TTSCanyonShimanoBikeshop
Sivu 163 / 165 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 63 113 153 161 162 163 164 165 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.861 - 4.890 / 4939

Aihe: harjoitusvastus??!!

Minulla oli joskus harjoitusvastuksena Bkoolin Pro malli. Zwiftillä ja ihan millä tahansa ohjelmalla ajoinkin tehon tuotto näytti oikein mukavia lukemia. Kun alkoi ulkokausi niin pettymys oli suuri kun ihmettelin että mikä on kun fillari ei kuljekaan. Selvisi muutaman vuoden käytön jälkeen että Bkoolin Pro oli erittäin antelias teholukemien suhteen. Paras keskiteho oli yli 300w kun totuus olisi ollut sillä treenillä 100w vähemmän. En vain halua pettyä liian suurin odotuksin ulkokauden alkaessa vaan mieluiten haluan olla tietoinen mikä kuntotasoni oikesti on. Ei minulla ole sitä vastaan jos joku haluaa painonsa säätää miksi haluaa. Itse haluan pitää harjoitteluni omalla kohdallani johdonmukaisena, toivottavasti muilla ei ole mitään sitä vastaan.

Tälläkin tavalla voin tarvittaessa ottaa osaa porukkalenkkeihin Zwiftissä ja pysyä porukan mukana minkälaisessa virtuaalisessa maastossa vaan.

Sent from my iPad using Tapatalk

Niin siis watit pitää olla tietysti oikeat. Ne kuitenkin kertoo sen kulun jollain tapaa. Kulku zwiftissä ei muutenkaan vastaa välttämättä oikeaa maailmaa.

Zwiftissä tosiaankin vallitsee varsin kattava peesitila jonka vuoksi fillari tuntuu liikkuvan virtuaalisesti varsin mukavasti. Itse haluaisin Zwiftiin kustomoitavan datakentän. Mielelläni voisin ottaa nopeusnäytön pois päältä.

Tarkoitin lähinnä fillarin kulkua kun vertaillaan kavereihin zwift vs reaalimaailma. Noita zwiftin nopeuksia ei tosiaan kannata katsella tasan yhtään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tarkoitin lähinnä fillarin kulkua kun vertaillaan kavereihin zwift vs reaalimaailma. Noita zwiftin nopeuksia ei tosiaan kannata katsella tasan yhtään.
    Oletko kokeillut ajaa muilla virtuaaliohjelmilla, Bkoolilla, Rouvyllä tai jollain muulla?. Mitenkä vertautuu Zwiftiin ja varsinkin kavereihin?.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Ja kun on alkuvalikosta lähtenyt ryhmään mukaan, määräytyy reitti ryhmän tarkoitetun ajoreitin mukaiseksi automaattisesti, eli ei tarvitse pitää huolta että kääntyy kulloinkin oikeaan suuntaan. Jos ottaa irtioton (tai jää) ryhmästä niin sitten sitä reittiä ajellaan omaan tahtiin.

Pirukseen tulee kyllä peukkuja kun ajaa ryhmässä. Vissiin joku tapa että niitä sitten jaellaan runsain määrin ryhmän kesken. Tuohan tuottaa myös niitä "droppeja" käytettäväksi "kaupassa".
    Tänään sainkin ensimmäistä kertaa valittua alkuvalikosta kenen ryhmässä ajelen. Meinasin että Dieselin mutta päädyin cadenssin mikä oikeastaan oli parempi. Kieltämättä helppoa ajelua oli tuokin, sykkeet pysyi matalalla. Tuossa porukassa peukkuja kertyy melkoinen määrä, tuntuu että niitä tulee jotenkin automaattisesti, mutta ilmeisesti porukka jakelee niitä hanakasti? Itse en niitä jaa, osaltaa kun tabletilla se on hankalaa enkä ole yrityksistä huolimatta siinä onnistunut.
    Käytän AppleTV:ä ja Ipadillä ohjaan sitä.

Companion appissa kun Map-näkymässä painaa sitä omaa kolmiota niin viidelle lähimmälle menee peukut. Joku kun tekee noin niin se yleensä aiheuttaa että muutkin alkaa tekeen samaa. Isossa porukassa löytyy aina innostujia eikä toi vaadi kun että joka viides tekee noin niin homma jatkuu.

Zwift Power on mainio työkalu vertailla tehomittareita. Olen vertaillut ristiin useita perheen mittareita (niitä on monta...) ja tulokset on usein mielenkiintoisia. Tuossa eiliseltä 1 1/2 tunnin treenistä joka alkoi 14 asteen lämpötilasta ja päätyi 16 asteeseen. Wahoo Kickr vanhempaa mallia toimi alustana ja erg moodissa. Tehon seuranta tuli Quarq DFour mittarista, joka on antanut monta vuotta erittäin vakaata mittausta. Kickr ei onnistutnut alussa millään pitämään tehoa tavoitteessa ja syy on ilmiselvä kun tuota vertailua katsoo...
    ,

Mielenkiintoista dataa.
    Tuolla setupilla kun asettaa Kickr:in perusteella tasatehoisen harjoituksen esim 200W teholla niin alkuun todellinen tehon on vajaa 150W ja sitten lopussa huidellaan yli 200W (tämä siis jos Quark:kin lukema on oikein). Vaikka keskitehossa eri onkin 2.6% niin muu data vahvistaa aiempaa käsitystäni ettei johonkin teholukemaan pidä uskoa liikaa vertaillessa omaa vs toisen tasoa jos ei tiedä mittalaitteistoa.

Toinen huomio on n.100 sekunnin välein tapahtuva nollateho Kickr:issä.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Tuo nollateho johtui pätkivästä Ant+ yhteydestä, luullakseni

Ensimmäisenä minulla tuli mieleen että Kickrillä pitisi tehdä joku lämmittelysetti ennen kun aloittaa varsinaisen harjoitus-session. Onkos tuossa käytetty sitä mallia Kickeriä johon suositellaan tehtäväksi 2-viikon välein spindown kalibrointi?. Ihan mielenkiintoinen vertailu.

Täytyykin muistaa hakea uusi paristo Dzeroon ja tehdä sama testi nyt Neo 2 vasten.

Natiseeko teillä muuten Neon jalakset jos vähänkään enemmän laittaa tehoa? Tukeva polkea, mutta toisessa saranassa hieman enemmän välystä minkä huomaa traineria nostettaessa jalat auki. Ei kuitenkaan ylitsepääsemättömän vakavaa ja muoviahan nämä kuitenkin ovat. Täytyy testata jos hiljenisi ohuella öljyllä.

Itselläni on sen verran uusi Neo ettei vielä ole natinoja jalkaan ilmaantunut, mutta jotain naksuntaa on ilmaantunut. Eilen irrotin fillarin ja irrotin takavaihtajan ja takavaihtajan korvakkeen ja putsailin ja rasvailin niitä ja laitoin fillarin traineriin ja pikalinkkua kireämmälle kuin oli. Seuraava treeni kertoo auttoiko mitään.

Käytännössä uusi tämä omakin Neo on. Muovisesta natinasta huolimatta erittäin tyytyväinen päivitys Diretosta. Pieni sivuttaisheilunta ja hiljainen ääni merkittävimmät erot. Nyt kuulemma pystyy telkkariakin katselemaan väliseinän toisella puolella ilman kuulokkeitta.

Siinä on ne 6 kuusiokoloruuvia akselin ympärillä. Niiden vääntely autto mulla natinaan uutena.

Netistä löytyi myös yksi ratkaisu yhdenlaiseen natina ongelmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Mielenkiintoista dataa.
    Tuolla setupilla kun asettaa Kickr:in perusteella tasatehoisen harjoituksen esim 200W teholla niin alkuun todellinen tehon on vajaa 150W ja sitten lopussa huidellaan yli 200W (tämä siis jos Quark:kin lukema on oikein). Vaikka keskitehossa eri onkin 2.6% niin muu data vahvistaa aiempaa käsitystäni ettei johonkin teholukemaan pidä uskoa liikaa vertaillessa omaa vs toisen tasoa jos ei tiedä mittalaitteistoa.

Toinen huomio on n.100 sekunnin välein tapahtuva nollateho Kickr:issä.
    Mulla alkoi yksi vanha quarq temppuilemaan juurikin noin. Eli näytti "kylmänä" väärin ja jonkin ajan jälkeen oikein. Vertasin samassa ajossa vectoreihin ja tacx neohon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Täytyykin muistaa hakea uusi paristo Dzeroon ja tehdä sama testi nyt Neo 2 vasten.

Natiseeko teillä muuten Neon jalakset jos vähänkään enemmän laittaa tehoa? Tukeva polkea, mutta toisessa saranassa hieman enemmän välystä minkä huomaa traineria nostettaessa jalat auki. Ei kuitenkaan ylitsepääsemättömän vakavaa ja muoviahan nämä kuitenkin ovat. Täytyy testata jos hiljenisi ohuella öljyllä.
    Neolla on hyvä verrata muita mittareita ja testata voimansiirron hävikkiä. Vahatuilla ketjuilla watin tarkkuudella nyt tasoissa vectoreiden kanssa. Vanhalla ja huonosti voidellulla voimansiirrolla taisi olla 7w eroa enimmillään.

Vanhemmasta neosta kuuluu natinaa ja rutinaa lähinnä pyörästä. Stemmi ja tanko ovat aika kovilla kireissä. Itse trainerista en ole kyllä mielestäni mitään ääntä kuullut.

Vaikutta samalta ominaisuudelta mitä GPlaman videossakin eli jalat eivät olekkaan natinan syy. Täytyy kokeilla noita samoja akselin ympärillä olevia pultteja.

Kyllä mun kickr taitaa olla niitä vanhimpia mitä on...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Vaikutta samalta ominaisuudelta mitä GPlaman videossakin eli jalat eivät olekkaan natinan syy. Täytyy kokeilla noita samoja akselin ympärillä olevia pultteja.
    Niin noilla pulteilla taitaa koko pska kiinnittyä muovirunkoon ja käytännössä heilunta tulee näiden kautta? Eli pääsisikö tuonne väliin likaa, joka aiheuttaisi natinan?
    Ruiskutteliko laama jotain teflon sprayta?

Mulla itselläni kuuluu näköjään noista jaloista pientä naksetta, mutta tuohon ei kyllä ajaessa kiinnitä mitään huomiota. Tuuletin ja voimansiirto pitää selkeästi isompaa ääntä.

Neolla on hyvä verrata muita mittareita ja testata voimansiirron hävikkiä. Vahatuilla ketjuilla watin tarkkuudella nyt tasoissa vectoreiden kanssa. Vanhalla ja huonosti voidellulla voimansiirrolla taisi olla 7w eroa enimmillään.

Vanhemmasta neosta kuuluu natinaa ja rutinaa lähinnä pyörästä. Stemmi ja tanko ovat aika kovilla kireissä. Itse trainerista en ole kyllä mielestäni mitään ääntä kuullut.
    Ihan mielenkiinnon ja rakkaudesta harrastusta kohtaan vuoksi voisi itsekin tehdä parivertailun DZero vs. Neo 2T tehomittaus. DZeroa vertailin joskus Drivo 2:een ja Drivo 2 näytti 2,6w enemmän keskimäärin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

harjoitusvastus??!!

Niin noilla pulteilla taitaa koko pska kiinnittyä muovirunkoon ja käytännössä heilunta tulee näiden kautta? Eli pääsisikö tuonne väliin likaa, joka aiheuttaisi natinan?
    Ruiskutteliko laama jotain teflon sprayta?
    Oli jotain vahapohjaista drylubea.

Edit. Muc-Offin chain wax näyttäisi olevan

Sent from my iPhone using Tapatalk

[QUOTE=klemola;3112761]Tuo nollateho johtui pätkivästä Ant+ yhteydestä, luullakseni[/QUOTE

Äkkiä näyttää liian säännölliseltä ollakseen jotain yhteyden 'mitälie' pätkimistä.

Voisinpa katsastaa tiedostoa jos se on (esim gpx tms) yleisformaatissa saatavissa järjestelmästä ulos.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Ant+ käytti minullakin nollatehoilla, en tarkastellut kuinka säännöllistä pätkiminen oli, mutta oli jatkuvaa.

Eilen bluetoothilla ilmeni pk ajossa että maasto ei vastaa tehontarvetta. Tasaisella tuntui välillä ylämäeltä ja taas kohta alamäeltä. Näin on käynyt ennenkin Bluetoothilla. Antilla taas tätä ei ole ollut.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Kyllä mun kickr taitaa olla niitä vanhimpia mitä on...
    Mulla oli tommonen gen1 Kickr ja se alkoi kettuilemaan viime talvena. Se tehomittariominaisuus kai kuoli ensin ja se piti korjata muuttamalla mittaustapaa. Ton jälkeenkin näytti jopa kuskin surkeaa tasoa matalampia numeroita ja teki just noita 0w droppeja, mutta mulla niitä tuli muistaakseni useammin kuin 100 sekunnin välein. Mulla oli BT ja AppleTV 4K setuppi.
    6.7 WTF/kg

Minulla tuo testaus tuli mieleen, kun tempopyörän Assiomat on talven ajaksi modattu gravelin mtb polkimiksi. Ajattelin ajella tempotreenit pelkällä Kickerin tehomittauksella, mutta tuon perusteella en taidakkaan niin tehdä... Muuten olen aina käyttänut pyörän omaa tehomittausta, jotta ei tule sekaannuksia. Ja lähes aina Ant+ yhteydellä. Oliko PMoi:lla jotain edityneempää tietoa? Voin lähettää gpx tai fit tiedoston esim. s.postiin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Itselläni on sen verran uusi Neo ettei vielä ole natinoja jalkaan ilmaantunut, mutta jotain naksuntaa on ilmaantunut. Eilen irrotin fillarin ja irrotin takavaihtajan ja takavaihtajan korvakkeen ja putsailin ja rasvailin niitä ja laitoin fillarin traineriin ja pikalinkkua kireämmälle kuin oli. Seuraava treeni kertoo auttoiko mitään.
    Ei auttanut mitään mutta tänään löytyi syy naksuntaan, ei ollut Neo 2T niin kuin epäilinkin vaan oikea poljin. Kierteet likaantuneet ja ilmeisesti ei ollut tarpeeksi tiukalla. Onneksi on toinen fillari niin voi testailla vieläkö ylimääräisiä ääniä kuuluu.

Moikka! Kickr Core tulossa taloon, kaksi käyttäjää 9 ja 11 vaihteisilla pyörillä. Onko suuri homma vaihdella kasettia aina kun käyttäjä vaihtuu? Tuleeko kasetin hankinnassa ottaaa muuta huomioon kunhan välitykset ovat samat kuin pyörässä? Tarvitseeko muita työkaluja kuin kasettityökalun?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •