Sivu 386 / 386 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 286336376384385386
Näyttää tulokset 11.551 - 11.578 / 11578

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Niin no, mitä väliä hinnalla on... Kun löytää sen itselleen hyvän tuotteen niin eipä juurikaan kun jossain tolkuissa pysytään ja toki nuo molemmat lamput ovat niissä rajoissa hyvinkin. Koska mulla ei ole kokemusta mikä olisi se sopiva minulle niin mieluummin koitan tuollaista kohdistettua valokeilaa 65 eurolla kuin 135 eurolla. Jos tuo halvempi ei riitä niin saan sen paremmalle puoliskolle vähemmän vaativiin olosuhteisiin.

Kun hintoja katselee niin IQ Speedin jos meinaisin ostaa niin kysymys herää miksei samantien maksa 15e enemmän ja osta IXON Spacea:
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...otlight-630565

Luultavaa onkin että Space on B&M:n akkulampuista se nykyaikaisin ja ehkä paraskin, jos ei tee itselleen (lähinnä periaatteellista) ongelmaa siitä että ohjaustankoon pitää laittaa kiinnikkeineen liki 300-grammainen mötikkä.

Saksalaiset käyttäjät vaikuttavat tyytyväisiltä, kiinnike on parempi kuin aikaisemmat (vaikkei ehkä hivele designtietoisen pyöräilijän silmää), tehon portaaton säätö onnistuu talvihanskat kädessäkin jne.
    Parempaa vastaavaa StZV0-hyväksyttyä valoa ei markkinoilla ole - paitsi Lupinen SL A, jolla sitten on hintaakin tuplasti Spacea enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mä en ymmärrä tätä hintafiksaatiota Eihän kukaan muista eikä välitä mitä on joskus aikanaan maksanut jostain hyvästä ja laadukkaasta tuotteesta jota paljon ja suurella tyytyväisyydellä käyttää
    Hinta nyt kuitenkin vaan on yksi tärkeimmistä myyntiin eli firmojen elinehtoon vaikuttavista asioista. Ymmärrän siis hyvin hintafiksaation.

Ihan kiva tietää etta Mohkku "haluaa nähdä, että tie on kunnossa, jotta voin väistää halkeamat yms. tai varautua muihin epätasaisuuksiin". Itse en siis ilmeisesti sellaisesta välitä vaan ajan mieluummin kuoppiin ja halkeamiin ja/tai elvistelen sillä ettei minun tarvitse yrittää muuttaa yötä päiväksi kuin hankin kunnollisen lampun No joo, en ehkä ihan noin hänen tekstiään tulkinnut - mutta olisin voinut
    Voit ihan rohkeasti kysyä tarkennusta kuittailun sijaan, jos et ymmärrä. Toki näin uudestaan luettuna kirjoitin epäloogisesti ja siten kysymys olisi ollut aiheellinen. Yritin sanoa, että haluan nähdä, onko tie kunnossa, vai pitääkö väistää halkeamia tai varautua muihin epätasaisuuksiin. Minulle kun ei riitä, etten näe noita ajoissa. Sinun tekemisiin en ottanut kantaa, vaan täydensin kommenttiasi. Mutta tämäkin on tietysti asia, johon jokainen suhtautuu eri tavoin ja jossa toisen näkökyky riittää havaitsemaan nuo asiat puolella valoteholla siitä, mitä minä tarvitsen. Sekin vaikuttaa, ajaako 2,4" renkailla vai 37 millisillä, onhan äärimmäisen harvoin maasturilla ongelmia päällysteiden vaurioiden kanssa. Lisäksi tietysti vaikuttaa se, miten tunnistaa riskit ja miten se vaikuttaa ajotapaan. Varsin monimuotoinen asia siis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Hinta nyt kuitenkin vaan on yksi tärkeimmistä myyntiin eli firmojen elinehtoon vaikuttavista asioista. Ymmärrän siis hyvin hintafiksaation.
    Kukapa meistä ei ymmärtäisi? Alkaen siitä kun ei ole varaa hankkia kalliimpaa ja jatkuen siihen että on parempaakin käyttöä niille euroille jotka jäävät lompakkoon jos valitsee kahdesta lampusta sen vähemmän kalliin. Mutta vaikka hinta voi olla tärkeä valintaperuste, se ei ole tuotteen ominaisuus.

Jos kalliimpi lamppu on edes jollain lailla parempi, mukavampi käyttää tai vastaa täydellisemmin ostajan tarpeita tai jos sen voi uskoa olevan kestävämpi ja luotettavampi ja jos siihen vielä hankinnan jälkeenkin on käyttäjänä tyytyväinen, hinnalla ei ole merkitystä - kun siihen kerran on ollut varaa - tai sen voi ainakin suhteuttaa esimerkiksi pyörän hintaan, pyöräilyyn vuosittain menevään rahasummaan, siihen mitä niin sanotusti saa menemään huomaamatta edes mihin fyrkat ovat menneet tai vaikkapa siihen ettei niillä euroilla kuitenkaan olisi ostanut mitään mistä olisi ollut yhtä paljon iloa (vaan mitä todennäköisemmin jonkun pyöräilyvaatekappaleen jota ilmankin olisi voinut olla koska se ei vastannutkaan odotuksia).

Rautalangasta vääntäen: kun kalliimpikaan lamppu ei ole niin kallis ettei tulisi mieleenkään harkita sen ostamista, on syytä puhua hintafiksaatiosta jos hinnasta tulee tärkein valintaperuste. Siitä voi käyttää kenties nätimpiä nimityksiä tai sen voi selittää itselleen joksikin muuksi, mutta se ei asiaa muuksi muuta.

(On minullakin hintafiksaatiota siinä määrin etten edellämainittua Lupinen lamppua ostaisi. Ja onhan sekin hintafiksaatiota että valitsee joka kerta halvemman maitotölkin, vaikkei sillä konstin säästyneillä senteillä edes viiden vuoden päästä osteta Lupinea...)

Voit ihan rohkeasti kysyä tarkennusta kuittailun sijaan, jos et ymmärrä./.../
    Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että kaltaisesi ihmiset voivat viedä toisilta elämisen halunkin?

Eihän siinä ollut minkäänlaista, *ei pienintäkään* kuittailua! Ja mitä oikein kuvittelet minulta jääneen ymmärtämättä?!

Minun on puolestani pakko kysyä mikä oli niin vaikeaa ymmärtää - ja hyväksyä sellaisenaan - siteeraamasi kappaleen viimeisessä virkkeessä? Oliko todella niin pahasti ja ikävästi tehty minun taholtani, ettei sitä voinut mitenkään käsittää pelkästään ihan hyväntahtoisena leikinlaskuna siitä kuinka jokainen meistä joskus tai ehkä useinkin tulee kirjoittaneeksi jotain niin että siitä *voi* saada toisenlaisen vaikutelman kuin mitä oli tarkoitus?

Vai oletko sinä paskiainen sitä mieltä että käytin hymiöitä vain jotta voisin jälkeenpäin selittää täysin tarkoituksellisen kuittailuni muka hyväntahtoiseksi leikinlaskuksi?

No, jätän puolestani tämän tähän, unohdan sinut ja koko asian - ja keskityn jatkossa siihen että opin tunnistamaan riskit

Saiko tät lamppua maastopyöräkypärään kiinni?
    https://www.fenixvalaisimet.fi/Fenix...eid=96094b5dc3

Vai onko tämä parempi merkiltään?
    https://www.valostore.fi/tuote/otsal...ite_compass_r/

No ainakin tuolla mainostekstissä on maininta kypärään kiinnityksestä ,"Voit käyttää sitä otsalamppuna, käsilamppuna, kypärälamppuna tai kiinnittää sen taskun suuhun tai jopa metallisiin pintoihin. "Ilmeisesti tuo sama kiinnike mikä tulee tuohon otsalamppu nauhoihin, kiinnitetään sitten kypärään. Mutta millä?
    SSGT-92 muokkasi tätä : 25.11.2019 at 22.00

"Lamppu voidaan kiinnittää myös kypärään (pyöräily, laskettelu, työmaa yms.) Fenixin turvallisen*ALG-03 v2*kypäräkiinnikkeen ansiosta (saatavana lisävarusteena"

Onko tietoa löytyykö jostain pk-seudun kivijalkakaupasta valmiita Y-johtoja tai haaroitusjohtoja 1 akku 2 valoa systeemiin.

El
    5,5 / 2,1 mm pyöreä naaras DC-liitin akussa ja se pitäisi haaroittaa kahdeksi samanlaiseksi. Ankara googlailu ei ainakaan vielä tuottanut tulosta!
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Eilen heitin pitkästä aikaa täpärillä lenkin ja siinähän on valona Supernova v521 kiinteästi asennettuna fillarin sähköihin. Speksien mukaan tuossa valossa on pään räjäyttävät 235 lm ja edelleen olen hämmästynyt kuinka hyvin noilla mopolumeneilla pärjää. Kypärässä mulla on MS616, joka on kai speksien mukaan 5000 kiinanlumenia ja käytän sitä toisiksi alimmalla teholla, jolloin siinä pitäisi olla puolet tehosta käytössä, eli 10x niin paljon kuin tuossa Supernovassa. Silmällä en eroa huomaa, kypärävalo on hyvin lähellä sitä mitä tuo Supernova antaa, keila on vain leveämpi ja muutenkin hajavaloa on joka suuntaan.

Siinä mielessä väärin päin noi mun valot, että tankovalo antaa rajatumman keilan, osittain johtuen siitä, että se on StVZO-speksien mukainen.

Mutta siis noihin lumeneihin on turha tuijottaa. Pimeällä suoralla tiellä tuo Supernova valaisee sellaiset 30 metriä pimeässä märässä metsässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Onko tietoa löytyykö jostain pk-seudun kivijalkakaupasta valmiita Y-johtoja tai haaroitusjohtoja 1 akku 2 valoa systeemiin.

El
    5,5 / 2,1 mm pyöreä naaras DC-liitin akussa ja se pitäisi haaroittaa kahdeksi samanlaiseksi. Ankara googlailu ei ainakaan vielä tuottanut tulosta!
    Paas ottaen ja soita xxl:n, nehän noita aikanaan myi.Netti näyttää loppuunmyytyä, mut eihän se aina pidä paikkaansa.
    Tällaistahan tarkoitit ; https://www.bikelightsuk.com/accesso...8784&id=723307

^Mulla näyttäisi tuollainen olevan ihan käyttämättömänä... kun en tuota MS:n takavaloa käytä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Mulla näyttäisi tuollainen olevan ihan käyttämättömänä... kun en tuota MS:n takavaloa käytä.
    Myytkö?
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Juu, voihan tuon myydä. Taitaa suurin kustannus olla lähettäminen vai tuletko noutamaan? Itä-Helsingistä.

Taipumukseni halpoihin valaisimiin jatkuu. Hankin Visto Roadway 1600sen aamun Prisma-kauppareissun yhteydessä. Iso murkula tuo on ja tuskin 1600 lumenia mutta olkoon. En ole saanut huonommalta vaikuttanutta Biltema urheiluvaloa rikki kolmessa talvessa, niin varmaan tämäkin pienin keltaisin käsin hikipajalla kasattu valaisin kestää. Olisi varmaan pitänyt miettiä tätä ostosta eettisestä näkökulmasta ennen kassajonoa.

Alkujaan tämän lähetti tomije Tänään on magicshinen monteer 6500 tarjouksessa 149€.
    Jouduin taipumaan kiusauksen edessä.

https://www.xxl.fi/magicshine-ms-650...152011_1_style

Pikaisella pihatestillä tehoa löytyy, ei varmaan tarvitse täyttä tehoa paljoakaan käyttää.
    Ja varmaan pudottaa aika nopeaan himmeemmälle kun lämpöä generoituu aika tehokkaasti.
    Ostettu myös. Mistähän saisi tällaisen jatkojohdon järkihintaan: https://magicshine.us/product/ms-612-extension-cable/

Tuo paketissa mukana tulevassa lamppu/akkusetissä johtoa on ehkä yhteensä 50cm, eikä johto riitä edes tangosta pullotelineeseen, jonne tapaan viritellä tyhjän juomapullon sisälle akut pahimpien pakkaskelien takia. Kypäräkiinnike kiinnostaisi myös. USA:sta tuon jatkojohdon postikuluiksi tulee poskettomat 60 dollaria. Ei järkeä.

Moikka

Onko kukaan löytänyt suomesta tuollaista jatkojohtoa tuohon Monteer 6500 malliin? Kypärävaloksi tuo alkuperäinen johto on auttamatta liian lyhyt! Toinen mitä mietin jos ei jatkojotoa nyt järkevällä hinnalla mistään löydä, että pystyyköhän tuota alkuperäistä johtoa itse jatkamaan kuinka helposti... Jos sisällä menevät johdot ovat hyvinkin ohuita niin se vaikeuttaa saada kunnollinen ja pysyvä liitos aikaan.

Oletteko noita lamppukiinnikkeitä laittaneet nipareilla tai remmeillä kiinni mipsi kypärään niin että mennyt mipsi kalvo päältä? Toimiikohan mipsi enää hyvin?

Tuntuu Sigman takavaloissa olevan jotain vikaa. Tolpassa on kaksikin kiinni, ja välillä molemmat pimeänä kun lähtee liikkeelle. Joko ne syö pattereita liian nopeasti tai on jotain yhdistyshäikkää. Ladattavat patterit onneksi. Eihän tuo rahallisesti suuri homma, mutta kun takavaloja ei meinaa oikein tavarataloista löytää ja ovat lakisääteisiä tästä vuodesta alkaen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Tuntuu Sigman takavaloissa olevan jotain vikaa. Tolpassa on kaksikin kiinni, ja välillä molemmat pimeänä kun lähtee liikkeelle. Joko ne syö pattereita liian nopeasti tai on jotain yhdistyshäikkää. Ladattavat patterit onneksi. Eihän tuo rahallisesti suuri homma, mutta kun takavaloja ei meinaa oikein tavarataloista löytää ja ovat lakisääteisiä tästä vuodesta alkaen.
    Mulla ollut jonkin aikaa tämä käytössä.
    Ei ole valittamista.
    https://www.prisma.fi/fi/prisma/jupi...lo-150mah-akku

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Mulla ollut jonkin aikaa tämä käytössä.
    Ei ole valittamista.
    https://www.prisma.fi/fi/prisma/jupi...lo-150mah-akku

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Lienee tullut hiljan valikoimiin, koska en ole ainakaan vuoteen löytänyt Prismasta

Tuli luovuttua erillisistä akuista. Makuasioita, mutta tykkään kun ei mee mitää piuhoja niskassa. Kypärässä erittäin pieni ja kevyt Lumonite compass R, ja stongassa ei niin pieni exposure sixpack mk10.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Tuli luovuttua erillisistä akuista. Makuasioita, mutta tykkään kun ei mee mitää piuhoja niskassa. Kypärässä erittäin pieni ja kevyt Lumonite compass R, ja stongassa ei niin pieni exposure sixpack mk10.
    Kaapelittomuus on ihan mukava lisä. Muutaman kerran saanut jo kolvaillakin kosketushäiriöllisiä kaapeleita.

Ihmetyttää miten nämä ilmoittavat tälle lampulle käyttöajan maksimiteholla 6 tuntia (1000 lm).
    Eihän se mitenkään voi olla mahdollista yhdellä 18650 akulla. Tämä lamppu olisi Tokmannilla ensi viikolla tarjouksessa 40€ niin alkoi vaan kiinnostamaan.
    https://www.tokmanni.fi/ladattava-ka...-4058205015271

^No ei voi pitää paikkaansa. Mulla on yhdellä akulla varustettu Ravemen CR900, joka antaa tunnin verran sitä 900 lumenia. 200 lumenilla luvataan 9 tuntia ja noi Ravemenin arvot on pitäneet aika hyvin paikkansa.

Akkuna siinä on 3000 mAh akku.

^^ Kyseessä on "paloaika" eli jos laitat täysille niin kyllä se vielä kuuden tunnin päästä "palaa" mutta teholtaan muistuttaa varmaan kynttilää.
    Tai sitten ajoissa on seurattu standardia joka on typerä:
    ANSI-FL1 “Runtime - Tested with fresh batteries from 30 seconds after the light is turned on until the light output reaches 10% of the initial measurement. This is the total time of useable light before most consumers will change the batteries”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Mulla on ollut tälläinen takavalona ja olen ollut kyllä vallan tyytyväinen.

Tuli nyt tuo kuvan mukainen lamppu (itse asiassa kaksi) vihdoista viimein. Wishin kautta tilasin ja hintaa tuli kahdelle 36 EUR, kun Wish ottaa typerästi (asiakkaan kannalta) toimituskulut per kpl.

Kokeilemaan en ole vielä ehtinyt, mutta päällisin puolin laatuvaikutelma on hyvä. Runko ja kiinnike on alumiinia ja vesitiiviyskin vaikuttaa hyvältä.

Eiköhän tuo hommansa hoida...

MTiger Superion 6200 lumen

Päädyin tähän lamppuun osin jopa itsepuolustushengessä mikäli hyppää narkkarit silmille Itä-Helsingin pimeissä metsissä

Ei ollut halpa (Suunnistajankauppa: https://www.suunnistajankauppa.fi/p2...-lumen-fi.html ), mutta tehoa riittää nyt niin, että yhdellä valolla pärjää. Vahva suositus.
    BetoniReising!

Tainu tapana olla täällä, laittaa linkki tuotteeseen jota kommentoi ekana. Tätä varmaan tarkoitat ;https://www.suunnistajankauppa.fi/p2...-lumen-fi.html

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •