HuntteriHelkamaRideElectrobikeCanyonGiant
Sivu 170 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 70 120 160 168 169 170 171 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.071 - 5.100 / 5170

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #5071
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mikä se ois sellainen kiva appsi sellaiselle, joka haluais vaan ajaa Z2:sta silloin tällöin rauhassa vaikka jotain reittiä myöten tai sitten välillä vähän kovempaa intervalleja. Rouvy? Kisaaminen tai porukassa ajaminen ei kiinnosta.
    Kinomap. Reilu vuoden ajellu tuolla. Reitit ihan oikeasta maailmasta ja niitä on todella paljon.

  2. #5072
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    164
    Tai sit trainerday tms ja youtubesta pyöräilyvideoita. Nyt maksan zwiftistä, mutta nää toimi mun mielestä ihan yhtä hyvin.... Pl. mainoskatkot


  3. #5073
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takakeno Katso viesti
    Pl. mainoskatkot
    Jos katsot pc:llä youtubea niin asentamalla uBlock origin laajennuksen chromeen tai firefoxiin ei tarvitse katsella mainoksiakaan enää. Sama homma youtube musicissa. Kesällä joutuu ostamaan youtube premiumin ulkolenkeille kun en ole keksinyt miten mobiilista saa mainokset estettyä.

  4. #5074
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.157
    ^ toimii osaan mainoksista, mutta ei kaikkiin. Rasittavaa kurotella aika ajoin avaamaan selainikkuna taustalta ja klikata mainosten skippaus. Mutta menettelee, kun olen oppinut mitkä musiikkilistat / pitkät videot toimii parhaiten.
    10k-kerhon jäsen

  5. #5075
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.157
    Ei se sitten Elite Direton hihna kestänyt taaskaan. Olisikohan mennyt 8000 km tämän uuden kiristyspyöräversion kanssa. Jos nyt vielä tämän kerran hommaisi uuden hihnan ja sitten seuraavalla kerralla eli ehkä ensi syksynä kokonaan uusi traineri.
    10k-kerhon jäsen

  6. #5076
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Jokos mä oon sanonut, että neolle ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään, öööö, viiteen vuoteen? 2017 tuo näyttää olevan hankittu.

    Taino tsekkasin ja vaihdoin minä viime talvena sen vauhtipyörän laakerin, missä kerrottiin olevan kakkosversiossa vikaa. Ehjiä olivat mulla vielä molemmat.
    Mutta kertaakaan ei ole jäänyt ajot kesken trainerin vuoksi. Vaparikin on vielä alkuperäinen, vaikka on ollut tarkoitus vaihtaa jo tuo useana talvena.

    Jos tuo vielä kestää toiset viisi vuotta, niin voi äkkiä laskeskella miten huono sijoitus oli maksaa neosta jotain 400e enemmän, mitä edullisemmasta trainerista. Nythän noita on saanut alesta alle 900e jo pitkään.

  7. #5077
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.157
    Kun vaihtoehtona on että nykyinen on jo maksettu ja vaihtohihnat on ainakin tähän saakka tulleet ilmaiseksi, niin mitäpä tuota uutta hankkimaan. Onhan siinä pientä riesaa, että joutuu rassaamaan 1,5 kertaa vuodessa uuden hihnan paikalleen... minä joka hädin tuskin viitsin vaihtaa fillariin takapakan itse.
    10k-kerhon jäsen

  8. #5078
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    No joo, mutta taidat ajaa ihan älyttömästi tuolla trainerilla. Piti stats hunterista katsoa, niin ei minulla ole tullut neolle kuin 460h ajoa tuossa viiden vuoden aikana.

    Tuo stats hunter on muuten tosi pätevä selainpohjainen softa stravan kaverina. Näkee kuvatkin helposti albumissa.

    Edit: Yllättävän vähän muuten trainerilla tunteja minulla. Aika tasan 10% kaikesta ajosta, vaikka talvi on pitkä.
    Johtuu tietystikkin siitä, että en aja oikeastaan ollenkaan peekoota trainerilla. Kaikki pk käytännössä ulkona.

    On niitä neon käyttö tunteja kuitenkin 665h, Trainerroad tietysti näkyy tuossa "Unspecified gear" kohdassa. Ja kun vähennetään ensimmäinen vuosi pois, jolloin traineria ei vielä ollut, niin trainerilla on ajettu yli15% kaikesta ajosta. Tosin näyttää menneen alaspäin joka vuosi. Sähkösukat rock.
    paaton muokkasi tätä : 22.12.2022 at 08.04

  9. #5079
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.157
    Eliten aspa ilmoitti, että ovat joulutauolla, joten päätin sitten hakea itselleni Bikeplanetista Elite Juston. Toivottavasti se kestää paremmin.
    10k-kerhon jäsen

  10. #5080
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Noinhan se menisi itsellänikin. Sama juttu kuin pyörän kanssa. Pakko olla kaksi pyörää/traineria tai yksi hyvä.

    Mutta nythän ei ole enää ongelmia. Sulla on kaksi eliteä eli toinen aina varalla.

  11. #5081
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.157
    Rullat ja Assioma-polkimet on ollut hyvä vara, myös eilen. Kun saan tuohon Diretoon uuden kiristyspyörän ja hihnan, saatan laittaa sen myyntiin. Kaksi hyvää pyörää on must, mutta ehkä pärjään yhdellä DD-trainerilla. Olisi minulla tuolla varalaitteena myös Elite Qubo B+.

    Justo DC Rainmakerin testissä: https://www.dcrainmaker.com/2022/07/...th-review.html
    10k-kerhon jäsen

  12. #5082
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Niin aika samanlainen tuo on käsittääkseni kuin direto. Eli normaali hihnavetoinen. Kannattaa tilata niitä hihnoja nyt varastoon, jos hävität vanhan.


    Ihmettelisin, jos hihnakin ei ole sama.

  13. #5083
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Aika erikoista ettei Elite ole Diretosta saanut vetomekanismin osalta yhtä kestävää rakennettua kuin esim. saman valmistajan Drivo2 joka itsellänikin oli ja hihnojen osalta siinä ei ole ongelmia tietääkseni ollut. Ainakaan itselläni ei ollut ongelmia, toisaalta reideissäni on suuresti tehon puutetta mikä varmaan enimmäkseen auttoi kestävyyden suhteen.

  14. #5084
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Kuskeissa on tosiaan eroja. Fiber suht vahva jässikkä ja varmaan hihna joutuu lujille.

  15. #5085
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Juston arvostelusta bongattua.

    However, one super cool new feature I’ve never seen before is Elite’s new Easy Start feature in ERG mode. For those familiar, if you’re in ERG mode doing intervals, and the doorbell ding-dongs and you jump to get your non-descript cardboard box, when you return, it can be nearly impossible to start pedaling again. There’s a massive amount of resistance on most trainers when you go from 0 cadence with the system set for 250w (or whatever value). It’s very challenging.
    But the new Easy Start feature kicks in when the flywheel stops rotating, and automatically removes the resistance temporarily. Once you start pedaling again, it gives you roughly 3-4 seconds before re-applying the previously set resistance. It’s super practical, and makes me wonder why on earth this hasn’t been a thing for the last 20 years.
    Tuo on varmaan ihan näppärä. Itseäni ärsyttää älyttömästi, kun zwift yrittää itse tehdä tätä featureta treeneissä, eli ERG harjoitukset eivät toimi viiveettä, vaan saa minkä tahaan stopin jälkeen ihmetellä milloin teho lyö reisille. Trainerroadissa polkaistaan vain putkelta reippaammin ja taas ollaan samassa. Samoin kaikki intervallit pamahtavat välittömästi ja viiveettä polkimelle, kuten pitääkin. Käytännössä en noiden kikkailujen takia pysty zwiftillä ajamaan treenejä lainkaan erg:n kanssa.

  16. #5086
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Ai juu, ehkä tähän ketjuun sopii kehua tuuletinta.

    Tilasin Vacmasterin pitkällisten kehujen jälkeen ja pakko kyllä sanoa, ettei tuota ole liikaa hehkutettu. Tosi hiljainen laite. PK-ajossa ykkös teho riittää minullekkin, vaikka hikoilen tosi paljon. Kolmosella kaipaisi jo laseja päähän. Kaukosäätimet ja kaikki. Suuntaus on suht tarkka ja ajattelin alunperin jättää ison lattiatuulettimen kaveriksi. Ei tuota kuitenkaan taida tarvita.

    Mutta siis se pienentynyt melutaso oli yllätys. En oikein uskonut että noissa voi olla eroa, koska ilmahan aina pitää ääntä. Mutta on ja paljon.

  17. #5087
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juston arvostelusta bongattua.



    Tuo on varmaan ihan näppärä. Itseäni ärsyttää älyttömästi, kun zwift yrittää itse tehdä tätä featureta treeneissä, eli ERG harjoitukset eivät toimi viiveettä, vaan saa minkä tahaan stopin jälkeen ihmetellä milloin teho lyö reisille. Trainerroadissa polkaistaan vain putkelta reippaammin ja taas ollaan samassa. Samoin kaikki intervallit pamahtavat välittömästi ja viiveettä polkimelle, kuten pitääkin. Käytännössä en noiden kikkailujen takia pysty zwiftillä ajamaan treenejä lainkaan erg:n kanssa.
    Minun olisi tarkoituis lähipäivinä aloittaa treenit Trainerroadilla jahka tulee sellainen päivä että olen hyvin nukkunut ja palautunut niin ramp testillä eka treeni jotta saan treeniohjelmien tasot mahdollisimman oikeaksi itselleni.

  18. #5088
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Eliten aspa ilmoitti, että ovat joulutauolla, joten päätin sitten hakea itselleni Bikeplanetista Elite Juston. Toivottavasti se kestää paremmin.
    Eliten youtubesta ei löytynyt hihnanvaihto opastusta Justoon, mikä on positiivinen asia.

    Mutta piirikortinvaihtovideo löytyi (toivottavasti et tarvitse). Videolla näkyy sisuskalut ja hihnankiristimen toteutus näyttää olevan mielestäni paremmin toteutettu kuin Diretossa.
    Video 1:14 kohdassa näkyy:
    https://www.youtube.com/watch?v=Vdt_97UZQVE

    Minulla on Direton alkuperäinen hihna kestänyt jo yli 4v (ehkä 4k/v) mutta minulla onkin hihnavakuutus (= varahihna hyllyssä)
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  19. #5089
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.157
    Minäkin yritin useasti saada varahihnaa hankittua. Pariin kertaan kysyin myös suoraan Eliteltä voisivatko lähettää maksuttoman varaosatoimituksen yhteydessä toisenkin, jonka maksaisin erikseen. Ei ole käynyt päinsä. Mutta eipä hätää, seuraava saaga liittyy sitten ehkä mainitsemiisi piirikortteihin:

    10k-kerhon jäsen

  20. #5090
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    ^ hyvä video fiberiltä, nyt näki mikä ongelma Diretossa aiheuttaa hihnan ennenaikaisen hajoamisen. Suunnitteluvirhe Eliteltä kun ei hihna pysy paikallaan. Toivottavasti Justo palvelee ilman ongelmia.

  21. #5091
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    362
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juston arvostelusta bongattua.



    Tuo on varmaan ihan näppärä. Itseäni ärsyttää älyttömästi, kun zwift yrittää itse tehdä tätä featureta treeneissä, eli ERG harjoitukset eivät toimi viiveettä, vaan saa minkä tahaan stopin jälkeen ihmetellä milloin teho lyö reisille. Trainerroadissa polkaistaan vain putkelta reippaammin ja taas ollaan samassa. Samoin kaikki intervallit pamahtavat välittömästi ja viiveettä polkimelle, kuten pitääkin. Käytännössä en noiden kikkailujen takia pysty zwiftillä ajamaan treenejä lainkaan erg:n kanssa.
    Tätä zwiftin "ominaisuutta" voi yrittää kiertää laittamalla intervallien alkuun lyhyen warm-up intervallin. Eli vaikka lyhyt 15s pätkä, missä teho nousee nykyiseltä tasolta siihen tavoitetasolle. Toki jos treenin intervallit itsessään hyvin lyhyitä, niin ei välttämättä paras ratkaisu, mutta ihan toimiva jos ajaa esim. 5 minuutin pätkiä kovaa.

  22. #5092
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Itselläni oli Elite Drivo2:n kanssa vaikeuksia tehdä täysin puhtaita treenejä jos intervallit olivat jotain lyhyitä spurtteja. Drivo2 oli auttamattoman hidas astettumaan kyseiselle tavoitetasolle, jäi osa tähdistä saavuttamatta Zwiftissä. Neo2:n kanssa on helpompi päästä tavoitetasolle, käppyrät on muutenkin Neon kanssa tasaisempia.

  23. #5093
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.848
    Millainen traineri pitää olla että sen saa kiinni boost-napaiseen maastopyörään?

  24. #5094
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Millainen traineri pitää olla että sen saa kiinni boost-napaiseen maastopyörään?
    Vaikka tacx neo 2 tai neo 2T niin vakiona adapterit.

    Sent from my 2201123G using Tapatalk

  25. #5095
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.848
    Olen tässä ihan kahden vaiheilla että ostaako vai ei. Lastenhoito syistä en pääse ulos ajamaan kuin viikon kahden välein, ja trainerin kanssa pystyisi edes jotain tekemään. Mutta sitten kun tuon jäykkäperän nastarenkaineen ja lokareineen pulttaa siihen vastaukseen, niin eipä ulkona ajeta sitten senkään vertaa. No läski jäisi nyt vielä ajopyöräksi, ettei nyt ihan nollaan mene…

  26. #5096
    Zwift hubin mukana oli kans holkit qr, 142 ja 148

  27. #5097
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Zwift hubin mukana oli kans holkit qr, 142 ja 148
    Onko sinulla jo tuo? Kokemuksia? Tämähän on hinnaltaan tosi fiksu.
    Onko se nyt suora kopio kicr:n halvemmasta trainerista?

  28. #5098
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    121
    Wahoon mielestä ainakin niin kopio että oikeuteen on haastettu. Taitaa toimia hyvin mainoksena zwifthubille.

  29. #5099
    Joo, olen muutaman viikon ajellut tolla. Hankala sanoa mitään, kun en ole muita kokeillut. Hyvin on toiminut ja ei toistaiseksi mitään moitittavaa. Vähän päälle 500€ pakan kanssa kotiovelle.

  30. #5100
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    599
    Elite Suitossa tuli tunnit täyteen ja laakerin sisukset tuli ulos kun vaparin irrotti. Vapari kunnossa mutta akselin laakeri entinen. 655 tuntia tuo kesti eikä takuutakaan enää ole. Elitelle kuitenkin laitettu viestiä, että saa nähdä mitä vastaavat.
    Ei taida ihan helppo homma tuon laakerin uusiminen, en ainakaan netistä mitään ohjetta tai räjäytyskuvaa trainerista löytänyt. Täytyy kuitenkin varmaan kokeilla jos ei huoltoa tuolle enää saa.

    Tai sitten trainerikauppaan....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •