Ainakin ClasOhlsonilta löytyy. Ei niillä mitään ajaa näe, mut tietysti huomiovalona menee...
Ainakin ClasOhlsonilta löytyy. Ei niillä mitään ajaa näe, mut tietysti huomiovalona menee...
Ich bin ein Berliner.
- - - - - - - - - - - - -
Alkujaan tämän lähetti WolfhoundEli mua on siis kusetettu. Tosin eipä nuo akut puolentusinan "yön yli" latauksen jäljiltä ole moksiskaan. Pitänee ostaa "fiksumpi" laturi jos enempi innostuu noita käyttämään...Alkujaan tämän lähetti Esko
Jaa, sielläpä täytyy pistäytyä. Pyörä-/hiekkatiesiirtymille tuota lähinnä ajattelinkin - 20W:nen sitten poluilleAlkujaan tämän lähetti M. Ouvinen
Siihen minäkin. On hiukan turhaa polttaa 20W:sta työmatkalla,sillä sit vasta näreessä.
Näin niitä myös Tarjoustalossa, ja Yleiselektroniikalta löytyy toki myös...about 50e kalliimmalla.
Ich bin ein Berliner.
- - - - - - - - - - - - -
miten kotelointi tapahtuu?Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen
RC-piireistä tutulla teippausmenetelmällä. Voihan sitä jonkun pussinkin neuloa. Nippuun ne saa hinosti pikaliimalla. Panee siistiin riviin ja väliin pudottaa tipan liimaa. Siisti ja kestävä pötkö.
Lähdempä tästä Lidl:iin hakeen niitä kennoja....
Saako niitä sieltä edullisesti? Tähän asti D kokoset kennot on maksanu miljoonia, niin ei ole tullut hankittua.Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen
Eli ovat näköjään 2.99/kpl.
Ei kun PARI! Ne on sit nikkelimetallihybridejä.Alkujaan tämän lähetti M.S
Tuli ostettua sit 40kpl eli kaikki mitä Pirkkalan Lidl:ssä oli.
Paino on aika tasan 100g/kenno. Eli 4Ah=1kg. Sisäinenvastuskin lienee selvästi pienempi joten tolla voi polttaa 20W:kin. Taidan tehdä 10 kennon settejä niin on helpompi ladata ja voi käyttää yksittäinkin. Saa kilon pois sinkulasta tarvittaessa....
Samu Ilonen muokkasi tätä : 15.09.2005 at 10.25
Just kävin hakemassa omaan projektiini pari akkua. Tuo 85 e on noin 600-grammainen paketti, mutta itse ostin 850-grammaisen D-kennoisen ja maksoi 69 e. No eihän se oo halpa silti, mutta ei tuntunut löytyvän 9 Ah D-kennoja sellaiseen hintaan, että olisin viitsinyt alkaa rakentamaankaan. Ostin myös pienen noin 300-grammaisen 6 V / 4,5 Ah akun (muistaakseni 49 e) - vaikuttaa pätevän kokoiselta kuskattavaksi vaikka taskussa.Alkujaan tämän lähetti Wolfhound
Sama ongelma. Ei viitsisi sinällään toimivaa otsalamppua toimettomaksikaan tehdä - jos vaikka sattuis tarviimaan.Alkujaan tämän lähetti Teemu N
Suunnistajan kauppa ei ainakaan myynyt pelkkää otsalampun lamppuosaa - siis pelkkää "heijastin, lasi, lampunkanta jne settiä" ilman sitä otsapantaa. Mahtaisko jostain muualta saada? Ei tarvis purkaa toimivaa otsalamppua eikä yrittää rakennella mitään näppärää pikakiinnitystä.
Laturin oon muuten hakenut Biltemasta - hinta / ominaisuudet oli mun mielestä ihan OK.
Mulla on Robben lennokkilaturi. Sinänsä hanurista että se maksoi joskus 10X ton Bilteman verran ja pelaa 12V:lla...toi Biltemahan vaikuttaa hyvältä. Latausvirrat on aika kovia vaan. Ei 4000mAh:lle mutta 500mA on aika kovaa kyytiä pienemmille...riippuen kennoista. Lennnokin akut kyllä ladataan "aika" rajusti useimmiten. 4Ah akku latautuisi kätevästi yön yli Biliksellä,8h....tai iltapäivässä 4h jos sattuu unohtuun lataus edellisenä iltana.
Sanotaan nyt sen verran vielä tuosta "huippulaadukkaasta" Bilteman laturista, että purkutoimintoa se ei tee aina ennen latausta - on ihan käyttäjän aloitettava. Ja totta tuo latausvirran suuruus, mutta ei se mua haittaa, kun on pienin kenno 4,5 Ah.
Ni-MH kennoja lienee kuitenkin turha purkaa, Ni-cadeja kyllä. Joten ei haittaa kun ei ole enää yhtään Ni-cadeja....
Jaa lidlin kennot oli siis ihan ilmasia. Harmi, etten ehdi sinne ennen viittä oikeen mitenkään, eli jää akut saamatta.
Kuinka usein akut pitäs purkaa? Olen siinä suhteessa ollut vähän laiska mutta Ni-cadeja kai pitäs? 3v olen käyttänyt eikä kyllä mielestäni ole "muistia" tai muutakaan harmia tullut.Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen
Se on taas asia josta ei yksimielisyyttå löydy. Valot nyt on niin ankea käyttökohde ettei varmaa oli väliäkään puratko mutta laitappa moottori...
Suunniuttelin ja tein joskus purkulaiteen ni-cd 6-10kpl kennoille. Se mikä oli purun lopetusjännite, oli silloin kanssa mekoisen väännön kohde RC-piireissä. Muistaakseni mun härveli käytti 0.9V/kenno jännitettä.
No sehän on vain hyvä juttu (sikäli kun vaihto purusta lataukselle kuitenkin toimii automaattisesti). Ei niitä toisinaan liki täysiäkin akkuja joka kerta tyhjäksi kannatakaan vetää (ellei tee sitä normaalissa käytössä), kuluvat vain siinäkin suotta. Myös omassa Ansmannin "oletettavasti hieman laadukkaammassa" laturissani purku aloitetaan nappia painamalla.Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen
Ikuna en ou halpissakemannissa käyny (kuten en Gigantissakaan)... Mutta kyllä sitä näköjään taas kovasti olisi houkutuksia. Onneksi tarvetta akuille ei ole, mitä nyt esim. Bilteman 3,90€ 2*2,1Ah AA-poistomyyntikennoista voisi tietty koota kevyen vara-akun ... Lidlin tarjous on kyllä aika käsittämättömän edullinen, alle viidesosa Biltemankin normaalihinnasta. Ei silti, paljon mieluummin maksaisin 3€ (tai pikkuisen enemmänkin) yhdestä 8Ah:n akusta kuin kahdesta 4Ah:n kennosta, ei vain taida sellaisia mistään löytyä.Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen
Esko muokkasi tätä : 16.09.2005 at 01.48
Ihan positiivisuudella minunkin tuota ominaisuutta piti ilmoittaman - mainostekstistä kun saattaa toisenlaisenkin kuvan saada tuon toiminnasta. Ja se huippulaatuhan oli sitten sitaateissa.Alkujaan tämän lähetti Esko
Alkujaan tämän lähetti Teemu NSoitin äsken Suunnistajan Kauppaan eikä siellä kuulemma myydä erikseen sellaisia tarroja, joilla saa esim. Silva 478 lampun kiinni kypärään. Itse käytin valaisimen mukana tulleet tarrat edelliseen kypärään, joka on rikki. Nippusiteillä voisi kokeilla kanssa.Alkujaan tämän lähetti Wolfhound
Wolfhound: Onko tuo kuvailemasi tarranauha sellaista minkä toinen puoli on liimapuoli ja toinen tarrapuoli? Eli liimapuoli tulisi kypärää vasten ja tarrapuoli vaikkapa otsalampun tarroihin, jotka ovat kuvassa jokaisen ulokkeen alapuolella.
edit: Jaha, olisi pitänyt lukea tarkemmin. Tarranauhassa on siis ilmeisesti molemmilla puolilla tarra?
Duukkis muokkasi tätä : 17.09.2005 at 12.15
Koko ikäni oon oppinut, mutten vieläkään osaa.
Olis pitänyt sun lukea vielä tarkemmin... Kyseessä on siis velcro, eli samaa tavaraa kuin esim. pikkulasten lenkkareissa tai esim. vetoketjun suojana olevan lärpäkkeen kiinnitykseen käytetään monissa ulkoiluvaatteissa... Eli semmoisista pienistä muoviväkäsistä koostuva matto toisessa puoliskossa ja kangas toisessa. Molemmat kangasalustalla joka sitten esim. ommellaan kiinn alustaansa. Kts. toteutus esim. täältä... Nuo akut on siis kiinnitetty velcrolla joka on ommeltu leveään kuminauhaan, johon puolestaan on ommeltu lenkit ikäänkuin taskuiksi...Alkujaan tämän lähetti Duukkis
[Offaria]
Näenkö harhoja vai onko tästä topikista siivottu eilisiltapäivän ja illan aikana esitettyjä kommentteja isolla luudalla?
[/Offaria]
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Millaisia? Itse en muista nähneeni mitään hassua, mutta on se mahdollista...Alkujaan tämän lähetti Shimaani
No mä ainakin vastasin Mouvisen kolmeen kysymykseen ihan asiallisesti siinä 21xx maissa.....Alkujaan tämän lähetti TJ
Ei se ollut täällä, se oli tuolla kysymyksissä... Rupeaako dementia vaivamaan jo?Alkujaan tämän lähetti Shimaani
Onkos Shimaani ollu Kotipolttoiseensa (HID) tyytyväinen? Kannattaako tuosta maksaa reilua kolmeasataa?
Zarni muokkasi tätä : 17.09.2005 at 13.23 Syy: Linkki lisätty
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
No sehän se Dee sana oli mitä mä oon muistellut.....Alkujaan tämän lähetti TJ
Veli Z: en ole vielä päässyt ajamaan sen kotipolttoisen vaikutuksen alaisena mutta tuolla tiluksilla olen häirinnyt sillä siilejä ja sammakoita koska se valo on aivan poskettoman kirkas! Raportoin oitis kun aitoa ajokokemusta on kertynyt.
ja mistäs shimaani osti tuon valon. Itseänikin kiinnostaisi vaikka hinta onkin melko kova.
-- not fast but furious --
Mää toin sen Suurenveden tuoltapuolen missä se maksoi 315 sikäläistä oravannahkaa. Ovat viimeinkin keksineet käyttää universaalia laturia joka toimii 100-240V jännitteellä ja 50/60Hz taajuuksillaAlkujaan tämän lähetti mk
315 taalaa olisikin vielä nippanappa sietokyvyn rajoilla, mutta https://www.todson.com/Merchant2/merchant.mvc kertoo hinnaksi 449 taalaa + pk:t päälle. [img]/forum/images/icons/icon9.gif[/img]
HID valoja selatessani katselin tuolta lumicyclen sivulta tälläistä Halide 2005 with Li-Ion Battery -valoa ... Olisiko tuon akun pakkasenkesto parempi kuin NiMH -akulla ??
http://www.lumicycle.com/Product/Pro...?page=1&dep=48
mk muokkasi tätä : 17.09.2005 at 16.28
-- not fast but furious --
Kirjanmerkit