GiantGarminElectrobikeHuntteriCanyonBikeshop
Sivu 427 / 436 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 327 377 417 425 426 427 428 429 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.781 - 12.810 / 13053

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    Itse Garmin edge 1030 plus on ehjä. Mountti on vain ottanut osumaa täpärissä.

Tuo Magicshinen mountti pitää laittaa tutkintaan. Taitaa tosin saada vain Magicshinen oman lampun alas järkevästi, mutta ei esim. Fenix bc30:stä.
    Fenixistä irtoaa myös se alkuperäinen kisko pohjasta pienillä ruuveilla. Siihen jos saisi modattua tuon garminin mountin tilalle.

Fenix on kyllä vähän kehittyneempi kiinanvalo, kun noita varaosia saa helposti ja halvalla. Saisivat vaan kutaleet vähän päivittää noita valojaan.

Edit:

Eipä tarvitsekkaan modailla. Tuohon on olemassa ihan oma mountti, joka käy suoraan noihin garmin telineiden pohjaan.

https://www.fenix-store.com/fenix-al.../#&gid=1&pid=3

Fenixiltä löytyy myös kypäräkiinnike:
    https://www.fenix-store.com/fenix-al...helmet-holder/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Etuajo-oikeus Katso viesti
    Tosiaan optiikat, rungot ja osat ovat hyvinkin edullisia ja rakentelunkin oppii suht nopeasti. Melkeinhän nuo kaikki toimii periaatteella plug and play.

Mitä ajureita käytit? Muistaakseni Convoyn ekat portaattomat tehonsäätöajurit oli vähän vielä huonoja kun taisi kelata liian nopeasti kirkkaaksi ja oli hankala löytää sopivaa. Harmi kun ei käytä softana vaikka NarsilM tai Andurilia.

Onko Hankin valot tuttuja? https://intl-outdoor.com/
    Vaikka tässä ketjussa meitä rakentelijoita ei halutakaan asioita sotkemaan niin minun mielestäni ei ole väärin, että täälläkin välillä näkee, mitä pienellä askartelulla ja aiheeseen perehtymisellä voi saada aikaiseksi.

Ajurit on tätä mallia: https://www.aliexpress.com/item/4001008203515.html olikin näköjään 2.8A.

Mulla on Convoy H2 otsalamppu tuommoisella portaattomalla + USB-portilla olevalla ajurilla. Kyllä se säätö melko hätäinen on ja varsinkin alemmilla tehoilla jo ongelmallinen. Nuo Narsilit ja Andurilit on mun mielestä jo luokassa "over engineered" enkä ole siksi jaksanut niistä innostua. Ei ole Hankin valoista omia kokemuksia, mutta hyviltä ne vaikuttavat.

Mutta ei nyt häiritä enempää ettei saada bännejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wesku79 Katso viesti
    Vaikka tässä ketjussa meitä rakentelijoita ei halutakaan asioita sotkemaan niin minun mielestäni ei ole väärin, että täälläkin välillä näkee, mitä pienellä askartelulla ja aiheeseen perehtymisellä voi saada aikaiseksi. *
    Siinä vaiheessa kun alan itse väkertämään olisin ihan iloinen että info löytyy aiheen mukaisesta topikista eikä tuntien foorumi-googlehaulla ja mieluusti sitten neuvoakin kysyisin siellä

Vaikka tässä ketjussa meitä rakentelijoita ei halutakaan asioita sotkemaan niin minun mielestäni ei ole väärin, että täälläkin välillä näkee, mitä pienellä askartelulla ja aiheeseen perehtymisellä voi saada aikaiseksi.
    No mutta sehän selvisi tuosta aiemmasta viestistäsi, enkä nää tuossa mitään parempaa mitä 160e valmisvalossa, joka tulee nätisti stongaan kiinni ja valo syttyy nappia painamalla. Rahan säästökin jää aika vähäiseksi.

Mun mielestä rakentelu on hienoa ja voin kyllä tsekkailla tuota toista ketjua tasaiseen tahtiin. Mulla vaan ilmeisesti on tuo vaatimustaso vähän korkeammalla. Eli tuollainen yllä linkittämäni Exposure olisi sellainen mitä voisin kuvitella rakentelevani. Tai sitten jotain vastaavaa mitä Lupine tarjoaa.

Ei ehkä oikein tuosta mun kuvasta erottunut, mutta alla näkyy se mikä on melkein poikkeuksetta valmislampuissa pielessä. Mukaanlukien tuo Exposure videoiden perusteella. Olematon värintoisto ei varmaan useimpia haittaa, mutta itse kyllä tykkään, että näkee mitä materiaalia se polun pinta on.

Ei ehkä oikein tuosta mun kuvasta erottunut, mutta alla näkyy se mikä on melkein poikkeuksetta valmislampuissa pielessä. Mukaanlukien tuo Exposure videoiden perusteella. Olematon värintoisto ei varmaan useimpia haittaa, mutta itse kyllä tykkään, että näkee mitä materiaalia se polun pinta on.
    Itse myös tykkään syyspimeillä nähdä kaiken väriloiston mitä luonto tarjoaa, etenkin ruskean, punaisen ja keltaisen sävyt mahdollisimman hyvillä valoilla. Tätä harmautta kun näkee sitten taas kevääseen asti muutenkin.

Juujuu. Hirveet cri-speksit on ja sitten niissä diy-taskulampuissa onkin samat ledit kuin kaupasta löytyvissä, jolloin ledi muuttuukin keskenkertaiseksi. Ja jokin toinen speksi onkin se ratkaiseva.

Rakentelu on kivaa kannattaa myöntää se

En ymmärtänyt tuosta mitään, mutta olen samaa mieltä

Ei ehkä oikein tuosta mun kuvasta erottunut, mutta alla näkyy se mikä on melkein poikkeuksetta valmislampuissa pielessä. Mukaanlukien tuo Exposure videoiden perusteella. Olematon värintoisto ei varmaan useimpia haittaa, mutta itse kyllä tykkään, että näkee mitä materiaalia se polun pinta on.*
    Tuossa kännyllä automaattiasetuksilla kuvattuna, harmaatasapaino säädetty jälkikäteen. Epätasainen valo voi tehdä eroja kun on kuvattu puhelin toisessa ja lamppu toisessa kädessä
    vähän sinne päin.

Päivänvalo (ikkunalaudalla, valo epätasaisesti yläreunassa kirkkaampi)

Tokmanni USB-ladattava pikku otsalamppu (9€ tarjous, 15e normaalihinta)

Nitefighter kiinanvalo (oliskohan ollut 40€ muinoin)

Tokmanni raksaledi, ehkä 5€ tarjouksesta, about 4000k

Smo muokkasi tätä : 26.11.2022 at 21.45

Knog PWR Trail ei liene kovin suosittu, mutta minulla sellainen on. Kiinnitys on vaan heiväröinen, mutta pistin lamppuun Garmin alustan ja varaston Garmin boksista löytyi tankokiinnike, jonka alapuolella on Garmini urospuolinen osa. Nyt lamppu asiallisesti kiinni!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oonko ainoa, jonka mielestä noissa ei muuta merkittävää ero kuin värilämpötila? Molemmissa kuvan esimerkeissä erottuu ruoho maa-aineksesta hyvin. En yhtään osaa sanoa kumpi noista olisi parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Lamppua tangossa pitävä kumirengas katkesi. Muistelen täällä sanotun, että rautakaupastakin voisi ostaa noita. Edellisellä kerralla parissakin rautakaupassa sanottiin, että heidän myymänsä tiivisterenkaat eivät jousta tarpeeksi. Onko joku saanut toimimaan tuollaisen tiivisterenkaan, vai pitääkö marssia vastentahtoisesti XXL:ään? Paikallisten pyöräliikkeiden sivuilta en löytänyt.
    Tähän palatakseni on metritavarana 4mm kuminyöriä ja narulukko yksi ratkaisu näihin joustaviin kiinnityksiin.

Tiivisteinä käytettävät O-renkaat on kovia eikä veny samalla tavalla kun lampun mukana tulleet kumikiinnikkeet, ovat myös jäykempiä laittaa paikalleen. O-renkaat kyllä toimii kiristimenä kun valitsee sopivan kokoisen O-renkaan, ne ei paljoa maksa joten kannattaa ottaa muutamia eri kokoja. O-renkaita on materiaaliltaan erilaisia ja osa värillisistä renkaista on joustavempia ja toimii paremmin. Kannattaa myös tarkistaa onko O-renkaat UV-suojattuja, ilman suojausta ne hapertuu aika nopeasti ja katkeavat helposti.

Joskus olen fillarin kapeasta sisäkumista leikannut kiinnikelenksut, toimii sekin oman aikansa.
    Kylätason pyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Tähän palatakseni on metritavarana 4mm kuminyöriä ja narulukko yksi ratkaisu näihin joustaviin kiinnityksiin.
    Varmaankin ihan toimiva ratkaisu.

Itse olen tilannut tällaisia vastaavaan tarpeeseen (tosin takavaloa varten):

https://www.bike-discount.de/de/sigm...rsatzhalterung

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Tiivisteinä käytettävät O-renkaat on kovia eikä veny samalla tavalla kun lampun mukana tulleet kumikiinnikkeet, ovat myös jäykempiä laittaa paikalleen. O-renkaat kyllä toimii kiristimenä kun valitsee sopivan kokoisen O-renkaan, ne ei paljoa maksa joten kannattaa ottaa muutamia eri kokoja. O-renkaita on materiaaliltaan erilaisia ja osa värillisistä renkaista on joustavempia ja toimii paremmin. Kannattaa myös tarkistaa onko O-renkaat UV-suojattuja, ilman suojausta ne hapertuu aika nopeasti ja katkeavat helposti.

Joskus olen fillarin kapeasta sisäkumista leikannut kiinnikelenksut, toimii sekin oman aikansa.
    Tuo uv-suojaus kannaattaa tosiaan huomioida. Poitsun keulaan laitoin "sag" renkaaksi normaalin o-renkaan. Vaikka se ei ollut juurikaan venytetty, niin kesällä se hapertui ja katkesi muutamassa viikossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Sisurista voi leikata juuri sen mittaisen kuin tarvitaan. Itse leikkasin noin 5-7 mm leveän suikaleen jonka päihin löin nahkapaskolla 5 mm reijät. Oliskohan toinen vai kolmas versio ollut oikean mittainen.

Eli se ei siis ollut kumilenkki, vaan kumilaatta jonka päissä reijät.

Jos joku ei halua porsastella monen sadan Euron polkupyörän valolla, niin tässä yksi esimerkki valosta, joka antaa rahalle kiitettävästi vastinetta.

€ 17,41 33%OFF | Bicycle Light Front 5200LM LED Light for Bicycle 8000mAh Mountain Cycle Headlight Lamp MTB Bike Light USB Flashlight Super Brigh
    https://a.aliexpress.com/_mq9GEfC

Malli on tuo 2400lu 4000mAh (lyhyt yhdellä tankokiinnikkeellä) ja hinta 24€

Varsin riittävä valoteholtaan. Todellisista lumeneista ei mitään hajua, mutta verrattuna Suprabeam M6xr valaisimeen (jolle luvataan hetkellistä huippua 2000 lumenia), oli tämä kiinavalo todella paljon kirkkaampi. Parin tunnin testilenkin ajoin 14 asteen pakkasessa täydellä teholla ja lenkin jälkeen valaisin näytti 1/4 varaustasostaan, mutta paloi kuitenkin vielä täydellä kirkkaudella.

Selvää on että valaisinta on turha alkaa vertaamaan Lupineen ja muihin kruununjalokiveksiin, mutta alkuvaikutelman perusteella sanoisin tuon olevan laadukas valaisin. Olin pessimistinä odottanut perinteistä vähän sinnepäin räpellöstä, joten nyt petyin positiivisesti. Ainoa asia mikä arvelluttaa on veden kestävyys, se täytyy vielä selvittää purkamalla ja tarkastamalla onko sisällä mitään tiivisteitä.

Valaisimessa 4 asetusta
    Lyhyt ja laaja
    Pitkä ja kapea
    Lyhyen ja pitkän yhdistelmä
    Vilkku

Käytännössä lyhyt riittää valaisemaan lumiolosuhteissa hyvin n.70 metriä ja yhdistelmällä valaistuu n.100 metrin suora. Kuvia testilenkiltä voisin laittaa, vaan empä taida osata liittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Automa Katso viesti
    Jos joku ei halua porsastella monen sadan Euron polkupyörän valolla, niin tässä yksi esimerkki valosta, joka antaa rahalle kiitettävästi vastinetta.

€ 17,41 33%OFF | Bicycle Light Front 5200LM LED Light for Bicycle 8000mAh Mountain Cycle Headlight Lamp MTB Bike Light USB Flashlight Super Brigh
    https://a.aliexpress.com/_mq9GEfC

Malli on tuo 2400lu 4000mAh (lyhyt yhdellä tankokiinnikkeellä) ja hinta 24€
    Pitikö luvattu toimitusaika?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juppeli Katso viesti
    Pitikö luvattu toimitusaika?
    Toimitusaika arvio oli kuukausi, mutta valaisin tuli 13 päivässä.

Tuli ostettu Nitecore BR35 lamppu pitkän mietinnän jälkeen ja muutaman testikerran jälkeen hieman ristiriitaiset fiilikset.
    Pitkän valon hyöty on ainakin polkukäytössä olematon koska lyhyet valaisee lähes yhtä kauas, ero kohtuu pieni.
    Lampun jos laittaa Trial modessa 3. teholle pelkillä lyhyillä valoilla niin taitaa näyttää yli 4h paloaikaa, tästä pystyy käyttämään vain noin puolet kun lamppu rupeaa itse pudotteleen tehoasentoa.
    Ei siis tällä näytöllä ole hirveesti merkitystä kun ei siihen lukemaan voi luottaa ja ei kyllä pääse luvattuihin lukemiin.
    Lämmöstä ei ole kyse koska lamppu ei sillä teholla edes pikku pakkasella vaikuta edes lämpenevän ulkopinnasta.

^Tai se johtuu juuri siitä ettei lamppu lämpene ulkokuoresta. Lämmönjohtuminen on tehty huonosti, komponentit lämpenee eikä lämpö siirry kuoreen.

Tilasin itekki ton yllämainitun aliexpressin valon kun halvalla lähti. Alla vähän mietteitä.

+Valon keila hyvin rajattu yläreunasta, oikein suunnattuna ei häikäise muita, mutta valoa on hyvin silti laajalla alalla.
    +USB-C lataus
    +Kiinnike toimiva ja tukeva, myös 35mm tangoille. Nopea irroittaa myös niin, että kiinnike jää aina tankoon ja valon asentoa ei tarvitse irroituksen ja kiinnityksen yhteydessä säätää.

-Kranttu USB latureista. Jostain syystä ei suostu lataamaan moniporttisesta USB-PD laturista USBC - USBC johdolla. Lataus toimii tyhmemmällä laturilla.
    -IP luokitus ihan vitsi. Ei varmaan paljoo vettä pidä ulkona, kun valo loistaa saumoista läpi.
    -Viimeksi käytetty valomoodit ei jää muistiin. Järjestys: Leikattu lähivalo - Pitkä - Yhdistelmä - Vilkku - Pois. Aina pitää kelaa kaikki läpi että saa pois päältä.
    -Ei mitään ohjekirjaa, laite tosin simppeli käyttää ilmankin.

Summasummarum: Perus kiinakamaa missä luvataan paljon mutta viimeistely ja lupaukset jää lunastamatta. Jos ei mainostettaisi asioita, mitkä ei toimi, niin olisi silti ihan kelpo valo hintaisekseen.
    Kuminauha muokkasi tätä : 29.12.2022 at 18.38 Syy: Korjattu valmoodien toimintaa

Kävin tänään illalla Dudella nastarengasta testaamassa niin samalla testasin kuinka Fenix BC25R riittää lumisessa metsässä. Ja toiseksi tehokkain taso riitti hyvin kun oli kunnolla uutta puhdasta lunta. Ja vauhti oli tasoa lyllerrys.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-pyoravalaisin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ttimonen Katso viesti
    Tuli ostettu Nitecore BR35 lamppu pitkän mietinnän jälkeen ja muutaman testikerran jälkeen hieman ristiriitaiset fiilikset.
    Pitkän valon hyöty on ainakin polkukäytössä olematon koska lyhyet valaisee lähes yhtä kauas, ero kohtuu pieni.
    Lampun jos laittaa Trial modessa 3. teholle pelkillä lyhyillä valoilla niin taitaa näyttää yli 4h paloaikaa, tästä pystyy käyttämään vain noin puolet kun lamppu rupeaa itse pudotteleen tehoasentoa.
    Ei siis tällä näytöllä ole hirveesti merkitystä kun ei siihen lukemaan voi luottaa ja ei kyllä pääse luvattuihin lukemiin.
    Lämmöstä ei ole kyse koska lamppu ei sillä teholla edes pikku pakkasella vaikuta edes lämpenevän ulkopinnasta.
    Kuulostaa erikoiselta. Itsellä sama lamppu käytössä ja mielestäni lyhyillä ja pitkillä valoilla on selkeä ero. Itse ajelen pääasiassa Trail Modessa kolmostasolla molemmat valot päällä ja kertaakaan ei ole alkanut tiputtelemaan tehoa pienemmäksi ja arvio akunkestostakin pitänyt hyvin. Voisiko olla viallinen kappale?

Itse onnistuin eilen harmillisesti pakkasessa rikkomaan tankotelineessä olevan valin lukitusmekanismin. Vedin ilmeisesti valon liian pitkälle siihen uraan ja pikkupakkasessa antoi periksi. Uusi pidike löytyi onneksi Valostoresta ja lähti saman tien tilauksesta eteenpäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Kuulostaa erikoiselta. Itsellä sama lamppu käytössä ja mielestäni lyhyillä ja pitkillä valoilla on selkeä ero. Itse ajelen pääasiassa Trail Modessa kolmostasolla molemmat valot päällä ja kertaakaan ei ole alkanut tiputtelemaan tehoa pienemmäksi ja arvio akunkestostakin pitänyt hyvin. Voisiko olla viallinen kappale?

Itse onnistuin eilen harmillisesti pakkasessa rikkomaan tankotelineessä olevan valin lukitusmekanismin. Vedin ilmeisesti valon liian pitkälle siihen uraan ja pikkupakkasessa antoi periksi. Uusi pidike löytyi onneksi Valostoresta ja lähti saman tien tilauksesta eteenpäin.
    Saattoi kyllä olla viallinenkin lamppu kuten ArtoW kirjoitti, lämpö ei tainnut johtua runkoon kunnolla. Valostoressa 30pv tyytyväisyystakuu niin palautin lampun ja otin Light5 EB2000 tilalle kun sähköpyörä kuitenkin kyseessä. Tästä en käsittääkseni saa kaikkia tehoja irti Brose Drive S alu moottorista mutta kaikenkaikkiaan huomattavasti parempi valo omaan silmään. Keila paljon tasaisempi, valon väri valkoisempi ja kirkkaampi sekä ylös suunnattuna näyttää myös kauemmas. Nyt pystyy porhaltaan täydellä teholla miettimättä riittääkö akku lampussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ttimonen Katso viesti
    Saattoi kyllä olla viallinenkin lamppu kuten ArtoW kirjoitti, lämpö ei tainnut johtua runkoon kunnolla. Valostoressa 30pv tyytyväisyystakuu niin palautin lampun ja otin Light5 EB2000 tilalle kun sähköpyörä kuitenkin kyseessä. Tästä en käsittääkseni saa kaikkia tehoja irti Brose Drive S alu moottorista mutta kaikenkaikkiaan huomattavasti parempi valo omaan silmään. Keila paljon tasaisempi, valon väri valkoisempi ja kirkkaampi sekä ylös suunnattuna näyttää myös kauemmas. Nyt pystyy porhaltaan täydellä teholla miettimättä riittääkö akku lampussa.
    Henk. koht. en oo yhtään enempää valoa osannut kaivata, mutta ehkä ajan vaan liian hiljaa.

Mikäs olisikaan nyt alle 100 euron budjetilla pätevä tankovalo maastopyöräilyyn? Mitä halvempi, niin sen parempi. Valokeilan pitää olla leveä ja akun kestää 2 tuntia. Mielellään niin, ettei valo pudota jo ensimmäisen kymmenen minuutin aikana tehoaan, kuten jotkut Fenixit tekevät.

Aiemmin ollut Magicshineja, Radonia ja Fluxientia. Noista ainoastaan 1000lm Fluxient kapealla keilalla on enää elossa ja menee kypärään. Myös Prisman Viston 1600lm valoista on kokemusta, mutta molemmat lakkasivat lataamasta ja nappien käyttöliittymä oli kuraa. Lisäksi valokuvio oli liian kapea vaikeaan maastoon.

Magicshinen MJ-856b 7.8Ah Panasonicin akuilla oli aikanaan kova sana. Akku kesti täydellä teholla 4 tuntia, valokeila oli mukavan leveä ja tehoa riittävästi. Samantyylinen valo kelpaisi.

Lumonite Compass. Menee kyllä yli 100 euron, mutta ainakin omasta mielestä on hyvä valo siihen hintaan.

Compass on kyllä hyvä ja akku kestää 600lm teholla 5-6h riippuen lämpötilasta, olikohan jossain parin tunnin kohdalla kun pikkasen himmenee ja 4h kohdalla selkeämmin. Ainoa miinus on ettei sitä oikein voi järkevästi käyttää tieliikenteessä ellei suuntaa valokuviota eturenkaan eteen, häikäisevää hajavaloa riittää mikä on taas hyvä asia maastossa.
    Kylätason pyöräilijä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •