SumekoTrekFillarilehtiAlltricksElectrobikeRide
Sivu 3 / 442 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 53 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 13252

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Ainakin ClasOhlsonilta löytyy. Ei niillä mitään ajaa näe, mut tietysti huomiovalona menee...
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolfhound
    Möivät samasta liikkeestä semmoisen äärettömän yksinkertaisen ja halvan muuntajan. Tuommoista lyijyakkuahan ei kaiketi pysty ylilataamaan...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko
    Kyllä pystyy, ja seurauksena on kuivuminen.
    Eli mua on siis kusetettu. Tosin eipä nuo akut puolentusinan "yön yli" latauksen jäljiltä ole moksiskaan. Pitänee ostaa "fiksumpi" laturi jos enempi innostuu noita käyttämään...
    "Lisää tätä samaa ja isommat kivet"

The MAD Finn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M. Ouvinen
    Ainakin ClasOhlsonilta löytyy. Ei niillä mitään ajaa näe, mut tietysti huomiovalona menee...
    Jaa, sielläpä täytyy pistäytyä. Pyörä-/hiekkatiesiirtymille tuota lähinnä ajattelinkin - 20W:nen sitten poluille

The MAD Finn

Siihen minäkin. On hiukan turhaa polttaa 20W:sta työmatkalla,sillä sit vasta näreessä.

Näin niitä myös Tarjoustalossa, ja Yleiselektroniikalta löytyy toki myös...about 50e kalliimmalla.
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

YE:ltä "ajovalo" puolentunnin lenkille

The MAD Finn

p-veli Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen
    akku tulee oleen 10-20kpl 4000mAh kennoja.
    miten kotelointi tapahtuu?

RC-piireistä tutulla teippausmenetelmällä. Voihan sitä jonkun pussinkin neuloa. Nippuun ne saa hinosti pikaliimalla. Panee siistiin riviin ja väliin pudottaa tipan liimaa. Siisti ja kestävä pötkö.

Lähdempä tästä Lidl:iin hakeen niitä kennoja....

Lähdempä tästä Lidl:iin hakeen niitä kennoja....
    Saako niitä sieltä edullisesti? Tähän asti D kokoset kennot on maksanu miljoonia, niin ei ole tullut hankittua.

Eli ovat näköjään 2.99/kpl.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S
    Ei kun PARI! Ne on sit nikkelimetallihybridejä.

Tuli ostettua sit 40kpl eli kaikki mitä Pirkkalan Lidl:ssä oli.

Paino on aika tasan 100g/kenno. Eli 4Ah=1kg. Sisäinenvastuskin lienee selvästi pienempi joten tolla voi polttaa 20W:kin. Taidan tehdä 10 kennon settejä niin on helpompi ladata ja voi käyttää yksittäinkin. Saa kilon pois sinkulasta tarvittaessa....
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 15.09.2005 at 10.25

Huuh... ja kallista - Suunnistajankaupassa pelkkä 9 Ah akku 85 e
    Just kävin hakemassa omaan projektiini pari akkua. Tuo 85 e on noin 600-grammainen paketti, mutta itse ostin 850-grammaisen D-kennoisen ja maksoi 69 e. No eihän se oo halpa silti, mutta ei tuntunut löytyvän 9 Ah D-kennoja sellaiseen hintaan, että olisin viitsinyt alkaa rakentamaankaan. Ostin myös pienen noin 300-grammaisen 6 V / 4,5 Ah akun (muistaakseni 49 e) - vaikuttaa pätevän kokoiselta kuskattavaksi vaikka taskussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu N
    Pitäisi vaan kehitellä jonkin lainen pika lukitus kypärää/otsapantaan että vaihtaminen kävisi näppärämmin. Tällä hetkellä homma hoidetaan nippusiteillä.
    Sama ongelma. Ei viitsisi sinällään toimivaa otsalamppua toimettomaksikaan tehdä - jos vaikka sattuis tarviimaan.

Suunnistajan kauppa ei ainakaan myynyt pelkkää otsalampun lamppuosaa - siis pelkkää "heijastin, lasi, lampunkanta jne settiä" ilman sitä otsapantaa. Mahtaisko jostain muualta saada? Ei tarvis purkaa toimivaa otsalamppua eikä yrittää rakennella mitään näppärää pikakiinnitystä.

Laturin oon muuten hakenut Biltemasta - hinta / ominaisuudet oli mun mielestä ihan OK.

Mulla on Robben lennokkilaturi. Sinänsä hanurista että se maksoi joskus 10X ton Bilteman verran ja pelaa 12V:lla...toi Biltemahan vaikuttaa hyvältä. Latausvirrat on aika kovia vaan. Ei 4000mAh:lle mutta 500mA on aika kovaa kyytiä pienemmille...riippuen kennoista. Lennnokin akut kyllä ladataan "aika" rajusti useimmiten. 4Ah akku latautuisi kätevästi yön yli Biliksellä,8h....tai iltapäivässä 4h jos sattuu unohtuun lataus edellisenä iltana.

Sanotaan nyt sen verran vielä tuosta "huippulaadukkaasta" Bilteman laturista, että purkutoimintoa se ei tee aina ennen latausta - on ihan käyttäjän aloitettava. Ja totta tuo latausvirran suuruus, mutta ei se mua haittaa, kun on pienin kenno 4,5 Ah.

Ni-MH kennoja lienee kuitenkin turha purkaa, Ni-cadeja kyllä. Joten ei haittaa kun ei ole enää yhtään Ni-cadeja....

Jaa lidlin kennot oli siis ihan ilmasia. Harmi, etten ehdi sinne ennen viittä oikeen mitenkään, eli jää akut saamatta.

Kymysys

Ni-MH kennoja lienee kuitenkin turha purkaa, Ni-cadeja kyllä. Joten ei haittaa kun ei ole enää yhtään Ni-cadeja....
    Kuinka usein akut pitäs purkaa? Olen siinä suhteessa ollut vähän laiska mutta Ni-cadeja kai pitäs? 3v olen käyttänyt eikä kyllä mielestäni ole "muistia" tai muutakaan harmia tullut.

Se on taas asia josta ei yksimielisyyttå löydy. Valot nyt on niin ankea käyttökohde ettei varmaa oli väliäkään puratko mutta laitappa moottori...

Suunniuttelin ja tein joskus purkulaiteen ni-cd 6-10kpl kennoille. Se mikä oli purun lopetusjännite, oli silloin kanssa mekoisen väännön kohde RC-piireissä. Muistaakseni mun härveli käytti 0.9V/kenno jännitettä.

Punapää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen
    Sanotaan nyt sen verran vielä tuosta "huippulaadukkaasta" Bilteman laturista, että purkutoimintoa se ei tee aina ennen latausta - on ihan käyttäjän aloitettava. Ja totta tuo latausvirran suuruus, mutta ei se mua haittaa, kun on pienin kenno 4,5 Ah.
    No sehän on vain hyvä juttu (sikäli kun vaihto purusta lataukselle kuitenkin toimii automaattisesti). Ei niitä toisinaan liki täysiäkin akkuja joka kerta tyhjäksi kannatakaan vetää (ellei tee sitä normaalissa käytössä), kuluvat vain siinäkin suotta. Myös omassa Ansmannin "oletettavasti hieman laadukkaammassa" laturissani purku aloitetaan nappia painamalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S
    Ei kun PARI! Ne on sit nikkelimetallihybridejä.
    Ikuna en ou halpissakemannissa käyny (kuten en Gigantissakaan)... Mutta kyllä sitä näköjään taas kovasti olisi houkutuksia. Onneksi tarvetta akuille ei ole, mitä nyt esim. Bilteman 3,90€ 2*2,1Ah AA-poistomyyntikennoista voisi tietty koota kevyen vara-akun ... Lidlin tarjous on kyllä aika käsittämättömän edullinen, alle viidesosa Biltemankin normaalihinnasta. Ei silti, paljon mieluummin maksaisin 3€ (tai pikkuisen enemmänkin) yhdestä 8Ah:n akusta kuin kahdesta 4Ah:n kennosta, ei vain taida sellaisia mistään löytyä.
    Esko muokkasi tätä : 16.09.2005 at 01.48

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen
    Sanotaan nyt sen verran vielä tuosta "huippulaadukkaasta" Bilteman laturista, että purkutoimintoa se ei tee aina ennen latausta - on ihan käyttäjän aloitettava.
    No sehän on vain hyvä juttu (sikäli kun vaihto purusta lataukselle kuitenkin toimii automaattisesti). Ei niitä toisinaan liki täysiäkin akkuja joka kerta tyhjäksi kannatakaan vetää (ellei tee sitä normaalissa käytössä), kuluvat vain siinäkin suotta. Myös omassa Ansmannin "oletettavasti hieman laadukkaammassa" laturissani purku aloitetaan nappia painamalla.
    Ihan positiivisuudella minunkin tuota ominaisuutta piti ilmoittaman - mainostekstistä kun saattaa toisenlaisenkin kuvan saada tuon toiminnasta. Ja se huippulaatuhan oli sitten sitaateissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu N
    Pitäisi vaan kehitellä jonkin lainen pika lukitus kypärää/otsapantaan että vaihtaminen kävisi näppärämmin. Tällä hetkellä homma hoidetaan nippusiteillä.
    Ompelutarvikeliikkeestä tai marketin vast. osastolta (ommeltavaa) tarranauhaa ("Velcro") ja siitä noin 10 cm pätkiä, joista tulee avattavat/uudelleensuljettavat lenkit ihan ilman työkaluja ("___==----"). Noilla sitten otsapanta kiinni kypärään... itsellä ainakin toiminut sekä Petzlin että ikuwanhan muovipantaisen Silvan kanssa.
    Soitin äsken Suunnistajan Kauppaan eikä siellä kuulemma myydä erikseen sellaisia tarroja, joilla saa esim. Silva 478 lampun kiinni kypärään. Itse käytin valaisimen mukana tulleet tarrat edelliseen kypärään, joka on rikki. Nippusiteillä voisi kokeilla kanssa.

Wolfhound: Onko tuo kuvailemasi tarranauha sellaista minkä toinen puoli on liimapuoli ja toinen tarrapuoli? Eli liimapuoli tulisi kypärää vasten ja tarrapuoli vaikkapa otsalampun tarroihin, jotka ovat kuvassa jokaisen ulokkeen alapuolella.

edit: Jaha, olisi pitänyt lukea tarkemmin. Tarranauhassa on siis ilmeisesti molemmilla puolilla tarra?

Duukkis muokkasi tätä : 17.09.2005 at 12.15
    Koko ikäni oon oppinut, mutten vieläkään osaa.

TJ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Duukkis
    edit: Jaha, olisi pitänyt lukea tarkemmin. Tarranauhassa on siis ilmeisesti molemmilla puolilla tarra?
    Olis pitänyt sun lukea vielä tarkemmin... Kyseessä on siis velcro, eli samaa tavaraa kuin esim. pikkulasten lenkkareissa tai esim. vetoketjun suojana olevan lärpäkkeen kiinnitykseen käytetään monissa ulkoiluvaatteissa... Eli semmoisista pienistä muoviväkäsistä koostuva matto toisessa puoliskossa ja kangas toisessa. Molemmat kangasalustalla joka sitten esim. ommellaan kiinn alustaansa. Kts. toteutus esim. täältä... Nuo akut on siis kiinnitetty velcrolla joka on ommeltu leveään kuminauhaan, johon puolestaan on ommeltu lenkit ikäänkuin taskuiksi...

[Offaria]

Näenkö harhoja vai onko tästä topikista siivottu eilisiltapäivän ja illan aikana esitettyjä kommentteja isolla luudalla?

[/Offaria]
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

TJ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani
    [Offaria]

Näenkö harhoja vai onko tästä topikista siivottu eilisiltapäivän ja illan aikana esitettyjä kommentteja isolla luudalla?

[/Offaria]
    Millaisia? Itse en muista nähneeni mitään hassua, mutta on se mahdollista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TJ
    Millaisia? Itse en muista nähneeni mitään hassua, mutta on se mahdollista...
    No mä ainakin vastasin Mouvisen kolmeen kysymykseen ihan asiallisesti siinä 21xx maissa.....

TJ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani
    No mä ainakin vastasin Mouvisen kolmeen kysymykseen ihan asiallisesti siinä 21xx maissa.....
    Ei se ollut täällä, se oli tuolla kysymyksissä... Rupeaako dementia vaivamaan jo?

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa

Kymysys Moonshine HID

Onkos Shimaani ollu Kotipolttoiseensa (HID) tyytyväinen? Kannattaako tuosta maksaa reilua kolmeasataa?
    Zarni muokkasi tätä : 17.09.2005 at 13.23 Syy: Linkki lisätty
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TJ
    Ei se ollut täällä, se oli tuolla kysymyksissä... Rupeaako dementia vaivamaan jo?
    No sehän se Dee sana oli mitä mä oon muistellut.....

Veli Z: en ole vielä päässyt ajamaan sen kotipolttoisen vaikutuksen alaisena mutta tuolla tiluksilla olen häirinnyt sillä siilejä ja sammakoita koska se valo on aivan poskettoman kirkas! Raportoin oitis kun aitoa ajokokemusta on kertynyt.

ja mistäs shimaani osti tuon valon. Itseänikin kiinnostaisi vaikka hinta onkin melko kova.
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk
    ja mistäs shimaani osti tuon valon. Itseänikin kiinnostaisi vaikka hinta onkin melko kova.
    Mää toin sen Suurenveden tuoltapuolen missä se maksoi 315 sikäläistä oravannahkaa. Ovat viimeinkin keksineet käyttää universaalia laturia joka toimii 100-240V jännitteellä ja 50/60Hz taajuuksilla

315 taalaa olisikin vielä nippanappa sietokyvyn rajoilla, mutta https://www.todson.com/Merchant2/merchant.mvc kertoo hinnaksi 449 taalaa + pk:t päälle. [img]/forum/images/icons/icon9.gif[/img]

HID valoja selatessani katselin tuolta lumicyclen sivulta tälläistä Halide 2005 with Li-Ion Battery -valoa ... Olisiko tuon akun pakkasenkesto parempi kuin NiMH -akulla ??
    http://www.lumicycle.com/Product/Pro...?page=1&dep=48
    mk muokkasi tätä : 17.09.2005 at 16.28
    -- not fast but furious --

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •