Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 69

Aihe: Naisten pyöräilyhousut

php2 Guest

Naisten pyöräilyhousut

Heips!
    Millaisia pyöräilyhousuja naiset käytätte?
    En ole paljoa vielä pyöräilyt ja kaikki mallit joita olen löytänyt ovat melko lyhyitä. Selluliiteilleni sopisi paremmin polven yli menevät mallit, pitkiä housuja en haluaisi. Kokoni on 44 joten ihan pikkkulikka en ole.

Onko pyöräilyyn olemassa naisille erikseen alushousuja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti php2 Katso viesti
    Heips!
    En ole paljoa vielä pyöräilyt ja kaikki mallit joita olen löytänyt ovat melko lyhyitä. Selluliiteilleni sopisi paremmin polven yli menevät mallit, pitkiä housuja en haluaisi. Kokoni on 44 joten ihan pikkkulikka en ole.

Onko pyöräilyyn olemassa naisille erikseen alushousuja?
    Kyllä kunnollisesta pyöräilyn erikoisliikkeestä löytyy naisten pyöräilyhousuja montaa mallia ja monista isoista urheiluliikkeistä myös. Valmistetaan ainakin pitkiä, polvihousuja, lyhyitä ja mikroja eri paksuisina. Alkkarit on kätevät: pehmusteella vrustetut ohuet pöksyt esim. verkkoneulosta tavallisten verskojen tai shortsien alla pidettäviksi (ja helteillä ihan sellaisenaan, jos kaipaat kovasti huomiota). Verkkokaupoissa olen nähny naisten mallina tuplapöksyjäkin, jossa sisäosa on säämiskähousu ja päällisosana lötköttävät polvishortsit.

Housuja kannattaa sovittaa, vaikka koko vaikuttaisi silmämääräisesti hyvältä. Ostin vahingossa viime kesänä yhdet lyhyet, joissa olikin ilmeisesti muodikas matala vyötärö - tosi huono, kuka törppö suunnittelee tommosia urheiluvaatteisiin? Lahkeen suu voi myös joissain malleissa olla liian kireä.

Mulla on monet ajohousut myös miesten mallistosta, aivan erinomaisia nekin on ollu ja valikoima on suurempi myös kokojen suhteen. Henkselihousutkin on hyvät, eivät paina tai valu vyötäröltä ja suojaavat selkää. Vessakeikat vaan vaatii sitten vähän voimistelua.

Mä tuossa viime keväänä rakentelin vaimolle synttärilahjaksi maantiepyörän. Tuli sitten puhe noista varusteista. Silloin löytyi sattumalta tällainen firma jenkeistä. Siellä on valikoimaa ja täytyy sanoa että pirun hyvännäköisiä vaatteita naisille nykyään on tarjolla. Ei tarvi tyytyä perusmustiin sukkiksiin. Ja kuten toisessa ketjussa asiaa on jo spekuloitu, niin jenkeistä kannattaa tilata, sillä taala on nyt halpa kuin saippua.
    http://www.teamestrogen.com/

Mikä nimi!
    Kaar ittelles vaa

Lyhyellä kokemuksella voin kertoa, että henkselihousut on paljon mukavammat kuin vyötärömalliset. Vyötärön kuminauha pitäisi olla suht. löysä, jotta se ei ajon kestäessä ala painamaan vatsaa. Että täälläkin voimistellaan vessakeikalla noitten henkseleitten kanss!
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Tuolta löytyy valikoituja ajovaatteita ja varusteita naisille, toimivaksi todettu kauppa:
    http://www.minx-girl.com/

Mä olen löytäny alesta Haglöfsin intense series (?) juoksumallistosta polven alle ulottuvat trikoot, joissa sisäpinta on pehmeää dry skiniä. "teipatut" saumat niin ei paina. Lisäksi ajelen ihan perus sporttishortseilla, jotka saa kiristettyä polven alle. Pitkinä housuina mulla on Milletin ohuet softshell housut, jotka ovat kapeahkot. Niissä on korkea ja napakka vyötärö. Sisäpinta myöskin dry skiniä. Alushousuissa parhaat on tosi napakkaa mikrokuitua (?) olevat saumattomat hipsterit/bokserit, joissa on sen verran lahjetta, ettei nouse kurtulle ylös. Ostettu Stockalta, merkki taisi olla Global lingeries. Ostin myöhemmin "samanlaiset" Championin (miten se nyt kirjoitetaankaan), mutta eivät istu edes arkikäytössä.
    Eli pitää olla napakka stretsi kangas, lahjetta, eikä suurempia saumoja! Eli terve vaan niille, jotka jotka huoltsikalla ovat kyselleet pyörän perään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti php2 Katso viesti
    Heips!
    Kyllä ne ihan miesten mallia on ollut. Aloitin vyörärö-versioilla mutta aika pian siirryin bibseihin. Ja juuri Raspin ja Himan tavoin mukavuussyistä. Tähän mennessä olen pärjännyt miesten bibseillä, mutta en tiedä miten extremeä olisi ajella naisten vastaavilla. Eikös ole aika vinkeen näköiset

Joskus tosiaan törmää suunnittelun 'helmiin' - low cut on varmaan näyttänyt hyvältä paperilla ja cat walkilla huippumallin päällä mutta mutta... kuka miettisi sitä tavista / loppukäyttäjää?! Misulla on aina melkoisia vaikeuksia löytää vyöräröltä sopivia vaatteita, kun ei saa painaa, ahdistaa, kiristää eikä puristaa...

En malta olla kertomatta maailmalla näkemääni low cut housujen käytön huipentumaa! Tidaholmissa (SVE) kisalähtöä odotellessa parkkipaikalla vieressä seissyt (50 cm etäisyydellä) ulkomaan-plikka otti ja veti housut kinttuihin ja pistää lorotteli siinä kaikkien silmien alla... Miehillä sen vielä jotenkin ymmärtää mutta hekin yleensä kääntävät selkänsä & kastelevat niitä puskia, mutta tuo oli kyllä aivan... no - mitä tuohon nyt voi sanoa. Mutta että jotain etua on siis myös henkselittömistä: voi päästellä missä vain eikä tarvitse voimistella henkseleiden kanssa

php2 Guest
    Kiitos!
    Vastauksista, ensimmäinen pyörälenkki on jo takana siis vain 12 km mutta kuitenkin.

Punapää naisten mallit

Itse tykkään vyötärömallisista housuista eniten. Ei ole ylimääräistä kangasta yläosastolla, kesäkeleillä vilpoisempi olo. Vaikka ei se ongelma ole paitaa/takkia poisottaa ja asioitaan metsän siimeksessä tehdä.
    Ihme juttu noissa ns. "naisten" mallistoissa on aikalailla pääsääntöisesti joko kamalia karamellivärejä, tai sitten aika järkyttäviä kukka-sydän-linjaa kuvioinnin suhteen. Tai voihan jonkun mielestä olla suloisia, min en tykkää.
    Gemigin tiikeri-mallisto oli ihan ehdoton tyylikkyydessään, mutta saako näitä nyt sitten enää ( suomesta) mistään... paitsi että on tuossakin mallistossa aika järkyttäviä pinkki-kukka-tyylisiä kuteita.
    http://www.gemig.com/CATOLOGO2004/Un...rameset-12.htm
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Löysin sopivan ketjun, joten laitan tänne: Vaimo sanoi haluavansa pyöräilyhousut. Hän on 160 cm ja 54 kiloinen, ilmeisesti siis s(36) kokoa. Mitä suosittelette vaikkapa alle 90 euron hintaluokassa (tilattuna)? Saa olla bibsit eli henkseleillä, kun niitä yleensä suositellaan. Käyttö on ihan lyhyillä (20 km) lenkeillä hybridillä ajellessa, maantiepyörää ei (vielä) ole. Todella kylmillä (alle +10) tai kuumilla keleillä (Suomen kesä eli +25) hän ei aja, joten ei tarvitse olla windstopper tai muuten suunniteltu välimeren kuumaan ilmastoon.

Aika tarkat rajoitukset
    Noilla parametreilla suosittelisin paikallista Intersportia ja Craftin ajopöksyjä. Itse ajoin niillä muutaman vuoden ennen kuin ostin Gore Bike Wearin henkselittömät housut ja Gardalta Nalinin (miesten) henkselihousut.
    Sovittamatta on tietysti vaikea sanoa, mikä sopii kenenkin perään (ja reisiin). Olen aikalailla vaimosi kokoinen, mutta useat naisten housut kiristävät reisikuminauhan kohdalta maastoajon ja alamäenlaskun seurauksena.

CRC:ssä oli ainakin aiemmin myynnissä Giordana:n ja Northwave -merkkisiä pyöräilyhousuja, joissa oli yksi kriteereihin sopiva bib-malli 87 € hintaan, mutta se on kadonnut nyt listoilta.

Tässä esim. bib (ei kokoja tällä hetkellä):
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=52029

Tässä 3/4 -lahkeella, jolloin ei ehkä purista reisiä:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=39162

Tästä löytyisi kokojakin:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=52183

Tai voisimme tietysti mennä paikalliseen liikkeeseen kysymään, mutta aiemmin valikoima on ollut melko heikkoa.

Hain liikkeestä parit kappaleet Sportful-merkkisiä housuja testiin, toiset henkseleillä ja toiset ilman. Naisten S-koko ilman henkseleitä puristi vaimolla reisistä mutta oli muuten melko sopivan kokoinen. Miesten xs-kokoinen bib-shortsi taas oli pidemmillä lahkeilla (melkein polviin) ja sekin puristi vähän reisistä, mutta koko vaikutti muuten hyvältä.

Pituuden puolesta oikeastaan selkäpituus on se, mikä vaikuttaa henkseleiden kanssa, ja muuten taas naisilla nimenomaan reisi on se, mistä housut puristaa (jos jostain puristaa). Toisaalta taas vähänkin liian isot nousevat ärsyttävästi tai valuvat ajon aikana vyötäröltä. Usein sopivat on ne, jotka ekalla kerralla puristavat vähän, mutta normikäytössä mukautuvat mittoihin. Liian isot eivät kutistu pesussa noilla materiaaleilla.

Mulle toimii Descenten ajohousut (ilman henkseleitä), joita saa tuosta hintaluokasta. Oma normaali vaatekoko on 34/36. Silikoni reisiresorin sisäpuolella on aika must juttu. Parhaat shortsit on Assokselta (loistomallit henkseleillä ja ilman), mutta varo ostamasta niitä Vaimolle, jos myöhemmin et halua satsata saman verran. Ne voi ostaa sitten, kun Vaimo on innostunut fillarivaatteista ja haulat hemmotella. Niistäkin veikkaisin S:n olevan hyvä, mutta mitat pitää aika hyvin paikkansa, ja reiden ympärys ennen nettitilausta on oikeasti hyvä mitata mittanauhan kanssa.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    Toisaalta taas vähänkin liian isot nousevat ärsyttävästi tai valuvat ajon aikana vyötäröltä. Usein sopivat on ne, jotka ekalla kerralla puristavat vähän, mutta normikäytössä mukautuvat mittoihin. Liian isot eivät kutistu pesussa noilla materiaaleilla.
    Kiitos vinkistä. Pyydän kokeilemaan noita vielä kerran, kun varsinkin henkseliversiot ovat selän pituuden osalta sopivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    Parhaat shortsit on Assokselta (loistomallit henkseleillä ja ilman), mutta varo ostamasta niitä Vaimolle, jos myöhemmin et halua satsata saman verran.
    Tiedän, kun olen pari kuukautta ajellut Assoksen pöksyillä. Saman merkin paita on vielä hommaamatta.
    Tämä vaatteiden lainahomma järjestyi niin että maksoin molemmat pyöräilyhousut kauppaan ja palautan sitten toiset huomenna, jolloin saan siitä rahat takaisin, mutta otan hänelle varmaan vielä irtolahkeet, koska vaimo niitä toivoi (oli nähnyt kun itse käytin keväällä niitä).

Nyt on muuten Rosella postimaksuton postitus vielä pari päivää, ja siellä hinnat lähes kohdillaan noissa Assoksenkin housuissa.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

löffler Hot Bond

Onko kukaan törmännyt naisten Hot Bondeihin kaupoissa kierrellessään? Tuntuu olevan kovin kiven alla, Puhoksessa oli kyllä naisten mallia,vaan ei just oikeata kokoa jäljellä Olivat just niin hyvät jalkaan kun jengi tuntuu kehuvankin, mieluusti ostaisin jos vaan sopivat löytyisi!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liisu Katso viesti
    Onko kukaan törmännyt naisten Hot Bondeihin kaupoissa kierrellessään? Tuntuu olevan kovin kiven alla, Puhoksessa oli kyllä naisten mallia,vaan ei just oikeata kokoa jäljellä Olivat just niin hyvät jalkaan kun jengi tuntuu kehuvankin, mieluusti ostaisin jos vaan sopivat löytyisi!
    Puhoksesta löysin itsekin. Ostin heti kun oli kerran sopivat. Kysyitkö myyjältä varastotilannetta? He kyllä tilaavat housuja ja toimitus on nopea, sillä maahantuoja asuu näillä nurkilla.

Puhos möi eioota, maahantuoja olisi kyllä ystävällisesti tullut avuksi mutta matkalla Tahkolle saatiin Lahdesta pyörähuollosta (loistavan palvelun kera) pöksyt mukaan. Ovat kyllä loistavat ajohousut!

Hei. Ajattelin herätellä vähän tätä ketjua kun itselle tuli ajankohtaiseksi hankkia kunnon pökät, mutta kun en oikeen nuista housuista mitään tiedä, niin tarvisin ehkä vähän apua. Haen siis naistenhousuja kesä- ja sisäkäyttöön. Yleensä käyn noin 1-1,5h lenkkejä, talvella ajan rullilla.
    - Yleinen mielipide tuntu olevan että Assokset tai Löfflerit ne olla pitää. Ja Löffleriltä vielä Hot Bondit ois parhaista parhaat?
    - Miten ton pehmusteen laita? Millon sitä tarvii, millon ei, mihin se auttaa, onko siitä haittaa, jos kyllä pehmuste niin millanen pehmuste? Mistä tunnistaa hyvän pehmusteen, paitsi että se ei ole tasainen lätty?
    - Miten hinta-laatu-suhde. Onko kalliimmat aina paremmat? Minkä hintaisia teidän Hyvät housut on? (opiskelijana tälläkin on väliä)
    - Kävin PyöräSuvalassa ja kokeilin satasen Löfflereitä jalkaani. Juman kekka kun ne tuntu hyvältä!! Semmoset 3/4 housut tuntu parhailta, ei puristanu reisistä ollenkaan, lahkeensuu oli napakka ja päättyi pohkeen leveimpään kohtaan, ja vyötärö oli riittävän korkea, ettei selkä paista pyöritellessä. Ja vyötäröllä oli sisäpuolella pienen pieni tasku. Juuri insuliinipumpun mentävä.

- Tyttöjen juttuja:
    käytättekö te pikkareita pyöräilyhousujen alla? Kun miehillä tuntuu olevan tapana mennä ilman, mutta mua ei kyllä houkuttele moinen. Mut toisaalta viimeksi sain erittäin ihastuttavan hiertymän. Just Sinne. Puolimatkassa huomasin, että nyt painaa pikkarit. Ja tuloshan ei yllättänyt. :S

Vastaillaan nyt avopuoliskon puolesta ja kokemuksia sivusta seuranneena. Aloitetaan tärkeimmästä, siellä housujen alla ei kuulu käyttää mitään, ei miesten, eikä naisten.

Ostettiin ekoiksi housuiksi Löfflerin housut omien hyvien kokemuksien perusteella (miesten malleista). Nepä eivät olleetkaan hyvät, hiertävät säämiskän reunasta nahan auki. Budget sportista ostetut 3/4 lahkeella olevat Northwavet ovat olleet ne sopivat ja puolet halvemmat kuin em. Löfflerit. Kesällä tietty harmi, kun ei ollut lyhyellä lahkeella, mutta siis jatkossakin noita ja voihan sitä kokeilla muitakin merkkejä, esim. tässä topicissa suositeltuja.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Mulla on Nalinin naisten bibsejä ja todella tyytyväinen olen ollut. Housujen alla en pidä mitään ja ne tuleekin aina pestyä käsin jokaisen lenkin jälkeen. Alussa sain hiertymiä, mutta nyt kun keho on muutenkin tottunut maantiepyräilyyn niin mitään ongelmia ei ole ollut.

Eli itselläni toimii Nalini ja tässä pysytään
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Okei, alushousumielipide tuli harvinaisen selväksi.

Northwaveja ei enää näy Budgetissa olevan.. Ainakaan sen nettisivujen mukaan. Otanpa huomenna puhelimen kauniiseen käteen ja kysyn pitääkö paikkaansa.
    Löfflerit ON ihan sikamaisen kalliita! 70-120€ oli (Oulussa) siinä ainoassa kaupassa, missä varteenotettavaa valikoimaa edes löytyi. Intersprort, BudgetSport, TopSport... ei mitään.
    Löytyisköhän noita Löfflereitä jostain ameriikan nettikaupasta kohtuullisimmin hinnoin... Vaikka ebaystä. Tykästyin nimittäin niihin kun niitä kokeilin, enkä kyllä uskalla ostaa netistä sikaa säkissä, pakko saada sovittaa ensin.
    Nalinista en oo kuullukaan. Ihanko perus urheiluliikkeestä vai mistä hankittu?

Jaa-a. Saapa nähä. Jotku pitäis saaha, raha tekee tiukaa ja p*skaa ei viitti ostaa. Ei se auta ku uhrata ja syödä loppukuu kynsiä. Koska nyt kun oon noita laatuhousuja kokeillu niin en enää ikinä halua laittaa verkkareita jalkaani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kivitatti Katso viesti
    Löytyisköhän noita Löfflereitä jostain ameriikan nettikaupasta kohtuullisimmin hinnoin... Vaikka ebaystä.
    Muista että EU:n ulkopuolelta voit joutua maksamaan tullia/veroa. Kannattaa katsella Englannin ja Saksan kauppoja ensin.

Noin yleisesti meillä on täällä molemmilla se mielipide että kontaktipinnoissa ei pihistellä: housuihin (sekä kenkiin ja hanskoihin) kannattaa sijoittaa.

Joo mä aloin kans miettii ton lähetettyäni että eikös se ollu yli 50€ tuotteista kun joutu tullin pulittaan. Se on vaan fakta että laatua ei saa halvalla. Sillä tässä jo varaudunkin olemaan paastolla loppukuun...

Tää keskustelu tais kääntyä nyt mun varustelutason tarkastamiseen, mutta kengät ja hanskat löytyy jo. Kengät on monen vuoden takaa, mutta tosi hyvät, pois en vaihtais. John Luckin "maastokengät". Ne on kivat kun niissä on nappuloita pohjassa niin niillä voi kävellä, toisin ku "maantiekengillä".
    Hanskat on ihan perus Yokon sormettomat. Ne oli kyllä melko edulliset, jotain 25€, mutta mulla ei oo käsiongelmia ollukaan.

Kiva kun huolehditte tuoreesta tulokkasta.

Älkää nyt prkl alkako etsimään Löflereitä ameriiiiikan ebaysta, se on itävaltalainen merkki ja vaikka ebay.de:stä löytyy varmasti paremmin.

- Tyttöjen juttuja:
    käytättekö te pikkareita pyöräilyhousujen alla? Kun miehillä tuntuu olevan tapana mennä ilman, mutta mua ei kyllä houkuttele moinen. Mut toisaalta viimeksi sain erittäin ihastuttavan hiertymän. Just Sinne. Puolimatkassa huomasin, että nyt painaa pikkarit. Ja tuloshan ei yllättänyt. :S
    Vaimo päätyi Sportfullin miesten S-koon henkselimallin housuihin ja on tähän saakka käyttänyt pikkareita alla lyhyillä lenkeillään, koska ei halua sotkea noin hienoja housuja, kun naisilla nyt joskus sattuu joskus vähän vuotoja. Pidemmillä lenkeillä olisi varmaan parempi jättää ne pois alta.

Kuten tuossa jo monet ovat sanoneetkin, ei alkkareita ajohousujen alle. Kyllä ne ajohousut puhdistuvat pesussa ihan samaan tapaan kuin muukin pyykki. Tahroihin toimii vaikka sappi- tai oliiviöljysaippua.
    Pöksyjen koon kanssa kannattaa olla tarkkana. Minulla oli aikaisemmin taipumusta ostaa liian isoja ajohuosuja. Henkselimallin henkseleiden pitää tuntua seistessä olkapäillä ja pepun päälle ei saa jäädä löysää.
    Sorruin kesälomaretkellä Belgiassa Assoksen pöksyihin http://www.assos.com/en/19/singlePro...19,22&prod=227 - kyllä ne ovat tosi hyvät mutta hintakin on aikamoinen ...
    Koko S on hyvä, itse olen 162/57.

Marco tuo oli tarkoitettu vitsiksi! Ebaystä kun löytyy mitä vaan, isäntä siellä harva se päivä shoppailee ja sieltä oikeesti löytyy niin taukkeja tuotteita ettei tosikaan. En kyllä oikeesti ees ajatellu että sieltä vois löytyä kunnollisia ja laadukkaita pyöräilyhousuja.. Pitänee tarkastaa asia .de:stä.

Sunnuntaipyöräilijä, sillä mä vähän karsastankin ilman alkkareita ajamista kun "naisten eritteet" on niin hallitsemattomia.. Kyllähän ne pesussa lähtee, mutta joka päivä peseminen on oma hommansa. Liekö pehmusteet edes kuivat vuorokaudessa..? Pitää kokeilla nuita bokserimallisia piukkoja saumattomia aluhousuja alle, joita joku tässä ketjussa mainosti. Jos nekin tuntuu pidemmillä reissuilla pahalta, niin pitää heittää ne matkalla mettään.

Heli mä kokeilin niitä Löffejä kokoa M ja ne kyllä tuntu tosi napakoilta, ei jääny löysää mihinkään, mutta mä oonki isompi mies ku sinä. 172/65 Laihduin varmaan 5kg kun ne vetäsin jalkaani ja reisilihakset näytti paljon isommilta.
    Mutta tuo pitää kyllä kattoa ens kerralla ku kokeilen, ettei oo pepun päälläkään löysää. En nimittäin kiinnittäny asiaan huomiota.
    Sopiiko udella minkä hintaset ne Assokset sitten oli?

Sopiiko udella minkä hintaset ne Assokset sitten oli?
    Tuossa on miesten malli:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=31862

Hinta vaan nousee sitä mukaa kun kurssit kirmaa ylös. Maksoin muistaakseni 125 € noista. Siitä on myös sellainen paketti olemassa, jossa on housujen lisäksi pieni näyte pesuainetta ja säämiskärasvaa mukana. Tuo pesuaine on kannattavampi ostos erikseen kuin säämiskärasva, jos niitä ei paketissa tullut.

Assoksesta on enemmän juttua tuolla:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=32494

Miesten pyöräilyhousuista taas tuolla:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=18510

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •