GasGasContinentalGiantVerkkokauppaBikeshopImatra
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 43

Aihe: Pinarello

  1. #1
    hopsotin Guest

    Pinarello

    Ihan vain uteliaisuuttani haluaisin kysyä, mitä mieltä te foorumilaiset olette Pinarellon pyöristä? Sattuuko joku omistamaan kyseistä kaunotarta? Tällä hetkellä minä saatan vain haaveilla tommosista pyöristä, paitsi jos posti on mennyt pukille perille.

    Katsokaan tätä!


  2. #2
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.462
    Tykkään kovasti.
    Jopa niin paljon, että tilasin uuden Princen, neon naked, ensi kesäksi.
    http://www.pinarello.com/

    Siksi nykyinen Prince SL:ni 56 cm etsii uutta onnellista omistajaa.

    (Tuon linkkaamasi Prince lienee yli 5 vuotta vanha kuva ...)
    Talisker muokkasi tätä : 05.12.2007 at 18.00
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  3. #3
    -OTSO- Guest
    Katsopas vaikka joutessasi alla olevia linkkejä:

    http://www.fillari-lehti.fi/perus/ju.../Pinarello.pdf

    http://www.pinarello.com/main_eng.php

    Eli yksi legendaarisimmista pyöräpajoista ja onhan se italialainen. Niin italialainen, että..!

  4. #4
    Eikös nuo peri-italialaiset nikkaroida kaukoidässä nykyään, paitsi 4:13 kai Trevisossa.

  5. #5
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.209
    Ja tanskasta saavat täällä vakkarina myytävät vielä virvelifirman osasarjat.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  6. #6
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Ahvenanmaa
    Viestit
    1.751

    Jep, tuollaisen saisi pukki tuoda.

    Keltainen on vielä - on kauan kuulunut suunnitelmiin ostaa keltainen maantiepyörä. 1995 oli lähellä mutta piti ottaa alehintaisen kiilloitettu Cannondale kun ainoastaan Fausto Coppi ja
    Eddy Merckx, Alan ja Daccordi piti siihen aikaan keltaisia pyöriä/runkoja ohjelmissaan silloin ja ne maksoivat tuplasti sen mitä Cannari maksoi silloin.
    Sen jälkeen on ollut punakeltaisia, sinisiä, punaisia, mustia, sinivalkoisia ja vaaleansinistä pyörää muttei keltaista!

  7. #7
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.209
    Vuonna 2001 oli Italiassa tuo keltainen väri lopussa kun meinasin auton hankkia jossa olisi vain keltaista ja mustaa.
    Heti tarjosivat vähintäin kolmea kuukautta lisää toimitusajaksi.
    Olisihan se kiva ollut.Kanariankeltainen.Kaikki muu mustaa.
    Fillarissa kyllä pitää kiekoissa lukea Campagnolo ja tasan 180° kulmassa siitä Vittoria.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  8. #8
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.264
    Onhan tuo vanha Prince mielestäni yksi kaikkien aikojen maukkaimpia runkoja.
    Tosin uusi Prince menee nyt kirkkaasti ohi!

    Meillä oli juuri kova pähkäily paremmalla puoliskolla kun teki valintaa Prince Carbonin ja Extreme-C:n välillä...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  9. #9
    Patron Guest
    Mulla on ollut kaks Pinarelloa. Toinen jo nyt pois myyty teräsrunkoinen ja nykyinen F4:13, jonka takakolmio ja runkoputket on tehty muistaakseni Taiwanissa, mutta varsinainen yhteenliittäminen&kokoaminen&maalaaminen on tehty Italiassa. Aiheesta löytyy Youtubesta muutamakin esittelyvideo. Kummatkin noista kahdesta rungosta ovat olleet upeasti viimeisteltyjä runkoja.
    Mallinimi F4:13 viittaa muuten raamatunlauseeseen, Uusi Testamentti, Kirje Filippiläisille, ja onkohan toi nyt sitte luku 4, jae 13, tms, en tiiä kun en ole aiheeseen kauheasti perehtynyt...

    Raamatun suomennusversio vuodelta 1992:
    "Kestän kaiken hänen avullaan, joka antaa minulle voimaa."
    Raamatun suomennosversio vuodelta 1938:
    "Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa. "
    Ja italiaksi se kuuluu:
    "Io posso ogni cosa in colui che mi da lá forza.", joka lukee siinä rungossa.

    Noita "vanhoja" Prince runkoja olis muuten tarjolla halvennuksessa ainakin Parkerilla:
    http://www.parker-international.co.uk/
    , tosin vain hajakokoja ja -värejä.

  10. #10
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patron Katso viesti
    Mallinimi F4:13 viittaa muuten raamatunlauseeseen, Uusi Testamentti, Kirje Filippiläisille, ja onkohan toi nyt sitte luku 4, jae 13, tms, en tiiä kun en ole aiheeseen kauheasti perehtynyt...
    Vai olisiko se Italian 4km takaa-ajo joukkueen ajama aika Pinarelloilla...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  11. #11
    Patron Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Vai olisiko se Italian 4km takaa-ajo joukkueen ajama aika Pinarelloilla...
    jaa, voi ollakkin. En väitä täysillä vastaan. Mutta tuo lause "Io posso ogni cosa in colui che mi da lá forza" lukee kuitenkin siinä rungossa. En osaa italiaa, joten siinähän voi lukea vaikka että "muista ajaa varovasti", tms
    http://www.laparola.net/testo.php

    Competetive Cyclist:
    What's the story behind the name of the frame? A good question, and it was one we asked early on. Especially given the success Cannondale has had with their Six-13 carbon frame, the name F4:13 seemed a bit too similar for our taste. The answer we got from the Pinarello importer was a bit cryptic, and not at all what we expected. Apparently, a fad with professional Italian soccer players is to display an abbreviated version of a bible verse on their uniforms, and apparently "F4:13" is related to that trend. While we're fortunate enough to have Direct TV here at Competitive Cyclist, our preference (habits die hard, we suppose) is for the English Premiere League over Serie A -- so we've never seen a pro soccer player wearing biblical shorthand. So we did the only logical thing: We Googled "soccer bible verse 4 13" to get a fuller answer to our question and holy smokes we got over 47,000 pages worth of soccer players across the globe all emulating their heroes from AC Milan and Juventus by quoting the same passage on their websites: It's Philippians 4:13, which reads "I can do all things through Christ who gives me strength." We never thought in the past about whether Fausto Pinarello was a religious man or not -- every time we've ever seen him, in fact, he's dressed for the cover of GQ and his hair is the envy of any man who has ever owned a comb, and such exquisite style is something we wouldn't ordinarily associate with an intensely religious person. But, then again, we don't judge people here based on the frequency with which they attend mass. Instead, the news behind the origin of the F4:13's name got us thinking about how interesting it is that as religious as Italians have the reputation for being, they never seem to combine their religiousness with the business of building bikes and bike gear. Perhaps it's simply because Catholicism has very little of the evangelical component you get from, say, the Southern Baptist tradition. But the utter absence of the connection -- except, perhaps, for Ernesto Colnago
    famously giving Pope John Paul a Arabesque frameset with a Campy 50th Anniversary gruppo in the late 70's -- is pretty interesting. If anyone has any ideas about this silence, we're all ears. We're at a loss for an answer.
    Patron muokkasi tätä : 06.12.2007 at 10.35

  12. #12
    Kuullostaa ihan järkeenkäyvältä. F3:13 olisi siten "Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä."

    En tiedä mitä rungossa lukee.

  13. #13
    Tzeipii Guest
    Pinarellon pyörät ovat rungoiltaan viimmeisteltyjä, olen miettinyt itsekin vaihtoa Pinarelloon, mutta ei sillä sen kovempaa pääse kuin vähän halvemmallakaan joten laitoin haaveeni jäihin. Tosi mielenkiintoinen uusi tuttavuus oli tuo Wilier, ja siinä näyttäisi hintalaadun suhde olevan aika hyvin kohdallaan, varsinkin täyshiilikuitu mallit, verrattuna esim. Trek ja Cannondale.

  14. #14
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hopsotin Katso viesti
    Ei tuollaisia saa laittaa tänne. Mulle pystyy tunnetusti myymään mitä tahansa - kunhan se on keltaista Täytyy pitää pää kylmänä. Nykyinenkin lenkkifillarini on ihan liian hyvä käyttäjälleen.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

  15. #15
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kpyora Katso viesti
    Ei tuollaisia saa laittaa tänne. Mulle pystyy tunnetusti myymään mitä tahansa - kunhan se on keltaista
    No paljolla ostat tämän mun uuden rungon kun se parin kuukauden kuluttua saapuu kotia? Maksa tarpeeks niin saan ostettuu hallituksellekin oman sinisen sitten.


  16. #16
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.462

    Peukalo ylös

    Mulle tulee tämä tällaisenaan Italiasta:
    Talisker muokkasi tätä : 18.12.2007 at 15.41
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  17. #17
    Missä te olette tyyppäillyt noita?
    Vaikka olisi pyöräillyt koko elämänsä sadalla eri pyörällä, niin jotenkin hirvittäisi tilata 5-10 kiloeuron filoa kylmiltään. Tommoinen demosysteemi joka jollain jenkkisaitilla oli on ihan fiksu: maksat x rahaa ja saat viikoksi haluamasi pyörän kokeiltavaksi, summasta hyvitetään oston yhteydessä x prosenttia.

  18. #18
    Mulla on kolme kesää ollut tuollainen:



    Se on mun mielestäni komein Princen vuosikerta ja väri mitä on koskaan ollut, ja maailman kaunein pyörä noin yleensäkin ottaen. Nykyään siinä on runkoon paremmin natsaavat siniset ProRace2:t kumeina.

    Erittäin jäykkä runko ja hyvä ajaa. Kai ne uudet mallit teknisesti parempia on, mutta ne runkojen kaarevat putket on rumia, tai sitten niihin tottuu muutamassa vuodessa...

  19. #19
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.229
    Kerrassaan kaunis Pinarello kh74:lla! Uuuh...
    www.kaupinkanuunat.net

  20. #20
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raakahanu Katso viesti
    Missä te olette tyyppäillyt noita?
    Heh, koskaan itte tainnut ainuttakaan Pinarelloa luonnossa nähdä... Mutta mittanauha on kovin kätevä. Kyllä sillä raamin saa kohdalleen mietittyä, ja ajo-ominaisuudethan tuommoisessa rungossa EI VOI olla huonot!

    Ja jos ei jostain syystä olis hyvä niin ainahan voi ostaa jonkun muun...

  21. #21
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.462
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Mulla on kolme kesää ollut tuollainen:



    Se on mun mielestäni komein Princen vuosikerta ja väri mitä on koskaan ollut, ja maailman kaunein pyörä noin yleensäkin ottaen. Nykyään siinä on runkoon paremmin natsaavat siniset ProRace2:t kumeina.

    Erittäin jäykkä runko ja hyvä ajaa. Kai ne uudet mallit teknisesti parempia on, mutta ne runkojen kaarevat putket on rumia, tai sitten niihin tottuu muutamassa vuodessa...
    Vertailtavaksi nykyinen Prince SL:ni. Ikä 4 vuotta.
    http://picasaweb.google.fi/Talislaga...Pinarello04_04
    Ei ne mutkalla olevat haarukat niin rumia ole...
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  22. #22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Ei ne mutkalla olevat haarukat niin rumia ole...
    Joo ne onda-haarukat on kyllä komeita. Sulla on kans sitä 2002-2003 kaunista vuosikertaa noi maalaukset.

    Jostain syystä kuitenkin mun silmääni vaakaputken pitää olla suora. Jos pitää pyörää päivittää, niin uudemmista Pinarellon hiilarirungoista täytynee ottaa tuo Paris Carbon FP...



    Jos sen uuden sitten ostaisi, tarvis varmaan vanha putsata, vahata ja museoida johonkin työhuoneen seinälle. Ei sitä myydäkään hennoisi. Joku vielä rikkoisi sen!

  23. #23
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.462

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Jos sen uuden sitten ostaisi, tarvis varmaan vanha putsata, vahata ja museoida johonkin työhuoneen seinälle. Ei sitä myydäkään hennoisi. Joku vielä rikkoisi sen!
    Minä olen pitänyt nykyisen koko ajan puhtaana ja vahattuna.
    On sitten mukava luovuttaa uudelle omistajalle keväällä.
    Kunhan vaan löytyy sopiva ostaja...
    Varaston seinällä mulla on jo museoituna täysin ajokelpoinen AFH 005.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  24. #24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Minä olen pitänyt nykyisen koko ajan puhtaana ja vahattuna.
    On sitten mukava luovuttaa uudelle omistajalle keväällä.
    Kunhan vaan löytyy sopiva ostaja...
    Varaston seinällä mulla on jo museoituna täysin ajokelpoinen AFH 005.
    No tottahan toki se on koko ajan puhtaana ja vahattuna meilläkin, korostin nyt vaan asiaa tässä yhteydessä, koska tätä varmaan lukee muutama sellainenkin, joka ei vielä omista Pinarelloa.

    Myin taannoin ensimmäisen Colnago Dreamini priimakunnossa, vahattuna ja kolhimattomana. Vaimo suree sitä edelleenkin, oli kuulemma kauniimpi pyörä, ja ihmetteli kovasti kun menin ensirakkauteni myymään. Sanoi jotain "että vaihdatko sä mut nyt sitten seuraavaksi." Ilmeisesti oli nähtävissä että olin tykännyt pyörästä...

    Hintapyynnöstä tuli sähköpostilla ja puhelimessa kuittailua, suorastaan vuodatusta, mutta ensimmäinen joka kävi paikan päällä hypistelemässä, tinkaili noin periaatteen vuoksi ensin vähän ja lähti sitten tyytyväisen näköisenä pyörä kainalossa.

    Kannattaa pitää laatupyörät hyvässä kunnossa, sekä itseä että mahdollista myyntiä varten.
    kh74 muokkasi tätä : 21.12.2007 at 09.24

  25. #25
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Uuden Princen testi:

    http://www.cyclingnews.com/tech.php?...ce_fpxcarbon08

    "Pros: Super stiff, super comfy, super everything! Italian designer kudos"

    Tuolta voi kuolata speksiä prinssistä omaa odotellessa*...

    (* prkle jo muutaman päivän myöhässä sovitusta...)


    Toki tuo pyörä tuolla testissä on jollain budjettiosilla mutta anyway....

  26. #26
    Campela Guest
    Myykö muuten Pinarelloa Suomessa kukaan muu kuin Leppäsen pyörä Lahdessa?

    Osaako kukaan suositella mitään järkihintaista Pinarello-verkkokauppiasta esimerkiksi Saksasta?

  27. #27
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.462

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Campela Katso viesti
    Myykö muuten Pinarelloa Suomessa kukaan muu kuin Leppäsen pyörä Lahdessa?

    Osaako kukaan suositella mitään järkihintaista Pinarello-verkkokauppiasta esimerkiksi Saksasta?
    Itse tilasin täältä:
    http://www.miganibikes.com/
    tämmöisen:
    Prince Carbon
    Colour: 360 Neon Naked
    Gruppo: Campagnolo Record 10V
    Crankset: Pinarello Tank FP 1K - Compact Carbon
    Seatpost: Most Tail C-Max 1K
    Handlebar: Most Lion Air 1K
    Stem: Most Tigerlite 1K
    Saddle: Most XLR XP - Carbon Vanox
    Pedali: Look KEO Carbon Pinarello
    Tires: Continental - Force/Attack Prince Edition
    Wheels: Mavic R-SYS
    Bottlecage: Elite Patao Carbon


    Toimitusaika "maaliskuun alku", tullee puoliväliin mennessä.
    Tuttu kauppias, siksi uskalsin ottaa riskin...
    Englanninkielen taito "mielenkiintoinen": pyysin tilausvahvistuksen
    ja sain vastauksen: "i confirm everything"
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  28. #28
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Itse tilasin täältä:
    http://www.miganibikes.com/
    tämmöisen:
    Prince Carbon
    Colour: 360 Neon Naked
    Gruppo: Campagnolo Record 10V
    Crankset: Pinarello Tank FP 1K - Compact Carbon
    Seatpost: Most Tail C-Max 1K
    Handlebar: Most Lion Air 1K
    Stem: Most Tigerlite 1K
    Saddle: Most XLR XP - Carbon Vanox
    Pedali: Look KEO Carbon Pinarello
    Tires: Continental - Force/Attack Prince Edition
    Wheels: Mavic R-SYS
    Bottlecage: Elite Patao Carbon


    Toimitusaika "maaliskuun alku", tullee puoliväliin mennessä.
    Tuttu kauppias, siksi uskalsin ottaa riskin...
    Englanninkielen taito "mielenkiintoinen": pyysin tilausvahvistuksen
    ja sain vastauksen: "i confirm everything"
    Hei todella mielenkiintoista. Mitä tuolle tulee hintaa? Entä miten saatte kuljetuksen järjestymään? Kyseisellä liikkeellä ei taida olla kattavaa hinnastoa netissä?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  29. #29
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.462

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Hei todella mielenkiintoista. Mitä tuolle tulee hintaa? Entä miten saatte kuljetuksen järjestymään? Kyseisellä liikkeellä ei taida olla kattavaa hinnastoa netissä?
    Hoitavat kuljetuksen, 65 euroa ovelta ovelle.
    Pyörän hinta muodostui tarjouskisan kautta kohtuulliseksi, "kahden kauppa".
    Kannattaa kysyä tarjousta ja tutustua Miganin "Offers" listaankin.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  30. #30
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Toimitusaika "maaliskuun alku", tullee puoliväliin mennessä.
    Minulla taas alunperin lupailtuna "helmikuun loppu". Vielä ei ole kuulunut mitään... No, kaipa se sieltä tulee jossain välissä.

    Hyvää kannattaa aina odottaa joten ei tää oikeasti haittaa!

    Edit: Ja mulla postikulut 25e, tosin pelkkä raami, ja ihan eri tilausmaakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •