Sivu 151 / 152 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51101141149150151152 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.501 - 4.530 / 4532

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Meillä on yhdellä trainerilla käytössä ”tavallinen” Prisma-tasoinen iso jalallinen tuuletin, jossa kaukosäädin. Ihan toimiva peli, jos on mahdollisuus laittaa se ihan siihen pyörän eteen puhaltelemaan. Korkean jalustan avulla ilmavirta osuu hyvin yläkroppaan.

Toisella trainerilla käytössä Kickr headwind, jota itse pidän vielä parempana. Puhallin on synkattu sykepantaan ja teho kasvaa automaattisesti sykkeen noustessa. Tuota ei saa helposti yläkropan korkeudelle, joten puhaltelee nyt alaviistosta. Tehoa löytyy maksimissaan riittävästi: huoneessa verhot heiluvat ja paperitavara lentelee pöydiltä.
    Itselläni on Malmbergs merkkinen 40cm jalallinen lattiatuuletin ja vaikka täysillä tuota pidän niin paita tulee vähän reippaammalla treenillä litimäräksi jo lyhyessä ajassa. Tilan ahtauden vuoksi olen joutunut tuulettimen sijoittamaan etuviistoon, miksei voisi toisen samantyyppisen ostaa ja sijoittaa se toiselle puolelle etuviistoon. Kieltämättä tuo on hyvä tehomittari kun tavarat eivät pysy enää paikoillaan

Mä tykkään noista vähän isommista tuulettimista, jotka voi olla vähän kauempana ja puhkuvat ilmaa "isommalle alueelle". Mutta...mä en aja traineria paita päällä koskaan ja pelkkä ajatus alkaa hikoiluttamaan.
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Minä olen käyttänyt ihan tavallista markettituuletinta. Ikkuna auki ja tuuletin sen alle hyrräämään. Metrin verran pyörästä. Paitaa ei tietenkään päällä ja päässä puolikas buffia, niin ei hiki mene silmiin. Liian kovalla ilmavirralla voi olla samanlainen vaikutus kuin liian kylmälle säädetyllä auton ilmastoinnilla. Tuolla minunkin välineistöllä saa nenän vuotamaan jos ajaa yli tunnin settejä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Minun tulee pidettyä paitaa lähinnä siksi että yritän suojella fillaria hieltä. Toki minulla on erillinen hikisuoja rungon päällä mutta keskiötä se ei suojaa. Voi olla minulta hätävarjelun liioittelua suojata fillaria tuolla tavalla oman viihtyvyyden kustannuksella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Ikkuna auki
    Yksinkertainen mutta toisinaan käyttämäton apu. Mä pidän ikkunaa auki näin syksyllä, mutta kovempien pakkasten tultua pysyy ikkuna kiinni.

Tosiaan voi olla myos liian kylm
    ä. Mä olen ajanut trainerilla toisinaan mokillä autotallissa, missä on talvella +5 lämmintä. Tarvitsee pienen tuulettimen koska tyynessä hiki lentää, mutta noin viileässä tuulenvire myos viilentää paljon enemmän.
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Hiki pysyy aisoissa ihan Motonetin tuulettimella, reilun metrin verran etäisyyttä ja etuviistosta puhaltaa yläkroppaan. 1-asento on riittänyt mulle. 19.90e joutui kärsimään.
    Jumppahuoneessa myös ikkuna auki kun ajan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samamies Katso viesti
    Kiitoksia vastanneille! Jäin empimään tuota tilausta ja Verkkiksestä nuo näyttivät jo loppuneen. Ehkä tuon voisi tuolta vielä tilata, mutta miten kauan lie kestäisi toimituksessa :| Aika monessa ulkomaalaisessakin kaupassa myydään jo eioota. Saa nähdä meneekö syksylle tuon hankinta sitten kuitenkin.
    Ostin lopulta Elite Suiton Verkkokaupasta. Kokoontaitettavuus on suuri etu ja eiköhän tuo ominaisuuksiltaan minulle vältä. Toivottavasti ei ole julmetun äänekäs

Peukku Suiton hankinnalle.

Mulla ikkuna ja ovi auki. Yksi tuuletin riittää lämmittelyvaiheessa, kahta tarvitaan kisatessa. Lattia suojattu muovimatolla plus lisäpyyhkeellä. Pelkät bibsit. Kun alkaa tulla kylmemmät kelit, niin lämmittelyvaiheessa paita yllä.
    10k-kerhon jäsen

harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tuo ilmeisen toimiva siis? Itse tuota miettinyt, Wahoon pöytä kun on melko hinnakas. Ja tuossa GZR:ssä ilmeisesti lukittavat pyörät+paikat pulloille?
    Äsken kokosin tuon GZR:n pöydän. Posiitivisesti yllätyin tukevuudesta ja rakenteesta muutoinkin.
    129euron hintaan pidän varsin hyvänä hankintana.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
    brilleaux muokkasi tätä : 14.10.2020 at 11.52

Kuten kuvasta näkyy heivasin tuon blokin eturenkaan alta pois. Miksi porukka tuota käyttää ei mulle ole auennut. Nostaa keulankin "oikeaa" ylemmäs?
    Toki nyt se on 1cm "oikeaa" alempana koska matto trainerin alla. Parempi noin. Imo.

harjoitusvastus??!!

Kuten kuvasta näkyy heivasin tuon blokin eturenkaan alta pois. Miksi porukka tuota käyttää ei mulle ole auennut. Nostaa keulankin "oikeaa" ylemmäs?
    Toki nyt se on 1cm "oikeaa" alempana koska matto trainerin alla. Parempi noin. Imo.
    Itselläni kävi ilman blokia joskus niin että alkoi etupää vispaamaan hieman rauhattomasti joka kävi käsilleni joten laitoin blokin alle että pysyy paikoillaan. Se huono puoli siinä tosiaan on että keula nousee sen verran ylös että satulaa pitää säätää reippaasti eteenpäin että polvi-polkimen akselilinja pysyy oikeanlaisena.

Sent from my iPad using Tapatalk

Minullakin tuo blokki on lähinnä helpottamaan paikallaan pysymistä kireissä. Itseäni ei haittaa vaikka asento muuttuu. Muutenkin fillareissani (puhumattakaan vuokrapyöristä) on erilaisia ajoasentoja. Se kuppimallinen on parempi kuin tuo kourumallinen.
    10k-kerhon jäsen

Itse tykkään vähän korottaa etupäätä traineriajossa, varsinkin aika-ajopyörällä. Musta se jotenkin jäljittelee paremmin ulkona ajamisen asentoa, ehkä johtuu siitä sisähommissa jää ilmanvastuksen hitusen vartaloa tukeva vaikutus pois, jota tuo koroke kompensoi?

^Pitänee itsekin vielä vertailla, etupää mulla vispaa blokin kanssa melkein enemmän jos vispaa. Paljas betoni ja muoviblokki...

Tällä hetkellä itsellä ei mitään eturenkaan alla, mutta joku pieni korotus tuntuisi ehkä olevan tarpeen. Täytyy katsella joku sentin korotuspala ja koittaa sillä.

Itse tykkään käyttää blokkia juurikin, koska se nostaa pyörän keulaa hieman ja vastaa siten hieman paremmin nousuissa käytössä olevaa asentoa. Vaikutus ei kyllä ole suuren suuri.

Tuulettimiin liittyen: mulla on pari eri kokoista tuuletinta käytössä ja kummatkin oman smart-plugin (Kasa HS-100) päässä. Kun kännykkä on treenatessa tangossa kiinni, niin sillä (Kasan appilla) on sitten näppärä laittaa tuuletustehoa tarpeen mukaan on/off.

Taas meni hihna Elite Diretosta 6000 km ajon jälkeen. Muuten hyvä peli, mutta tällainen 10 kuukauden välein toistuva härdelli on rasittava.

Muistaakseni X- tai XR-mallissa hihna on vahvempaa tekoa, mutta eipä tässä nyt ole varsinaista syytä uutta ostaa.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Taas meni hihna Elite Diretosta 6000 km ajon jälkeen. Muuten hyvä peli, mutta tällainen 10 kuukauden välein toistuva härdelli on rasittava.

Muistaakseni X- tai XR-mallissa hihna on vahvempaa tekoa, mutta eipä tässä nyt ole varsinaista syytä uutta ostaa.
    Kannattaa miettiä niin, että tuo on hihnavetoinen traineri. Hihnat on kulutustavaraa.
    Miksi odottaa hihnan laukeamista kesken ajon tai treeniviikon, eikä vaihtaisi sitä kesän aikana?

^Minun olikin tarkoitus saada viime talvelna kaksi hihnaa: yksi katkenneen tilalle ja yksi varalle. Toista niistä en kuitenkaan saanut ja asia hautautui. Nyt pitää huolehtia, että on sitten myös varakappale.

Puolisen tuntia pärjää rullilla, mutta enpä viisti sahata niillä sen enempää. Vanha Elite Qubo Digital B+ ei toiminut oikein, kun sitä eilen kokeilin. Tuntuma oli, että pyöritän 250-300 watilla, mutta traineri näyttää 80 W.
    10k-kerhon jäsen

^^Noista etupään korotuspaloista ainoa näkemäni (muistamani) ohje on se, että sillä on tarkoitus saada pyörä vaakasuoraan eli samaan asentoon, jossa se ulkonakin on; eturenkaan alle siis sama korotus, kuin traineri aiheuttaa takapäälle. Ja ”mäkitreeneihin” voi sitten halutessaan korottaa etupäätä. Itse en kyllä viitsisi lähteä muuttamaan pyörän satulan tms.säätöjä traineriajoa varten, vaan mieluummin olen aina etsinyt paremmin sopivan blokin etupyörän alle.
    Rule #1: Obey The Rules

olen yrittänyt etsiä matalaa blokia etukiekon alle mutta en ole löytänyt, joten Eliten blokilla mennään. Minulla on fillariin kaksi satulatolppaa jossa oma satula, toinen on säädetty sisätreeniä varten ja toinen yhdistelmä ulkoajoa varten. Ei tarvitse säätää mitään, vaihtaa vaan satulatolpan satuloineen ja asettaa sen merkatulle korkeudelle.

harjoitusvastus??!!

^^Noista etupään korotuspaloista ainoa näkemäni (muistamani) ohje on se, että sillä on tarkoitus saada pyörä vaakasuoraan eli samaan asentoon, jossa se ulkonakin on; eturenkaan alle siis sama korotus, kuin traineri aiheuttaa takapäälle. Ja ”mäkitreeneihin” voi sitten halutessaan korottaa etupäätä. Itse en kyllä viitsisi lähteä muuttamaan pyörän satulan tms.säätöjä traineriajoa varten, vaan mieluummin olen aina etsinyt paremmin sopivan blokin etupyörän alle.
    Mulla ainakin blokki nostaa keulaa normaalia ylemmäs. Akselista mitalla katsottuna ilman blokkia etu- ja takapää ovat lähes samoin kuin ulkona. Rippuu tietty siitäkin paljonko niitä trainerin jalkoja ruuvailee ulos.
    Mutta eilen taas ajoin blokin kanssa; on se ehken kuitenkin parempi niin.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    olen yrittänyt etsiä matalaa blokia etukiekon alle mutta en ole löytänyt, joten Eliten blokilla mennään. Minulla on fillariin kaksi satulatolppaa jossa oma satula, toinen on säädetty sisätreeniä varten ja toinen yhdistelmä ulkoajoa varten. Ei tarvitse säätää mitään, vaihtaa vaan satulatolpan satuloineen ja asettaa sen merkatulle korkeudelle.

Sariksen blokki hyvä, jos sellaisen vaan löytää jostain. Ei juurikaan nosta etupyörää, arviolta 5-10 milliä.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Sariksen blokki hyvä, jos sellaisen vaan löytää jostain. Ei juurikaan nosta etupyörää, arviolta 5-10 milliä.
    Onko kyseessä kuvassa oleva malli?.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Onko kyseessä kuvassa oleva malli?.
    Hyvä kun kysyit, tarkoittamani malli ei ole tuo vaan matalampi kolmion muotoinen.

Edit: tarkoitin tätä H3:n mukana tulevaa mallia

Synnyin latvaan ja droppasin alas

Oma pyöräni viettää ulkona pääosan ajasta keula ylhäällä, mäkeä ylös ajaen, koska sama nousu ylös-alas ajaen on ajassa ehkä noin 4:1. Lisäpainoarvoa "keula ylös" mallille tulee itselleni myös siitä, että ylämäki on se raskaampi (tai raskain) ajettava, alamäet ja tasaiset on yleensä melko velttoa nautiskelua.

Satula pysyy samassa asennossa niin trainerissa kuin ulkonakin, kesät talvet.

Miksi yksi valmistaja kieltää hiilikuiturungon polkupyörän käytön kuntolaitteessa? Jopa Tacx-perusmallissa, jossa pyörä on kiinnitetty taka-akselista.

Varmuuden vuoksi välttääkseen takuuseen liittyviä vaatimuksia.

Elite Suitolla polkenu muutamia viikkoja. Parin ajokerran jälkeen väsäsin rocker platen, suomeksi kai keinuva alusta tms, ja selän kipeytyminen treenatessa loppui siihen. Ei sillä mitään ulkona tehdyn sprintin pyörän heilumista simuloida, mutta pienikin liike tuntuu itsestäni paremmalta, kuin se "betoniin valettu"

Elite Suitoa tuossa kalibroin. Oli melkoinen urakka. Android -aplikaatio ei toiminut (sanoi vain, että increase speed, vaihtelevasti antoi target speedin), Zwiftin kalibrointi ei myöskään edennyt. Viimein sain iPadilla Eliten omalla aplikaatiolla offset-arvon ulos, mutta sitten huomasin, että trainerissa ei ole ollenkaan offset-tarraa?? Onko muiden Suiton omistajilla tuota offset-lukua tiedossa ja missä kohtaa se teidän trainerissanne on?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •