Reilu tunti tuli vapaata sivakoitua hotellin rannassa, se olis eka satanen harjoiteltuna tälle talvelle..
Reilu tunti tuli vapaata sivakoitua hotellin rannassa, se olis eka satanen harjoiteltuna tälle talvelle..
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Tänään taas 2 tuntia 10 minuuttia Kontiolahdella. Huippubaanat! Perjantaina sauvarinteeseen ja lauantaina Saariselälle hiihtämään viikoksi loman alotuksen kunniaksi.
''Tylsiä päiviä piristää kuiva huumori''
Oiskos tuosta kolmisen vuotta kun olin kotipuolessa talviaikaan käymässä. Sisko ja äiti sai houkuteltua ladulle, hyvin meni kunnes tasamaalla otin ja kompuroin itteni lumihankeen josta nouseminen otti aikaa enempi ku kauan. Ja ne kaks vaa jatkoi matkaa. Pah. Nauruksihan se meni sitten koko homma.
Ottaskohan jo ny talvella uusiksi? Lumikenkäilyä on ainakin luvassa Axen kans.
Aamupäivällä tuli käytyä reilu tunti sivakoimassa vapaata, oli taasen huikean lipakka keli kun mittari oli nollassa. Väkeä riitti ladulla.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Paikallinen ensilumenlatu tuli korkattua tänään. Jonossa sai kierrosta kiertää, siinä mielessä ei ihan täyden kympin arvoinen kauden korkkaus.
Äsken kävin vapaata 10km hiihtämäs Luonnonlatua On toi hiihtäminen mahtava laji-janne
Tänään tuli hiihdettyä vapaalla 9km. Ois tehny niin mieli hiihtää ainakin se 20km mutta ei riittäny aika. No, huomenna sitten.
Hmm... Lienee 1989, eli tänä vuonna tulee 20v sitten täyteen.![]()
Ettei vaan menisi sinne -94 paikkeille Upinniemieen. Jalassa saappaat & laudanpätkät joita joku tohti kutsua suksiksi. Selässä rynkky, toinen polvi maassa jäässä jossain kummallisessa puolikorkeassa polviasennossa (kauhunsekaiset muistikuvat ei vieläkään hellitä![]()
Varpaita sulattelemassa Kiilopäällä, pakkasta 16... Sukset juttelee mukavasti![]()
"Lapasesta lähti..."
15km pärnävaaralla. Baana oli mainiossa kunnossa ja suksen luisto oli jotain aivan...![]()
Tämän viikon illat vierähti tiistaita lukuunottamatta Puijolla. Oliskohan meri laskenut vai Puijo noussut kun ilma tuntui melko ohuelta![]()
Kait keväällä -07 viimek's ku kausi -08 meni sen suhteen kokonaan ohi, kaudella -06 hiihdin
vain 4 kertaa joskin hieman reippaita lenkkejä 10 päivän sisään ( 30 + 40 + 30 + 50) .. B-)
saas nähä mitä tämä kausi tuo tullessaan, aikaa meinaa näät taitaa olla joskin edelleen
kututtaa kun menin -06 keväällä myymään yhet itelle sopivan jäykät Peltoset poikkeen ....
Vuonna 94 muistaakseni.Tänä talvena olen jopa harkinnut kokeilevani, jos saan kamat lainaan jostain. Ei viitti suoraltaan sijoittaa, kun ei tiedä onko se mun laji kumminkaan. Ladut vaan alkaa tosta 500 metrin päästä, joten "harrastamaan" pääsis lähelle.
![]()
Just tuli 20km vapaata hiiheltyä.
Aamuvuorossa kevyt puolitoistatuntinen.
Eilen 15 km vapaata keli oli mainio ja muutenkin suksi luisti ihan hyvin-janne
Viikko Saariselällä, siistiiii...
![]()
"Lapasesta lähti..."
Tänään reilu tunti luistellen huonosti luistavalla suksella, eilen 1,5 tuntia pertsaa. Hiihtäminen on parasta, mitä voi tehdä housut jalassa.![]()
Paripäivää hiihtelyä Pyhällä. Noin 50 kilsaa kasassa. Vielä kaksi päivää on edessä ja sitten Takaisin Savoon.
Jos et aja et voi ottaa!
Viime kerran kun olin murtsikoimassa oli vuonna 1998 helmikuussa, olin silloin valtion palveluksessa. Lähdettiin hiihtoretkelle, tarkoituksena oli yöpyä maastossa.
Lähtiessä oli satanut tuoretta lunta n. 2 cm. Ennen kun lähdettiin liikkeele harjoiteltiin hiihtämistä kasarmin urheilukentällä, perus käännöksiä sekä taaksepoistu. Okei hiihdettiin sitten n.10 km yöpymispaikalle, koko yö satoi vettä ja lämpötila nousi n. +5 aamulla lähdettiin hiihtäen takaisin kasarmille, kapiaiset oli kyllä sitä mieltä että meidän olisi hyvä mennä harjoittelemaan mäenlaskua läheiselle hiekkakuopalle ahkion kanssa (kyydissä teltta, polttopuut, juomavedet sekä kamina). Aikamme siinä hiekkakuopalla kaatuilemme(oli aika hupaisaa), jonka jälkeen lähdettin hiihtäen takas kasarmille suuren avohakkuu alueen läpi.
Tämän takia olen omat hiihtoni hiihtänyt, pidän itseäni jo täysin oppineena![]()
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
''Tylsiä päiviä piristää kuiva huumori''
on mukava kun nyt muuttui Tampereella lämpöasteiksi sää ja lumet lähtee viikolla eikä pääse hiihtään tylsää mitään ympyrää....
1988 oisko ollu maalis tai huhtikuuta...kun intissä olin sen talven..
oiskohan Kaupin kentällä sen verran lunta että pääsis pari kertaa kiertään kentän?
sukset on rasvattu nyt... toivottavasti ei tuu lunta
Kirjanmerkit