Sivu 121 / 123 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 3684

Aihe: Kengät talveksi

Joo, se on aika siistiä, kun voi ajaa läpi talven kevyillä välikelin kengillä.

^Itse tarvian myös vartta, lumihangessa ollaan monasti ihan tahtomattaankin. Polut kun on välillä liian kapeita.

Hanki huopakumpparit, nuo ovat pyöräilykengät (eli lukkopolkimille suunnitellut).
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ^Itse tarvian myös vartta, lumihangessa ollaan monasti ihan tahtomattaankin. Polut kun on välillä liian kapeita.
    Suosittelen säärystimiä. Itse suhtauduin alussa skeptisesti, mutta ihan loistavat. Ja jos ylettyvät polveen asti, voi kahlata minkälaisessa hangessa haluaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Hanki huopakumpparit, nuo ovat pyöräilykengät (eli lukkopolkimille suunnitellut).
    Ei vaan tämä malli käy myös fläteille.

Toisekseen kumppari en hengitä=märkä jalka on kylmä jalka vaikka ympärillä ois mitä.
    Kolmanneksi kumppari ei kestä flätin piikkejä kovin kauaa.

Onko näistä mitään kokemuksia flättien kanssa? Hintahan herättää hilpeyttä, mutta kylmät varpaat ei.

https://45nrth.com/products/wolvhammer-boa

Jos flättikäyttöön, niin katsoisin jotain muita. Itsellä IceBugit talveksi flättikäyttöön. Plussaa pohjan nastoista, niin pysyy pystyssä jäälläkin.

Klosseille mulla on Laken MXZ304:t. Oli mulla nuo Wölvitkin, mutta myin pois kun päädyin noihin Lake:ihin, kun Wölvit tuntui tosi möhköiltä.

Ostin Wölvit XXL:n laarista toissakeväänä satasella ja myin pois talvella kahdellasataa. Mun ainoa kauppa, mistä on tullut voittoa.

Päälisukat tai säärystimet toimii aika hyvin.

Ei vaan tämä malli käy myös fläteille.

Toisekseen kumppari en hengitä=märkä jalka on kylmä jalka vaikka ympärillä ois mitä.
    Kolmanneksi kumppari ei kestä flätin piikkejä kovin kauaa.
    Lue Q&A osio, se ei minusta anna hyvää kuvaa flättikäytöstä piikkien kanssa.

Neljänneksi, kumisaapas on ainoa oikea talvikenkä lumiolosuhteissa, kysy vaikka kersantilta.
    Viidenneksi, miksi ostaa väkisin pyöräilykengät, jos ei käytä lukkoja (mikä sekin on mielestäni melko omituista, mutta perversionsa kullakin)? Maailma on täynnä hyviä talvikenkiä.
    Pyöräily on kivaa!

IMHO nuo Wölvit menee hieman hukkaan flättikäytössä. Sinänsä flättien käytölle löydän kyllä perusteita, mutta ajankin molemmilla fiiliksen ja pyörän mukaan.

Se, että kumisaapas on märkä johtuu osin eristyksen puutteesta ja kondensoinnista sisäpuolella. Crocsin lyhyet saappaat ovat olleet erinomaiset talvikäytössä. Sisällä keinokuitu/villasekoitussukat joissa vähän paksumpi pohja ja aivan kylmimmässä kelissä (-20°C) neopreenikuori koko saappaan päälle. Ei tarvitse edes ottaa kuori pois riisutuessaan saappaita.

Harmi vain että tapansa mukaan crocs on ilmeisesti heti keksittyään hyvän tuotteen samalla keskeyttänyt sen valmistamisen. Tai ainakin myymisen suomessa.

https://www.crocs.com/p/mens-allcast...&start=2&sz=36

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Lue Q&A osio, se ei minusta anna hyvää kuvaa flättikäytöstä piikkien kanssa.

Neljänneksi, kumisaapas on ainoa oikea talvikenkä lumiolosuhteissa, kysy vaikka kersantilta.
    Viidenneksi, miksi ostaa väkisin pyöräilykengät, jos ei käytä lukkoja (mikä sekin on mielestäni melko omituista, mutta perversionsa kullakin)? Maailma on täynnä hyviä talvikenkiä.
    Tämäkin on totta kyllä.
    En mä oikeastaan hae kuin hyvää pohjaa fläteille ja mukavaa istuvuutta ajaessa. Noi vaan tuppaa monasti toteutumaan parhaiten pyöräilykengissä.
    Kaivelen varastosta parit talvisaappaat ja kokeilen uusiksi. Eipä tarttis rahaa kylvää taas ympäriinsä.

Salomonin Toundrat siis uudelleen testiin. Ja Sievit leudommille keleille. Sievin pohja ommuuten flätille helkkarin hyvä. Toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Päälisukat tai säärystimet toimii aika hyvin.
    Mulla toimii Lake MXZ 304 hyvin, kun sen yli saa vedettyä trikoon lahkeen napakasti. Pystyy kahlaamaan lumessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Se, että kumisaapas on märkä johtuu osin eristyksen puutteesta ja kondensoinnista sisäpuolella.
    Tai sitten siitä, että jollakin jalat hikoilevat enemmän kuin toisella. Kumisaapas ei hengitä, laittaa sinne sisälle mitä vain.

Miten muuten kengän päälle kiskottava neopreeni sukka lämmittää varpaita? Kävin "ehkä" vuoden viimeisen maantielenkin vetämässä ja varpaat oli parissa tunnissa umpi jäässä (+3 c).
    . Tai sit viisainta siirtyä maastohommiin kevääseen asti.
    On jo ikävä kesän plus 25 lämpöjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Miten muuten kengän päälle kiskottava neopreeni sukka lämmittää varpaita? Kävin "ehkä" vuoden viimeisen maantielenkin vetämässä ja varpaat oli parissa tunnissa umpi jäässä (+3 c).
    . Tai sit viisainta siirtyä maastohommiin kevääseen asti.
    On jo ikävä kesän plus 25 lämpöjä
    Jos on neopreenia niin lämmittää hyvinkin. Itse olen jo nyt käyttänyt softshell kengänsuojaa, mutta omissa suojissa on vähän turhan lyhyt varsi. Kylmemmillä kelillä käytän monasti molempia. Päälisukka on siitä kiva, että se lämmittää myös akilleksen ylös asti. Minulla siis defeetin sukat, jotka eivät hirveän paljon lämmitä.

Silloin kun ei vielä raaskinut ostaa talvikenkiä, tuli käytettyä neopreenisuojia kesäkenkien kanssa. Kengän ja suojan väliin kun veti vielä villasukan, jossa klossin kohta leikattu auki, niin pysyi varpaat lämpimänä.
    Maastossa toki aika surkeat käyttää nuo suojat.

Jep kiitti. Maastoon mulla on lämpimämmät kengät, mutta ajattelin että sais ajettua maantiellä vielä kuukauden kesäkengillä jos hommais tommoset suojat.
    Jotenkin tuntuu että kylmä tulee helposta ton kovan pohjan läpi ja auttaisko ne siihen.

Neopreeni on kumia, kannattaa miettiä paljonko kumi lämmittää. Softshell-suojat on lämpimämpiä.

Loska pska lenkeillä olen myös käyttänyt spazt+softshell suoja komboa.

https://roadcyclinguk.com/gear/revie...es-review.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Neopreeni on kumia, kannattaa miettiä paljonko kumi lämmittää. Softshell-suojat on lämpimämpiä.
    Neopreeni on huokoista kumia. Kyllä se lämmittää, mutta vähemmin toki kuin softshell.

Flättien kanssa nuo neopreeni ja muutkin suojukset kuluvat varpaitten kohdalla melko rivakasti.

Ei flättien kanssa tarvitse kengänsuojia.

Eikös Enduralla ollut flätteihin tarkoitetut kengänsuojat?

Mutta asiaan, minkälaiset noi uusimmat Spessun Defrosterit on? Käsittääkseni eivät ole kovin kylmään tarkoitetut mutta ovatko enemmän ajokenkämäiset kuin oikeasti lämpimät Laket, 45Northit ja vastaavat?

^uusimmat? Siis nämäkö?

Mulla on noi välikelin kenkinä ja ovat huomattavasti lämpimämmät kuin 1. sukupolven Defrosterit. Ja on mielestäni erittäin hyvät ajokenkinä. Viime talvena en kaivannut möhköjä -ajokenkinä paskoja- Wölvhammereita jalkaan lainkaan (vai käytinkö kerran?) kun lisälämmikkeenä vielä sähkösukat.

Tarkoitin sitä, että fläteillä voi käyttää jotain oikeasti lämpimiä kenkiä klossikenkien sijasta.

Laken 303:t ja akkusukat ovat olleet ihan ok kombo 10 pakkasasteeseen asti. Pitäisi seuraavaksi vaan miettiä talvikenkien päivitystä johonkin malliin, mutta mihin.

Uusimmat = nyt myynnissä olevat mallit. Ajot jää pikkupakkasille niin turha ottaa siihen hommaan kömpelöitä arktisia kenkiä.
    Täytyypä sovitella kun tulee vastaan.

[

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^uusimmat? Siis nämäkö?

Mulla on noi välikelin kenkinä ja ovat huomattavasti lämpimämmät kuin 1. sukupolven Defrosterit. Ja on mielestäni erittäin hyvät ajokenkinä. Viime talvena en kaivannut möhköjä -ajokenkinä paskoja- Wölvhammereita jalkaan lainkaan (vai käytinkö kerran?) kun lisälämmikkeenä vielä sähkösukat.

Tarkoitin sitä, että fläteillä voi käyttää jotain oikeasti lämpimiä kenkiä klossikenkien sijasta.
    Nuo näyttäisi hyviltä. Menee kokeiluun, kun vanhat northwavet antautuu lopullisesti. Spessuissa kuulemma riittävän leveä lestikin.

Ja joo. Fläteillä ei poljeta, vaan tunkataan talvella metsässä. Voi laittaa vaikka ne fantsut sorrelin karvareunaiset kumpparit jalkaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti

Mutta asiaan, minkälaiset noi uusimmat Spessun Defrosterit on? Käsittääkseni eivät ole kovin kylmään tarkoitetut mutta ovatko enemmän ajokenkämäiset kuin oikeasti lämpimät Laket, 45Northit ja vastaavat?
    Itse ajan kaikki pakkaskelin lenkit noilla uusimmilla Defrostereilla. Harmi vaan, että niiden valmistus on ilmeisesti lopetettu ja uuttaa mallia ei ole tulossa. Loistava kenkä jos sattuu jostain vielä saamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Ittekin painin kokopolitiikan kanssa. Huolellinen koeponnistus loppusuoralla. Kesäkenkänä Bontrager XXX 41 ja istuu täydellisesti. OMW ainakin omalla kohdalla oltava 42
    Neljäkakkonenkin siinä rajoilla, kun on rintava jalka. Ratkaisin ongelman siten, että sisäänajan kengän hieman ohkasemalla sisäkengällä!!?? Risteytin Salomonin monon sisäkengän Bontragerin ulkokenkään. Nyt ei ahista, on meinaan just jalkapöydän päällä vähemmän fylliä kuin orkkis sisäkengässä. Funtsin jotta aikaa myöden kenkä hieman väljenee ja sit palaan alkuperäiseen sisäkenkään. Ulkokengän vetokejun sulkeminen aika työläs, jos ja kun on rintava jalka. Sis.tossun nauhoitus haraa vastaa. Tuota ongelmaa ei Salomonin sisätöppösen kanssa ilmennyt.
    Muutenkin tuo Salomon sisätossu on simppeli pukea ja riisua.
    Kokeilin risteytystä toistekkin päin ja hyvin pelittää. Pakkasella laitan Bontragerin sisätöppösen monoon, se kun inan verran paksumpi ja a`vot. Synergiaetu nääs hankala sana

Uusimmassa Fillari-lehdessä 7/2015 sivu 14 väitettiin Bontrager OMW kengän koosta, jotta sama numero sopis mitä kesäkengässä! Uskallan kyseenalaistaa tuon väitteen, tahi mulla epänormaali kavio? 41 kokoa yritin survoa jalkaan, enkä edes irrallista sisäkenkää saanu käpälään!!

Alakaa olla jo senverran sisäänajetut vm. 2015 OMW:t jotta aloin metsästää uusia. Jo arvelinkin jotuvani koputtelmaan monen puodin ovea, että ko merkin 42 koko löytyy.
    Onhan noilla hintaa, mut pääasia, että on oikea koko. Esim bike.24 "mainosti" noita alehintaan -oliko reilu satanen halvemmalla kuin nyt tilaamani. Sivuille mentyäni vain koko 41 oli halvennuksessa, eikä 42 olleskaan.
    Olin jo luovuttaa, mutta tänään tärppäs ja ihan kotomaan kaupasta. Merkkiä en vaiha kun on just kaviooni sopiva lesti ja noita kuvassa näkyviä Salomonin "sisätossuja" on nyt jo kaksi paria.

https://www.iikanpyoravarikko.fi/sho...tr=76774,76775
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

OMW ja sisäkenkä. Alkaa olla kulahtanut ja kasaan painunut tuo nykyinen. Olisiko suosituksia mitä alkuperäisen tilalle?
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •