Sivu 408 / 411 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 308 358 398 406 407 408 409 410 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.211 - 12.240 / 12310

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polunetsijä Katso viesti
    Käytän polkupyörässä Fenix PD32 led-taskulamppua ja siihen on kiinnike ohjaustangossa. Pyörällä ajaesssa valo aina saattaa sammua ja vähän kun läppäsee lamppua niin se syttyy taas. Ensin veikkasin huonoa kiina akkua ja heitin sen menee ja ostin tilalle Olightin akun mutta vika ei poistunut. Osaako joku sanoa että missä vika vai onko lampulla tullut vaan käyttötunnit täyteen?
    Voisiko olla että tärinästä irronnut joku juotos? Saa kontaktia taas kun hieman kolauttaa . . . Saako purettua? Jos saa niin huono kontakti voi näkyäkkin, jos ei näy niin käyttää welleriä joka liitokseen.
    sivustot.net | pyöräilyä vuodesta 1960

Lainaus Alkujaan tämän lähetti porsalja Katso viesti
    Täytyisi saada enduro moottoripyörään tehekas ledvalo erillisellä akuilla/paristoilla olen katselleut ebaystä kiinan versioita onko kellään suositusta pitäisi olla tehokas.Ajo on kokonaan metsäpoluilla.
    Enpä ole moottoripyörään tarvinnut erillistä akkua koska niissähän on useimmiten 12 voltin akku. 2-T taitaa olla mp si.
    Et kertonut jännitettä tai akkutyyppiä mutta kahlaa nyt nuo ensin läpi. Saat useampia vaihtoehtoja . . .

Aloittelin tässä maastipyöräilyä ja työmatkapyöräilyä. Aika kovia lumeneita täällä monella on, kun itse hankin 600 lumenisen Halo Omega 600:sen ja tuntuu riittävän medium tasollakin tosi hyvin.

Tietenkin vauhdin kasvaessa valon tarve nousee, mutta kuinka moni laskee rinnettä pilkkopimeässä?

No ei kai kukaan, kun on ne valot mukana. Mutta kyllä se valon tarve kasvaa vauhdin mukana. Musta tuntuu, että pitää nähdä selkeesti viiden sekunnin päähän. ja kirkkaasti sen kolmisen sekuntia. Näin niinkuin oman kokemuksen perusteella. Ei tule niin paljoa ylläreitä. En mä missään tasaisella saa vauhtia, mutta jollain vanhalla metsäuralla voi vanhakin yllättää itsensä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka H Katso viesti
    Enpä ole moottoripyörään tarvinnut erillistä akkua koska niissähän on useimmiten 12 voltin akku. 2-T taitaa olla mp si.
    Et kertonut jännitettä tai akkutyyppiä mutta kahlaa nyt nuo ensin läpi. Saat useampia vaihtoehtoja . . .
    KTM:n uudemmissa kakstahtisissa on sähköstartti ja siksi myös akku.
    Enduro hommiin tarvii, tai ainakin minä tarvin, kypärävalon, koska kiinteä lamppu pomppii ja näyttää vain siihen suuntaan mihin keula osoittaa. Tietenkin joku sellainen valo voisi toimia, joka hajottaa valoa kunnolla. Kypärävalon akku sitten reppuun tai vyölaukkuun. Jos kaatuu ja mopo sammuu niin valot silti toimii.

Mulla ei oo täyttä käsitystä, millaisista vauhdeista prätkäenskassa on kyse, sehän sen tehon parhaiten määrää. Lupinen Wilmaa ja Bettyä tiedän käytetyn prätkällä ajeluun ja alphaakin mennyt muutama.
    En sitten tiedä tarviiko prätkässä valolle kaukosäädintä, mutta maastofillarissa alkaa olemaan hyvin yleinen.

Voisiko olla että tärinästä irronnut joku juotos? Saa kontaktia taas kun hieman kolauttaa . . . Saako purettua? Jos saa niin huono kontakti voi näkyäkkin, jos ei näy niin käyttää welleriä joka liitokseen.
    Kosketus vikaa olen myös tuumaillut.

No nyt siiten lamppu teki uuden tempun ja ei enää syttynyt kun peräkytkimestä painoi lampun päälle. Pitkään kun painoin nappia pohjaan, niin valo ehkä paloi ja kokeiltu kahdella akulla. Ilmeisesti peräkytkin sökö ja myös lampun polttimon päässä oleva nappi ei muuta lampun valotehoa jos lampun on saanut jotenkin päälle eli etupäässäkin koskutusvikaa.

Faijan kanssa purettu lamppu niin pitkälle kun on pystynyt ja juotokset näyttää maallikon silmiin ihan hyviltä. Jos ei tuommoista saman kokoista peräkytkintä löydy jostain varaosana niin tuolla lampulla tuskin tekee enää mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotkeesotkee! Katso viesti
    Tietenkin vauhdin kasvaessa valon tarve nousee, mutta kuinka moni laskee rinnettä pilkkopimeässä?
    Varmaan aika moni joka maastossa pimeässä ajelee? Itse ainakin, hyvin hupaisaa hommaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Varmaan aika moni joka maastossa pimeässä ajelee? Itse ainakin, hyvin hupaisaa hommaa!
    Ja edullista, kun ei tarvitse lamppua eikä eldistä siihen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Kuinkakohan moni tunnistaa alla olevan lampun, marco1 ei saa vastata

Lupine Tesla.

No se tuli nopeasti

Mistä tulikin mieleeni: vanha Wilma kiukuttelee, kanttareihin täräyttäessä valo sammuu. Vika näyttäisi olevan valon ja akun liittimessä. Saako noita Lupinen käyttämiä liittimiä mistään, vai pitääkö ostaa se Lupinen jatkojohto ja teurastaa siitä?
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

^ Nämä ne muistaakseni oli:
    Molex 1625 2p1
    Naaras Molex 03-06-2023
    Uros Molex 03-06-1023
    On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
    Juice

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    ^ Nämä ne muistaakseni oli:
    Molex 1625 2p1
    Naaras Molex 03-06-2023
    Uros Molex 03-06-1023
    kiitos!!
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

Onko suositella päteviä vaihtoehtoja kun hakusessa on tankoon laitettava valo, joka tuottaisi laajempaa flood-tyylistä valoa poluille. Kypärässä on kiinni Moon Meteor Vortex (1000lm) ajamassa asiaa tarkemman beamin roolia. Budjetti alta 200e ja olen katsellut vaihtoehdoksi esim. Magicshine Monteer 3500s ja Fenix BC30R V2 valoja. Iso plussa erillisestä isosta runkoon kiinnitettävästä akusta niin riittää virtaakin hieman enemmän.

Minä etsin juuri samanlaista tankovaloa. Nettisurffailun perusteella parhaalta vaikuttaa Outbound Lightingin Trail Evo, mutta hinta Suomeen tuotuna karkaa yli 300 euron, mikä on minusta kohtuuton hinta kuntoilijan lampusta. https://www.outboundlighting.com/products/trail-evo Tuo Fenix olisi varmasti järkiostos.

Kumpi parempi Fenix BC30R V2 vai Nitecore BR35. Spekseiltään suurinpiirtein samaa. Nitecoressa parempi käytettävyys? Loogisemmat toiminnot kauko-ohjaimessa kuulostaisi olevan YouTube -videoiden perusteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tipitii Katso viesti
    Minä etsin juuri samanlaista tankovaloa. Nettisurffailun perusteella parhaalta vaikuttaa Outbound Lightingin Trail Evo, mutta hinta Suomeen tuotuna karkaa yli 300 euron, mikä on minusta kohtuuton hinta kuntoilijan lampusta. https://www.outboundlighting.com/products/trail-evo Tuo Fenix olisi varmasti järkiostos.
    Kyllähän osaavat rahastaa. Lisäksi päälle tullimaksut USA sta.Perusasiat kuitenkin jätetty kertomatta: teho, akun kapasiteetti, lumenet, valokuvion muoto, stvzo sopivuus.
    Sensijaan ylisanoja tai mainospuheita ei ole säästelty. Ainoastaan 2h akunkesto täydellä kirkkaudella.

En väitä etteikö olisi parhaasta päästä pyöränvaloja omalla akulla aika suolaiseen hintaan, mutta tämän yhden tuikun hinnalla saat 6 kpl motonetin 150W rekkavaloja.

2 kpl näitä, kytketään hyytelöakkuun. Valoa tielle tulee enemmän kuin yli 300€ lampusta. Hintaa 22€.
    Motonetissä samat lamput 140€ . . .

Kyllähän osaavat rahastaa. Lisäksi päälle tullimaksut USA sta.Perusasiat kuitenkin jätetty kertomatta: teho, akun kapasiteetti, lumenet, valokuvion muoto, stvzo sopivuus.
    Sensijaan ylisanoja tai mainospuheita ei ole säästelty. Ainoastaan 2h akunkesto täydellä kirkkaudella.

En väitä etteikö olisi parhaasta päästä pyöränvaloja omalla akulla aika suolaiseen hintaan, mutta tämän yhden tuikun hinnalla saat 6 kpl motonetin 150W rekkavaloja.

2 kpl näitä, kytketään hyytelöakkuun. Valoa tielle tulee enemmän kuin yli 300€ lampusta. Hintaa 22€.
    Motonetissä samat lamput 140€ . . .
    Miten ajattelin tämän Kiinan valo + hyytelöakku virityksen kiinnittää järkevasti pyörään? Entä lataus? Vesitiiveys? Yms... Helppo vertailla pelkkiä lumeneita ja hinttaa, ajattelematta muita ominaisuuksia ja työn määrää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eero_ Katso viesti
    Miten ajattelin tämän valon + hyytelöakun kiinnittää järkevasti pyörään? Entä lataus? Vesitiiveys? Yms... Helppo vertailla pelkkiä lumeneita ja hintaa, ajattelematta muita ominaisuuksia ja työn määrää.
    Valot kiinnitetään polokumapyörän sarveen kahdella alla olevalla erikois kiinnittimellä mieluummin sarvien alapuolelle.
    Näitä ei kasva joka oksalla mutta löytyy kyllä kuvahaulla:

4-12 kg Litiumakkuja väki kiinnittää pyörän viistoputkeen ja olen li-ion akkuja kiinnittänyt myös vaakaputkeen joten ehdotan vaakaputkea ja sen alapuolta.

LH-akku on vesitiivis, suljettu ja valumaton toisin kuin li-ion akku jossa kotelo vuotaa sadeveden ja aamukasteen sisälle ja BMS n elektroniikka ei ole kosteuden kestävääkään.

0,5kg n, 1,2Ah ja 7€ LH-akun lataus normi 0,8-1A laturilla.
    Vaihtoehtoisesti kotona oleva makitan li-ion 14V, 3Ah n akku, tai AEG li-ion 12V 2Ah jotka saman painoisia tai kevyempiä.

Oletan että metsässä kun rymistellään yöllä niin tarvitaan paljon valoa sen vuoksi ehdottelen tällaista ratkaisua.

Työn määrä ei minulle olisi suuri (1-2h) vaan en muista tiedä . . . Nopea mieshän tekee äkkiä tunnin töitä

Valot kiinnitetään polokumapyörän sarveen kahdella alla olevalla erikois kiinnittimellä mieluummin sarvien alapuolelle.
    Näitä ei kasva joka oksalla mutta löytyy kyllä kuvahaulla:

4-12 kg Litiumakkuja väki kiinnittää pyörän viistoputkeen ja olen li-ion akkuja kiinnittänyt myös vaakaputkeen joten ehdotan vaakaputkea ja sen alapuolta.

LH-akku on vesitiivis, suljettu ja valumaton toisin kuin li-ion akku jossa kotelo vuotaa sadeveden ja aamukasteen sisälle ja BMS n elektroniikka ei ole kosteuden kestävääkään.

0,5kg n, 1,2Ah ja 7€ LH-akun lataus normi 0,8-1A laturilla.
    Vaihtoehtoisesti kotona oleva makitan li-ion 14V, 3Ah n akku, tai AEG li-ion 12V 2Ah jotka saman painoisia tai kevyempiä.

Oletan että metsässä kun rymistellään yöllä niin tarvitaan paljon valoa sen vuoksi ehdottelen tällaista ratkaisua.

Työn määrä ei minulle olisi suuri (1-2h) vaan en muista tiedä . . . Nopea mieshän tekee äkkiä tunnin töitä
    Kyllähän näistä valot pyörään saapi. Lähinnä se että voiko suoraan verrata DIY ratkaisua ja kaupallista tuotetta? Halvemmaksi DIY ratkaisu voi toki tulla ja saa rakennettua juuri sellaisen ku sattuu tulemaan

Itse arvostan polkupyörän valaisimissa myös valmistajan tarjoamaa ekosysteemiä tuotteen ympärille, eli erilaiset kiinnikkeet (valo ja akku), kaukokäyttö, ulkonäkö, käytettävyys yms...

Jos haluaa rakentaa itse, niin eihän siinä mitään. Mutta kaikki eivät halua tai viitsi. Tupakkikin tulee halvemmaksi, kun kasvattaa itse. Näin tehtiin ihan yleisesti vielä -50 -luvulla.

Mikäs se muuten olis akkukestoltaan kaikkein ylivertaisin usb-ladattava tankolamppu? Takavalona mulla on Rotlicht max, jota käytän pienimmällä vakioteholla, joten siitä suuntaa siihen mitä kaipaisin myös etuvalolta. Eli valotehoista en halua maksaa turhaan ylimääräistä, kun oma näkyvyyteni on pääasia.

Itse arvostan polkupyörän valaisimissa myös valmistajan tarjoamaa ekosysteemiä tuotteen ympärille, eli erilaiset kiinnikkeet (valo ja akku), kaukokäyttö, ulkonäkö, käytettävyys yms...
    Näin juuri ja lisään tuohon vielä huollettavuuden. Ei muuta kuin Lupinea tankoon sekä kypärään ja lamppuhommista ei tarvitse murehtia vuosi(-kymmeni)in.

Tee se itse miehenä kokeilin tällaista työvaloa tangossa.
    https://www.valostore.fi/fi/tuote/pu...k_square_flood
    Keila liian lyhyt ja valotehoa yllättävän vähän enemmän kuin halvasta halo 1600 mallissa.
    On siinä puolensa ostaa valmis tarkoitukseen suunniteltu valaisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Näin juuri ja lisään tuohon vielä huollettavuuden. Ei muuta kuin Lupinea tankoon sekä kypärään ja lamppuhommista ei tarvitse murehtia vuosi(-kymmeni)in.
    Tähän ratkaisuun päädyinkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lauri H Katso viesti
    Mikäs se muuten olis akkukestoltaan kaikkein ylivertaisin usb-ladattava tankolamppu? Takavalona mulla on Rotlicht max, jota käytän pienimmällä vakioteholla, joten siitä suuntaa siihen mitä kaipaisin myös etuvalolta. Eli valotehoista en halua maksaa turhaan ylimääräistä, kun oma näkyvyyteni on pääasia.
    Fenix BC30R voisi olla hyvä vaihtoehto. Itsellä oli tämä työmatka/maasto ajossa ja toimi siinä hyvin.
    Latausliitin meni tosin rikki ja takuu on jo ummessa, nykyään Fenix:n tuotteilla pidempi takuu.

Fenix BC30R voisi olla hyvä vaihtoehto. Itsellä oli tämä työmatka/maasto ajossa ja toimi siinä hyvin.
    Latausliitin meni tosin rikki ja takuu on jo ummessa, nykyään Fenix:n tuotteilla pidempi takuu.
    Kiitos vinkistä, tuo vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lauri H Katso viesti
    Saahan Lupineakin ladattua USBilla 20Ah pulloakku ja nanoa keulille. Kai sillä jonkun kymmenen tuntia tietä valaisee. Toisaalta jos haluaa pitkää paloaikaa, muttei tehoa, voisi dynamolamppu olla aika hyvä vaihtoehto.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •