Sivu 2 / 166 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 4980

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Eipä oikeastaan, sillä ihan samat laakerit siellä on sisällä. Hyödynkin kanssa on tietty vähän niin ja näin, mutta onhan ne aavistuksen kevyemmät.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Mielenkiintoista. No, koska elitet eivät jostain syystä houkuta, jatkan euruksien ja fulcrumien välistä arvontaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mites nuo neutron ultrat?
    Hyvät on! Ilman että olen metriäkään niillä ajanut mutta näin on uskottava kun tuommoset kotona odottaa cyclocrossariin asennusta.

Ja onneksi vanteeseen oli liimattu varmaan 30 senttiä pitkä varoitustarra (vapaasti suomentaen):

<CLIP>
    Varoitus! Nämä vanteet kuluvat ajaessa. Tarkista ne säännöllisesti tai kuolet.
    </CLAP>

Muutenhan sitä olisi voinut vaikka kuolla jos tuota ei olis nähnyt!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Hyvät on! Ilman että olen metriäkään niillä ajanut mutta näin on uskottava kun tuommoset kotona odottaa cyclocrossariin asennusta.

Ja onneksi vanteeseen oli liimattu varmaan 30 senttiä pitkä varoitustarra (vapaasti suomentaen):

<CLIP>
    Varoitus! Nämä vanteet kuluvat ajaessa. Tarkista ne säännöllisesti tai kuolet.
    </CLAP>

Muutenhan sitä olisi voinut vaikka kuolla jos tuota ei olis nähnyt!
    Ameriikastako tilasit, kun varoitustekstit oli moiset?

Kyllä ne tekstit ovat samat kaikkialla, yst terv nimim "incidenti, lesioni fisiche o morte".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A R:nen Katso viesti
    Kyllä ne tekstit ovat samat kaikkialla, yst terv nimim "incidenti, lesioni fisiche o morte".
    Joo, kyllä nuo meikäläisenkin kiekot ihan Güntherilta tulivat. Ja hyviltähän ne käsissä hypisteltäessä vaikuttavat. Empä yhtään ihmettele miksi eivät ajossakin toimisi kuin junan vessa. Ja jos kyseessä on tosiaan irtokuulalaakerinavat niin sehän on huippuhomma näin talvi-suola-paska-cyclocrosskäyttöä ajatellen!! Saa iskeä pari kertaa talvessa uudet vaseliinit peliin aina!

Edit: Vai oliko noissa irtokuulalaakerit??? Ainakaan mun vanhoissa Vennoissa ei ollut...
    VesaP muokkasi tätä : 14.12.2007 at 13.48

Ja jos kyseessä on tosiaan irtokuulalaakerinavat niin sehän on huippuhomma näin talvi-suola-paska-cyclocrosskäyttöä ajatellen!! Saa iskeä pari kertaa talvessa uudet vaseliinit peliin aina!

Edit: Vai oliko noissa irtokuulalaakerit??? Ainakaan mun vanhoissa Vennoissa ei ollut...
    Herra on hyvä ja aukaisee asian varmistamiseksi. Ja kertoo sitten meille muillekin

heh, lueskelin fulcrum racing ykkösten manuaalia netistä (kiekkoja en vielä omista) ja siellä mm. kehoitettiin viemään vähintään kerran kuukaudessa kiekot asiantuntevan mekaanikon tarkistettavaksi.

Millaiset noista mahtaisi tulla? Taitaa hinta vaan nousta yli alkuperäisen kysymyksen budjetin (kehät ~450 €) Mut vois olla livakat jollain irtokuulalaakereilla.

Itselleni hankin ensi kesän ajoihin Krysium ES:ät, kun löytyi halvalla , kokemusta ei kauheasti ole maantiepuolelta, mutta helvetin hyviltä nuo ainakin näyttävät Eikös se ole paras kriteeri, jos ajelee ei niin tosissaan?
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti

Millaiset noista mahtaisi tulla? Taitaa hinta vaan nousta yli alkuperäisen kysymyksen budjetin (kehät ~450 €) Mut vois olla livakat jollain irtokuulalaakereilla.
    Ainakin aikaisemmin noi Planet-X hiilarivanteet oli samaa kamaa kuin American Classicit ja parit muut merkit. Vanne on tosi heikko. Pari tuttua rikkoi noi ihan ajamalla ilman kolarointeja.

Corimat saa paljon halvemmalla tai sitten otat hyödyn irti heikosta dollarista ja tilaat ~1500 dollarin kiekkosetin jenkeistä. Alta 1000 eurolla saat esimerkiksi Reynoldsin DV 46 kiekkosetin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    ...tai sitten otat hyödyn irti heikosta dollarista ja tilaat ~1500 dollarin kiekkosetin jenkeistä. Alta 1000 eurolla saat esimerkiksi Reynoldsin DV 46 kiekkosetin.
    Niin varmaan saakin tuohon hintaan, jos kiekkosatsi ei juutu tulliin. Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä Jenkkilän-tilauksesta, mutta tilaamani levy ainakin jäi tulliin. Dollarihinnan päälle tuli siis alv ja sen päälle tulli, vai oliko se toisinpäin. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita ettei USA:sta kannattaisi tilata mitään, on se dollari meinaan niin heikko ettei siinä enää tullit paljon paina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jäpis Katso viesti
    Niin varmaan saakin tuohon hintaan, jos kiekkosatsi ei juutu tulliin. Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä Jenkkilän-tilauksesta, mutta tilaamani levy ainakin jäi tulliin. Dollarihinnan päälle tuli siis alv ja sen päälle tulli, vai oliko se toisinpäin. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita ettei USA:sta kannattaisi tilata mitään, on se dollari meinaan niin heikko ettei siinä enää tullit paljon paina.
    Joo onhan tossa noi tulli asiat ja muut. Siksi Coriman hinnat onkin aika kohdillaan. Jos haluaa tuunata, niin rakentaa Corimat vaikka Tunen tms. navoilla.

Noita Planet X:n kehiä löytyy joskus sopuhintaan kyselemällä, kosmeettista kakkosluokkaa. Saitilla niitä ei tosin mainostella.

Joo, kyllä nuo meikäläisenkin kiekot ihan Güntherilta tulivat. Ja hyviltähän ne käsissä hypisteltäessä vaikuttavat. Empä yhtään ihmettele miksi eivät ajossakin toimisi kuin junan vessa. Ja jos kyseessä on tosiaan irtokuulalaakerinavat niin sehän on huippuhomma näin talvi-suola-paska-cyclocrosskäyttöä ajatellen!! Saa iskeä pari kertaa talvessa uudet vaseliinit peliin aina!

Onko Giantti Neutroneineen päässyt jo jouluajeluille? Miltä vaikuttivat? Pysyikö laakeritkin vauhdissa vai olivatko liian irtonaiset?

Nyt alkaa olla projekti siinä vaiheessa että pitäisi alkaa pähkäillä kiekkojen valinnan kanssa. Mitkä olis hyvät kiekot tempo/triathlon käyttöön? Oon ollu Zipp 808 kannalla ,mut sit ois tietty noi coriman Aero+ ja Zipp 606. Entäs Hed? Tuubina olen ottamassa ja levyn jätän vielä väliin.
    Puserra,puserra...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Onko Giantti Neutroneineen päässyt jo jouluajeluille? Miltä vaikuttivat? Pysyikö laakeritkin vauhdissa vai olivatko liian irtonaiset?
    Joo, on ollut parilla lyhyellä lenkillä (yhteensä 140 km) alla eikä mitään valittamista toistaiseksi. Ja kuulin "luotettavasta lähteestä" että ko kiekkojen laakerit ON irtokuulaversioiset. Eli kuulat on jossain urassa mistä ne voi napsauttaa irti tarkempaa voitelua/puhdistusta varten. Eli HIENO HOMMA! Hyvät cc-kiekot näinollen loskakelille!

Saa tosin nähdä miten on kulutuskestävyyden kanssa. Kevyissä kiekoissa kun luulisi että on vähemmän materiaalia jarrupinnoissakin mitä jossain painavissa halpisversioissa. Tai sit painonsäästö on toteutettu navoissa/pinnoissa mitkä ei kulu pahemmin. Tiedä häntä. Ei muuta kuin kovaa ajoa!!

Oon kuutioinut tässä uusien kiekkojen hommaamista. Mitä mieltä seuraavista, hinta/laatusuhde, kestävyys, huoltohelpous.

Easton Tempest II. 460€
    http://www.delta-bike.de/laufraeder.asp?numma=EAS26511

American classics 420. 390€
    http://www.pyoramaailma.fi/kiekot_rd.html

7801-SL dura-ace. 599€
    http://www.bike24.com/1.php?content=...5a3d18d566371b

Fulcrum Racing 1. 569€
    http://www.jedi-sports.de/js-shop/pr...-1-silber.html

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikiV Katso viesti
    Nyt alkaa olla projekti siinä vaiheessa että pitäisi alkaa pähkäillä kiekkojen valinnan kanssa. Mitkä olis hyvät kiekot tempo/triathlon käyttöön? Oon ollu Zipp 808 kannalla ,mut sit ois tietty noi coriman Aero+ ja Zipp 606. Entäs Hed? Tuubina olen ottamassa ja levyn jätän vielä väliin.
    Ota ZIPPit. Joku malli niistä. Ittellä ei mitään pahaa sanottavaa. Ittellä on 202/303/900 limput. Tai no, 900 meni parempaan käyttöön kovemman kuskin alle Kerawalle mutta anyway. Kehät on kestäneet vaikka minkälaista ajoa. On tiputeltu varsin huolella katukivetyksistä alas, ja välillä vahingossa paukautettu monttuihin jne. 202/303 on ja kukkuu vain kuin uudet olis!! 900:sta nyt en kerennyt mihinkään kolhia kun yksi kisa vain ajettu sillä. Se oli parempi kuin uutena kun se kotia vaihtoi.

Edit: Ja liukkailtakin noi kiekot on tuntuneet... Tai lähinnä 303/900 setti. 202 nyt ei niin kauheen liukkaalta tunnu mutta sivutuulessa NIIIIN namunen ajaa kun tuuli ei ota yhtään kehään kiinni!! Eikä toi 202:kaan mikään ankkuri ole. Mutta ehkei tempokäyttöön kuitenkaan se optimaalinen valinta, varsinkin jos ei myrskysivutuulta ole koko ajoreitin ajan.
    VesaP muokkasi tätä : 27.12.2007 at 13.47

Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Oon kuutioinut tässä uusien kiekkojen hommaamista. Mitä mieltä seuraavista, hinta/laatusuhde, kestävyys, huoltohelpous.

Fulcrum Racing 1. 569€
    http://www.jedi-sports.de/js-shop/pr...-1-silber.html
    Noita itse meinaan mutta aion hankkia Suomesta, kun kerran samalla hinnalla saa.
    www.horscategorie.com

Dura-ace carbon-alloy clicher?

Onko kukaan päässy kokeilemaan uusia dura-ace hiilari-avoja? Kiinnostaisi varsinkin kun en kisaa vaan omaksi huviksi - tuntuisivat käytännöllisille jos paino pitää vain paikkansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti

American classics 420. 390€
    http://www.pyoramaailma.fi/kiekot_rd.html
    Mulla on A 350:set. Hyvin on toimineet kuntoajossa ja kestäneet, kilomatrejä n. 5000 noilla. Tärkeintä on huomata mikä on kiekkojen painoraja: mulla 80 kg. Eli 350:set ei oo isoille pojille, noista 420 en tiiä. AC:n takanavassa on kaksi 19 mm:n mutteria rinnan ja ne vaativat litteän avaimen auetakseen enkä ole tuota työkalua löytänyt. Tosin kuvastoissa on ollut, mutta en oo vielä tilannut. ET:llä ei ollut tuommosta työkalua, mutta kysy jos nuo hommaat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    Mulla on A 350:set. Hyvin on toimineet kuntoajossa ja kestäneet, kilomatrejä n. 5000 noilla. Tärkeintä on huomata mikä on kiekkojen painoraja: mulla 80 kg. Eli 350:set ei oo isoille pojille, noista 420 en tiiä. AC:n takanavassa on kaksi 19 mm:n mutteria rinnan ja ne vaativat litteän avaimen auetakseen enkä ole tuota työkalua löytänyt. Tosin kuvastoissa on ollut, mutta en oo vielä tilannut. ET:llä ei ollut tuommosta työkalua, mutta kysy jos nuo hommaat.
    Jenkki-foorumilla joku itki takanavan jatkuvaa säätötarvetta AC:lla, ilmeisesti sulla ei ole ollut siihen tarvetta kun avaintakaan ei ole tarvinnut vielä hommata. 420:lla ei ollut paino rajaa ilmoitettuna, ei ilmeisesti kestää... Yllättävän halvat nuo on painoonsa verrattuna (1460g). Itelle tuli pyörän mukana 220:t ja ne ei kyllä luo luottamusta AC:n. Navoissa oli lommot laakeripinnoilla, kun avasin ne ihmeteltyäni huonoa rullaavuutta.

Napa piti säätää heti uutena, kun polkimet pyörivät vapaarattaan mukana. Sen sain tehtyä kevyellä väkivallalla pikkujakarilla ja hylsyllä. Sitten on pelannut tosi hyvin. Syksyllä huoltoguru vielä läpivalaisi pöörän ja kiekot/navat oli ihan priimat.
    Mulle sattui muuten uutena vahinko, jossa takakiekko putosi kädestä betonilattialle ja jarrutuspintaan tuli painauma (ei onneksi traaginen!). Rihtaamalla vanne oikeni vielä ja on kestänyt siis hyvin kilometrejä ja ajoa huonommallakin asfaltilla. Mutta siis painoo on mulla 67 kg. Ei varmaan toimisi isommilla pojilla! Niin enkä minä aja kilpaa vaan ihan huvittelen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Itselleni hankin ensi kesän ajoihin Krysium ES:ät, kun löytyi halvalla , kokemusta ei kauheasti ole maantiepuolelta, mutta helvetin hyviltä nuo ainakin näyttävät Eikös se ole paras kriteeri, jos ajelee ei niin tosissaan?
    Ulkonäön takia noi kiekot mullakin haussa, tuli ostettua punainen pyörä, joten sopis varmaan hyvin yhteen. Ja ovat ihan riittävän laadukkaat harrastelijan käyttöön...

Jotain piti saada fiilis oli sellainen....

Tuntuu että kiekot pitäisi hankkia vaikka välitöntä tarvetta ei olekaan.

Tuumailuissa on kummitelleet ainakin nuo Fullcrumin ykköset, joissa on aika kova hinta/laatusuhde, sekä Campan Shamalit kun niitä saa nyt myös titaanin värisenä... kustomit passaan tällä kertaa...

Eilen pääsin hypistelemään BikePlanetin asiakastilaisuudessa ÄrSyssejä http://www.mavic.com/road/products/R-Sys.995475.aspx
    Hienot on hiilikuitupuolat ja kätevä pinnamagneetti kuuluu kauppaan... mudda dyyriit ovat... oveeehooo taisi olla 1100€eroa.

Minkälaisia kommentteja kirvoittaa Mavicin uudet "kärrynpyörät" täällä?
    Hans Opinion muokkasi tätä : 11.01.2008 at 13.13
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Minkälaisia kommentteja kirvoittaa Mavicin uudet innovaatiot täällä?
    Jos kiekoista maksaa yli donan niin kyllä minä ainakin haluaisin pinnojen sijaan kehän olevan kuitua... Mutta eiköhän noikin pelit ole vallan mainiot mutta liukkaampiakin pelejä tuohon rahaan saat varmasti ja sekunnithan ne on mitkä Hanssia kiinnostaa kisamiehenä!! Kisakireitä kiekkoja jos olet etsimässä!

Mitä nyt itse hieman hypistelin noita Mavicin R-SYSejä, niin aerodynaamiset ne ei ainakaan ole. Enkä oikein jaksa käsituntumalta uskoa ilmoitettuun painoonkaan. Jos tuon näköisistä kiekoista tykkää niin voihan niitä pitää ehkä hyvännäköisinä. Samaan rahaan on mahdollisuus saada parempaakin.
    http://otc.kompassi.com

Kyllä veljet ajattelee saman suuntaisesti Hansin kanssa... vaikka tuossa ulkonäköä kehuin niin ehkä se liittyy enemmän "tekniseen innovaatioon" kun varsinaiseen aerodynamiikkaan ja nopeuteen... niiiiin ja donalla operoitaessa on kiekkorintamalla kyllä vaihtoehtoja...

Mutta inovatiivinen kulutushyödyke Rsys on jokatapauksessa, vaikka kärrynpyörän taipumaton pinna ei sinällään ole aivan uusi keksintö. Ymmärsin estteestä ja mainospuheista että kysymys on nimenomaan siitä että kiekkoa kallistettaessa ei kallistuksen vastaisen puolen pinnat löysty... tai ei siis löysty niin paljon kuin pinnalla joka taipuu... tai siis taipuu enemmän kuin Rsysin hk-pinna...

Jäykkyyttähän tässä nyt haetaan ja ehkä myös saavutetaan mutta tuleeko kiekosta
    liian jäykkä ja laaduton ajettava es'mes kovemman alurungon ja/tai kevyemmän kuskin alla?
    Hannes polkee - kunnes halkee.

R-SYSissähän on takakiekossa vetopuolella alumiiniset pinnat (saman näköisiä tukkeja kuin SL:ssä) kaksi ristiin, ja vasemmalla kuitupuolat suoraan. Kai nuo taipumisasiat on suunniteltu ja mallinnettu siten, että kiekko kestää luotettavasti kohtalaisen määrän kilometrejä ja jopa pientä osumaakin. Tiedä sitten kuinka helposti tuommoisen kuitupuolan vaihtaa, jos sattuu katkeamaan, vai vaihtaako ollenkaan.
    http://otc.kompassi.com

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •