Sivu 71 / 71 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2161697071
Näyttää tulokset 2.101 - 2.115 / 2115

Aihe: Ilmastonmuutoskeskustelua, irrotettu lähettiaiheesta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Jos verrataan Suomen metsiä ja vaikka Ranskan viiniköynnöksiä niin aika sama asia. Miettikää montako autoa poltettaisiin jos Ranskassa valtio itse ajaisi noiden puskien korvaamista lehtipuilla...

Tai vaikkapa Saksassa valtio ajaisi autoteollisuutta alas ympäristötekona. Aika mielipuolinen ajatus mutta juuri tätä suomessa tehdään.
    Tjaah ..
    Meinaatko, että suomalaiset nössöjä? Ehkäpä niinkin. Joskus on hyvä, että ei olla kuuma-kalleja, joilla keittää helposti yli.
    Tai onhan sitä meilläkin ollut ... IKL ja AKS.

Olen samaa mieltä Suomen metsien "suojelusta". Hiilidioksidi-tekosyyllä estetään Suomen teollista toimintaa sillä resurssilla, jota meillä eniten on - metsillä.
    No, jos Suomeen ei sellutehtaita voi perustaa, niin voidaanhan ne viedä, vaikkapa ... Uruguaihin.

Hienoa vihrulaiset! Ulkoistatte suomalaisilta hyvinvoinnin.
    No, sitten kun itse tarvitsette kapaloitten vaihtajaa, niin moista ette tietenkään periaatteesta hyväksy.
    Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että "minun jälkeeni vedenpaisumus" - tai ainakin kurjistuminen.

Ps.
    Jos joku ihmettelee, mitä tarkoitan "kapaloiden vaihtajalla", niin:

Sellutehtaista keskusteltaessa ei myöskään huomioida sitä, että liuta tehtaita on niin vanhoja, että käyttöikä etenkin voimaloiden osalta on jo jatkoajalla. Ja niiden uusiminen on paketin kallein osa, jota ei melkoisella varmuudella tulla kaikkiin tekemään.

Selluntuotannossa tulee väkisinkin luonnollista poistumaa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Jos verrataan Suomen metsiä ja vaikka Ranskan viiniköynnöksiä niin aika sama asia. Miettikää montako autoa poltettaisiin jos Ranskassa valtio itse ajaisi noiden puskien korvaamista lehtipuilla..."

Mää en nyt ymmärtänyt tätä pointtia. Ei kai kukaan aja Ranskassa viinipensaiden korvaamista lehtipuilla eikä Suomessa metsätalouden lopettamista. Nyt vaan haetaan kaikille EU maille yhteisiä pelisääntöjä johon verrataan tulevaisuudessa maankäytöstä tulevia päästöjä. Päästöjä pitää kuitenkin vähentää joten eikös se ole hyvä, että ne tehdään samoilla pelisäännöillä. Paras toki olis jos pystyttäis tekemään päästövähennykset esim. EU tasolla jolloin päästäisiin kokonaisuudessa halvimmalla kun voitais korvata esim. Puolan kivihiilivoimaloita paremmilla vaihtoehdoilla. Ihan sama kuin Suomi vähensi itämeren päästöjä hyvälle euro/tuotto suhteella osallistumalla jätevedenpuhdistamon rakentamiseen Pietariin.

Tai vaikkapa Saksassa valtio ajaisi autoteollisuutta alas ympäristötekona. Aika mielipuolinen ajatus mutta juuri tätä suomessa tehdään.
    Saksan autoteollisuus ajaa itse itsensä alas kun ne ei käytä rahojaan tuotekehittelyyn vaan mieluummin korkeampien päästörajojen lobbaamiseen. No toisaalta, pärjäähän esim. Huaveikin ihan hyvin vaikka se vaan kopioi sen mitä muut tekee edellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko_T Katso viesti
    *
    No, jos Suomeen ei sellutehtaita voi perustaa, niin voidaanhan ne viedä, vaikkapa ... Uruguaihin.*
    Suomen siirtomaaherrat

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/0...lalaiset-haivy

Stora Enso on sekaantunut tulehtuneisiin maakiistoihin Brasiliassa. Sen puoliksi omistaman Veracelin väitetään antaneen lahjuksia ja syyllistyneen väkivaltaan pienviljelijöitä ja maattomia kohtaan. Taistelua viljelysmaista käydään keinoja kaihtamatta.

No, sitten kun itse tarvitsette kapaloitten vaihtajaa, niin moista ette tietenkään periaatteesta hyväksy.
    Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että "minun jälkeeni vedenpaisumus" - tai ainakin kurjistuminen.
    *
    Vedenpaisumus

https://www.nytimes.com/interactive/...nderwater.html

Rising Seas Will Erase More Cities by 2050, New Research Shows

Rising seas could affect three times more people by 2050 than previously thought, according to new research, threatening to all but erase some of the world’s great coastal cities.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hapa Katso viesti
    Saksan autoteollisuus ajaa itse itsensä alas kun ne ei käytä rahojaan tuotekehittelyyn vaan mieluummin korkeampien päästörajojen lobbaamiseen. No toisaalta, pärjäähän esim. Huaveikin ihan hyvin vaikka se vaan kopioi sen mitä muut tekee edellä.
    Kyllä vag näyttäis jotain paukkuja laittavan tulevaisuuteenkin?
    https://tekniikanmaailma.fi/30-000-0...-mallistoonsa/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kyllä vag näyttäis jotain paukkuja laittavan tulevaisuuteenkin?
    https://tekniikanmaailma.fi/30-000-0...-mallistoonsa/
    Volkswagenin e-Golf-sähköauton hintaa pudotettiin Suomessa rajusti

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/v...6-6387df0e336e

Maahantuojan mukaan hinta asemoitiin ”markkinatilannetta vastaavaksi”.

"Volkswagen on yllättäen pudottanut Golfin sähkömallin, e-Golfin hintaa. Hinnanpudotus on merkittävä, Suomessa peräti 8000 euroa.
    Nyt e-Golfin lähtöhinta täällä on sentilleen 35089,89 euroa"

Vihreät on kyllä mainio puolue! 11,5% kannatuksella ne tuntuu vievän Suomea kuin pässiä narussa asiassa kuin asiassa, oli ne sitten hallituksessa tai oppositiossa.

Rähinäjengi aikoo kapinoida ja muuttaa maailmaa

HS: Radikaali ilmastoliike uskoo, että asenteiden muuttamiseen tarvitaan kansalaistottelemattomuutta

Muutamia poimintoja:

Liikkeen mukaan ihmistä uhkaa sukupuutto, jos taloudessa ja politiikassa ei tehdä merkittäviä muutoksia. Siksi liike kehottaa ihmisiä kansalaistottelemattomuuteen eli määräysten ja lakien rikkomiseen vakaumuksellisin perustein.
    ...
    Elokapinan suomenkielisten sivujen mukaan kansalaistottelemattomuus on ”juuri se tarvittava keino”, jonka voimin muutetaan ihmisten asenteita ratkaisevalla tavalla.
    ...
    ELOKAPINA haluaa kolmea asiaa: totuudenmukaista tietoa ilmastonmuutoksesta, sitovan lainsäädännön hiilineutraaliuden saavuttamiseksi vuoteen 2025 mennessä sekä tätä tavoitetta valvovan kansalaisista ja tutkijoista koostuvan elimen.
    ...
    Elokapinan mukaan hiilineutraalius pitäisi kuitenkin saavuttaa jo kuudessa vuodessa. Elokapinalaiset eivät halua määritellä tarkemmin, miten tavoite saavutettaisiin käytännössä.
    ...
    Liikkeen sivuilla sanotaan, että on vain kuukausia aikaa muuttaa suuntaa ennen kuin on liian myöhäistä.
    Maailman ilmatieteen järjestön WMO:n pääsihteerin ja pitkäaikaisen ilmastotutkijan Petteri Taalaksen mukaan tälle väitteelle ei ole vankkoja tieteellisiä perusteita.

”Tällaisia kauhukuvia saattaa syntyä, eikä se ole mielestäni reilua.”

Hänen mukaansa ilmastonmuutoksen etenemisessä on kyse harmaan eri sävyistä. Ilmastonmuutos etenee seuraavina vuosikymmeninä, ja näkymä muuttuu harmaammaksi.

”Mutta kuinka harmaaksi, se riippuu siitä, miten hyvin päästötavoitteisiin päästään. Mustaa tulevaisuutta ei ole laskentamallien perusteella näköpiirissä.”
    ...
    Elokapina sanoo olevansa puoluepoliittisesti sitoutumaton liike, mutta sen taustalta heijastuu selvästi antikapitalistista henkeä. Huhtikuussa Elokapinan englanninkielinen Twitter-tili julkaisi viestin, jonka mukaan liike on paras mahdollisuus kapitalismin alas ajamiseen. Viesti poistettiin pian sen julkaisun jälkeen.

”On totta, että osa on selvästi enemmän vasemmalla. Meillä ei ole juurikaan jäseniä, joilla olisi taustaa esimerkiksi kokoomuksessa tai keskustassa”, Marcus Petz sanoo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Volkswagenin e-Golf-sähköauton hintaa pudotettiin Suomessa rajusti

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/v...6-6387df0e336e

Maahantuojan mukaan hinta asemoitiin ”markkinatilannetta vastaavaksi”.

"Volkswagen on yllättäen pudottanut Golfin sähkömallin, e-Golfin hintaa. Hinnanpudotus on merkittävä, Suomessa peräti 8000 euroa.
    Nyt e-Golfin lähtöhinta täällä on sentilleen 35089,89 euroa"
    Tuo on kyllä hyvä uutinen. Muutaman vuoden päästä alkaa olemaan sähköautoja käytettynä jo kohtuu hintaan tarjolla.

Ja pakkohan Vaginkin on reagoida. Varmaan järkevämpää käyttää rahat investointeihin kuin sakkoihin.
    https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...0-7435fa05ccd8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Rähinäjengi aikoo kapinoida ja muuttaa maailmaa*
    Kolmas pidätys

https://www.theguardian.com/film/201...climate-arrest

Jane Fonda accepts Bafta award during arrest at climate protest

Actor is led away in handcuffs after winning Stanley Kubrick award for excellence in film

Keijo tehnyt tutkimusta koirien suhtautumisesta ilmastonmuutokseen:

Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

Asiaa liipaten sähköä säästäkseni ja myös evästä perheelle valmistaakseni
    poltan juuri nyt sekapuuta leivinuunissa reippaalla hapella ilman sinistä katkua.
    Mitä teen väärin? Miksi sähkön käyttö asumusten lämmitykseen on paha, mutta
    Teslan "tankissa" hyvä. Samasta lähteestä tulevat kuitenkin siihen jakokaappiin.
    Samaa paskaahan minä(kin) jauhan joka vuosi; en ole vaan saanut vastausta...
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

https://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/...i-lammitykseen
    Ehkä paras vastaus tällä hetkellä. Eli ei se välttämättä niin huono ole ilmasto mielessä. Kallistahan se toki on esim. maalämpöön verrattuna.

Ei mitään, kuitenkaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •