VelobeElectrobikeGiantHuntteri
Sivu 2 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 5175

Aihe: harjoitusvastus??!!

di luca Guest

Cool

Toista talvea ajelen Biltsun trainerilla ja on toiminut hyvin. Käykö siihen Tacxsin rulla ja mikä vai mikä vain? Voisi päivittää. Entä Eliten rullat?

Minulle on trainerihomma on jonkinlaista zen-hommaa: ei tartte puhua kellekään on vain syke ja aika ja intervallit. Olenko outo??? No onhan tuo hikoominen melko epäantoisaa!!!

Pauke Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Sen sijaan jos joku kysyy kuntopyöristä vinkkejä niin voin suositella ehkä jotain mallia...

Lyhyenä vinkkinä sanoisin, jos on rahaa, niin osta HYVÄ kuntopyörä. Halvoilla tulee vain itku ja into ajamiseen lopahtaa turhan äkkiä.
    Mulla olis tarve hyvälle kuntopyörälle. Olen katsellut spinningpyörää... Fysioline myy uutta Tomahawkin S-mallia hintaan 1330€ ja Fysioline ilmeisesti samaa mallia, 2-3 vuotta käytettynä (kiitos vaan vinkin antajalle...) noin 500 eurolla. Mitä mieltä olet ko. mallista, vai löytyisikö jotain muuta laitetta mitä voisit suositella?

Käypäs Pauke kattomassa http://www.euroshape.fi/page3205.html sieltä löytyy käytettynä spinning pyörää myös,itsellä Tomahawk ja olen kyllä tykännyt kyseisestä pelistä. Itse hankin sen käytettynä tuosta firmasta.

Pauke Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kajaanin Lance Katso viesti
    Käypäs Pauke kattomassa http://www.euroshape.fi/page3205.html sieltä löytyy käytettynä spinning pyörää myös,itsellä Tomahawk ja olen kyllä tykännyt kyseisestä pelistä. Itse hankin sen käytettynä tuosta firmasta.
    Joo, piti sanoa, että Euroshape myy käytettynä . Onko kyseessä S- vai XXL-malli? Tuleeko mieleen jotain erityistä, mitä kannattaa ottaa huomioon tuollaista käytettyä ostettaessa?

Pyörällä olisi tarkoitus ajaa hieman talvesta ja jalkavammoista riippuen useita kertoja viikossa. Ilmeisesti tuollainen kunnon spinnig-pyörä kestää sellaista menoa hyvinkin pitkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pauke Katso viesti
    Joo, piti sanoa, että Euroshape myy käytettynä . Onko kyseessä S- vai XXL-malli? Tuleeko mieleen jotain erityistä, mitä kannattaa ottaa huomioon tuollaista käytettyä ostettaessa?

Pyörällä olisi tarkoitus ajaa hieman talvesta ja jalkavammoista riippuen useita kertoja viikossa. Ilmeisesti tuollainen kunnon spinnig-pyörä kestää sellaista menoa hyvinkin pitkään.
    Jos kärsit jalkavaivoista niin onko kiinteävetoinen spinningpyörä ihan paras valinta treeneihin? Itselläni ollut polvien kanssa ongelmia joten en uskalla ollenkaan ajaa spinningpyörillä vaan olen halunnut että saan tarvittaessa iskeä jalan "suoraksi" sekunnin parin ajaksi välillä aina. Siksi itse suosin "normaaleita" ergometreja. Itselläni tällähetkellä Tunturin T8, jonka täysin äänetön sähkömagneettivastus ja tarkka wattimittaus antaa mukavaa tatsia ja tuntumaa treeneihin. Pyörään saa lisäksi säädettyä about semmoisen ajoasennon mitä haluaakin. Voi polkea ittekseen itseään ohjaten tai voi antaa tietokoneen hoitaa ohjauksen ennaltamääritellyn treenin mukaan.

Pauke Guest
    Jos kärsit jalkavaivoista niin onko kiinteävetoinen spinningpyörä ihan paras valinta treeneihin?
    Lähinnä mun jalkavaivat keskittyvät nilkan seutuville johtuen muista harrastuksistani (suunnistus ja salibandy) . Muutenkin kunto/sisäpyöräily tapahtuu pääsääntöisesti silloin, kun ei voi juosta, mutta usein tällöin pyöräily on mahdollista ja olen todennut spinningin hyväksi harjoittelumuodoksi tällöin.

Minkäs hintainen tuo T8 oikein on?

Pauke Guest
    Jos kärsit jalkavaivoista niin onko kiinteävetoinen spinningpyörä ihan paras valinta treeneihin?
    Lähinnä mun jalkavaivat keskittyvät nilkan seutuville johtuen muista harrastuksistani (suunnistus ja salibandy) . Muutenkin kunto/sisäpyöräily tapahtuu pääsääntöisesti silloin, kun ei voi juosta, mutta usein tällöin pyöräily on mahdollista ja olen todennut spinningin hyväksi harjoittelumuodoksi tällöin.

Minulla on tuo XXL malli,mutta en tiedä onko nuo myynnissä olevat samaa. Uskoisin että jos asian mukaiset huollot on tehty niin ei käytetyn ostamisessakaan ole ongelmaa. Minulla ainakin on toiminut loistavasti kyseinen pyörä ja pyörä on jämäkän oloinen. Eiköhän nuo ole rakennettu kestämään kovaakin käyttöä.

Jotain 2-3ke välille varmaan hinta menee. Tosin toi T8 on vanha malli, Tunturilla on jo uudempiakin malleja mistä minulle ei ole kokemuksia enkä tiedä niiden hintoja. Toiminevat varmaan vähintään yhtä hyvin mitä tää minunkin versio.

Pauke Guest
    Jotain 2-3ke välille varmaan hinta menee. Tosin toi T8 on vanha malli, Tunturilla on jo uudempiakin malleja mistä minulle ei ole kokemuksia enkä tiedä niiden hintoja. Toiminevat varmaan vähintään yhtä hyvin mitä tää minunkin versio.
    Menee vähän yli mun budjetista...

Trainerin melu ja renkaan kuluminen

[quote
    Bilteman laite on ihan ok, ääni hiljeni kun laitoin Taxcin traineri kumin. Tuossa metallirullassa, joka tulee kumia vasten on hiukan kiero akseli, osa syntyvästä äänestä johtuu varmaan tuosta. Muuten laite vastaa varmaan aika pitkälti perus Taxcia, paitsi hinta on puolet halvempi. Ostaessa kannattaa pyöritellä tuota rullaa ja valita se mikä heittää vähiten.[/quote]

Itse hommasin trainerin toissapäivänä eräästä skandinaavisesta autoiluteemapuistosta ja tänään tein sillä eka kokeilun; alla Contin trainerirengas, vähän käytetty.

Jumalation, mikä meteli ja mikä sotku! Mitä suuremmalle vastukselle siirryin, sitä massiivisempi jyrinä. Ja puolen tunnin päästä kun katsoin taakseni lattialle, oli siellä puolen neliön kokoinen ala rengasmurua! Ja samoin pyörän alla ja kaikkialla muuallakin. Kumista hävisi silmämääräisesti puolet.

Polkeminen kyllä sujui ihan OK Corrall, mutta missä meni vikaan.

Oliko rengas liian tiukasti rullaa vasten? Oliko rengas huonoa tekova? Oliko renkaassa painetta liian vähän?

Kiitollisna vastausta oottaa hän

anttip Guest
    En tiedä mikä on "oikea" tapa mutta kokeile laittaa vastus rengasta vasten siten, että se painuu vain hieman kasaan. Sitten lisäät vastusta vaihteiden avulla kun tarvitsee. Ainakin oma lähes samankaltainen setuppi pelittää ok. Renkaana on tacxin sininen trainerirengas. Tosin ei ole trainerin päälle joutunut kuin pari kertaa kun ulkona on kesäilmat. Ja jos rengas pitää ääntä aluksi ja lipsuu pikkasen niin antaa sen lämmetä pari minsaa niin toiminta tasoittuu.

Tacx flow 1680 olisi lähdössä tilaukseen pikapuolin, kokemuksia, mielipiteitä ja vaihtoehtoja saisi laittaa kun ei noista harjoitusvastuksista ole kokemusta itsellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti star trek Katso viesti
    Tacx flow 1680 olisi lähdössä tilaukseen pikapuolin, kokemuksia, mielipiteitä ja vaihtoehtoja saisi laittaa kun ei noista harjoitusvastuksista ole kokemusta itsellä.
    Tuliko jo tilattua? Itselläni ollut reilun kuukauden päivät ja hyvin tyytyväinen olen ollut; helppo virittää käyttökuntoon, tukeva, hiljainen tacxin harjoitusrenkaalla ja ihan toimivan oloinen muutenkin.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Tuliko jo tilattua? Itselläni ollut reilun kuukauden päivät ja hyvin tyytyväinen olen ollut; helppo virittää käyttökuntoon, tukeva, hiljainen tacxin harjoitusrenkaalla ja ihan toimivan oloinen muutenkin.
    Kiitos kysymästä, tilattu on ja odotellan kun sakemannit saa sen lähetettyä. Hyvä kuulla ettei pidä vallan kovaa meteliä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti china Katso viesti
    Pitää paikkansa, treinerillä se tuntuma on jotenkin omituinen. Parhaita kokeilemiani vekottimia ovat olleet kunnolliset spinning-pyörät, niissä kun se vauhtipyörä on yleensä aika iso.

Ja alkuperäiselle kysyjälle, jos budjetti on tuo 300 egeä niin mieluummin silti se treineri vaan. Tuolla rahalla kun ei saa kuin jonkun kuntopyörän irvikuvan.

Itse ajelin pari talvea Taxcin Swingillä ja aluksi se oli ihan hauskaakin, sitten kyllästyin ja lopetin muutenkin "treenaamisen" ja myin härvelin pois.

Tuntuma vastaa tosiaan pehmeässä hiekassa ajamista ja ainakin itselläni oli se ongelma, että reidet huusi hoosiannaa, mutta syke ei noussut mihinkään. Syke oli usein joku 120-130 ja silti reidet oli aivan hapoilla. Outoa toimintaa.

Lisäksi härvelistä lähtee ääntä, jota kyllä saa vaimennettua esim. makuualustan paloilla tallojen alla, ja renkaasta riippuen sotkee enemmän tai vähemmän. Eikä ole edes kovin kätevä purkaa ja koota.

Polven kuntoutukseen ostaisin jokun halvan ergon, tuossa hommassa mitään maksimiwatteja tuskin tulee otettua irti, joten vähemmänkin tukeva voisi sen pari kuukautta kestää ja riittää? Kuntouttamisen jälkeen myisin härvelin pois hintaan mihin hyvänsä ja siirtyisin ulos ajelemaan tai muihin harrastuksiin.

Noh, alkuperäisen postaajan polvi on toivottavasti tässä parissa vuodessa jo parantunut...
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

Ei sitä koskaan tiedä

spandex Guest

hiilikuiturunko ja traineri

Mennyt kesä oli itselleni ensimmäinen maantiepyörällä. Nyt tarttisi miettiä talven treenikuvioita.

Olen miettinyt tuota Bilteman halpistraineria, joka nykyisin taitaa maksaa satasen. Tilpehööriksi sitten varmaan sinistä rengasta nettikaupasta yms. Tulisi alle 200 € budjetilla kokeiltua onko sisäpyöräily niin sanotusti mun juttu.

Luin joltain englanninkieliseltä palstalta, että traineri väsyttäisi hiilikuituista pyörän runkoa. Onko tämmösessä mitään perää? Oma pyörä kun on karbonia...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti spandex Katso viesti
    Onko tämmösessä mitään perää? Oma pyörä kun on karbonia...
    Taitaa olla enempi ns. urbaanilegenda. Itselläni on ollut sama teräsrunkoinen maantiefilo jo muutaman vuoden jatkuvasti kiinni trainerissa, eikä muuta natinaa kuulu kuin satulasta. Tosin rungolta runttaamista en välttämättä suosittele...
    ...väliaikaista kaikki on vain...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti spandex Katso viesti
    Luin joltain englanninkieliseltä palstalta, että traineri väsyttäisi hiilikuituista pyörän runkoa. Onko tämmösessä mitään perää? Oma pyörä kun on karbonia...
    Jollain pyöräkauppiaalla on jäänyt alumiiniset varastoon happanemaan ja se koittaa pelotella ihmisiä ostamaan niitä. Jos nyt käyttää ihan maalaisjärkeä, niin traineri on rungolle melkein parempi kuin epätasainen maantie.

Pakkasesta ja hiilikuidusta ei sitten saa kysyä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti

Pakkasesta ja hiilikuidusta ei sitten saa kysyä.
    Onneksi minulla on traineri lämmitetyssä tilassa, niin ei tarvi tuosta olla huolissaan (vaikka trainerifiloa vaihtaisikin)...
    ...väliaikaista kaikki on vain...

aksu08 Guest
    Huh, sainpas joku hetki sitten asennettua oman Satorin. Aivan ongelmatonta se ei kyllä ollut, osien vaihtelevan yhteensopivuuden takia. Lyhyen testin perusteella laite on Tacxin maton ja Contin Home Trainerin kanssa aika hiljainen.

Ilmeisesti vastuksella ajettaessa on tarkoitus käyttää sen "välityksiä" ja antaa pyörän vaihteiden olla? Satorissa eri asentoja on kymmenen ja yläpäässä polkeminen oli jo melko puuroa, vaikka pyörän omissa vaihteissa oli koko ajan päällä ykkönen. Mikäli asia on näin, jätänkö ketjut edelleen ykköselle, vai pitäisikö ne siirtää johonkin muuhun asentoon kulumisen välttämiseksi? Vaihteistona Shimano 105 (2x10).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aksu08 Katso viesti
    Ilmeisesti vastuksella ajettaessa on tarkoitus käyttää sen "välityksiä" ja antaa pyörän vaihteiden olla? Satorissa eri asentoja on kymmenen ja yläpäässä polkeminen oli jo melko puuroa, vaikka pyörän omissa vaihteissa oli koko ajan päällä ykkönen. Mikäli asia on näin, jätänkö ketjut edelleen ykköselle, vai pitäisikö ne siirtää johonkin muuhun asentoon kulumisen välttämiseksi? Vaihteistona Shimano 105 (2x10).
    Noin minä sen ainakin olen käsittänyt, eli vastuksen säädöillä pelataan. Jos tarkoitat "ykkösellä" pienintä eli ulointa takaratasta, niin ehkä käyttäisin jotain puolivälin ratasta, olisi ainakin suorempi ketjulinja kuin ykkösellä. "Pitääkö" näin tehdä onkin sitten asia josta varmaan saadaan pari mielipidettä...

Kannattanee vaihtaa sitä takaratasta aina välillä, jos enemmänkin ajaa, niin yksi ratas voi kulua aika paljon muita enemmän ja sitten se voi aiheuttaa myöhemmin ongelmia.

aksu08 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lindeju Katso viesti
    Noin minä sen ainakin olen käsittänyt, eli vastuksen säädöillä pelataan. Jos tarkoitat "ykkösellä" pienintä eli ulointa takaratasta, niin ehkä käyttäisin jotain puolivälin ratasta, olisi ainakin suorempi ketjulinja kuin ykkösellä. "Pitääkö" näin tehdä onkin sitten asia josta varmaan saadaan pari mielipidettä...
    Tarkoitin edessä pienempää ja takana suurinta ratasta (fyysisesti), eli pyörän keveintä vaihdetta. Pitänee illalla katsoa sopiva ratas pakan keskivaiheilta, joka soveltuu trainerin välityksiin. Eilinen meni niin myöhään, että vastuksen painossa renkaaseenkin lienee vielä säätämistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TURISTI Katso viesti
    Kannattanee vaihtaa sitä takaratasta aina välillä, jos enemmänkin ajaa, niin yksi ratas voi kulua aika paljon muita enemmän ja sitten se voi aiheuttaa myöhemmin ongelmia.
    Juu, saattaa muuten olla keväällä piikit sileät.

bobotar Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti star trek Katso viesti
    Kiitos kysymästä, tilattu on ja odotellan kun sakemannit saa sen lähetettyä. Hyvä kuulla ettei pidä vallan kovaa meteliä.

Hei mistäs tilasit, jos saan udella ja paljonko maksoit? Itsekkin olen etsiskelemässä treineriä, ja ilmeisesti niitä voisi hieman halvemmalla saada tuolta Suomen ulkopuolelta..

Täytyy nyt edelleenkin liputtaa Kurt Kinetic trainerin puolesta. Planet X myy noita trainereita eikä hintakaan tolla Road Machinella ole paha. Ajotuntuma pieksää Tacxit sun muut 6-0 ja tosta ei lopu vastus taatusti kesken. Hintakaan ei ole paha kun vertaa mitä muut trainerit maksaa. Jos haluaa trainerin harjoittelua varten, niin Kinetic sopii kuin nyrkki silmään, jos haluaa olla samis proffien kanssa tai valkkaa trainerin sen mukaan mikä näyttää hienoimmalta, niin voi ostaa jonkun muun.
    6.7 WTF/kg

Itse ostin kineticin trainerin Nextbikesta Turusta rock&roll pro mallin eka kokemuksien perusteella hyvä vehjes verrattuna eliteen jota testailin aikaisemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bobotar Katso viesti
    Hei mistäs tilasit, jos saan udella ja paljonko maksoit? Itsekkin olen etsiskelemässä treineriä, ja ilmeisesti niitä voisi hieman halvemmalla saada tuolta Suomen ulkopuolelta..
    Bike-components saksasta myy hintaan 279e + toimituskulut 10e+ lisämaksu 20e paketin painosta johtuen. Kotimaasta Velosport mainostaa 425e sama laite. Toi sakemannifirma on toiminu ihan hyvin mulle, paketit on ollu aina viimeistään 2 viikossa kotiovella vaikka on ollu 2-7 päivän tuotteita mukana. Niin ja vähäisen kokemuksen perusteella vaikuttaa hyvältä laitteelta toi Tacx, on hiljaisempi kun oletin ja tuntuma hyvä, ei tietenkään vastaa ulkona ajoa mutta saman hintaiset ja vähän kalliimmatki kuntopyörät pätkii mennen tullen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •