Sivu 1 / 11 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 323

Aihe: Hyvät talvihanskat?

Hyvät talvihanskat?

Hakusessa olis talvikäsineet Suomen talveen, siis pakkasella täytyisi toimia ja pysyä räpylät lämpiminä.Suosituksia hyvistä kaivataan....
    Hestra tekee halavatun hyviä alpinisti-sun muita käsineitä, onko kukaan käyttänyt näitä:

http://www.hestragloves.com/www/live...&ProductID=265

Pitäisi Intersportinkin noida myydä, mutten oo ainakaan Tampesterin kaupoissa noihin törmänny.Onko kokemuksia tai hyviä vaihtoehtoja?

Ostin talviajoa varten tällaiset . Sää nähdä miten tällainen kylmäsormi noilla tarkenee. Hinta oli ainakin sellainen että syytä olisi tarjentua.

Ostin tänä syksynä Interskörssin halvennuksesta Craftin tuulenpitävät hanskat, joissa oli teksti Winter. Luultavasti ne ei ainakaan minulla mene pakkasella.

Pari vuotta sitten ostin Sinisalon Lobster-hanskat. Ne on sellaiset turtles-malliset eli siis "kolmisormiset". Niillä pärjää melko hyvin vielä noin -10 asteessa. Sen kylmempään minulla ei ole varusteita muutenkaan.

EDIT: http://www.sinisalo.com/index.php?id=1328&prod=0
    t. Tupe

Ääni myös lobstereille. Ne toimii hyvin -15 asteessa ja sitä kylmemmässä kun laittaa vielä niiden päälle käsinkudotut villarukkaset ni pärjää toistatuntia -25 asteessa.

Mä ostin pari talvea sitten Urheiluareenasta lobsterit maastokäyttöön. Erinomaiset hanskat pakkasille, nollan tuntumassa ovat hiukan liian lämpöiset. Nollassa ajelen vielä kesähanskoilla. Muistaakseni kylmimmillään olen ajanut hiukan noin -20 asteessa Urheiluareenan lobstereilla, jolloin käsissä ei ole ollut mitään jäätymisen merkkejä.

Edit: hintaa hanskoilla taisi olla 15 euroa.
    TuomasR muokkasi tätä : 22.10.2007 at 15.05

Ihme kylmäverisiä...

.. vai niin itse en juuri hyötyliikuntaa harrasta.
    Lenkki käytössa Pro Fleece sormikkailla mennään -15 ja sit perus lasketteluhanskat. Noi Fleecet on kyllä oikein unelmat tosi ohuet ja märkänäkin (läpi hionneena) lämpimät, pitävät tuulen 100% siihen niiden teho varmaan perustuu. Eikä tarvihe maksaa itseään kipeäksi.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Paikallinen Prisma myy Zonexin talvihanskoja, jotka on lämpimät ja muutenkin hyvät, kunhan leikkaa rannekiristystarrat pois. Hinta on jottain 20€. Suosittelen, hintalaatusihde tosi hyvä.

Minulla on hyviä kokemuksia saksalaisista Roecklin hanskoista. Talvipyöräillessä olen pärjäillyt tämän tyyppisillä hanskoilla noin viiden pakkasasteen kelissä hienosti:
    http://www.bike-discount.de/shop/pdp...true&pdid=5974

Hanskojen puolesta ajelu olisi varmaan sujunut kylmemmässäkin kelissä, mutta muu ajovarustus on tähän asti ollut rajoitteena. Hiihtäessä noilla pärjääkin sitten aina 15-20 pakkasasteeseen saakka.

Roecklin käsineitä näytti viime talvena olevan tarjolla myös joissakin Intersporteissa täällä Suomessa.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Ei lue mitään hipora-windstopper-thinsulate-texapore -juttuja, mutta toimii, eikä haise eläimelle heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Hintaa tosin on niin vähän, että sillä ei vielä piireihin pääse Dura-ace -kerhon talvilenkillä.

Ostin eilen wind stopper hanskat yoko merkkiset .Hyvä istuvuus ja wind stopper ulottuu ranteeseen saakka..
    janne kuivakangas muokkasi tätä : 23.10.2007 at 11.28

Goren windstopper turtles-hanska on hyvä! Hinta (n.50-60e) ei vain ole halvimmasta päästä.

Sidi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Ei lue mitään hipora-windstopper-thinsulate-texapore -juttuja, mutta toimii, eikä haise eläimelle heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Hintaa tosin on niin vähän, että sillä ei vielä piireihin pääse Dura-ace -kerhon talvilenkillä.

Samanlaiset kuin mulla...

Tuli mieleen vielä, että Trekillä (mulle väärä merkki, mutta silti...) on mainiot kolmisormitalvihanskat, jota menee hihan päälle: ei pääse ranteetkaan palaltumaan. nillä tarkenee hyvin ainakin -20:een.

Vihainen

thinsulate!!, ja et tunne sormiasi 5minuutin jälkeen +3 asteessa!

kulps Guest

Hestra hanskat + silkkisormikkaat

Nää hestran hanskat on toimineet mulla.
    http://www.hestragloves.com/www/live...&ProductID=191

Pakkasilla (-20 ->) käytän lisäksi silkkisormikkaita Hestran alla.

Minulla on Craftin jonkinlaiset windstopper hiihtosormikkaat. Niillä pärjää hyvin noin +5 - -5 asteessa. Siitä lämpimämmässäkin menettelee, tosin hikoilee hieman. Ne ovat oikein mukavat kädessä.

Itse varmaankin ostan kohta lobster-malliset hanskat, niin pärjäisi sitten jo hyvin kaikilla keleillä missä ajeltua tulee.

Mä käytän talvella Yokon Gore-Tex -moottoripyöräilyhanskoja ja hyvin olen tarjennut pakkasessa. Varretkin on mukavan pitkät, jottei pääse viima ranteeseen. Mulla tosin hikoilee kädet helposti, joten olen harkinnut ohuiden silkkisormikkaiden hankkimista hanskojen alla pidettäväksi ajomukavuuden lisäämiseksi.
    crash-test-Pikke

arctic biker Guest

Alushanska

ohuiden silkkisormikkaiden hankkimista hanskojen alla pidettäväksi ajomukavuuden lisäämiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    tää on se pointti, nää ohuet hanskat päälivanttuitten sisällä lisää kummastia tuota lämpöarvoa
    heittäkääs pari linkkiä mistä noista ohuita silkkihanskoja voisi tilata ? Tulis kans tarpeeseen .. Lobsterit onkin, mutta -10 kylmemmässä kaipaisi vielä lisää lämpöä sormille
    -- not fast but furious --

Ohuiden silkkihansikkaiden sijasta voi käyttää myös "yhdenkoon" ohuita neulesormikkaita joita saa vähän joka putiikista euron pari.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kulps Katso viesti
    Nää hestran hanskat on toimineet mulla.
    http://www.hestragloves.com/www/live...&ProductID=191

Pakkasilla (-20 ->) käytän lisäksi silkkisormikkaita Hestran alla.
    Komppaan tuota multi-sport/skimba-hanskaa.Itellä on sama systeemi. Tosin oli vaikeaa löytää riittävän notkeat, mutta etsivä löytää...
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Lainaus Alkujaan tämän lähetti DzeiDzei Katso viesti
    Ääni myös lobstereille. Ne toimii hyvin -15 asteessa ja sitä kylmemmässä kun laittaa vielä niiden päälle käsinkudotut villarukkaset ni pärjää toistatuntia -25 asteessa.
    Lobstereista minullakin hyvät kokemukset.

Joitakin vuosia sitten ajoin jopa yli 30 asteen pakkasella lenkkejä ja juuri täällä ehdotin käyttämään kovilla pakkasilla "vantukkaita" eli villasta kudottua rukkasia - esimerkiksi lobstereiden päällä.

NO - sehän torpattiin välittömästi. Mutta se on vanha patentti, joka toimii edelleen. (Silloin alla oli jonkinlaiset tuulenpitävät nahkakintaat, joissa sisällä fleeceä).

Tuli eilen heräteostoksena poistettua Craftin tekemät lobster malliset hanskat talvea varten. Ihan mukavalta vaikuttavat, sisältävät mm irrotettavat lisävuori-hanska-viritykset. Öbaut alla olevan kuvan malliset (mm. väritys ja grippipuoli on ostamissani hanskoissa vähän erilainen...)

Ihan vaan omana kokemuksena oon sitä mieltä, että talvihanskan hyvä ominaisuus on varsi, jonka saa hihan päälle. Ranteille mannaa...

arctic biker Guest

alushanskat

heittäkääs pari linkkiä mistä noista ohuita silkkihanskoja voisi tilata ? Tulis kans tarpeeseen .. Lobsterit onkin, mutta -10 kylmemmässä kaipaisi vielä lisää lämpöä sormille
    hipomerkeiltä kuten Marmot Powerstretchinä,taitaa olla Haglöfsillä myös.
    Hintavia kylläkin. Iglumiehen ehdotus on varmasti toimiva, ja toiset taskuun matkaan.

no näitä neulesormikkaita olenkin lobstreissa käyttänyt, mutta ajattelin josko nuo silkkiset ois pikkasen hipommat .. Pitääpä koittaa pakkasella ottaa toinen pari mukaan niin saa lenkillä vaihdettua kuivat tilalle. Eipä noita tosin oo tarvinut kuin tuolla -15 ja kylmemmissä keleissä .. siihen asti menee ihan lasketteluhanskoilla ja lobstereilla
    -- not fast but furious --

Mulla on Zienerin topatut goretex hanskat ja niillä ja alushanskoilla olen pärjännyt hyvin kylmälläkin säällä.
    A Gentleman will walk but never run

Minun kestosuosikit talviajoon on Marmot Randonnee hanskat. Notkeat kädessä ja erittäin, siis erittäin lämpimät. Gore-Tex vuori on kestänyt ja hanskat eivät ole vielä koskaan kastuneet läpimäriksi monen vuoden käytön aikana. Varsi on pitkä ja sopivan tilava hihan päälle vedettäväksi. Hengittävyyskin on ollut riittävä eikä hikoilusta ole ollut vaivaa.

http://www.globetrotter.de/de/shop/d..._id=0002&hot=0

II||ii::--..__..--::ii||II

uskallan kompata: tarkenee varmasti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Minun kestosuosikit talviajoon on Marmot Randonnee hanskat. Notkeat kädessä ja erittäin, siis erittäin lämpimät.
    Samalta valmistajalta vähän erimalliset on nyt ollu kaks talvea käytössä. Ei vain ikinä ole lenkkikäytössä ollut niin kylmä ettei kädet ois heti ollu hikiset. Hyötyliikkumiseen pyörällä kyllä ainakin riittävän lämpimät. Vaihteiden yms käyttökin onnistuu ilman ongelmia.
    Jos on vähäkään kylmäverisenpi ni voip olla aika hyvä hankinta ja pärjää.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Sormeni ovat palelevaista mallia ja hanskoja on kertynyt aika pino. Nollakeleillä menee vielä joku ohuehko ws-hanska alushanskalla, mutta kylmemmillä on käytössä joko Reiman kelkkailuhanskat tai Hestran semi-lobsterit.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •