Jovain. Ajattelinpa että teen sittenkin ihan vaan suoraan aiheen siitä mikä on etsinnän alla ensi kevääksi. Aika pitkään olen jo tässä vaihtoehtoja kaivellut eikä niitä hirveästi tunnu olevan.

Eli hakusessa siis uutta maantiepyörää näillä spekseillä:

1. Kierteellinen keskiö. Pressfitit tuntuu naksuvan ja narisevan vähän jokaisella, joten ne voi sulkea suoraan pois.
  2. Stack/reach n. 600/395mm. Eli normaalia pidempi head tube pitäisi olla kun mulla on vähän keskivertoa pidemmät jalat (pituus 185cm, inseam 91 cm)
  3. Hiilikuitu lienee etusijalla
  4. Hintahaitari siinä 2000-3000 euron tienoilla
  5. Lisäpisteitä italialaisuudesta ja eleganttiudesta. Time Fluiditystä voi katsoa esimerkkiä siitä miten tehdään pitkällä head tubella oleva pyörä niin ettei se näytä hirveltä.

Runkosetitkin voisi kiinnostaa sillä näyttää siltä että jotain osaa saa vaihtaa melkein jokaisesta pyörästä, mutta luultavasti ne menee jo sitten budjetin yli.

Tähän mennessä olen löytänyt vain pari vaihtoehtoa:

1. Bianchi Intenso
  2. Pinarello Rokh (ehkä, voi olla että rokhin hinta on 3000-4000 euron välissä)
  3. Pinarello Razha K (ehkä, razhaa mainostetaan joissain paikoissa pitkällä headtubella, toisissa lyhyellä joten ota tästä nyt sitten selvää )

Jos tiedät muita vaihtoehtoja niin kerro toki.