Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12
Näyttää tulokset 331 - 349 / 349

Aihe: Tunnustus törttöilystä liikenteessä

^onko mielestäsi autolla ok ajaa samalla tavalla punaisia päin ettei pysähdy turhaan? Jos ei niin miksi ei?

Rakas lapsi, mistä olet saanut sellaisen käsitykseen että minusta "oli ok" ajaa kuten tein? Meinaatko että olin vain tunnustavinani tai että tunnustin "ironisesti" jotta saisin tehdä pilkkaa minulle töötänneestä autoilijasta, jolle me kaikki sitten voisimme yhdessä nauraa makiasti niin?

Minusta ajoradan punaisiin ei päde sama kuin suojatien/pyörätien jatkeen punaisiin, joissa minusta todella voi - tietyissä tilanteissa ja tietyin edellytyksin - "olla ok" ylittää ajorata painamatta nappia tai jäämättä odottamaan valon vaihtumista automaattisesti. Mutta kenties toisin kuin sinä, olen ihminen joka joskus tekee toisin kuin opettaa tai lankeaa siihen mistä varottaa tai minkä tuomitsee.

Nämä on just näitä mitä ei kannata tehdä koskaan. Pilaat maantiepyöräilijöiden mainetta eikä tuota saa koskaan enää tekemättömäksi. Nyt tuolla on siis luultavasti yksi autoilija lisää levittämässä tällaisia juttua.

Eipä tuollaiseen ole paljon enää mitään tehtävissä, paska on tuulettimessa, sillä selvä...
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Mites toi pyörällä punasia päin meno, riittääkö rikesakko vai onko jo päiväsakon paikka tai muu?

Ihan tämän "onko ookoo" kannustamana avasin vastaavan ketjun missä tuota voi pohtia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Rakas lapsi, mistä olet saanut sellaisen käsitykseen että minusta "oli ok" ajaa kuten tein? Meinaatko että olin vain tunnustavinani tai että tunnustin "ironisesti" jotta saisin tehdä pilkkaa minulle töötänneestä autoilijasta, jolle me kaikki sitten voisimme yhdessä nauraa makiasti niin?

Minusta ajoradan punaisiin ei päde sama kuin suojatien/pyörätien jatkeen punaisiin, joissa minusta todella voi - tietyissä tilanteissa ja tietyin edellytyksin - "olla ok" ylittää ajorata painamatta nappia tai jäämättä odottamaan valon vaihtumista automaattisesti. Mutta kenties toisin kuin sinä, olen ihminen joka joskus tekee toisin kuin opettaa tai lankeaa siihen mistä varottaa tai minkä tuomitsee.
    Viestisi sävy oli alusta asti, että minä nyt ajoin tietoisesti punaisia päin, mutta pikkumainen autoilija sieltä alkoi torvea soittelemaan. Teetkö muuten yleisemminkin asioita elämässä, jotka ei ole sinusta ok?

Fjalar, sinulla on yleisemminkin varsin voimakas taipumus lukea tekstiä niin kuin haluat ja tulkita sitä tavalla joka sinua miellyttää tai joka sopii tarkoituksiisi tai joka tarjoaa sinulle tilaisuuden saada foorumikirjoittelustasi niitä kicksejä joita siltä mitä ilmeisimmin haet. Siis silloinkin kun se vaatii sinulta jokseenkin täydellistä lukutaidottomuutta tai kerrassaan kummallista ymmärryskyvyn puutetta. Hyvin paljon siitä mitä foorumilla kirjoitat kertoo huomattavasti enemmän sinusta itsestäsi, siitä miten suhtaudut foorumikeskusteluun ja muihin foorumilaisiin kuin mistään muusta.

On vaikea välttyä ajattelemasta että sama pätee myös siihen miten suhtaudut maailmaan, asioihin noin yleensä ja muihin ihmisiin kuin kenties lähimmäisiisi, mutta ei siitä sen enempää, koska sinua ei minulle ole olemassa kuin palstapersoonana ja foorumihenkilönä ja koska sinä ihmisenä olet ja sinun elämäsi out there on täysin tämän keskustelun ulkopuolella. Ja ennen kaikkea tietysti siksi että vain idiootti kuvittelee voivansa päätellä ihmisestä juuri yhtäkäs mitään niin vähäiseltä pohjalta. Ja koska vain dorka kuvittelee voivansa fooruminimimerkkinä esittää kysymyksiä toisen ihmisen elämästä "yleisemminkin".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni Kani Katso viesti
    Nämä on just näitä mitä ei kannata tehdä koskaan. Pilaat maantiepyöräilijöiden mainetta eikä tuota saa koskaan enää tekemättömäksi. Nyt tuolla on siis luultavasti yksi autoilija lisää levittämässä tällaisia juttua.

Eipä tuollaiseen ole paljon enää mitään tehtävissä, paska on tuulettimessa, sillä selvä...
    Ja tämä sitten jatkaa A.A.Milnen sarjaa ihan todellisessa elämässä. Huoh.

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Käsi ylös kuka ei ole koskaan ajanu punaisia päin a) pyörällä b) autolla? Ei nouse mun käsi. Pyörällä tulee ajettua ihan tietoisesti, autolla "vahingossa", eli vanhoilla. Ja tietysti luvan kanssa. Kuka tietää milloin voi ajaa autollakin punaisia päin, vaikka risteyksessä olisi muutakin liikennettä? Tai ainakaan siitä ei tule poliisi kirjoittelemaan mitään... tähän toki löytyy sitten joku lakitieteilijä pykälineen sanomaan, että ei saa eikä voi.

Kappas eräs sankari on siirtänyt aiheen taas keskustelijoista keskustelemiseen asian sijaan. No ei taaskaan yllättänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Käsi ylös kuka ei ole koskaan ajanu punaisia päin a) pyörällä b) autolla? Ei nouse mun käsi.
    Toki molemmilla, jopa poliisin ohjaamana.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kappas eräs sankari on siirtänyt aiheen taas keskustelijoista keskustelemiseen asian sijaan. No ei taaskaan yllättänyt.
    Huomasin saman. Normiwttuilua tältä henkilöltä nämä "teetkö muuten yleisemminkin asioita elämässä, jotka ei ole sinusta ok?"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Käsi ylös kuka ei ole koskaan ajanu punaisia päin a) pyörällä b) autolla? Ei nouse mun käsi. Pyörällä tulee ajettua ihan tietoisesti, autolla "vahingossa", eli vanhoilla. Ja tietysti luvan kanssa. Kuka tietää milloin voi ajaa autollakin punaisia päin, vaikka risteyksessä olisi muutakin liikennettä? Tai ainakaan siitä ei tule poliisi kirjoittelemaan mitään... tähän toki löytyy sitten joku lakitieteilijä pykälineen sanomaan, että ei saa eikä voi.
    molemmilla ja pääsääntöisesti. Minun risteyksen ylittämisen määrittää muu liikennetilanne eivätkä mitkään pavlovilaiset majakat. Nih.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

Malmin ässän valo-ohjatussa risteyksessä olen nähnyt taidonnäytteen, jossa spandex onnistui ajamaan punaista päin 2 kertaa. Tämä sankari ajoi Kirkonkyläntietä autotietä pitkin Malmin suuntaan. Syystien risteyksessä hälle paloi punainen. Hää painaa opastimen ohi ja siirtyy kelville, jossa loisti myös punainen. Siitäkin sitten läpi.

Ja kyllä minäkin viikonloppuaamujen fillarilenkeilläni joskus ajan punaista päin, jos risteys on tyhjä ja muita ei ole lähettyvillä. Lasten kanssa liikkuessani en koskaan.

Arkiaamuina kuudelta aamulla saatan sen ainoan reitin valo-ohjatun risteyksen ylittää punaisilla, kun kyseisessä paikassa näkyy satoja metrejä joka suuntaan ja jos autoa ei näy missään niin en jää odottelemaan valoa. En toki aina näin tee, varsinkin jos huomaan lapsia lähellä niin en lähde näyttämään huonoa esimerkkiä. Iltapäivällä sitten takaisintullessa odottelen aina kiltisti.

Tämä on nyt se minulta haluttu "ironinen" tunnustus törttöilystä liikenteessä.

Ajoin eilen en vain pysähtymättä vaan jopa kiihdyttäen pakollista pysähtymistä osoittavan merkin ohi. Paikka oli Bröbölentien ja Keravantien/Öljytien risteys. Valitettavasti paikalla ei ollut ainuttakaan autoilijaa jonka olisin voinut leimata pikkumaiseksi.

PS Tunnustan myös lapsellisuuteni: tunsin tietynlaista huvittuneisuutta enkä voi täysin poissulkea mahdollisuutta ettei toimintaani ensisijaisesti motivoinut meille spandekseille luonteenomainen keskarikiima.

Omatuntoni vaatii tekemään tunnustuksen. ;P
    Vantaanjoen varressa Kuninkaantiellä on se sortumapaikka, jossa on ajoneuvolla ajo kielletty. Eilen(kin) pyöräilin siitä.
    Merida Scultura 5000 (8,5 k) / GT Grade (6,7 k) / Ridley X-Fire (47 k) / Cannondale Quick 3 (2,3 k) (Myydyt: 26 k)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Omatuntoni vaatii tekemään tunnustuksen. ;P
    Vantaanjoen varressa Kuninkaantiellä on se sortumapaikka, jossa on ajoneuvolla ajo kielletty. Eilen(kin) pyöräilin siitä.
    Pari kertaa itsekin on tullut mentyä siitä. Olen kyllä yrittänyt olla kovin stealth-moodissa, mutta silti. *Halveksivaa hyminää kolmannella*
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

^ Ilmoitan täten tehneeni saman rikoksen samassa paikassa. Jopa kolmeen kertaan. Vieläpä eniten halveksittavaa on tehdä samainen rikos pojan kanssa. Lieventävänä asianhaarana todettakoon, että osan matkasta talutimme pyöriä.

Tunnustus törttöilystä liikenteessä

^joku Anonyymit Ajajat -kerho voisi olla hyvä ratkaisu tämän pahan tavan kitkemiseksi.

--
    Murphy elää!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •