Sivu 159 / 160 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 59 109 149 157 158 159 160 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.741 - 4.770 / 4787

Aihe: harjoitusvastus??!!

Minulla ollut pari vuotta käytössä Tacxin traineri, muistaakseni Boost -malli.

Pyörä on ollut esim talvet kokoajan kiinni trainerissa, ja pyörää ottaessa pois huomasin että tuo vipu millä pyörä lukitaan tai vapautetaan, on todella jumissa. Piti paukuttaa vasaralla että sen sai liikkumaan suuntaan tai toiseen. Onko muilla ollut vastaavaa ja mitenhän korjaantuu, pitäisiköhän tuonne johonkin ruutata öljyä?

Jospa tekisikin vanhasta (5 v) cyclosta traineripyörän kun en saa aikaiseksi myydäkään sitä. Hyvä puoli se että erillisen traineripyörän kanssa ei tarvitse uhrata ykköspyörän ulkokäyttömahdollisuutta satunnaisen nätin päivän koittaessa välikaudella ennen talven (ja sitten aikanaan kevään) lopullista tuloa. Mitenhän cyclon välitykset 46/36 + 11-28 istuu tuommoiseen käyttöön?

Missä trainerissa on paras bang for the buck tällä hetkellä? Kickr Core? Ihan hirveästi ei tee mieli sijoittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Missä trainerissa on paras bang for the buck tällä hetkellä? Kickr Core? Ihan hirveästi ei tee mieli sijoittaa.
    Alle tonnin hintaluokassa paras saattaa olla Saris H3 (904,95 e Bikesteristä ja tuonnehan saa -10% alekoodin kuka tahansa liittymällä Suomen Ladun jäseneksi 26 e / vuosi).

Kickr Core pykälää halvempana saanut arvosteluissa myös paljon ylistystä.

Onko mielipidettä/kokemusta Wahoo KICK CORE tai Tack Flux 2 Smart välillä?
    laitteet olisi saman hintaluokan(700-800), mutta onko esimerkiksi ajotuntumassa paljon eroa ja millainen ohjelmistoa niihin on tarjolla tai kuinka monipuolinen? Eli kummassa olisi enemmän vastinetta rahoille?

^ Paljon on tullut luettua eri laitteiden testejä ja Flux 2:sta on jäänyt mieleeni etenkin dcrainmakerin arvostelu, jossa laitteessa oli ollut erilaista pientä häikkää, mm. poljinvoimamittauksessa ym. Voivat olla softapuolen ongelmia jotka nyttemmin korjattu, mutta pieni kysymysmerkki ainakin minulle on tämän laitteen toiminnan luotettavuus. Kickr Coresta en ole lukenut muuta kuin kehuja. Pohjimmiltaan Kickr Core on ilmeisesti v. 2017 mallin "normaali" Kickr hiljaisemmaksi kehitettynä versiona, eli sitä ei ole edes tehty erikseen halpismalliksi vaan hyödynnetty ja kehitetty olemassa olevaa aiempaa mallia edullisemman hintaluokan malliksi. Vannejarrullista Canyon Ultimatea siihen ei saa laittaa kiinni. Minä valitsisin itse näistä vaihtoehdoista Kickr Coren.

Neo 2T meni äsken tilaukseen, saas nähdä miltä se tuntuu kun saapuu ja saan sen laitettua käyttökuntoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    Onko mielipidettä/kokemusta Wahoo KICK CORE tai Tack Flux 2 Smart välillä?
    laitteet olisi saman hintaluokan(700-800), mutta onko esimerkiksi ajotuntumassa paljon eroa ja millainen ohjelmistoa niihin on tarjolla tai kuinka monipuolinen? Eli kummassa olisi enemmän vastinetta rahoille?
    Mulla on ollut Kickr Core ja alkuperäinen, 1. sukupolven Flux. Jos Flux 2 on tuntumaltaan ja toiminnaltaan samanlainen kuin Flux 1 niin valinta olisi selvä: Core.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    ^ Paljon on tullut luettua eri laitteiden testejä ja Flux 2:sta on jäänyt mieleeni etenkin dcrainmakerin arvostelu, jossa laitteessa oli ollut erilaista pientä häikkää, mm. poljinvoimamittauksessa ym. Voivat olla softapuolen ongelmia jotka nyttemmin korjattu, mutta pieni kysymysmerkki ainakin minulle on tämän laitteen toiminnan luotettavuus. Kickr Coresta en ole lukenut muuta kuin kehuja. Pohjimmiltaan Kickr Core on ilmeisesti v. 2017 mallin "normaali" Kickr hiljaisemmaksi kehitettynä versiona, eli sitä ei ole edes tehty erikseen halpismalliksi vaan hyödynnetty ja kehitetty olemassa olevaa aiempaa mallia edullisemman hintaluokan malliksi. Vannejarrullista Canyon Ultimatea siihen ei saa laittaa kiinni. Minä valitsisin itse näistä vaihtoehdoista Kickr Coren.

Neo 2T meni äsken tilaukseen, saas nähdä miltä se tuntuu kun saapuu ja saan sen laitettua käyttökuntoon.
    kiitos.
    Tuo on kiusallista jos ohjelma on raakile ja aiheuttaa ongelmia mittauksessa jne.
    Olen ymmärtänyt että mitä painavampi vauhtipyörä niin sitä parempi ajotuntuma, ja tuossa Fluxissa on isompi. Se että onko ratkaiseva ero en tiedä?
    Onkohan näiden softapuolella eroa kumpi tarjoaa enemmän?
    Tuo Neo 2T ilmeisesti pystyy jäljittelemään jopa pinnan epätasaisuutta mkä on mielenkiintoinen ominaisuus, en tiedä onko muissa malleissa sitä?

Se neon pinnan epätaisaisuushomma ei ole kauheen maailmaa mullistava. Välillä ihan hauska kun tuo vähän vaihtelevuutta ja välillä aika teennäinen. Enemmän tulee tota pidettyä pois päältä kun päällä.
    Se on ihan kiva vaikka kun zwiftissä laske mäkeä jungleen ja tie menee hiekalle niin täristys alkaa. Tulee sellasta tunnelmaa. Sitten taas risteysalueilla se on aika pois eli siinä tulee sellanen uncanny kohtaus heti jo perään.
    Jos maksimeilla mennään niin pois tulee otettua kun se kuitenkin haittaa polkemista vähän.

Alamäkimoottori saattaa olla kans pelkästään neossa ja se on vähän samalainen että ihan kiva, mutta rajattu hyöty. Alpen alamäessä kickr pysähtyy jos ei polje, neo jatkaa alas asti. Vaikuttaa siihen miltä tuntuu kun lähtee uudestaan polkemaan.

Jos ostaa Neo 2T niin kannattaa ostaa se ihan eri syistä kun toi pintamallinnus. Hyviä syitä kyllä riittää muutenkin. Vakaus, heilunta, jarruteho, mittauksen tarkkuus, poljintuntuma ja luotettavuus.
    Kuten sanottu itse ostaisin nyt kickrin mutta ei harmittais vaikka tulis neo vahingossa.

Oma Neo tuli eilen ja viritin sen tuskaluolaan koeajoa varten. Ehkä siinä on jotain ikäviä tuntumaeroja Kickr V5 verrattuna, mutta ekan sukupolven Kickrin toi kyllä pesee tuntumassa. Ajokuntoon laitossa meni ehkä 10 minuuttia, josta noin 5 minuuttia "tyotä", eli ei tossa kyllä ole muuta kuin kasetti kiinni. Hiljainen (pitää ilmeisesti säätää vaihteet) ja tosi pehmeä/tasainen vastustuntuma. Jos jotain valittamista pitää tässä vaiheessa loytää, niin BT yhteys Apple TV 4K kanssa on ehkä vähän heikompi kuin vanhalla Kickrillä. Tai en ole ikinä nähnyt Zwiftissä kolmen tolpan yhteyttä ennen Neon yhdistämistä. Sain sen neljään palkkiin kun siirsin Apple TV:n lähemmäs traineria. Toinen miinus on se, ettei Neon jaloissa ole korkeussäätoä. Mun tuskaluola on kellarin lattialla jossa on pikkuisen kaatoa, eli pitää viritellä tasoitusta alustan avulla ja se saattaa haitata rocker-toimintoa. Kolmas miinus on ehkä se sivuttaisliike/keinunta/mikä lie johon pitää varmasti tottua kun se ei ainakaan aluksi tunnu kovin tasapainoiselta, varmaankin osaksi ton lattian kaltevuuden takia.
    6.7 WTF/kg

Joo tuo pintamallinnus on asia jota ehkä aluksi tulisi käytettyä, toin vain esille kun minulle uusi juttu ja sinänsä hauska ajatus. On totta että monet muut ominaisuudet on paljon tärkeämpiä.
    Valinta kuitenkin on vaikeaa kun ei ole minkään laista kokemusta laitteista. Myös tuota Saris H3 aiemmin on suositeltu.
    Verkkokaupan sivuilla Kick on saanut yhden negatiivisen palautteen, kun oli 3kk jälkeen hajonnut ja tämä pistää miettimään kuinka luotettava se sitten on? Täällä Kick on saanut suosituksia.
    virkpe muokkasi tätä : 03.09.2021 at 18.42 Syy: Lause selkeämmäksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    kiitos.
    Tuo on kiusallista jos ohjelma on raakile ja aiheuttaa ongelmia mittauksessa jne.
    Olen ymmärtänyt että mitä painavampi vauhtipyörä niin sitä parempi ajotuntuma, ja tuossa Fluxissa on isompi. Se että onko ratkaiseva ero en tiedä?
    Onkohan näiden softapuolella eroa kumpi tarjoaa enemmän?
    Tuo Neo 2T ilmeisesti pystyy jäljittelemään jopa pinnan epätasaisuutta mkä on mielenkiintoinen ominaisuus, en tiedä onko muissa malleissa sitä?
    Ymmärtääkseni Kickr Core ja Tacx Fluxin välillä ei ole mitään, ainakaan olennaista, eroa softassa ja toiminnoissa. Kumpikin on yhteensopivia yleisten treeniohjelmien kanssa, Zwift, Trainerroad jne. ja kummankin laitteen saa paritettua Garmin Edgeen ynnä muihin vastaaviin vehkeisiin. Tacxin kanssa voi tietysti lisäksi ajella Tacxin omalla softalla sen tarjoamissa maisemissa, mutta on noita muitakin palveluita ihan riittävästi joka tarpeeseen.

Joku minua viisaampi osaisi ehkä sanoa, tarjoaako Tacx jotain erityistä bonusta jos sitä käyttää samaa firmaa olevien Garmin-laitteiden ja Garmin Connectin kanssa (siis jos on muuten Garmin-käyttäjä). Jotenkin näyttäisi, että ei.

Tienpintatäristin on Neon oma ominaisuus kuten alamäkimoottori. Ei varmastikaan sellaisenaan syitä ostaa Neo niin kuin Huoleton sanookin. Neon valitsin itse ennen kaikkea siksi kun siinä on se pieni sivuttaisheilunta ominaisuutena ja hinta alennuksineen 1169 ei ylittänyt kipurajaa liian rajusti. Kun ei ole muista kokemusta, olen todennäköisesti oikein tyytyväinen kunhan laite pysyy ehjänä.

Ehkä muutama asteen sivuttaisjouston saisi jo silläkin, että laittaisi alle sopivan maton.

Saris H3 kyllä katselisin yhdeksi vaihtoehdoksi myös, etenkin jos se vielä on bikesterissä entiseen tarjoushintaan. Voi olla aavistuksen äänekkäämpi kuin Core mutta tuskin häiriöksi asti meluaa. Se on ikään kuin pykälää paremman luokan laite, mutta tiedä sitten näkyykö ja tuntuuko se käyttäjän jaloissa ja käyttökokemuksessa yhtään mitenkään. ERG-moodin siinä sanotaan olevan kaikista trainereista paras, jos nyt sitä joskus käyttää.

Hyvä tietää ettei softa tai toiminnoissa ole juurikaan eroja ja on myös tarjolla paljon muitakin palveluita.
    Huomasin että Tacx tarjoaa omaa softaa ja se vaikutti hyvältä asialta.
    Se että Tacx on Garminin kanssa samaa firmaa niin osoittautuuko se jonkinlaiseksi ongelmaksi, koska itse käytän pelkästään Polarin tuotteita.
    Tuosta Saris H3 mietin millainen sen firman panostus on tulevaisuudessa jos laitteelle loppuukin tuki? Tosin ei taida olla sinänsä merkitystä koska eiköhän laite toimii edelleen vaikka ei päivityksiä tulekkaan?
    Itsellä on suunnitteilla tehdä tuskaluola kellarin "kuntosaliin" ja on myös käytössä Apple TV.
    Näidenkin hankkiminen olisi helpompaa jos pääsis kivijalka liikkeessä testaamaan.

"Kukaan" ei aja noiden omilla softilla, eli niille ei kannata antaa pienintäkään arvoa.

Treenisoftat kehittyy huikealla vauhdilla. Noita löytyy todella paljon erillaisia.
    Jos haluaa tehdä intervallit itse, niin muutamalla eurolla saa kännykkään täysin toimivan softan. On myös useita ohjelmia, joista löytyy suunnitellut ohjelmat kesään asti. Tai sitten zwift:n tapainen virtuaalimaailma, jossa saat ajaa vuoria toisia vastaan.

Kaikkea löytyy. Trainerivalmistajien ei kannata panostaa minusta softiin juuri ollenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Arpa osui Neo 2T laitokseen. Ostin sian säkissä ja saan trainerin joskus ensi viikolla. Ei kai siinä sit hittojakaan, remmiä vaan talven pimeinä (ja kylminä) iltoina. Ehkä toi auttaa myos tuskaluolan melutasoon jos ei tarttis luukuttaa musiikkia niin kovalla. Pieni kysymysmerkki on se, että mahtuuko traineri vanhalle vanerialustalle.
    Tärkeintä on tehdä päätös! Nyt, kun olet sen tehnyt, niin tervetuloa tuskaluolaporukkaan!

Jo komppaan mitä paaton sanoi trainerivalmistajien omista softista.

En ole edelleenk
    ään tehnyt yhtään treeniä tolla Neolla kun on ollut pakki aivan saakelin sekaisin, ettei ole oikein uskaltanut kuntoilla. Ehkä ensi viikolla.
    6.7 WTF/kg

Nytpä on Neo 2T saatu asennettua. Aika helppo homma oli. Vielä helpompi olisi ollut, jos olisi malttanut vähän keskittyä. Aloin katsella että istuupas trainerikäyttöön pyhittämäni fillari jotenkin hassun näköisesti laitteessa. No tossahan on 135 mm pikalinkku eli tarvitsikin vaihtaa adapteri paikoilleen. Onneksi ei tullut ajeltua enempää kuin mitä vaihteiden toiminnan testaukseen tarvitsi. Ihme kyllä vaihteita ei tarvinnut säätää ollenkaan vaan menee samoilla säädöillä kuin oli kiekko paikallaan. Puhelimen vatupassin mielestä pyörä jää myös n. asteen verran vinoon vaikka lattia näyttää olevan täysin suora. Sitä en saa millään oikaistua, tosin voi mittauspisteenä oleva satulakin olla hieman epätasainen ja liekö nuo pyörän haarukatkaan ihan kirurgisen tarkkaan muotoiltu. Oli miten oli, tuskin noin pieni kaltevuus haitaksi on. Laitoin hieman pahvia alle.

Viikonloppuna sitten testilenkit. Tuntuu suorastaan kivalta ajatukselta, kun pukeutuminen ulkolenkeille on näillä keleillä aina vähän arpomista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Jo komppaan mitä paaton sanoi trainerivalmistajien omista softista.

En ole edelleenk
    ään tehnyt yhtään treeniä tolla Neolla kun on ollut pakki aivan saakelin sekaisin, ettei ole oikein uskaltanut kuntoilla. Ehkä ensi viikolla.
    Nyt olen saanut koeajoja muutaman alle. Neo toimii oikein hienosti ja on hiljainen. Putsasin kasetin ultraäänipesurissa ja laitoin uudenkarhean ketjun trainerifillariin, niin ei pitäisi sottaisen voimansiirron pitää meteliä. Se "tienpintasimulointi" on kyllä mun makuun aivan perperistä ja laitoin sen pois päältä. Mun traineri on 19mm vanerinpalan päällä, niin se vahvisti tärinäominaisuuden äänet, eli piti kovempaa meteliä ja tuntui kuin olisi ollut joku laakeri rikki. Käyn hakemassa tänään kumimattoa ja laitan sen vanerin päälle. Pitää myos askarrella tota vähän paremmin vaateriin kun se pieni kaltevuus tuntuu kun istuu fillarin satulassa. Kickr-tyyppiset säädettävät jalat olisi tosi jees, ehkä tohon voisi tehdä semmoiset itse.

Ja sain myos vanhan Kickrin myyty
    ä muutamalla satasella.
    6.7 WTF/kg

Tämä suht edullinen tablettiteline on aika kätevä ja toteutukseltaan onnistunut
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...tablettiteline
    Säätövaraa on sen verran, että pikkuruisen iPad mininkin siihen sai kiinnitettyä. Aiemmin tuijotin pöydällä edessä olevan tietokoneen ruutua, telineessä olevaa tablettia pystyy katsomaan niskaa selvästi vähemmän rasittavassa asennossa.

Se on kiva, että traineri myötäilee sivusuuntaista liikettä polkiessa eikä ole ihan tönkösti yhtä puuta. Toisaalta samalla tabletti telineineen heiluu pyörän mukana, eikä heiluvaa ruutua ole välttämättä kauhean kiva katsella. No eihän noita Zwiftin maisemia mitenkään kauniiksi voi kehua joten ei niitä herkeämättä tarvitsekaan tuijottaa.

Lainaan ketjua rocker plate -teemaan.

Olisko kenelläkään hajua, mitä tällaiset pallot voisivat olla suomeksi? Että pystyisi etsimään netistä saatavuutta. Tai jos on vinkata suoraan kauppaan, niin vielä parempi.

https://turborocks.co/collections/all/products/3-x-5-inflatable-balls-for-turbo-trainers

Ja etsin siis kotimaista esim. kivijalkapuotia

-- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    "Kukaan" ei aja noiden omilla softilla, eli niille ei kannata antaa pienintäkään arvoa.

Treenisoftat kehittyy huikealla vauhdilla. Noita löytyy todella paljon erillaisia.
    Jos haluaa tehdä intervallit itse, niin muutamalla eurolla saa kännykkään täysin toimivan softan. On myös useita ohjelmia, joista löytyy suunnitellut ohjelmat kesään asti. Tai sitten zwift:n tapainen virtuaalimaailma, jossa saat ajaa vuoria toisia vastaan.

Kaikkea löytyy. Trainerivalmistajien ei kannata panostaa minusta softiin juuri ollenkaan.
    Hommasin Tacx Flow Smartin ensimmäiseksi harjoitusvastukseksi ja aivan riittävä hyvältä vaikuttaa ajokilometreihin nähden. Olisiko vinkkiä hyvästä muutaman euron sovelluksesta Androidille? Ei tarvetta oikeastaan muulle kuin yksinkertaisten harjoitusten teolle ja että toimii luotettavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marsku Katso viesti
    Hommasin Tacx Flow Smartin ensimmäiseksi harjoitusvastukseksi ja aivan riittävä hyvältä vaikuttaa ajokilometreihin nähden. Olisiko vinkkiä hyvästä muutaman euron sovelluksesta Androidille? Ei tarvetta oikeastaan muulle kuin yksinkertaisten harjoitusten teolle ja että toimii luotettavasti.
    Tacxin oma ohjelma... Perus versio ilmainen.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marsku Katso viesti
    INDOOR CYCLING WORKOUT

https://icw.pierrox.net/wordpress/download/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kiitoksia, laitetaan testiin!

Ostin Tacx Flux2 Smartin ja se on liitetty Windows 10:llä olevaan läppäriin, Tacx App ohjelmalla ja Tacx:n Ant+ :lla. Trainerissa palaa vihreä kiinteä valo ja läppärissä softa ilmoittaa, että on yhteydessä traineriin jne. Eli kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta kun rupeaa polkemaan jotain videon mukaista reittiä, muutaman polkaisun jälkeen homma hyytyy ja tuntuma ja vastusyhteys jotenkin katkeaa tms. Paljon olen googlaillut jne, mutta mitään toimivaa apua en ole kyllä saanut. Youtuben videoissa kaikki näyttää niin simppeliltä..Minulla on muuten 30 päivän ilmainen Tacx Premium käytössä tällä hetkellä. Muutamana iltana tässä on yritetty selvittää mistä asia kiikastaa, mutta täältä vielä ajattelin kysyä josko apua löytyisi. Seuraavaksi sitten vien laitteen takaisin.

Onko kyse tästä?

Tacx Desktop app

Connect your Tacx Smart trainer to the Tacx Desktop app and the world will be your playground! ...

Connects your Smart trainer through Bluetooth 4.0.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Kyllä juuri tuo ja Windowsille, bluetooth on myös testattu ja siinä sama juttu, yhteydet trainerin ja ohjelman välillä ovat kyllä kunnossa, mutta vastus muuttuu raskaaksi muutaman polkaisun jälkeen...

Lataa ilmainen kokeilujakso vaikka zwiftistä ja testaa sillä. En tiedä mitä tacxin softa säätää, mutta erg trainerin kanssa tuo voi olla ihan normaaliakin. Jos softa pyytää vaikka 300w ja kadenssi on lähdössä liian matala, niin jumiihan se.

Itselläni on Elite Drivo 2 trainerin kanssa vähän sama homma. Zwiftin kanssa tuntuu vastus ihan normaalilta mutta jos ajan esim. bigringvr, bkool tai vaikka rouvylla niin vastus laittaa selvästi enemmän vastaan. Tämä havainto ihan ulkolenkkeihin verrattuna. Luulisi että vastustuntuman pitäisi olla samaa luokkaa kaikkien ohjelmien kanssa mutta kun ei ole.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •