Sivu 214 / 214 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 114164204212213214
Näyttää tulokset 6.391 - 6.416 / 6416

Aihe: Pyöräprojekti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Menni Merkkari Katso viesti
    Hieman reilu 9k€ kertoo excel tällä hetkellä.
    Mä olen aina ihmetellyt, että miksei mun pyörät paina yhtä vähän kuin muiden, vaikka lähtökohta (runko) olisi samoissa lukemissa. Mutta nythän se selvisi, että ne viimeiset kolme kiloa maksaa euron-puolitoista / gramma. Tosin hissitolpasta ja wattikammista tinkimällä säästäisi samalla kun keventää.

Vaikka ihan noin kalliita setuppeja en ole rakentanut, niin voi todeta että itse rakentamalla ei saa halvempaa, mutta kun valinnut, asentanut ja huoltanut jokaisen nippelin ihan itse (omassa tapauksessa muut kuin iskarit, kiekot ja sähkövaihteet), suhde pyörään on huomattavasti henkilökohtaisempi
    -L.

Shoplifters will be prostituted

Osat huipputasoa, mutta rungossa sitten päätetty jäädä SC-tasolle... No itselle näitä rakennellaan

Sarkasmihymiö

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Osat huipputasoa, mutta rungossa sitten päätetty jäädä SC-tasolle...
    Luulenpa, että tässä on haettu ajajalle itselleen teknisessä mielessä parasta runkoa. Ja edelleen luulen, että minkäänlaiset "status-asiat" eivät kiinnosta pätkääkään.

Tunnistusketjuunkin jo postasin kuvan tulevasta fillaristani, mutta mahtunee tännekin vielä esille.

On tällä hetkellä sen verran huollossa, että ruoste ja tuo oranssi sotku lähtee vielä kalppimaan ennen kuin luovutetaan minulle eteenpäin. En vain tiedä että tekisikö isompia muutoksia vielä. Mulla on kesän aikana sen verran selässä kannettavaa, että pitäisi joku reppu, laukku tms. tuunattua niin että sen saisi tuohon satulan selkanojatankoon kiinnitettyä roikkumaan. Anyway, mikäli sulla joku inspiraatio iskee sen suhteen, miten tuota lähtisi parantelemaan ja sopivasti modernisoimaan, niin kerro ajatuksistasi ääneen.

Tuo onkin hieno, ihan tulee omat lapsuusajat mieleen. Mulla oli vihreä DBS.
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupiter86 Katso viesti
    En vain tiedä että tekisikö isompia muutoksia vielä. Mulla on kesän aikana sen verran selässä kannettavaa, että pitäisi joku reppu, laukku tms. tuunattua niin että sen saisi tuohon satulan selkanojatankoon kiinnitettyä roikkumaan. Anyway, mikäli sulla joku inspiraatio iskee sen suhteen, miten tuota lähtisi parantelemaan ja sopivasti modernisoimaan, niin kerro ajatuksistasi ääneen.
    Ei tollaselle upeudelle kannata mitään muutoksia tehdä. Seiskytluvun lopussa noita ei enää oikein saanut, piti itse askarrella.

Muistuttaa aika paljon itselläni 70-luvun alkupuolella ollutta. Tuo sissy bar (selkanojatanko) hajosi omastani. Sitten siihen laitettiin jostain vanhasta miestenpyörästä enempi norsunkorvatyyppinen satula tilalle.

Näillä kovasti krossailtiin hiekkamontuilla. Minulla oli vielä tuollainen krosssitanko eikä mikään "ape hanger" chopperitanko.

Kun sais alkuperäiseen väriin ja logoihin entisöityä.....

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Oranssi sotku kuulemma on pitkälti saatu pois tinnerin avulla, ilman että orkkismaali lähtee mukana. Imguriin kun uppasin nuo kuvat, niin joku jostain päin maailmaa kommentoi että tuo satula olisi "kuppisatula", eli peräpuolta pitäisi hilata alemmas ja etupuolta ylemmäs. Onko tuossa väittämässä jotain perää?

Mun fillarit on tähän asti ollut vanhimmillaankin 90-luvun tuotoksia, niin en tiedä mikä tuollaisissa vintage-malleissa on olevinaan etiketti.

Haaveilin että tuohon asennuttaisi jonkinlaiset vaihteet (Saako edes asennettua? Meikä on keltanokka näiden asioiden kanssa...), ja käsikahvat vaihtunee pehmeämpään malliin.

Retro MTB --> Single speed

Aloittelin ensimmäisen pyöräprojektini ikinä pari päivää sitten, kun ostin vuoden -97 Kona Hahanna:n rungon, eli ideana tehdä retro mtb rungosta single speed- menopeli!
    En ole pyöriä kovinkaan paljon itse aikaisemmin rassaillut tai edes huoltanut, niin on todella mielenkiintoinen haaste alkaa tämän parissa työskentelemään.
    Osia ei toistaiseksi ole tilattuna, mutta maalaus olisi seuraavana edessä!

Instagramin puolelta voi kätevästi käydä katsomassa projektin etenemistä @branthino ja sieltä suuntaa highlighteihin.
    Tänään tosiaan läks maalit rungosta. Laitoin runkoon nitromorssia ja rälläkkään kiinnitin kuppiharjan, jolla lähti komiasti maalit karkuun.
    Seuraavaksi olisi luvassa rungon maalaus ja se tulee tapahtumaan ihan Mastonin spraymaalilla, johon roiskitaan vielä sitten lakka päälle. Eipä ole ennen tullut maalailtuakaan pyörää, joten varmasti luvassa jonkinmoista säätämistä! Selviää kuitenkin huomenna paremmin, mitenkä äijän käy. Päivittelen ahkerasti projektin etenemistä instagramin puolella, joten käy ihmeessä ottamassa tili seurantaan ja pistä vaikka yksityisviestillä oppeja ja koppeja!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Branthino Katso viesti
    Aloittelin ensimmäisen pyöräprojektini ikinä pari päivää sitten, kun ostin vuoden -97 Kona Hahanna:n rungon, eli ideana tehdä retro mtb rungosta single speed- menopeli!
    En ole pyöriä kovinkaan paljon itse aikaisemmin rassaillut tai edes huoltanut, niin on todella mielenkiintoinen haaste alkaa tämän parissa työskentelemään.
    Osia ei toistaiseksi ole tilattuna, mutta maalaus olisi seuraavana edessä!

Instagramin puolelta voi kätevästi käydä katsomassa projektin etenemistä @branthino ja sieltä suuntaa highlighteihin.
    Tänään tosiaan läks maalit rungosta. Laitoin runkoon nitromorssia ja rälläkkään kiinnitin kuppiharjan, jolla lähti komiasti maalit karkuun.
    Seuraavaksi olisi luvassa rungon maalaus ja se tulee tapahtumaan ihan Mastonin spraymaalilla, johon roiskitaan vielä sitten lakka päälle. Eipä ole ennen tullut maalailtuakaan pyörää, joten varmasti luvassa jonkinmoista säätämistä! Selviää kuitenkin huomenna paremmin, mitenkä äijän käy. Päivittelen ahkerasti projektin etenemistä instagramin puolella, joten käy ihmeessä ottamassa tili seurantaan ja pistä vaikka yksityisviestillä oppeja ja koppeja!

eikö kannattaisi edes vähän laadukkaampaa spraymaalia harkita?
    Spray bike maalia, sekä saksalaisia erittäin laadukkaita spraymaaleja myy suomessa useampikin paikka.
    Alan liikkeestä saat myös soft suuttimen jolla on helppo tehdä useita ohuita kerroksia ja näin saavuttaa paras lopputulos.
    Mastonin säätösuuttimella on vähä
    eri meininki maalata.

Kona Lava Dome 1996(ilmeisesti) tuli vastaan. Karmeassa kunnossa toki mutta edelleen tuo paikoin haalistunut väri ruosteesta huolimatta henkii niin uskomatonta ysäriä, että tämä on saatava arki& hupiajoon jossakin muodossa!
    Läjän originaaleja osia onnistuin myös pelastamaan mutta tarkoitus ei ole mitään entisöintiprojektia tästä tehdä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Tervehdys. Ajattelin kysyä neuvoa viisaammilta, ennen kuin alan suoraan purkuhommiin. Mulla on pyörävarastossa pölyttymässä mun vanha 2008 Trek SU 2.0. Tuollainen 26-tuumainen commuter bike. En juuri yhtään ole pyörien rakentelua vielä harrastanut, mutta mieleen tuli, että mitä jos tuosta tekisi hauskanpitoa varten tuollaisen kohta niin muodikkaan flat bar gravelin? Muuten osat varmaan kelpaa sellaisenaan, mutta vaihteiston voisi vaihtaa joko yhden eturattaan malliin tai mikseipä jopa sinkulaksi. Osaatteko neuvoa, että mikä tuohon on mahdollista ja mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? Alla vielä osaluettelo, mikä Trekin arkistoista löytyi https://archive.trekbikes.com/uk/en/...k/su20/details:

Details/

Frameset

Frame

Alpha Black Aluminum

Fork

Cro-Moly w/lowrider mounts

Sizes

14, 16, 18, 19.5, 21, 22.5, 24"

Wheels

Wheels

Shimano M65 disc hubs; Bontrager Ranger disc rims

Tyres

Bontrager Satellite Plus, puncture resistant, 26x1.5"; 60 tpi

Drivetrain

Shifters

Shimano EF50, 8 speed

Front derailleur

Shimano C102

Rear derailleur

Shimano Alivio

Crank

Shimano M191 48/38/28 w/chainguard

Cassette

SRAM PG830 11-28, 8 speed

Pedals

Nylon platform

Components

Saddle

Bontrager Select City

Seatpost

Bontrager Satellite Nebula

Handlebar

Bontrager Approved Alloy, 0mm rise

Stem

Bontrager Soho, 15 degree

Headset

Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed

Brakeset

Shimano M415, mechanical disc w/Shimano EF50 levers

Colours

Satin Charcoal

Joku käytetty nelikanttikiinnityksellä oleva MTB kampi ja siihen narrow-wide ratas. Taakse vähän laajempi 8-pakka. Valmis.
    Tai sitten ajelet vaan sillä keskimmäisellä eturattaalla. Sama asia. Pakkaakaan ei tarvitse vaihtaa kun on se pienempi eturatas varalla.

Onko iso rengastila, mahtuuko joku kapea 27.5" rengas runkoon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko iso rengastila, mahtuuko joku kapea 27.5" rengas runkoon?
    https://imgur.com/WvZMk9r

https://imgur.com/JCJ6t0N

Tuollainen suurinpiirtein. En ole mitannut vielä tarkasti. Voi tiukkaa tehdä?

Tälläinen mutsin vanhan fillarin entisöintiprojekti pitäis aloittaa. Kyseessä Reynoldsin putkista tehty custom kokoinen fillari vuodelta 1983, on vanhaa campaa ja kromattua haarukkaa. Mutsi ajoi tällä kaksi kertaa pitkän pirkan(410km).

aika pahasti on ottanut ruostetta haarukka ja rungosta maali lähtenyt ja ruostetta tilalla. Mitä suosittelette tekemään ensimmäiseksi kun tuon on ottanut täysin osiin? Runko on tarkoitus maalata uusiks jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoo x Hoo Katso viesti
    https://imgur.com/WvZMk9r

https://imgur.com/JCJ6t0N

Tuollainen suurinpiirtein. En ole mitannut vielä tarkasti. Voi tiukkaa tehdä?
    Mahtuisikohan tuonne 26x2.0 Continental Race King? Tuskin tuohon pyörään kannattaa uusia kiekkoja alkaa metsästämään mutta muhkumpi 26" rengas voi tehdä greivelöinnistä maistuvampaa.

Edit: interwebsistä löytyi kuva vastaavasta trekistä 26x2.0 katukumeilla niin luulisi tuon racekinginkin mahtuvan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Joku käytetty nelikanttikiinnityksellä oleva MTB kampi ja siihen narrow-wide ratas. Taakse vähän laajempi 8-pakka. Valmis.
    Tai sitten ajelet vaan sillä keskimmäisellä eturattaalla. Sama asia. Pakkaakaan ei tarvitse vaihtaa kun on se pienempi eturatas varalla.
    Tommoset kammet ja rattaan laitoin lapsen fillariin https://www.thedogswheels.co.uk/prod...=2076448096287

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Tälläinen mutsin vanhan fillarin entisöintiprojekti pitäis aloittaa. Kyseessä Reynoldsin putkista tehty custom kokoinen fillari vuodelta 1983, on vanhaa campaa ja kromattua haarukkaa. Mutsi ajoi tällä kaksi kertaa pitkän pirkan(410km).

aika pahasti on ottanut ruostetta haarukka ja rungosta maali lähtenyt ja ruostetta tilalla. Mitä suosittelette tekemään ensimmäiseksi kun tuon on ottanut täysin osiin? Runko on tarkoitus maalata uusiks jne.

Soodapuhaltamalla lähtisin liikkeelle, hiekka on turhan ravakkaa tuohon, voi tulla vetelä raami. Toki riippuu, mitä Reiskaa ja ohennuksia on käytetty. Pistekorroosion alkujen poistoon sitten paikallisesti tuhdimpaa metodia.
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupiter86 Katso viesti
    Tunnistusketjuunkin jo postasin kuvan tulevasta fillaristani, mutta mahtunee tännekin vielä esille.

On tällä hetkellä sen verran huollossa, että ruoste ja tuo oranssi sotku lähtee vielä kalppimaan ennen kuin luovutetaan minulle eteenpäin. En vain tiedä että tekisikö isompia muutoksia vielä. Mulla on kesän aikana sen verran selässä kannettavaa, että pitäisi joku reppu, laukku tms. tuunattua niin että sen saisi tuohon satulan selkanojatankoon kiinnitettyä roikkumaan. Anyway, mikäli sulla joku inspiraatio iskee sen suhteen, miten tuota lähtisi parantelemaan ja sopivasti modernisoimaan, niin kerro ajatuksistasi ääneen.

Mulla oli aikoinaan (-67–68?) tuollainen pitkäsatulainen pyörä. Pyörässä oli 3-vaihdetta. Sturmey-Archer tai jotain sinnepäin. Pyörämallia kutsuttiin jappi- tai speedwaypyöräksi. Satula ei ollut hyvä istua pitemmillä matkoilla.
    sinse muokkasi tätä : 05.06.2020 at 22.39 Syy: Muisti palailee pätkittäin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Soodapuhaltamalla lähtisin liikkeelle, hiekka on turhan ravakkaa tuohon, voi tulla vetelä raami. Toki riippuu, mitä Reiskaa ja ohennuksia on käytetty. Pistekorroosion alkujen poistoon sitten paikallisesti tuhdimpaa metodia.
    kiitos vinkistä. Tarvii hakea tuollaiset soodapuhallusvehkeet kompuran perään. Tuo varmaan hioo kromatun haarukan niin että se pitää kromata uusiksi, mutta eipä taida muuta mahdollisuutta ollakkaan? Joku vinkkasi myös ketjuöljyä ja rätillä hinkkaamista ruostepisteiden poistoon haarukasta

Kromiin cocacolaa

Pintaruostepilkut lähtee esim Autosolin Chrome glanssilla. Porakoneeseen lumppu/kiillotus laikka niin suht siisti tulee melko nopeasti. Rätilläkin voi kiillotella, mutta työlästä. Jos pinta on vaurioitunut niin siistiä ei saa kuin uudestaan kromaamalla.
    Ruovin keino sitten vaikka teräsvilla, mutta silloin lähinnä käyttötasoa.

Tunturi retki 10 käsittelin kaikilta pinnoilta 0000 teräsvillalla ja kromin kiilloitus tahnalla.

Kuivalla villalla tulee naarmuja, mutta reilusti tahnaa, niin ei naarmuta.

4 kertaa autovahat pintaan.

Säilyy alkuperäisyys.

Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •