MPMessutGiantGarmin
Sivu 151 / 151 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 101 141 149 150 151
Näyttää tulokset 4.501 - 4.525 / 4525

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    En tiedä, mutta fat freddie eli 3.00 levyinen rullaa hyvin. Vaikea verrata, kun tossa fillarissa ei ole kapoisempia ollut, mutta muutaman talven ajelin ihan tyytyväisenä ihan commuutterissa.
    Wow, nyt täytyy ihan hattua nostaa tälle vastaukselle. Ei liittynyt niinku millään tasolla tuohon minun kysymykseeni. No, jos joku harkitsee kolmetuumaisia renkaita työmatka-ajoon, niin ainakin jonkun mielestä ne rullaa hyvin

Eikö noi oo vaan leveemmät piikkisiat? Samalta tuotantolinjalta ainakin.

Tulipa jälleen kerran hankittua uudet Piikkisiat (29x2.6 + 27.5x2.6) taittuvana ja ihan samaa kuraa ne on kuin aina aikaisemminkin:

- 29x2.6 on nyt kapeempi kuin aikaisemmin ja vastaa jotain 2.4-2.5" rengasta, mutta valitettavasti tässä yksilössä on vähän heittoa. Mutta muuten tää on passeli koko 2.5 WT Maxxikseen tottuneelle ja mahtuu pyörimään Fox 38:n lokarin kanssa.
    - 27.5x2.6 on selvästi paksumpi kuin tuo 29x2.6, eli ihan eri paria ja käytännössä sama "pallorengas" kuin aikaisempina vuosinakin.

Oon nyt varmaan viitenä talvena ostanu joka kerta uudet Piikkisiat ja aina on luvattu et on uudet muotit / tuotantoa parannettu / ongelmat korjattu, mutta ihan samat ongelmat toistuu. Ois vaan pitäny säilyttää wanha 29x2.6 + 27.5x2.6 pari niin ois säästyny rahaa ja vaivaa.

EDIT: Kumpikaan rengas ei myöskään pidä ilmaa tubelessina.
    mehukatti muokkasi tätä : 04.01.2026 at 12.55

Ostitko taittuva- vai vaijerikylkiset? Mulla on yksi vanha 29x2.6" vaijerikylkinen tallessa, joka on ollut aivan hyvä. Suora ja pitää ilmaa. Harkitsin, että hommaisin tuon kaveriksi toisen lähinnä sähköön. Luomussa sitten 45Nrth Kahvat.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Tulipa jälleen kerran hankittua uudet Piikkisiat (29x2.6 + 27.5x2.6) taittuvana ja ihan samaa kuraa ne on kuin aina aikaisemminkin:

- 29x2.6 on nyt kapeempi kuin aikaisemmin ja vastaa jotain 2.4-2.5" rengasta, mutta valitettavasti tässä yksilössä on vähän heittoa. Mutta muuten tää on passeli koko 2.5 WT Maxxikseen tottuneelle ja mahtuu pyörimään Fox 38:n lokarin kanssa.
    - 27.5x2.6 on selvästi paksumpi kuin tuo 29x2.6, eli ihan eri paria ja käytännössä sama "pallorengas" kuin aikaisempina vuosinakin.

Oon nyt varmaan viitenä talvena ostanu joka kerta uudet Piikkisiat ja aina on luvattu et on uudet muotit / tuotantoa parannettu / ongelmat korjattu, mutta ihan samat ongelmat toistuu. Ois vaan pitäny säilyttää wanha 29x2.6 + 27.5x2.6 pari niin ois säästyny rahaa ja vaivaa.

Mulle tuli nyt takuuseen uusi 29x2.6" Piikkisika ja se oli tönärillä 59 mm, eli huomattavan alimittainen. Suora se sentään oli.

Mullahan on tuo sama kombo, viime talveksi ostin. Koot menee tosiaan noin. Kävin just ajeleen ja nythän on niin vähän lunta että toi kapeampi etunen menee ihan mukavasti, mulla on insertit. Mutta mietin että jos ostaisi 2.8 eteen niin olisikohan se samanlainen pallo kun toi takanen ja jos laittaisi sen 35mm levyselle etuvanteelle niin mahtuisiko pyöriin ton 38 lokarin kanssa….ja tarjoaisiko se mitään etua. Syvemmässä lumessa olisi varmaan enemmän hyötyä isommista ja harvemmista nappuloista…ehkä. Eihän se nyt paljon maksaisi kokeilla . Mulla piti noi viime vuonna paremmin ilmat kun ei ollut inserttejä, mutta ei ne nytkään ajaessa tyhjene, mutta varastossa nopeammin kun oikeat maastopyörän renkaat. On ne edelleen mainiot ajaa, haasteista huolimatta eikä mulla ole lähtenyt nastojakaan.

Vaijerikylkiset Piikkisiat neljännen kerran vanteille, pientä pykimää kyljissä ja 99% nastoitus. Sisärenkailla mennään jatkossakin ja 1-1.2 paineilla. Näistä kun aika jättää niin samanlaista tilalle.
    Kylätason pyöräilijä

29”x2,25” uuden generaation siat edessä ja takana.

Suorat, pitää ilmaa ja nastat tallella!

^kuullostaa hyvältä. Mistä saa uuden generaation sikoja ja miten ne erottaa vanhoista? Siis kun pitää pakettia kädessään, mistä tietää, että on uutta?

Voisi harkita loppuun ajettujen ISPien tilalle, vaikka hieman pelottaakin. Mielellään tukisi kotimaista.

^Ainakin uuden omistajan (Dmack) nimi on merkitty pakettiin tuotannon uudelleen käynnistyttyä.
    Sitä ei osaa sanoa myivätkö vielä vanhaa sukupolvea tuon jälkeen.

Posti toi tänään tuoreet Piikkisiat (TLR). Onkos muut punninneet renkaitaan? Jännästi suurempi kiekko (useammilla nastoilla) on kevyempi. Ehkä muutenkin paino pikkuisen yllätti, mutta sähköpyörässä pärjännee näillä.

Keittiövaaka näyttää:
    65-622 (T300200) = 1448 g
    65-584 (T300600) = 1576 g

Nähtävissä olevat erot:
    * 65-622:n kyljessä WXC, jota ei ole 65-584:ssa
    * 65-584:n boxissa mainitaan DMACK, jota ei mainita 65-622:n boxissa.

EDIT:
    65-622 leveys 59,8 mm vanteella (jonka leveys 34,7 mm) 2,1 bar paineella.
    65-584 leveys 66,1 mm vanteella (jonka leveys 39,5 mm) 2,1 bar paineella.

Eiköhän tässä ollut nörtteilyt tällä erää.
    IlkkaT muokkasi tätä : 09.01.2026 at 20.43

Aivan järkyttävän painavia ovat kyllä nuo piikkisiat. Onko enää olemassa alle kilon nastarenkaita maastopyörään? Minulla on vielä 4 kpl vanhoja Ice Spikereita, mutta kai niistäkin joskus aika jättää. Nastoja saa onneksi vaihdettua.

EDIT: Nykyinen ISP näyttää olevan speksien mukaan 1060 g taittuvakylkisenä. 2.6" Wrathchild taas 1050 g, mikä lienee tuon kokoiselle renkaalle ihan ok paino. Rullaavuudesta en sitten tiedä.

No huh! Taidanpa jatkaa ISPeillä.

Steeeenuuuu, vieläkö sulla on joutilaana pari sitä vanhaa hyvää ISPiä

Oliskohan omat taittuvakylkiset piikkisiat olleet 1200g paikkeilla 29x2,8" versiona.

En huomannut punnita omia.

Lyhyellä ajokokemuksella(n. 150km) erittäin hyvät pito ja tuntuma. Rullaavuus, no.. sitä on mutta talvella olosuhde tuo niin paljon muuttujia että vaikea verrata. Tällä kokemuksella toimii ajossa paremmin kuin ISP.

Itselle ei ole merkitystä muutaman sadan gramman painoerolle, pakkanen, lumi, paksut vaatteet vastustaa huomattavasti enemmän kuin painoero. Paljon tärkeämpää on pito ja nastojen pysyvyys.

Sen 800g / rengas lisäpainon tuntee jo nostaessa pyörää. Tuon verran siis eroa omassa kesä/talvisetissä. Mutta totta että jo vaatekerrokset laittavat vastaan

Mulla kävi sama viime vuonna, kapeet kuin mitkä ja niin löysät ettei noussut kunnolla tai pysyny vanteella kun koitti asentaa. Nää oli vielä mainostettu tubeless ready. Nyt viikonloppuna tappelin 3xFF ja 1x Piikkisian cush coren kanssa vanteille, yksi fat freddie pitää, toisista tuli litkut läpi kyljistä niin kovaa ettei saanut edes painetta sisään. Nyt tuolla takana pyörii "2.8" Cake Eater joka on 2.7" leveä 50mm vanteella. Tais mun semiläski-unelmat kaatua ellen jostain saa käsiini käytettyä FF/2.8 Sikaa joka on todistetusti tubeless-pitävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Aivan järkyttävän painavia ovat kyllä nuo piikkisiat. Onko enää olemassa alle kilon nastarenkaita maastopyörään? Minulla on vielä 4 kpl vanhoja Ice Spikereita, mutta kai niistäkin joskus aika jättää. Nastoja saa onneksi vaihdettua.

EDIT: Nykyinen ISP näyttää olevan speksien mukaan 1060 g taittuvakylkisenä. 2.6" Wrathchild taas 1050 g, mikä lienee tuon kokoiselle renkaalle ihan ok paino. Rullaavuudesta en sitten tiedä.
    Jos 2.25" riittää niin 45Nrth Kahva on n. 900g mutta halpoja ne ei ole. 45 sivuilla alessa mutta en tiedä postittaako Suomeen.

https://www.45nrth.com/products/kahva-tire

Mulla on 2.25" Tanwall taittuvakylkiset Kahvat. Ostin Bike24:n alennuksesta joskus luokkaa 60€ / kpl. OVH on aivan posketon!

Nastarenkaina nuo ei sitten pärjää alkuunkaa Piikkisialle pidossa eikä rullauksessa, mutta ovat erittäin laadukkaat: Review: 45NRTH Kahva 29x2.25” studded tire
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

Mulla on työmatkasähköhybridissä 33tpi kahvat nyt viidettä talvea, parempaa talvirengasta Helsingin talviin kelveille ei kyllä löydy, ainakaan sähköpyörään. Noi 33tpi mallit ei ole edes hirveän kalliit. Noihan on vähän niinkuin kitkarenkaan ja nastarenkaan lämmin liitto, metsään noilla ei ole kyllä mitään asiaa, en tosin ole käynyt kokeilemassa Alkaa nastat kyllä sojottelemaan minne sattuu, pitää ehkä ensi talveksi ostaa jo uudet.

^tubelessina?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^tubelessina?
    Tubellekset olen jättänyt maastopyöriin, arkipeli ihan sisureilla.

Ahaa, tuota venttiilitopsua tänään selailin ja funtsin toimisko tuo halpiskin ilman sisuria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPS Katso viesti
    Sisärenkaat?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Hahhaaaa Never

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ymmärrän, en tosiaan osaa sanoa. Sisurit on toiminu arkipyöräilyssä niin en ole nähnyt tarvetta laittaa litkuja, toisin kun maastopyöräilyssä ja siinä käytössä siis ne piikkisiatkin on ollut.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •