Giant
Sivu 1 / 173 1 2 3 11 51 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 5175

Aihe: harjoitusvastus??!!

Ville Itkonen Guest

Kymysys harjoitusvastus??!!

onkohan tämä oikea paikka kirjoittaa siitä että tarvitsisin harjoitusvastuksen? pyörä on bianchi mutt ja haluaisin siihen harjoitusvastuksen!! onko kenelläkään myytävänä käyttettynä sellaista ja mistä niitä saa ostettua uutena?? tarvitsisin sen aika pikaisesti! koska polvea pitää oystyä kuntouttamaan ja en haluaisi ostaa kuntopyörää!!

Teukka-74 Guest

Tuosta,kun kahlaat läpi,niin lähestulkoon joka kaupasta löytyy.

http://www.fillari-lehti.fi/perus/linkit/linkkisivu.asp

Jos kaipaat todellisen asiantuntijan mielipiteitä, niin laita yksityisviesti hänelle http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=21618

sillä kukaan ei aja suomessa enempää sisäharjoittelua.
    Teukka-74 muokkasi tätä : 07.01.2007 at 17.36

Ville Itkonen Guest

Peukalo ylös

kiitoksia paaaaaljon

Heh, vai todellinen asiantuntija... Auttaisin mielelläni, mutta valitettavasti itselläni ei ole kokemusta harjoitusvastuksista. Olen ajanut moisilla vain muutaman tunnin monta vuotta sitten. Sen sijaan jos joku kysyy kuntopyöristä vinkkejä niin voin suositella ehkä jotain mallia...

Lyhyenä vinkkinä sanoisin, jos on rahaa, niin osta HYVÄ kuntopyörä. Halvoilla tulee vain itku ja into ajamiseen lopahtaa turhan äkkiä.

Ville Itkonen Guest
    no voihan perse.... kaveri vaan sano et kuntopyörät on ihan peestä... löysin kyllä paikan mistä voi ostaa uusia

http://www.leppasenpyora.fi/index.as...&tuoteryhma=40

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ville Itkonen Katso viesti
    no voihan perse.... kaveri vaan sano et kuntopyörät on ihan peestä... löysin kyllä paikan mistä voi ostaa uusia

http://www.leppasenpyora.fi/index.as...&tuoteryhma=40
    Heh, haluan nähdä kaverin joka sanoo totisella naamalla että esim joku traineri on parempi kuin vaikka tuo mun vanha Tunturi T8 ergo. Oikeesti. Tuolla T8:lla pystyt vetää semmosta treeniä kuin haluat. Eikä pyörä pidä mitään ääntä, ei sotke, ei notku, ei heilu, ei mitään. Kokeiles vaikka trainerilla vetää putkelta kovaa samalla sivupöydältä mehua kurottaen. Olet varmaan samantien kyljelläsi pyörinesi lattialla. Jeps. Hobbyhallin Ketler etc etc on /c:sta, hyvät ergometrit ei.

AriT Guest
    Muutama tuhat kilsaa takana (?) Tacxin T1670 Basicissa, ihan hyvin toiminut ja toimii edelleen. Näyttö ja sähköiset säädöt ovat ainakin itseäni miellyttäneet, tiedä sitten onko noista teho- ja km-lukemista sen suurempaa hyötyä puhumattakaan kaloreista. Säätö toimii kuitenkin hyvin ja ohjelmia helppo toistaa, PK-ajossa tehon pitäminen vakiona käytännöllinen ominaisuus. Jos aiot harjoitella enemmän, kannattaa ehkä sijoittaa vähän enemmän ja hankkia tukevarakenteinen ja hyvillä säädöillä varustettu malli. Tilanteesta riippuen myös melulla voi olla merkitystä, Tacxin magneettijarrutoteutus ei ilmeisesti kaikkein hiljaisin.

Pari käytännön vinkkiä: suojaa pyörän runko ja lattia hyvin, hikeä irtoaa ainakin sisätiloissa todella paljon. Ja hanki takakiekkoon traineriin suunniteltu rengas, itselläni hyviä kokemuksia tältä talvelta (>2000 km) Continentalin Ultra Sport Hometrainerista: hyvä pito ja rullaus eikä kulu kuten maantierengas.

AriT Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Heh, haluan nähdä kaverin joka sanoo totisella naamalla että esim joku traineri on parempi kuin vaikka tuo mun vanha Tunturi T8 ergo. Oikeesti. Tuolla T8:lla pystyt vetää semmosta treeniä kuin haluat. Eikä pyörä pidä mitään ääntä, ei sotke, ei notku, ei heilu, ei mitään. Kokeiles vaikka trainerilla vetää putkelta kovaa samalla sivupöydältä mehua kurottaen. Olet varmaan samantien kyljelläsi pyörinesi lattialla. Jeps. Hobbyhallin Ketler etc etc on /c:sta, hyvät ergometrit ei.
    Jokainen pitäköön mielipiteensä, niin pidän myös minä. Ajan kyllä tuhat kertaa mieluummin omalla maantiefillarillani trainerissa kuin kuntopyörällä, jonka mitat ja ergonomia ovat aivan toisesta maasta kuin oman myös istumalihaksille tutuksi tulleen maantiepyörän. Trainerissa saa ajotuntuman niin lähelle aitoa kuin se yleensäkään on mahdollista. Samoin tekniikka pysyy jotenkin kasassa, kun harjoittelu tapahtuu omalla kalustolla. Olen aika monta kuntopyörää nähnyt ja kokeillutkin, mutta edelleen väitän, että itselleni trainerissa ajaminen on parempi vaihtoehto enkä missään tapauksessa vaihtaisi sitä kuntopyörään!

Niin, enkä ole niin himo(kilpa)pyöräilijä, että hankkisin useita harjoitteluvälineitä kuten rullia tekniikkaharjoitteluun. Yksi väline riittää, jos sillä pystyy omat harjoitukset vetämään. Pyöritystekniikkaa trainerillakin saa opiskeltua, tasapaino yms. harjoitellaan sitten kesällä.
    AriT muokkasi tätä : 07.01.2007 at 19.40

Ville Itkonen Guest
    onko niitä muun merkkisiä suomessa kun tacx??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AriT Katso viesti
    Jokainen pitäköön mielipiteensä, niin pidän myös minä. Ajan kyllä tuhat kertaa mieluummin omalla maantiefillarillani trainerissa kuin kuntopyörällä, jonka mitat ja ergonomia ovat aivan toisesta maasta kuin oman myös istumalihaksille tutuksi tulleen maantiepyörän. Trainerissa saa ajotuntuman niin lähelle aitoa kuin se yleensäkään on mahdollista. Samoin tekniikka pysyy jotenkin kasassa, kun harjoittelu tapahtuu omalla kalustolla. Olen aika monta kuntopyörää nähnyt ja kokeillutkin, mutta edelleen väitän, että itselleni trainerissa ajaminen on parempi vaihtoehto enkä missään tapauksessa vaihtaisi sitä kuntopyörään!

Niin, enkä ole niin himo(kilpa)pyöräilijä, että hankkisin useita harjoitteluvälineitä kuten rullia tekniikkaharjoitteluun. Yksi väline riittää, jos sillä pystyy omat harjoitukset vetämään. Pyöritystekniikkaa trainerillakin saa opiskeltua, tasapaino yms. harjoitellaan sitten kesällä.
    Noissa paremmissa ergoissa voi kyllä säätää fillarin mieleisekseen ja vaihtaa tankoa ja satulaa. Trainerissa on lähes poikkeuksetta se vika, että tuntuma ei ole lähelläkään maantiellä ajoa vaan ajo tuntuu lähinnä siltä kuin ajaisi pehmeässä hiekassa. Lähes kaikkin trainereihin pitäisi lisätä vauhtipyörään painoa ja halkaisijaa, että päästäisiin tuntumassa vähän lähemmäksi normaalia. Itseasiassa rullat vastuksella ja vauhtipyörällä olisi varmasti parhaimpia sisätreenivehkeitä tuntuman suhteen mutta vaatii vähän askartelua.

EDIT: Ainakin mun Tacx Basic vastus, minkä "myin" tossa syksyllä, oli aika kaukana luonnollisesta tuntumasta enkä ole vielä törmännyt luonnollisen tuntuiseen treineriin. Kinetic Pro Trainer on melko hyvä reilun 8 kilon vauhtipyörällään, mutta hintaakin tolla on aika paljon eikä vastusta voi säätää.
    OJ muokkasi tätä : 07.01.2007 at 21.10

Ville Itkonen Guest

Huutomerkki!

tällä hetkellä on se fiilif et hommaan kuntopyörän... saakohan 400 hääviä? ja mikä merkki olis hyvä? tunturi? vai joku muu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Trainerissa on lähes poikkeuksetta se vika, että tuntuma ei ole lähelläkään maantiellä ajoa vaan ajo tuntuu lähinnä siltä kuin ajaisi pehmeässä hiekassa. Lähes kaikkin trainereihin pitäisi lisätä vauhtipyörään painoa ja halkaisijaa, että päästäisiin tuntumassa vähän lähemmäksi normaalia.
    Pitää paikkansa, treinerillä se tuntuma on jotenkin omituinen. Parhaita kokeilemiani vekottimia ovat olleet kunnolliset spinning-pyörät, niissä kun se vauhtipyörä on yleensä aika iso.

Ja alkuperäiselle kysyjälle, jos budjetti on tuo 300 egeä niin mieluummin silti se treineri vaan. Tuolla rahalla kun ei saa kuin jonkun kuntopyörän irvikuvan.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

Jos hökötys saa maksaa korkeintaan 400 eurua, ei kuntopyörä tule kysymykseen missään tapauksessa. Sillä rahalla saa jo toimivan trainerin. Olisin juuri ehdottanut Tacxin Basickiä vaikka joku jo sitä ehti haukkua.
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

AriT Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Noissa paremmissa ergoissa voi kyllä säätää fillarin mieleisekseen ja vaihtaa tankoa ja satulaa. Trainerissa on lähes poikkeuksetta se vika, että tuntuma ei ole lähelläkään maantiellä ajoa vaan ajo tuntuu lähinnä siltä kuin ajaisi pehmeässä hiekassa. Lähes kaikkin trainereihin pitäisi lisätä vauhtipyörään painoa ja halkaisijaa, että päästäisiin tuntumassa vähän lähemmäksi normaalia. Itseasiassa rullat vastuksella ja vauhtipyörällä olisi varmasti parhaimpia sisätreenivehkeitä tuntuman suhteen mutta vaatii vähän askartelua.

EDIT: Ainakin mun Tacx Basic vastus, minkä "myin" tossa syksyllä, oli aika kaukana luonnollisesta tuntumasta enkä ole vielä törmännyt luonnollisen tuntuiseen treineriin. Kinetic Pro Trainer on melko hyvä reilun 8 kilon vauhtipyörällään, mutta hintaakin tolla on aika paljon eikä vastusta voi säätää.
    En väitä, etteikö rahalla saisi kunnonkin vehkeitä, myös kuntopyöriä. Käsittääkesni tässä kuitenkin alkuperäisen kysyjän budjetti oli 300-400 e, siihen ei vielä marketversiota parempaa juuri saa. Kunnollisilla spinnigpyörillä ei ole tullut ajettua, mutta kuvia olen nähnyt asiallisen näköisistä vemputtimista. Taitaa vaan hinta mennä noissa hifiversioissa tavan kuluttajan kukkaron ulkopuolelle.

En ole myöskään väittänyt, että trainerissa ajotuntuma olisi millään tavalla luonnollinen, mutta kuitenkin ajoasento ja ergonomia yleensäkin on sama kuin maantielläkin. Vastaavaa en ole kuntopyörissä kokenut. Eikä tietenkään näissä normaalitrainereissa saa aikaan samanlaista fysiikan lakien mukaista massan hitautta kuin maantiellä, mutta toisaalta trainerissa pystyy vetämään paremmin vaikkapa PK-harjoituksia säädettävän ja vakiona pysyvän vastuksen ansiosta. Niin ja itse en juurikaan aja tangolta, maantielläkin ajan varmasti >99% satulasta. Reitit suunnitellaan siten sekä vauhti ja välitykset pidetään sellaisena, että tangolle ei tarvitse nousta.

Trainerista on jäänyt mainitsematta se hyvä puoli, että sen säilytys on aika vaivatonta. Ainakin Tacxissa runko on saranoitu, jolloin se on helppo kesäksi laittaa komeron nurkkaan seuraavaa kautta odottamaan.

Sanomattakin selvää on, että ei trainerilla pystytä ainakaan näissä keskihintaluokan vehkeissä simuloimaan ajoa luonnossa, mutta jos kohtuuhinnalla (n. 300 e tai alle) haluaa päästä talvella kotona harjoittelemaan, niin silloin tuollainen perustraineri ja oman pyörän käyttö siinä on yksi hyvä vaihtoehto.

Niin ja itse en juurikaan aja tangolta, maantielläkin ajan varmasti >99% satulasta. Reitit suunnitellaan siten sekä vauhti ja välitykset pidetään sellaisena, että tangolle ei tarvitse nousta.

...putkelta ajetaan, ei tangolta. Ainakin täällä päin.

AriT Guest
    ...putkelta ajetaan, ei tangolta. Ainakin täällä päin.
    Niin meilläkin, siis ne jotka ajavat. Ajatus ja sormet eivät ole oikein näin maanantaiaamuna ennen kahiva vielä synkronoituneet...

Tacx:in Swingi on oiva peli

Hinkkasin itse Swingillä vuodesta 2003 saakka, kunnes nyt joulun alla päivitin hieman parempaan. Voin ainakin itse suositella. Nykyään siinä on jo 10 -portainen vastuskin. Laite on aika karu mutta toimii.

Bilteman halpisharjoitusvastus

..Kehdanneeko näillä palstoilla Bilteman rojuja edes mainita.. Tunnustan kuitenkin: Ostin Biltsusta tuotteen nr 27277, "Harjoitteluteline polkupyörälle", hintana 79 egeä.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri....02211354431203

Se on hintaansa nähden kohtuullinen, ei varmaankaan hifilaatua. Olen polkenut sillä syksystä lähtien muutamia kymmeniä tunteja ilman ongelmia. Pyörä ei hetku, ja saa sotkea omalla rakkaalla pyörällään, jolloin mm. ajoasennon tuunaus onnistuu mainiosti polkemissessioiden yhteydessä. Juomapullon kurkottaminen sivuhyllyltä onnistuu ajaessa.

Miinuspuolet: Ääni joka muistuttaa kovimmillaan lähes pölynimurin hurinaa, eksessiivinen hien eritys, sekä sisällä polkemisen tylsyys verrattuna raikkaassa ulkoilmassa ja kesämaisemissa sykkelöintiin!

Joo siis jos budjetti on 300-400€, niin sitten kannattaa ostaa harjoitusvastus ja vaikka sorvauttaa jossain siihen vauhtipyörään vaikka pari kiloa lisää painoa kehälle.

Mulla on ghetto-ergo projektina meneillään ja jos saan rungon kasaan ensi viikonloppuna, niin laitan kuvia. Alkaa pakkanen kiristymään ja 15-päivän ennuste näyttää lämpimimmillään -7 ja kylmin lämpötila on -30, eli alkaa olemaan tarvetta sisäharjoittelulle. Helpointa olisi tietenkin ostaa tosta lähikaupasta kunnon traineri, mutta rahattomuus vähän vaikeuttaa asioita.

Sidi Guest
    Ihan mielenkiinnosta... Mikä on tuollaisen pyörän Q-arvo?
    Yleensä kun on noita kokeillut, niin jalat on olleet levällään kuin entisellä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidi Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta... Mikä on tuollaisen pyörän Q-arvo?
    Yleensä kun on noita kokeillut, niin jalat on olleet levällään kuin entisellä...
    Olivat muuten tuohon uusimman malliseen Tomahawkin muuten ihan kelvolliseen spinning-pöörään tuupanneet jonkun sellaisen systeemin, että Q-factor oli takuulla yli 20 senttiä. Otti jotenkin lonkkiin se ajaminen.

Tänksis vinkistä, OJ.
    Kokeilen laittaa vauhtipyörään lisää painoa, kunhan kerkeen.
    Josko sillä saisi Biltsun halpakopiosta laadukkaan tuntuisen trainerin...

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marde Katso viesti
    ..Kehdanneeko näillä palstoilla Bilteman rojuja edes mainita.. Tunnustan kuitenkin: Ostin Biltsusta tuotteen nr 27277, "Harjoitteluteline polkupyörälle", hintana 79 egeä.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri....02211354431203

Se on hintaansa nähden kohtuullinen, ei varmaankaan hifilaatua. Olen polkenut sillä syksystä lähtien muutamia kymmeniä tunteja ilman ongelmia. Pyörä ei hetku, ja saa sotkea omalla rakkaalla pyörällään, jolloin mm. ajoasennon tuunaus onnistuu mainiosti polkemissessioiden yhteydessä. Juomapullon kurkottaminen sivuhyllyltä onnistuu ajaessa.

Miinuspuolet: Ääni joka muistuttaa kovimmillaan lähes pölynimurin hurinaa, eksessiivinen hien eritys, sekä sisällä polkemisen tylsyys verrattuna raikkaassa ulkoilmassa ja kesämaisemissa sykkelöintiin!
    Kyllä tuolla polven kuntouttaa! En ihan heti laittaisi 3-4 sataa traineriin, joka tulee vain tilapäiseen käyttöön. Noilla polkeminen alkuinnostuksen jälkeen on mielestäni erittäin tylsää ja puuduttavaa!

Bilteman laite on ihan ok, ääni hiljeni kun laitoin Taxcin traineri kumin. Tuossa metallirullassa, joka tulee kumia vasten on hiukan kiero akseli, osa syntyvästä äänestä johtuu varmaan tuosta. Muuten laite vastaa varmaan aika pitkälti perus Taxcia, paitsi hinta on puolet halvempi. Ostaessa kannattaa pyöritellä tuota rullaa ja valita se mikä heittää vähiten.

AriT Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Kyllä tuolla polven kuntouttaa! En ihan heti laittaisi 3-4 sataa traineriin, joka tulee vain tilapäiseen käyttöön. Noilla polkeminen alkuinnostuksen jälkeen on mielestäni erittäin tylsää ja puuduttavaa!
    Homma on pitemmän päälle tosiaankin varsin tylsää, siitä pitää olla yhtä mieltä. Onkos tarjolla joitain järkevimpiä vaihtoehtoja talviharjoitteluun, kun hikiset kuntosalit eivät kiinnosta eikä tänä talvena näytä hiihtämäänkään pääsevän? Mielestäni traineri on huonoista vaihtoehdoista paras ja varmasti tuolla Bilteman vehkeelläkin polven kuntoutuksen tai satunnaisen harjoittelun hoitaa, mutta jos aikoo jatkossakin käyttää laitetta aktiivisesti, kannattaa sijoittaa kunnon laitteisiin. Muuten voi joutua ostamaan sen halvan lisäksi kunnollisen...

Homma on pitemmän päälle tosiaankin varsin tylsää, siitä pitää olla yhtä mieltä. Onkos tarjolla joitain järkevimpiä vaihtoehtoja talviharjoitteluun, kun hikiset kuntosalit eivät kiinnosta eikä tänä talvena näytä hiihtämäänkään pääsevän?
    On toki, minä ainakaan en ole ajanut sekuntiakaan treninerilä tänä talvena vaan vedellyt pitkiä lenkkejä tuolla ulkona cc-pyörällä. Talven tullen maasturilla on suorastaan huikean hauska painella lumisia metsäpolkuja. Treineri on minulle se vihoviimeinen vaihtoehto, kun on -30 pakkasta tai 30 senttiä loskaa ja ulkotreeni ei vain luonnistu.

Gynis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti china Katso viesti
    On toki, minä ainakaan en ole ajanut sekuntiakaan treninerilä tänä talvena vaan vedellyt pitkiä lenkkejä tuolla ulkona cc-pyörällä. Talven tullen maasturilla on suorastaan huikean hauska painella lumisia metsäpolkuja. Treineri on minulle se vihoviimeinen vaihtoehto, kun on -30 pakkasta tai 30 senttiä loskaa ja ulkotreeni ei vain luonnistu.
    Samaa mieltä, maasturilla ja cc-pyörällä painetaan menemään ulkona. Itselläni tosin on vasta ensimmäinen pyöräilytalvi menossa, mutta ainakaan ei ole tarvinnut kärsiä pakkasessa täällä pääkaupunkiseudulla. Oma sietoraja lienee kuitenkin lähempänä 10 pakkasastetta. Trainerin hankinta on käynyt mielessä, ehkä sitten ensi talvena vois siihen muutaman satasen sijoittaa jos siltä tuntuu.

Ville Itkonen Guest

Peukalo ylös moroo!!

ostin jo kuntopyörän ja se on riittävän hyvä! siinä on kiinni lukkopolkimet, kun ne laitettiin pyörästä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti china Katso viesti
    Treineri on minulle se vihoviimeinen vaihtoehto, kun on -30 pakkasta tai 30 senttiä loskaa ja ulkotreeni ei vain luonnistu.
    Jeps...mulle kyllä kelpaisi treineri tänään kun ulkona on -36 ja tuulee 4-6m/s. Joutu laittamaan pitkät kalsaritkin jalkaan kun heitin vaimokkeen töihin. Oli kuulemma jo eilen aika kylmä kävellä töihin vaikka oli vaan -23, mutta tuulta sitten aika paljon enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ville Itkonen
    ostin jo kuntopyörän ja se on riittävän hyvä! siinä on kiinni lukkopolkimet, kun ne laitettiin pyörästä!
    Tohonkin voi vielä vaihtaa ohjaustankoa ja satulaa jos/kun originaalit ei tunnu sopivilta.

juha57 Guest

Tacx Fortius

Minulle paikallaan poljettaessa (ja myös juostessa) suurin haaste on motivaatio. Niinpä olenkin juuri ottamassa käyttöön Tacxin Fortius systeemiä, jossa PCssä on kaksi ruutua: toisessa ajan videoreittiä Kapkaupungissa ja toisessä pyörii TV, DVD tai jokin tallennettu pätkä. Autotallissa on lisäksi ihan kivan viileetä (noin +10C).

Mitenkähän harjoitusvastuksella ajo onnistuu jos nilkka on kipsattu
    Kipsi loppuu reilusti polven alapuolelle ja ns. pyöritysliikettä pystyy tekemään. Jalalle saa varata jo painoa, niin pääsis ees vähän pyörittelemään. Alkaa toi kyynärsauvakävely tympimään pikkuhiljaa..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •