilinumeron yyveellä.
    Arvostan sun ratkaisukeskeistä asennetta.
    6.7 WTF/kg


  17. #5867
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.246
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tuo päästöjen kompensointi on nykyaikaista anekauppaa. Ilmaston suojelun kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.
    No eihän, nyt kyllä maailma murenee kun tämän tietää .

  18. #5868
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    --- Mutta eikos näissä just mene niin, että vastuu sosialisoidaan ja edut yksityistetään?
    Minä luulin, että se on pankkien ja suuryritysten MO...

    Myönnettäköön, että omallakin kohdalla mukavuudenhalu monesti ajaa hyvän tahdon ja vastuullisuuden edelle; "henki on altis, mutta liha heikko"

  19. #5869
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.951
    Teoriassa ja periaatteessa kompensointi on ihan fiksua ja sitähän kohta ollaan EU-tasolla vaatimassa.

    Ongelma on sen alttius kaikenlaiseen kieroiluun ja viherpesuun.
    XT-vaihtajia vuodesta -95.

  20. #5870
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.715
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Teoriassa ja periaatteessa kompensointi on ihan fiksua ja sitähän kohta ollaan EU-tasolla vaatimassa.

    Ongelma on sen alttius kaikenlaiseen kieroiluun ja viherpesuun.
    Eikös viherpesuunkin tule jotain laki-/standardipykälää tässä lähiaikoina?


    E.
    https://environment.ec.europa.eu/top...reen-claims_fi

  21. #5871
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    MOT vai mikä ohjelma käsitteli talvella tätä. Melko kuvaavaa, kun Finnairin kompensaatio-ohjelmasta vastaava johtaja ei tiennyt, mitä konkreettista kompensaatiorahoilla oli saatu aikaiseksi. Finnair vain lähetti rahaa jollekin pankkitilille, ja sillä hyvä. Tuohon väliin olisi ollut hieno päästä tuikkaamaan oma tilinumero. Kompensaationa, että käyn ajamassa pyörällä lenkin. Esimerkiksi 1 km pyörällä jokaista lennettyä 1 000 000 henkilökilometriä kohden.

  22. #5872
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.246
    ^Siis eihän liikunta mitään kompensoi, koska aiheuttaa lisää hiilidioksidipäästöjä. Oikea kompensaatio olisi istua sohvalla pimeässä ja minimoida päästöt.

  23. #5873
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.972
    @MRe kun Finnairin kompensaatio-ohjelmasta vastaava johtaja ei tiennyt, mitä konkreettista kompensaatiorahoilla oli saatu aikaiseksi.

    Sittenhän minä oon hyvässä seurassa kunnen oikeestaan ees tiiä mitä kompensaatio tarkoittaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #5874
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Oikea kompensaatio olisi istua sohvalla pimeässä ja minimoida päästöt.
    Tämäkin onnistuu sopivaa korvausta vastaan. 1 EUR/lennetty henkilökilometri?

  25. #5875
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Sittenhän minä oon hyvässä seurassa kunnen oikeestaan ees tiiä mitä kompensaatio tarkoittaa.
    Ilmastokompensaatioilla tarkoitetaan sitä, että joku esimerkiksi lentolipun ostaessaan maksaa hieman lisää ns. kompensaatiota ja tämä lisäraha sitten kanavoidaan johonkin hankkeeseen, millä pyritään kompensoimaan se lentämisen aiheuttama CO2-päästö. Ongelmana vain on, ettei kukaan tiedä mitä nämä toimet ovat ja mihin rahat oikeasti päätyvät.

  26. #5876
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    .. Finnairin kompensaatio-ohjelmasta vastaava johtaja ei tiennyt, mitä konkreettista kompensaatiorahoilla oli saatu aikaiseksi.
    Ei sitä kovin helposti ota selville Finnairin nettisivuiltakaan. Rahaa työnnetään erilaisilla sertifiointistandardeilla varustettuihin projekteihin nimeämättä projekteja. Se sentään käy selkeästi ilmi, että Finnairin päästöhyvitysyhteistyökumppani ottaa 35 eurosenttiä jokaista matkustajaa ja lentoa kohti hallinnollisiin kuluihin.

  27. #5877
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.915
    Jonkun vuoden päästä paljastuu jostain "bahaman papereista", että kaikki kompensaatio oli suurta kusetusta ja hyvä bisnes joillekin.

  28. #5878
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.882
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    Minä luulin, että se on pankkien ja suuryritysten MO...

    Myönnettäköön, että omallakin kohdalla mukavuudenhalu monesti ajaa hyvän tahdon ja vastuullisuuden edelle; "henki on altis, mutta liha heikko"
    Molemmat voivat olla totta samaan aikaan, vaikka nykypolarisaatiossa tämä on helppo unohtaa.
    6.7 WTF/kg


  29. #5879
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.972
    Heh, sitten ymmärränkö oikein jottei mun tarvii olla huolissani kun puulla lämmitän hellan ja teen ruokani? Toki eilen ja tänään vein kierrätykseen tavaraa fillarilla ja samalla ostin bensaa. Ruohenleikkureihin, isävainaan viikate on kateissa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #5880
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.972
    Ihan lähipihapiirin siistin uudella akkutrimmerillä, rantasaunalle pitää mennä tehokkaammilla bensavehkeillä, nyyh. Autoa mullei oo.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •