Sivu 101 / 102 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 3033

Aihe: Lidl-sälä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Jaa-a vai ei miesten kokoja. Ihan normaali mitotus ainaki itelle sattu. Niinku ois vetäny craftin paidan päälle.
    Aika osuva vertaus minun mielestä. Ei paljon tarvitse puntilla käydä, että muuten sopivan kokoinen Craftin paita alkaa ahdistaa hauisten ja olkapäiden seudulta. Samalla lailla hankalan tuntuinen mitoitus oli tuossa Lidlin pitkähihaisessa paidassa. Harmi sinänsä, kun paita oli muuten ihan asiallisen tuntuinen.

Crivit-takki on sittenkin minulle sen verran väljä että alkaa pikitiellä alamäessä lepattamaan. Alla on siis vara kasvatella rintalihaksia.

Diadoran ajopaita koossa 3xl menee. Koko merkinnät ja sopivuus on niin kummallista

Saumat ok ja muutenkin ihan kelvollista laatua Crivit-pusakka. Ei paha 15€ rätiksi.

Ostin pitkähihaisen paidan ja takin. Molemmat kokoa M ja tuntuvat sopivilta. Omat mitat 175cm ja 70kg. Kroppa mallia pyöräilijä eli yläkropassa ei mitään. Jalat taas on sellaiset, että usein tarvii L-kokoa olla, että perse, reidet ja pohkeet mahtuu housuihin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Maanantaina 21.9. näyttäisi tulevan myyntiin teknistä t-paitaa (5.99) sekä hieman persoonallisempana vaihtoehtona perinteiset saksalaiset lederhosenit eli nahkaiset polvihousut henkseleillä (59.99).

Jälkimmäisen asusteen käytännöllisyydestä pyöräilyssä ei kyllä ole omakohtaista kokemusta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Saksan alpeilla kyllä ehdoton ajoasuste

Hmm miten en löytäny moisia tarjouslehdestä

Lidlin akkukäyttöinen painepesuri tuli kokeiltua. Oikeastaan aika mainio kapistus paikkaan jossa ei ole sähköä ja vesiliitäntää. Pesuri osaa imeä astiasta veden ja 30l kanisteri riitti 14 fattipyörän pesuun joka on ollut PITA työ aiemmin. Nyt melkein nauratti kun sai ajaa kurat pois pyöristä paineella. 2Ah akku piti vaihtaa mutta hyytynyt ei ilmeisesti ollut alunperinkään täydessä latingissa. Vesi loppui ennen kuin toinen akku joten akkukesto on kuitenkin ihan ok

Pesurin paine on hieman yli 20bar ja vettä menee pari litraa minuutissa. Suihkun muotoa voi säätää, käytin itse kapeaa viuhkaa. Hitaahko veden kulutus on oikeastaan vaan hyvä niin ei tule ongelmaa veden loppumisesta. Pienehköllä paineella ei saa aikaan vahinkoa (suoraan laakereihin ei silti kannata posottaa). Yhden pyörän pesuun puhti ei varmasti lopu kesken ja ämpärillinen vettä riittää enemmän kuin hyvin.

Painepeleihin liittyen, uusimmassa lehdykässä (sivu 19) esiintyy pienoiskompressori, jolle luvataan paineeksi max. 10 bar, ja mukana tulee 4 adapteria "esim. palloille, ilmapatjoille tai polkupyörän renkaille". Saattaa kyllä sopia Schrader-venttiiliin ilman adpateriakin. Tullut kauppoihin jo torstaina.

Itse taidan kyllä pumppailla renkaani edelleen ihan käsipelillä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Parkside ruuvari ei ollut kovin kestävä. Piti avata soittokellon ruuveja, mitkä eivät olleet kireällä. Piti vaihtaa Parkside ruuvari toiseen.

Ostin Liiteristä pari v sitten ylläpito/älylaturin, hinta n, 18 €. Tarkoitettu autolla ja mp:lle. Teho 12 V 3,8 A, 6 V 0,8 A. Motonetin hinta vastaavalle alkaa 60:stä. Nyt näkyy hyllyssä olevan hieman isompi ja kalliimpi 6 A älylaturi hinta n. 35 €.

Torstaina taas saa pyöräilysälää:
    https://www.lidl.fi/fi/c/polkaise-py...ntiin/c2072/w1

^Työkalupakki menee varmaan heti

Lidlin ostoksista kannattaa säästää kuitti. Olen ostanut fiilaritavaraa ja joutunut palauttamaan sitä kun on kulunut tai hajonnut nopeasti. Olen aina saanut rahat takaisin.
    Olen aina liittänyt selostuksen ongelmasta. Myymälänhoitaja yleensä lukee sen ja kysyy: et varmaankaan halua vaihtaa samanlaisen vaan haluat rahat takaisin, vai kuinka?
    Osa tavarasta on edullista ja toimivaa.

Nyt tyrkyllä olevista tavaroista minulla pienin varauksin hyviä kokemuksia jalkapumpusta (ainoa varaus se, että edellyttäen on sama kuin minulla) ja led-valosetti. Jälkimmäinen sillä varauksella, että ei tarvitse kovin merkittävää valotehoa eikä odota kymmenien tuntien akunkestoa. Mutta jo pelkkä takavalo haukkuu hintansa. Crivitin lasitkin löytyvät ja kun en ole optiikan asiantuntija, niin totean että kelpaavat minulle. Kai se on tänne maaseudulle hommattava tuo työkalusetti, jos vielä löytyy paikallisesta huomenaamulla.

Itse ajattelin ostaa kokeiluun tuon Wittkoppin Medicus air satulan, kun ei ole itsellä vielä kokemusta noista satuloista, joissa on keskellä reikä.

Tuo kaarilukko sormenjälkitunnistimella epäilyttää kyllä. Veikkaisin että kun puukolla kuorii napin irti niin laitteen saa oikkariin. Toivottavasti ei mutta en lähtisi kokeilemaan onneani tuon kanssa.

Voisikin ostaa noi kympin pehmustetut pyöräilypökät vaikka varakappaleeksi lyhyille lenkeille

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laissez Katso viesti
    Itse ajattelin ostaa kokeiluun tuon Wittkoppin Medicus air satulan, kun ei ole itsellä vielä kokemusta noista satuloista, joissa on keskellä reikä.
    Asiahan on perskohtanen mut tuo mtb-malli sopii omalle parhaiten tähän astisista. Ei vaatinut totuttautumista. Ostin viime keväänä. Talven oli umpinainen satula.

Led valo, ainakin viime syksyn malli, usb3.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Jos missaa tuon työkalusetin niin vastaavia vastaavalla hinnalla ainakin ennen saanut melkeen mistä vaan nettikaupasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuhatkauno Katso viesti
    Voisikin ostaa noi kympin pehmustetut pyöräilypökät vaikka varakappaleeksi lyhyille lenkeille
    Ostin L-koon housut, ei hyvät. Ihan liian löysät vyötäröltä eikä mitään kiristysnarua. Palautukseen menee.

Kaikki muu sälä mitä ostin vaikuttaa asialliselta.

Kävin hypistelemässä sitä työkalusettiä ja olipa jotenkin suppeampi kuin setti minkä ostin joskus vuosia vuosia sitten Lidlistä ja maksoin silloin 19,90€. Nyt myytävänä olevassa setissä näyttää olevan vain aavistuksen parempi ketjunkatkaisija ja keskiötyökalu on HTII kun vanhassa on vain nelikanttikeskiölle, poljinavaimia on vanhassa setissä kaksi ja uudessa vain yksi. Ainakin kasettityökalu, ketjuruoska ja poljinavaimet/napatyökalut on edelleen käytössä. Yms.
    En maksaisi tuosta uudesta setistä 30 euroa ja eipä ole nykyään tarvetta.

Laukut oli mielestäni tohon hintaan ok. Sadesuoja omassa taskussaan. Sinisessä versiossa oli jopa jotai kovempaa pinnotettakin. Lasit oli myös positiivinen yllätys, ja eiköhän nuo 3/4-pökät sortsien alla ainakin työmatkalla kivasti mene.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sammug Katso viesti
    Laukut oli mielestäni tohon hintaan ok. Sadesuoja omassa taskussaan. Sinisessä versiossa oli jopa jotai kovempaa pinnotettakin. Lasit oli myös positiivinen yllätys, ja eiköhän nuo 3/4-pökät sortsien alla ainakin työmatkalla kivasti mene.
    Joskus aikanaan ostin Lidlin laukut, repesivät jo ensimmäisellä reissulla. Menivät palautukseen ja sain rahani takaisin. Voi olla, että olin ylipakannut, en muista tarkalleen. Työkaluja tai pumppuja jne en enää vaivaudu Lidlistä ostamaan. Aiemmin ostin kokeilu mielessä, mutta laatu ei riitä omaan käyttöön. Pumppu meni rikki parissa kk:ssa yms.

Vaatteisiin, hanskoihin yms olen kuitenkin ollut todella tyytyväinen. Koot vain heittelevät ihmeellisesti, välillä L on sopiva välillä metrin liian iso. Huomenna ajattelin hakea 2-3 paria sukkia, jos ovat tarpeeksi ohuita.

Mulla on molemmat Lidlistä ostetut lasit katkenneet kehyksistä tosi nopeesti, vaikka en edes linssejä vaihdellut. Voi olla huonoa tuuria, mut en osta enää.

Lasit + liuottimet + työkalusetti lähti tänään matkaan. Iltapuhteena sitten voimansiirron puhdistus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaani Katso viesti
    Ostin L-koon housut, ei hyvät. Ihan liian löysät vyötäröltä eikä mitään kiristysnarua. Palautukseen menee.

Kaikki muu sälä mitä ostin vaikuttaa asialliselta.
    Joo kävin eilen tsekkaamassa, ja kauppaan jäivät. Tosi löperön oloiset, samoin pehmuste, ja sit takatasku vaikutti niin huonolaatuiselta etten viittinyt turhaan kymppiä heittää menemään.

Sama huomio L-koosta, tosin laiskana en jaksanut palauttaa, pöksyt menee topatuiksi kalsareiksi toppaamattomien mtb-housujen alle. Katotaan alkaako hiertää.

Kiitos huomiosta. Kävin viemässä avaamattomat L-koon paketit takaisin ja otin M-kokoa tilalle. Tuntuu sopivalta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •