CanyonGiantAjopyoraLostInLaplandElectrobike
Sivu 213 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 113 163 203 211 212 213 214 215 223 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.361 - 6.390 / 7159

Aihe: Pyöräprojekti

Kasaus kiekkoja myöten, rispekt.

Samoilla sijoilla oltiin muutama viikkoa sitten, nyt "jo" 150km takana:

http://imgur.com/EAK2fxS

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Menni Merkkari Katso viesti
    Edellisestä pyöränkasausprojektista ennätti kulua 14 vuotta, joten pientä piristystä kaivattiin.
    Aijai, tästä tulee kyllä erittäin maukas! Piccola HD:t on vihree kuula kakun päälle. Ja mitä tulee tohon Darimon kangaspuutolppaan, niin mulla alkaa olla kevennys-Sparkissa kohta 1500 kilsaa kerättynä, eikä tolpasta ole toistaiseksi mitään huonoa sanottavaa, ellei satulan kutomista paikalleen sellaiseksi lasketa. On tosi mielenkiintoista nähdä, kuinka toi satulan kiinnitys toimii taitavamman kuskin alla vähän reippaammassa käytössä.

Edellisestä pyöränkasausprojektista ennätti kulua 14 vuotta, joten pientä piristystä kaivattiin.
    Ooh. Todellakin erotiikkaa <3
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Whoah! Oletko punninnut läjän?

Minusta on aina mielenkiintoista kuinka paljon valmis pyörä painaa enemmän kuin jokaikisen punnitun palikan summa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Minusta on aina mielenkiintoista kuinka paljon valmis pyörä painaa enemmän kuin jokaikisen punnitun palikan summa.
    Omien kokemusteni mukaan se on yleensä luokkaa 30 g, kunhan litkun massa otetaan läjän massaan mukaan. Eli tuo 30 g tulee kai lähinnä rasvoista ja renkaiden ilmanpaineesta.

^joo. Ja jotain vaijerien päätynippoja ei tule kuitenkaan punnittua.

Mikä ankkuri sulla muuten olikaan Scottissa takavaihtajana. R2:n some mainosti viime viikolla jotain tuunattua XTR:ää, jossa kaikki palikat oli vaihdettu hiilikuituisiin viripajojen osiin. Ei painanut oikeastaan mitään, mutta hinta taisi olla melkein 800€

^ Ai saamari......... HOPP-tuunattu XTR on näköjään tullut tarjolle, enpä ollut tuota huomannut. Aiemmin toi viritys on löytynyt vain XX1-vaihtajaan. Ja olisi melkein 100 g kevyempi kuin mun nykyinen. Ja halpakin vielä!

edit: Heeetkinen, se onkin näköjään 11-vaihteinen versio. Ei ole 12-äxteeärrää vielä (onneksi) tarjolla tuunattuna.

Heeetkinen, se onkin näköjään 11-vaihteinen versio.
    Yksi vaihde vähemmän = monta grammakkoa vähemmän
    -L.

Nyt on hieno. Ahkeraa meininkiä kun kuvausta varten on kiekotkin purettu osiksi.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Aijai, tästä tulee kyllä erittäin maukas! Piccola HD:t on vihree kuula kakun päälle.
    Voi voi. Minä pidin Akia ihan järkimiehenä, mutta että vihreällä kuulalla pitää mennä kakku pilaamaan. Mikä pettymys.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Yksi vaihde vähemmän = monta grammakkoa vähemmän
    Totta, ja sinkulalla vielä vähemmän! Ja vähän lipsahtaa OT:n puolelle, mutta mitä tulee kuuliin, niin jäsen Ohiampuja on väärässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ahkeraa meininkiä kun kuvausta varten on kiekotkin purettu osiksi.
    Ketju näyttää olevan vielä purkamatta

-L.

Hieno pyörä tulossa. Ani harva ajelee varmaan moisella ilman hissitolppaa.
    Mitkä kehät noi on?
    www.kaupinkanuunat.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Whoah! Oletko punninnut läjän?

Excel näyttäisi painoksi noin 10.3kg. Osa painoista on itse punnittuja ja osa valmistajan ilmoittamia. Ja varmaan olen jotain olennaista unohtanut listalta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Hieno pyörä tulossa. Ani harva ajelee varmaan moisella ilman hissitolppaa.
    Mitkä kehät noi on?
    Pyörä on tulossa pääasiassa kevyeen pyörätieajeluun lyhyelle työmatkalle aurinkoisille keleille ja kenties satunnaisiin metsälenkkeihin. Eli hissitolpalle ei vielä speksausvaiheessa nähty tarvetta, mutta otetaan hankintalistalla heti jos tarvetta alkaa ilmenemään.

Kehät ovat Mcarbonilta, 32 pinnaa, sisäleveys n. 28mm. Takakiekoksi ehkä vähän heppoinen 325g painosta päätelleen, mutta kokeillaan nyt ainakin aluksi.

-
    Menni

Pyörä on tulossa pääasiassa kevyeen pyörätieajeluun lyhyelle työmatkalle aurinkoisille keleille ja kenties satunnaisiin metsälenkkeihin.

Sopiiko kysyä mitä tuli hintaa tuolle Santasetille?

Pyörä on tulossa pääasiassa kevyeen pyörätieajeluun lyhyelle työmatkalle aurinkoisille keleille ja kenties satunnaisiin metsälenkkeihin.
    Nyt on vaikea tulkita oliko tämä vitsi vai ei.

^ Tuohon tuskin saa Menniltä vastausta... Sanotaanko niin, että kun nevöfogetvuoden '95 paikkeilla aloiteltiin kimpassa maastopyöräharrastusta, niin herra Merkkari oli se, jonka linjoja seuraillen allekirjoittanut on pääosin oppinut vaatimattoman maastoajotekniikkansa. Eli kyllä tämä fillari taitavan hemmon polkuajeluun on pääosin tulossa, mutta koska pyörällä käsittääkseni ajetaan myös aurinkoisten päivien pyörätietyömatkat, niin tottahan se tuossa yllä puhuu, kuten aina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ketju näyttää olevan vielä purkamatta

Sheldon Brown on selvästi luettu perusteellisesti. https://www.sheldonbrown.com/chainclean.html

https://www.sheldonbrown.com/bicycleHumor.html

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti uusitunnus Katso viesti
    Nyt on vaikea tulkita oliko tämä vitsi vai ei.
    Eikös tämä ollut aika helppo tapaus.

Eikös tämä ollut aika helppo tapaus.
    Olen aiemmin verrattain harvakseltaan lueskellut foorumia ja nytkin jouduin tekemään uuden käyttäjän kun en vanhaa muistanut. Nimimerkit eivät ole jääneet muistiin niin mistäs sitä tietää jos joku päättää rakennella maastopyörän ensisijaisesti työmatka-ajoon ja satunnainen maastoaje mainitaan pyörän kenties-käyttötarkoituksena. Onhan sitä hullumpiakin asioita maailmassa tehty kuin laitettu muutamat tonnit työmatkapyörään.

Mutta kun katsoo osia jotka kuvassa näkyy, niin huomaa että ne valinnut henkilö on jo keskivertoa paremmin kiinni pyöräilyssä ja pyörien kasaamisessa. Tuota Menniä en itse tunne lainkaan, mutta ne osat tunnistin.

Juuri sellaiset pyöräilyssä kiinni olevat tekevät sellaisia turhuuksia

Mutta kun katsoo osia jotka kuvassa näkyy, niin huomaa että ne valinnut henkilö on jo keskivertoa paremmin kiinni pyöräilyssä ja pyörien kasaamisessa. Tuota Menniä en itse tunne lainkaan, mutta ne osat tunnistin.
    Just siksi mä en heti ollut ihan varma onko kyseessä vitsi vai ei Osat hienoja ja laadukkaita, mutta perässä oma letkautus sarkasmilla höystettynä. Mun kohdalla sarkasmin tajuaminen jotenkin katoaa jossen kasvotusten juttele.

Koska osat ovat kalliita ja laadukkaita, joten voi olla että harrastaja on ne vartavasten valinnut. Tai sitten joku on laittanut googleen "best brakes" ja sillä tyylillä kasannut pyörän. Mielessä kävi myös että ehkä Menni on vammautunut ja liikuntakyky rajoittunut siten, ettei maastossa enää entiseen malliin pääse. Tai ainakin itse voisin kuvitella ostavani juuri jotain tuollaista projektia korvaamaan vaikka sormien menetyksen aiheuttamaa harmistusta, minkä takia kovassa maastoajossa ei pystyisi pitämään tangosta enää kiinni mutta rauhallisempi polkuajelu tulisi silti kyseeseen..

Mutta ei siitä sen enempää hyvältä vaikuttaa ja selkeni asia hitaammallekin!

Mielessä kävi myös että ehkä Menni on vammautunut ja liikuntakyky rajoittunut siten, ettei maastossa enää entiseen malliin pääse. Tai ainakin itse voisin kuvitella ostavani juuri jotain tuollaista projektia korvaamaan vaikka sormien menetyksen aiheuttamaa harmistusta, minkä takia kovassa maastoajossa ei pystyisi pitämään tangosta enää kiinni...
    Sormien menetyksen aiheuttama harmistus on kieltämättä varsin mielenkiintoinen näkökulma asiaan. Täytyy myöntää ettei itselleni tullut mieleen, vaikka kerran luin yhden oikeustapauksen, jossa särmäyspuristinta puhdistettaessa työkaveri pisti koneen vahingossa käyntiin ja puhdistuksen suorittaja menetti onnettomuudessa 8 sormea.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Sopiiko kysyä mitä tuli hintaa tuolle Santasetille?
    Hieman reilu 9k€ kertoo excel tällä hetkellä.

Painokin hieman nousi kun täydensin listaa punnituilla painoilla ja mm. vaihdevaijerin kuorella. Vielä on kuitekin toiveissa jäädä alle 11kg. Tämä ei tietenkään ole mikään grammanviilausprojekti, mutta heikkojalkaisena vaan mielellään säästää painossa jos se vain toimivuuden ja luotettavuuden merkittävästi vähentymättä on mahdollista.

-
    Menni
    (10 sormea ja 10 varvasta vielä tallella )

Hieman reilu 9k€ kertoo excel tällä hetkellä.
    Mä olen aina ihmetellyt, että miksei mun pyörät paina yhtä vähän kuin muiden, vaikka lähtökohta (runko) olisi samoissa lukemissa. Mutta nythän se selvisi, että ne viimeiset kolme kiloa maksaa euron-puolitoista / gramma. Tosin hissitolpasta ja wattikammista tinkimällä säästäisi samalla kun keventää.

Vaikka ihan noin kalliita setuppeja en ole rakentanut, niin voi todeta että itse rakentamalla ei saa halvempaa, mutta kun valinnut, asentanut ja huoltanut jokaisen nippelin ihan itse (omassa tapauksessa muut kuin iskarit, kiekot ja sähkövaihteet), suhde pyörään on huomattavasti henkilökohtaisempi
    -L.

Osat huipputasoa, mutta rungossa sitten päätetty jäädä SC-tasolle... No itselle näitä rakennellaan

Sarkasmihymiö

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Osat huipputasoa, mutta rungossa sitten päätetty jäädä SC-tasolle...
    Luulenpa, että tässä on haettu ajajalle itselleen teknisessä mielessä parasta runkoa. Ja edelleen luulen, että minkäänlaiset "status-asiat" eivät kiinnosta pätkääkään.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •