GiantHuntteriVelobeElectrobike
Sivu 1 / 6 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 174

Aihe: Castelli paidat / takit

Castelli paidat / takit

Nyt kun on aika taas valmistautua uuteen ajokauteen, niin tulee ajankohtaiseksi alkaa suunnittelemaan uusien ajovarusteiteiden hankkimista vanhojen ja kuluneiden tilalle. Ja etenkin kun ylivuotisista on monesti jonkinlaisia tarjouksia. Olen tässä lähinnä silmäillyt Castellin mallistoa, niin mielestäni sen rytkyt näyttää aika hyviltä.

Joten kysynkin lähinnä paitojen ja takkien koosta. Eli minkä kokoisia omistatte ja minkä kokoinen itse olet?

Castellin sivuilla on koko taulukko, mutta kun itse satun justiin siihen väliin. Pituuden puolesta olisin ainakin L, mutta leveydessä menisi M. Joten jääkö toisessa paidanhelma lyhyeksi tai toisessa ylimääräistä lepatusta...

Takki on kokoa L, paita kokoa M, paita on vähän pienen olonen mutta jos painoa olis vähemmän ois varmaan ihan sopiva. Takki joku WS on sopiva, alle mahtuu ohut villapaitakin.
    Itse 178cm/84kg persjalkanen (eli pitkäselkäinen)
    Fatless biker

Taitaa sitten meikäläisen koko olla tuo "ämmä".
    Mitäs mieltä Castellin laadusta. Tässä muutaman edullisemman paidan kuluttaneena haluaisi ylleen jotain parempaa.

Pari M-kokoista paitaa löytyy, sopivat juuri sopivasti 174cm/66k heebolle. Leikkaus on ainakin minulle sopiva l. eivät lepata ja istuvat muutenkin "race-fit"-tyylisesti.

Suosittelen varauksetta.
    Peikkomainen flaksi

Onko havaintoa Castellin shortseista? Pitäisi Tilata tehtaalta Cervelon Test Team ajovaatteita ittelle kun noita ei muuten oikein saa mutta ei viitsisi ottaa kaikkia kamoja kaikissa kooissa.

Eli sen verran selvisi että ~175cm=M eli mulle,185cm menisi joku XL tai L paidasta? Varmaan XL-shortsit?

Meillä on seuran vaatteissa, Lorini, hauskat koot, mulla shortsit ja TT-haalari 3, paita 4, takki 5, pitkäpaita 6...minusta on moneksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    ...Cervelon Test Team ajovaatteita...
    Eli sen verran selvisi että ~175cm=M eli mulle,185cm menisi joku XL tai L paidasta? Varmaan XL-shortsit?
    Katselin jo itsekin moisia kuteita ja sovittelin kaverin Castelli varastosta paitoja ja housuja kokoja varten. Toteamuksena oli, että itselle 193/85 menee paita XL ja housuista näköjään joutuu ottamamaan pituuden vuoksi XXL (muuten ehkä olisi saattanut mennä tuo XL ).

Saatkos noita suoraan tehtaalta, koska kiinnostaisivat...

Tuolta löytyy jonkinnäköistä mittataulukkoa, ei omakohtaista kokemusta siitä miten pitää paikkansa.

Wigglessä näyttäis muutenkin olevan Castellin releitä tyrkyllä, mm. noita test team kamoja on tulossa: http://www.wiggle.co.uk/m/Cycle/7/Castelli/
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Mulla on parit Castelli bibsit ja ne on muistaakseni kokoa XL, lähinnä pituuden vuoksi. Reisistä voisivat olla tiukemmatkin (184/84 hylje) mutta sullahan on enemmän jerkkua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti

Pakko kai se on tunnustaa. Saan.

Kiitti avusta, eiköhän XL ole mulle ok bökät.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 13.02.2009 at 14.19

Noita taitaa saada kuka tahansa cervelo myyjä suoraan tehtaalta.

Edit. eli siis eikö noita voi ostaa kaikista cerveloa myyvistä liikkeistä? tai ei kai puhuta monikossa, se toinen on kai jonkunlainen autotalli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomi L. Katso viesti
    Noita taitaa saada kuka tahansa cervelo myyjä suoraan tehtaalta.

Edit. eli siis eikö noita voi ostaa kaikista cerveloa myyvistä liikkeistä? tai ei kai puhuta monikossa, se toinen on kai jonkunlainen autotalli?
    Ko. tallin asusteita saa jatkossa varmaan monestakin teamiasusteita myyvistä paikoista, siis ulkomailta, mutta tuskin noita on varastomyynnissä Suomessa, oli sitten kivijalkamyymälä tai autotalli.

Ja sitten se toinen paikka laittaa varmaan sellaisen ko. liikkeen "normaali"-hinnoittelun päälle, että kuka viitsii ostaa...

Ko. tallin asusteita saa jatkossa varmaan monestakin teamiasusteita myyvistä paikoista, siis ulkomailta, mutta tuskin noita on varastomyynnissä Suomessa, oli sitten kivijalkamyymälä tai autotalli.

Ja sitten se toinen paikka laittaa varmaan sellaisen ko. liikkeen "normaali"-hinnoittelun päälle, että kuka viitsii ostaa...
    Uskosin tulevan varastoonki muutamia kappaleita. Ihan cervelon hinnasto noille tais olla kun pällistelin.

liekittäjä Guest
    Kertokaahan kuka myy Castellin ajokamoja Suomessa, lähinnä pääkaupunkiseutu-Lahti välisellä akselilla? Ajohousuja olisi hakusessa kesäksi.

Samu: oliko XL sopiva shortsikoko? Itse 186 cm/80 kg ja jotkut vanhat Castellin shortsit olivat XL, mitoitus niissä hyvä ja istuvuus täydellinen.

Tilasin omat Castelli/Test Team rytkyt rohkeasti luigin verkkokaupasta, joka yllätti toimittamalla paketin oikealla sisällöllä viikossa perille:

http://www.all4cycling.com/shop/cerv...eam-c-546.html

Mittani 187/87, kokotaulukon mukaan meni xxl-osastolle, joka osoittautui erittäin sopivaksi. Eli ihan normi-kinkeät mitoitukset.

Itellä 170/68 ja Castelli M sopii kuin nakutettu.
    Uuden standardin mukaiset muut vaatteet saattaa olla esim. hihoiltaankin pitkät M koossa ym.
    Pitää lyhentää sit kun on tällanen tumppi
    Out off the shadows, in to the light.

vehvis Guest
    Tuli just ostettua Castellin ajopaita Kiinan reissulla (taalla edelleen)

Pieni sahlays kavi ja tuli otettua XL mukaan, aiotun M-koon sijaan. KIROSANA. Hinta oli kuitenkin kohtuullinen, 40 ekua. Pitaa huomen aamulla koittaa menna saatamaan liikkeeseen ja selvittamaan, josko tuon saisin vaihdettua. Kuitti on, mutta yhteista kielta myyjien kanssa ei niinkaan..

EDIT: niin sita piti, etta jos vaihto ei onnistu, niin ensi viikolla on Suomen perukoilla myynnissa kayttamaton Castellin Musta-punainen paita. Kaivan kuvan vaikkapa kotosuomessa jos tarve vaatii.

Tars ostaa Castellin ajopaita netistä ns. sokkona eli kokeilumahdollisuutta ei tähän hätään ole.

Mutta mikä koko? Omat mitat on hiukan hankalat eli 179cm/90kg. Vyötärön ympärys 98 cm joka Castellin kokotaulukon mukaan olis 2xl mutta rinnaympärys 119 cm joka menee sitten jo kokotaulukosta yli (suurimmassa eli 3xl on chest 115)

Mikä koko mahtaisi olla nyt edes suunnilleen sinne päin? Jos otan tuon 3 xl:n niin onko se sitten tälläisen pitkänhuiskean 179 senttisen päällä maahan asti?

Vai unohdanko suosiolla koko jutun?
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

Vastaanpa lähinnä itselleni jos joku samankokoinen sattuu asian kanssa painiskelemaan, eli:

Otin 2xl- koon paidan (malli adrenalina short sleeve) ja meni näille minun mitoilleni ns. nappiin vyötäröstä ja rinnan kohdalta, erittäin napakka mutta hyvin istuva. Pituuskin juuri passeli. Hihat helvetin tiukat. Veri nyt kuitenkin kiertää eli täytyy kattoa josko käytössä pikkusen venyis tai sitten ompeluttaa pikku soirot hihoihin, eipä ole iso juttu kun muuten paita on hyvä.

Niin ja samalla tilaamani Castellin Velocissimo- housut oli just eikä melkein xl- koossa.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

Testailin eilen Castellin paitoja, kun satuin liikkeeseen, jossa niitä oli hyvässä alennuksessa. Harmittaa, että firman paitojen ulkonäkö menee koko ajan huonompaan suuntaan. Näistä kannattaa näemmä hankkia enää tiimiversioita. Naisten malleissa sama juttu. Ei tarttunut paitaa mukaan, vaikka alennus oli -50% ja sopivia kokojakin löytyi.

Laitetaas tänne kokotietoa jos joku sitä sattuu etsimään. Eli Castellin Fuga-paita koossa L on 181cm/69kg kokoiselle ihan passeli. keskiruumiista ihan pikkuisen väljä, mutta yläkropasta napakka ja käsistä jopa tiukka. Voisin kuitenkin kuvitella että M-kokokin mahtuisi päälle jos oikein kisakireetä paitaa etsii. Fuga-paidassahan mitoitus on kuitenkin ns. tavalliselle tallaajalle eli vähän väljempi kuin Race-malleissa. Muuten paita vaikuttaa materiaaleiltaan todella laadukkaalta ja toimivalta suomen suveen.
    ÄäriTeam

Mistä kotimaisista putiikeista noita Castelleja nykyään löytyy, vai löytyykö? Kotonani on eräs joka etsii Castellin naisten ajohousuja. Signaturella on Castellin Cervelo-tiimikuteita ainakin.

Onko Castellia käyttävillä tietoa mikä koko Nalinilla vastaa Castellia. Eli jos mulla on Castellin XL paita niin otanko Nalinilta myös XL:n?

Castelli paidat / takit

Itsellä on Nalinin L kokoiset paidat rennommin ja vähän löysemmin istuvia kuin se yksi Castellin Aero L koon paita minkä omistan. Toki on mallista riippuvaa, epäilen että tuo Castellin Aero on juuri se kireimmin istuva malli. Mutta jos vertaan sitä Nalinin ehkä vastaavimpaan malliin eli kompressiopaitaan niin Nalini on tosiaan suuremman oloinen. Itse noin 183cm/75kg.

Avaudutaas vähän. Ostin viime kesänä yhden XXL-kokoisen ajopaidan joka oli just oikean kokoinen. Viime viikolla tilasin interwebsistä tämän rohkaisemana XXL-kokoisen takin, joka oli numeroa liian pieni. Kiristi vatsan kohdalta liikaa. Eilen kävin myös itäisen satamakaupungin pyöräliikkeestä ostamassa uuden XXL-paidan, joka on ehkä jopa numeroa liian iso tai ei ainakaan kiristä liikaa. Tämäkin castellia.

Millä arpakuutiolla noi paitojen ja takkien koot menee?! "Samankokoinen" takki ja paita osuu ihan eritavalla päälle. Paino on pysynyt suunnilleen samassa tai laskenut 1-2kg, senkin takia varsinkin tämä takki tuntuu todella oudolta. Strötegiset mitat 185cm/84kg.

Myykö Castellia suomessa enää mikään liike?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Veloshop yykaakoo
    Peikkomainen flaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Veloshop yykaakoo
    Hieman on ohkanen valikoima ja kokoja ääripäistä.

Muita kauppoja?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Netistä vaan vaikka 2 kokoa ja palauttaa ei sopivat ohjeiden mukaisesti niin hyvin pelaa

Castellia ei taida Suomessa, ainakaan Castellilta tiedustelun perusteella, myydä muut kuin Veloshop. Mutta toiminta siellä oli varsin kohdallaan, eikä ainakaan Wiggle pikatutkailun perusteella hinnoissa Veloshopin alle pääse. Sattui juuri olemaan menossa tilaus valmistajalle, joten valikoima oli runsas. Pituutta mulla on 188 cm, ja painoa 74 kg - tilatut XL-koon housut (Free Aero Race) ja L-koon paita (Aero Race 4.0 jersey) olivat istuvuudeltaan oikein passelit. Housut olisivat voineet olla rusketusrajan puolesta lahkeeltaan rahtusen pidemmät, kun reisi on pirun pitkä, mutta ei haittaa ajaessa ollenkaan. Progetto x2 -pehmuste on ainakin mulle loistava.

Tarttis ajotakkia näin kevät kaudelle ja miksei myös syksylle(n.3-12 lämpö astetta).Weeässää sais olla etupuolelta ja hengittävää selästä. Olen kattellu mm. Näitä Malleja. Onko kokemuksia. Free ainakin taitaa olla "puhdas" talvi rotsi kokonaan ws:na.

-Mortirolo Due
    -Free
    -Poggio
    -Trasparente Due Wind

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •