RideCanyonHelkamaHuntteriGiantElectrobike
Sivu 1 / 137 1 2 3 11 51 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 4087

Aihe: Kengät talveksi

  1. #1
    jussi.h Guest

    Kengät talveksi

    Moi!

    Tässä juuri ensimmäiset 480km ajettu ekalla maasturilla ja nyt pitäisi saada talveksi ajoasu-vinkkejä sekä sekä kengät. Tällä hetkelläJohn Luck:in popot, mutta ne on varmasti talvella kylmät?

    Mukavaa reeniä ois kiva jatkaa talvellakin hiihdon lisäksi! Neuvoja kaivataan.


    T:Jussi

  2. #2
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.023
    Käyppä kaupassa kyselemässä ja käytä hakua.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

  3. #3
    xtrainer Guest
    Noita talviajoon sopivia kenkiä löytyy useilta valmistajilta, mm.Shimanolta.

    Pienijalkaisille näyttää olevan Shimanon kenkiä aika hyvään hintaan ChainReactionCyclesissä.
    http://www.chainreactioncycles.com/S...ch=winter+shoe

  4. #4
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.023
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer Katso viesti
    Noita talviajoon sopivia kenkiä löytyy useilta valmistajilta, mm.Shimanolta.

    Pienijalkaisille näyttää olevan Shimanon kenkiä aika hyvään hintaan ChainReactionCyclesissä.
    http://www.chainreactioncycles.com/S...ch=winter+shoe
    Toisaalta, Shimanohan ei valmista kuin pienijalkaisille kenkiä.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

  5. #5
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Toisaalta, Shimanohan ei valmista kuin pienijalkaisille kenkiä.
    Olisko oikeammin: pienilättäjalkaisille?
    Minulla on kohtuullisen pieni jalka - 38 - mutta rintava ja leveä. Shimanon kengät on tarkoitetut enempi kapeille räpylätyyppisille jaloille - minun kannaltani katsoen.
    Ribble Shogun Athena Racing Trible, Gianni Motta Athena 11 Trible, Cannondale F800 Sachs/Coda/Shimano, Scorpion fs 20

  6. #6
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.023
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirkkob Katso viesti
    Olisko oikeammin: pienilättäjalkaisille?
    Minulla on kohtuullisen pieni jalka - 38 - mutta rintava ja leveä. Shimanon kengät on tarkoitetut enempi kapeille räpylätyyppisille jaloille - minun kannaltani katsoen.
    Joo ja minä kuljen vaatimattomissa 50 numeron Sideissä ja Lakeissa normikenkä on kyllä "vain" 47 numeroa. Kateellisena olen katsellut tuota Shimanon talvipopoa.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

  7. #7
    xtrainer Guest
    Noissa Shimanskin talvikengissä lesti on hiukan laajempi kuin samankokoisissa kesäjalkineissa. Itselläni on kokemusta ainoastaan maantieversioista, mutta ainakin niiden sisään mahtuu hiukan paremmin lisäsukkia.

    Shimanon maastokenkä sai joskus hyvät arviot Mountaibike-lehdessä:
    http://www.mountainbike-magazin.de/sh-mw02.110201.htm

    Tuo kenkä kiinnostaisi itseänikin: kuinka hyvin nuo lehden arviot pitävät paikkansa kenkää käyttäneiden mielestä?

  8. #8
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.734
    Ihan OK kengäthän nuo ovat olleet. Jalka pysyy kuivana, mutta oikein kovilla pakkasilla kylmä tulee läpi. Samoin kuin se hiipii läpi klossin kohdalta pitkällä lenkillä. Mulla on siihen kaiken maailman lämpöpohjallisvirityksiä (ei kuitenkaan niitä sähkölämmitteisiä).
    A Gentleman will walk but never run

  9. #9
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Ahvenanmaa
    Viestit
    1.751

    Gaerne Polar hyvä mutta kallis

    Mulla on Etto talvikengät jotka kait ovat Gaerne:n tekemiä. Ne toimivat jopa leveämmälle jalkaterälle. Olisin ostanut Gaerne Polar kengät mutta niitä myytiin vain Saksassa. Sit löytyi nää Etto kengät sopivaan hintaan (200 kruunua) Ruotsin puolella kun olin kokeillut läpi kaikki Sidit, Shimanot ja Northwave mallit.
    Mutta jos Gaerne koot ovat yhtä pienet kuin Etton niin 42 härmäläinen koko vastaa 44 eurooppalaista.

  10. #10
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    71

    Northwavella on hyvä kenkä

    Mulla on ollut kolme talvea Northwave Celsius GTX:t, suosittelen kyllä lämpimästi.Käyttänyt olen syksystä talven yli kevääseen,suossa saa kahlailla aivan huoletta.Lesti on "suomalainen" eli kannattaa ottaa se normaalikoko minkä arvelee paksumman sukan kanssa tarvitsevansa.Mulla on koko 42 ja Craft filttipohjasukka on kyllä riittänyt hyvin yli talven.Halvimmalla taitaa löytyä tuolta:http://www.bike24.com/1.php?content=...6764b1b10cb7b2

  11. #11
    Sianluka Guest
    Onko palstalaisilla kokemuksia Sidin Invernosta? Mitenkä Sidin koot ovat suhteessa Shimanon kokoihin? Onko ko. kenkä kelvollinen talvikenkänä? Ajattelin siirtyä tänä talvena MTB-polkimiin krossarissa ja sen myötä tarvitsisin MTB-kengät.

  12. #12
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sianluka Katso viesti
    Onko palstalaisilla kokemuksia Sidin Invernosta? Mitenkä Sidin koot ovat suhteessa Shimanon kokoihin? Onko ko. kenkä kelvollinen talvikenkänä? Ajattelin siirtyä tänä talvena MTB-polkimiin krossarissa ja sen myötä tarvitsisin MTB-kengät.
    Mulla on Sidit kesäkenkänä, suhteesta Shimanoon en osaa sanoa,mutta jos päädyt Sidiin niin yhtä numeroa isommat ne saa olla kuin sun "normaalikenkä", kun mulla on numero 42 normaalipopo-> sidit on numeroa 43.

  13. #13
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    934
    Shimano MT-90 on mainio talvikenkä. Ainoo paikka missä mä oon huomannu gore-tex kalvon oikeesti toimivan on kenkä. Ei jalka palele kun kosteus pysyy ulkona. Gore-tex takki esim. hiostaa kuin mikä tahansa sadetakki.

  14. #14
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.229
    Laken MXZ (300 vanhempi malli)/301:t talvikengät ovat mielestäni ainoat oikeat talvikengät. Kyllähän niiden hankinta hieman kirpaisee, mutta kannattaa. Suosittelen lämpimästi
    www.kaupinkanuunat.net

  15. #15
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    100
    Minulla oli samanaikaisesti Sidin ja Shimanon maantiekengät viimevuoden mallia. Molemmat olivat kokoa 45 ja Shimano aavistuksen pienempi.

  16. #16
    p-veli Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sianluka Katso viesti
    Onko palstalaisilla kokemuksia Sidin Invernosta? Mitenkä Sidin koot ovat suhteessa Shimanon kokoihin? Onko ko. kenkä kelvollinen talvikenkänä? Ajattelin siirtyä tänä talvena MTB-polkimiin krossarissa ja sen myötä tarvitsisin MTB-kengät.
    dt ajeli noilla hetken aikaa (= pari talvikuukautta) ja valitteli, että on pirun kylmä. Vaihtoi sitten simpan "vaelluskenkään" ja on ollut tyytis.

  17. #17
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.336
    Halvempi ratkaisu sitten on hankkia hyvät kengänsuojukset ja karaista varpaat kestämään kovempaa kylmyyttä.
    Ihan normaaleilla kengänsuojilla voi ajella vielä -10 pakkasella pari tuntia.. Tämän jälkeen varpaat menettää nopeasti jo tunnon ja sittenhän lenkin jatkamista ei estä enää mikään.
    http://ollimiettinen.blogspot.com/
    Tarinaa urheilijan elämästä, kisoista, harjoittelusta ja tietenkin fillareista.

  18. #18
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    473
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olmi Katso viesti
    Halvempi ratkaisu sitten on hankkia hyvät kengänsuojukset ja karaista varpaat kestämään kovempaa kylmyyttä.
    Ihan normaaleilla kengänsuojilla voi ajella vielä -10 pakkasella pari tuntia.. Tämän jälkeen varpaat menettää nopeasti jo tunnon ja sittenhän lenkin jatkamista ei estä enää mikään.
    Totta, vaikka en tuosta karaisusta osaa mitään sanoa. Puristamaton maastokenkä ja päälliset toimii ihan hyvin. Tunto ei mennyt varpaista viime talvena kolmen tunnin lenkeillä maastokengillä ja suojilla 10 asteen pakkasilla, vaikka aikaisemmin talviajokengillä ongelmia on ollut jo -5 asteessa. Kenkää ei saa ahtaa liian täyteen ja sukan tulee olla hengittävä. Ohut hengittävä sukka suojaa kylmyydeltä paljon paremmin kuin paksu kosteutta keräävä sukka.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  19. #19
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska666 Katso viesti
    Mulla on ollut kolme talvea Northwave Celsius GTX:t, suosittelen kyllä lämpimästi.Käyttänyt olen syksystä talven yli kevääseen,suossa saa kahlailla aivan huoletta.
    Samoilla on menty 3-4 vuotta, mutta syksyisen/keväisen "suo"veden päästäminen liian usein kengän sisään asti on muokannut pehmusteen/eristeen hyvinkin jämäkäksi pahvilevyksi toisen kengän koko kärkiosan alueella -> kovemmalla pakkasella kuin jääkaappi. Tosin kaipa se neljä talvea on kengän normaali käyttöikä?

    Gaerneista itse tuijottelin nettikaupassa sitä villalla vuorattua versiota. Kellään siis tästä kengästä ole kokemuksia? Lässähtääkö vuoraukset ja kuinka pian?
    ..makes Jack a dull boy...

  20. #20
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.902
    Tilasin tällaiset kerron sitten kokemuksia kun saapuvat.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 05.09.2007 at 20.35
    Jos et aja et voi ottaa!

  21. #21
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tilasin tällaiset kerron sitten kokemuksia kun saapuvat.
    Niistä löytää jo kokemuksia tältä palstalta ku käyttää hakusanaa Exustar. Sama kenkä. Oon ajanu niillä pari talvea jo. Hyvät ne on.
    Freude am Fahren.

  22. #22
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.865
    Voiskohan tässä samalla keskustella niistä kengänsuojuksista. Biltemasta saisi edukkaasti. Päällisiä olen nähnyt myös prismoissa ja vastaavissa. Entä merkkituotteet, mikä merkki ja malli olisi hyvä ja ovat merkittävästi biltsun tuotteita parempia vai kenties aivan eri planeetalta kuten itse pyörät?

  23. #23
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Voiskohan tässä samalla keskustella niistä kengänsuojuksista. Biltemasta saisi edukkaasti. ...
    Muistan lukeneeni, että ne ovat muuten hyviä paitsi että vetoketju on kertakäyttöinen.
    A Gentleman will walk but never run

  24. #24
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    164
    Ja jos tässä ilmaston lämpenemisen ohella enää kunnon pakkasia tulee, niin Laken kengät pitävät räpylät lämpiminä pahemmallakin kelillä. Hintaakin tosin on riittävästi.

    http://www.lakecycling.com/category.aspx?categoryID=36
    Pyörällä päästään pyörälle päästään

  25. #25
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    1.850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkone Katso viesti
    Ja jos tässä ilmaston lämpenemisen ohella enää kunnon pakkasia tulee, niin Laken kengät pitävät räpylät lämpiminä pahemmallakin kelillä. Hintaakin tosin on riittävästi.

    http://www.lakecycling.com/category.aspx?categoryID=36
    Meinasin sanoo, että tuolta saa halvemmalla
    http://www.horscategorie.com/ mutta onkin sivut muuttaneet. Mutta minne? Onko kellään tietoa?
    Fatless biker

  26. #26
    88bps Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Voiskohan tässä samalla keskustella niistä kengänsuojuksista. Biltemasta saisi edukkaasti. Päällisiä olen nähnyt myös prismoissa ja vastaavissa. Entä merkkituotteet, mikä merkki ja malli olisi hyvä ja ovat merkittävästi biltsun tuotteita parempia vai kenties aivan eri planeetalta kuten itse pyörät?
    Eri planeetalta ovat! Työkaveri tuhosi kolmet kalliit suojat. Talvessa. Kun minä ajoin Bilteman suojilla. Kaksi talvea. Käyttökustannus merkkituotteissa yli kymmenkertainen. Minua huvitti. Ketähän harmitti?

    Kenkien räikkää tai tarroja. Ei kannata. Talvipakkasella. Kiristää. Apinan raivolla. Verenkierto edistää. Tarkenemista.
    88bps muokkasi tätä : 05.09.2007 at 17.05

  27. #27
    Stumpy Guest
    Northwave:n kengille yksi ääni lisää. Ei tarvitse kikkailla noitten päällisien kanssa ja tarkenee.

  28. #28
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Muistan lukeneeni, että ne ovat muuten hyviä paitsi että vetoketju on kertakäyttöinen.
    Ainakin omani ovat hyvät ja vetoketju vahva.
    Jos et aja et voi ottaa!

  29. #29
    Sidi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Meinasin sanoo, että tuolta saa halvemmalla
    http://www.horscategorie.com/ mutta onkin sivut muuttaneet. Mutta minne? Onko kellään tietoa?
    http://www.kolumbus.fi/tero_penttinen/

  30. #30
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Ainakin omani ovat hyvät ja vetoketju vahva.
    Hyvä. Muistelin tätä keskustelua ja näyttihän siellä olleen hyviäkin kokemuksia.
    A Gentleman will walk but never run

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •