HelkamaElectrobikeGiantHuntteriCanyonRide
Sivu 1 / 95 1 2 3 11 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2834

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

  1. #1
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.464

    Pyöräilijöiden tervehtiminen

    Jälleen tänään ihmetytti kun lenkillä vastaantulleista "tosipyöräilijöistä" tasan YKSI vastasi tervehdykseen. Vastaan tuli kuitenkin vähintään kymmenkunta joita kaikkia tervehdin kohdatessa kättä kohottamalla. Ei niin mitään reaktiota, korkeintaan tuijotetaan, että mikä hullu toi on.

    Niin, olin siis nimenomaan succistelemassa ja vastaantulijat olivat myös succicsia. Maastopyöräilijät tuntuvat olevan paljon ystävällisempää ja rennompaa sakkia; joskus on jo kymmenien metrien päästä kuulunut iloista kailotusta ja näkynyt käden heilautus. Myöskin jos sattuu pysähtymään samaan kohtaan (valoihin tms.) niin maastokuskit usein muutaman sanasen vaihtavat, succistelijat lähes poikkeuksetta tuijjottavat johonkin kaukaisuuteen mitään pukahtamatta.

    Mitä tää tämmönen meininki on, hä?

  2. #2
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Vaihtelee liian tiuhaan
    Viestit
    3.208
    Sitä itsekin ihmettelen, miksei voida tervehtiä. "Mikä hullu toi on" -tuijotus nyt kuuluu tähän suomalaiseen perusmeininkiin, ei se ihmetytä, korkeintaan siitä tulee vähän masentava olo.

  3. #3
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu
    Mitä tää tämmönen meininki on, hä?
    Selvästi joku muoti-ilmiö joka on voimassa vuodesta toiseen.Kyseessä voi olla myös joku pyöränhallintaan liittyvä juttu.Joo,tuo se täytyy olla ,sillä en usko että ihminen on sellainen pölvästi ettei vastaa toisen tervehdykseen kun sellaisen näkee .

  4. #4
    (N)evergreen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu
    Jälleen tänään ihmetytti kun lenkillä vastaantulleista "tosipyöräilijöistä" tasan YKSI vastasi tervehdykseen. Vastaan tuli kuitenkin vähintään kymmenkunta joita kaikkia tervehdin kohdatessa kättä kohottamalla. Ei niin mitään reaktiota, korkeintaan tuijotetaan, että mikä hullu toi on.

    Mitä tää tämmönen meininki on, hä?
    Minä kun olen luullut, että tää kuuluu maantiepyöräilykulttuuriin!!!
    Varsinkaan maastopyörällä vastaan tulevia ei sovi huomata. Nehän ovat eri rotua.

  5. #5
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    6.531

    Punapää moi!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wile
    Sitä itsekin ihmettelen, miksei voida tervehtiä. "Mikä hullu toi on" -tuijotus nyt kuuluu tähän suomalaiseen perusmeininkiin, ei se ihmetytä, korkeintaan siitä tulee vähän masentava olo.
    Tasan näin kävi taannoin entisellä työpaikallani. Moikkasin lähtiessäni - ei vastausta, mutta sensijaan tämä moikattava,vastaanottoapulainen, menetti täysin malttinsa ja alkoi huutaa että olen hullu ja mielenvikainen riehuja

    Pääsääntöisesti "lajitoverit" tiellä moikkaavat, kyllä sitä vähän ihmettelee, kun tutut tai puolitutut eivät tervehdykseen vastaa. Joskus tietysti saattaa olla paha tilanne (tempoharjoitus)...
    Viime vuonna oli huvittavaa todeta, miten tietyt "kaverit" olivat lopettaneet täysin tuon moikkaamisenkin! juorujen takia. Ja nyt taas moikataan...
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  6. #6
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.437
    Tämä kyllä kummallista. Itse pyrin aina vähänkään harrastajan näköistä pyöräilijää moikkaamaan vastaantullessa ja usein ei tämä reagoi mitenkään. Ei luulis sen käden noston tai moi -lausahduksen paljoa vaativan.
    -- not fast but furious --

  7. #7
    Pyöräkaistapää Guest
    Kaikki siis tuntuvat moikkaavan, mutta kukaan ei moikkaa takas? Oiskohan meillä kaikilla näössä vikaa?

    Vesku

  8. #8
    TJ Guest
    Tai sitten edustamme varsin pientä osaa pyöräilijöistä... hyvä keino palstalaisen tunnistamiseen siis: tervehdi, jos tervehtii takaisin on palstalainen...

  9. #9
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    991
    Kaikkia morjestellaan !!!

    Pyöräily on hienoa.Metsässä, tiellä ja rotvallin reunalla. Annetaan hyvää mieltä jaarvostusta kaikille lajin harrastajille.
    Tervehtikäähän takaisin.


    Lohjalla jälleen nähdään.
    "tasamaiden suuri yksinäinen"

    www.mtb-lohja.com

  10. #10
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.902
    Sitkeästi vaan kättä ylös. Huomasin täällä Kuopion suunnalla, että mitä parempikuntoisemman näköinen kaveri sitä epätoidennäköisempää, että vastauksen saa räpylänsä nostoon. Nyt on vähän ehkä muutosta parempaan tapahtunut. Lähes kaikki jo moikkaavat kun itse aina nostaa käpälää.

    Kännyn nostossakin on eri tyylejä: jotkut nostavat iloisesti, toiset vähän lepuuttajalta vilauttavat ikäänkuin salaa, jotkut jämäkästi. Tyylillä ei ole väliä kunhan vain jotenkin reagoi toisen aloitteeseen. Siitä koetan pitää kiinni, että ehdin itse ensin.
    Jos et aja et voi ottaa!

  11. #11
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Kyllä tulee aina kättä tangosta nostettua kun toinen sukkahousuheebo vastaan tulee Ja kyllä sieltä aina joku takaisinkin lapasta nostaa... Ei kylläkään kaikki, mutta jokaisellahan on oikeus siihen (olla nostamatta lapasta siis) joten eipä tuo haittaa. Joskus kyllä pitkän lenkin loppuvaiheilla voi itsekin olla niin koomassa että ei tajua mistään mitään enään joten jos ainakin tämä ONCE kuski ei moikkaa takaisin niin se on kuolemaa tekemässä siinä pyörän päällä eikä se vittuillakseen jätä moikkaamatta takaisin

  12. #12
    Liittynyt
    01/2000
    Viestit
    2.115
    Se on varmaan joku Campa vs Shimano juttu
    MCT

  13. #13
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.M
    Se on varmaan joku Campa vs Shimano juttu
    No tuo tietysti ! Kyllä meikäkin vannoutuneena Shimano miehenä nyrpistän vain nenääni jos jollain vastaantulijalla SELVÄSTI hiilikuitu kiiltää vaihtajankahvoissa... STNAn Record elvistelijä...

    ps)

  14. #14
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    2.705
    Itse tervehdin niin maantie- kuin maastopyöräiljöitä, jos he vaan näyttävät harrastajilta. Osa vastaa - osa ei.

    Jossain tilanteissa on tietty vaikea irrottaa kättä tangosta - mutka, jarrutus, kiihdytys- mutta katse kohti hymy ja nyökkäys käy aina.

  15. #15
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    951
    Viime lauantaina lenkillä otin tehtäväkseni moikata jokaista vastaantulevaa harrastepyöräilijän näköistä immeistä. Yksikään ei nostanut käpälää ennen aloitettani. Rupesi sen verran nyppimään, että viimeiselle vastaantulijalle vedin käpälän reippaasti lippaan. Ilmeestä päätellen piti minua täysin kahjona.

  16. #16
    swinger1 Guest
    Juu itsekin ihmetyttää tää suomalaisten jurous.Kun edes ne jolle olet joskus jotain fillari osaa kaupannut tai sen fillaria huoltanut ei edes morjensta vastaan tullessaan.Italiassa ja Hollannissa kun taas lähes kaikki tervehtii ja moni tulee levähdys paikoilla juttelemaankin ja ongelma tilanteissa tarjoaa apuaan.Täällä kun olet tien poskessa fillari levällään niin jengi vaan nauraa kun paahtaa täysiä ohi. kiitos sain avautua.

  17. #17
    Pelotón Guest
    Mä olen kehittänyt erinomaisen systeemin.

    Siihen kuulu, että keväällä aina tarkistetaan tilanne, eli tässä edetään aina kausi kerrallaan.

    Jos palstalle kevätkuukausien aikana ilmaantuu topicci, jossa todetaan (maastopyöräilijät toteavat...) maantiepyöräilijöiden olevan tiukkapipoisia, omaan napaansa tuijottavia egoisteja, joilla succicset puristaa, niin en moikkaa alkavalla kaudella suoratankoisella ajajia.

    Eikä muuten ole tarvinnut vielä koskaan maasturikuskeja moikkailla - eikä näköjään tarvitse tänäkään vuonna!
    Pelotón muokkasi tätä : 10.05.2005 at 10.19

  18. #18
    TJ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pelotón
    Jos palstalle kevätkuukausien aikana ilmaantuu topicci, jossa todetaan (maastopyöräilijät toteavat...) maantiepyöräilijöiden olevan tiukkapipoisia, omaan napaansa tuijottavia egoisteja, joilla succucset puristaa, niin en moikkaa alkavalla kaudella suoratankoisella ajajia.
    Missä se topicci on?

  19. #19
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis
    Rupesi sen verran nyppimään, että viimeiselle vastaantulijalle vedin käpälän reippaasti lippaan. Ilmeestä päätellen piti minua täysin kahjona.
    Et sentään huutanut kovaan ääneen että:HUOMIO!KATSE VASEMPAAN PÄIN!

  20. #20
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.293
    Täällä ei vahingossakaan tule tervehdystä vastaantulevalta maantiekuskilta, joten en jaksa enää tervehtiä. Vai lieneekö vika ulkonäössäni? Polvarit, ajoshortsit, ajopaita, kypärä ja se dh-pyörä taitavat siten jättää varaa arvailuille tai vievät automaattisesti kategoriaan "en moikkaa".
    Tosin eräs kuski kyllä tervehti heti takaisin kun kahdeksan ajajaa tervehti samanaikaisesti.
    -Turkulaisen äärijärjestön pihi kirstunvartija, diktatoraatti, El Presidenten lojaali kätyri - Vapaaehtoisesti vaihteeton-

  21. #21
    Pyöräkaistapää Guest

    Oma "salainen" tervehdys foorumilaisille?

    Succistelijat voisivat esim. heilutella pikkusormeansa ja maastopyöräilijät vastaisivat rennolla keskisormen ojennuksella?

    Vesku

  22. #22
    Pelotón Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.M
    Se on varmaan joku Campa vs Shimano juttu
    Kysymys on ihan liikenneturvallisuudesta. Shimanolla ajavia ei moikata, koska on olemassa suuri riski, että yrittäessään moikata takaisin räpeltävät onnettomat hanskansa siihen saamarin vaihdevaijerin kötöstykseen, joka rumasti sieltä kahvan kyljestä roikkuu, menettävät pyöränsä hallinnan ja saavat aikaan kenties pahankin onnettomuuden.

  23. #23
    Traccia bianca Guest

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti swinger1
    Juu itsekin ihmetyttää tää suomalaisten jurous.Kun edes ne jolle olet joskus jotain fillari osaa kaupannut tai sen fillaria huoltanut ei edes morjensta vastaan tullessaan.Italiassa ja Hollannissa kun taas lähes kaikki tervehtii ja moni tulee levähdys paikoilla juttelemaankin ja ongelma tilanteissa tarjoaa apuaan.Täällä kun olet tien poskessa fillari levällään niin jengi vaan nauraa kun paahtaa täysiä ohi. kiitos sain avautua.
    Tässä muistuu männä kesä mieleen kun olin mankeloimassa Jyväskylän suuntaan.
    Loimaan kohdalla gummi puhki,ei kun vaihtamaan...
    Siihen sitten pörähtään auto ja äijä kysäisi englanniksi tarvitsenko apua kyydinkin olisi tarjonnut.Selvisi että oli Hollantilainen. No oli onneksi omat paikkaus vehkeet mukana ja matka jatkui.
    Harvoin Suomalaiset tarjoutuvat auttamaan jos jotain poksahtaa
    tien vierustalla.

    Juu ja aina moikataan.
    Tai ainakin nyökätään.

  24. #24
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Suomi
    Viestit
    3.006
    Mitä väliä koko moikkailulla on? Ja moikkaamatta jättämisestä loukkaantuminen, voi-voi miten pikkusieluista toimintaa.

  25. #25
    Tero79 Guest
    Kyllä BMX:llä ajellessa saa aina hyväksyvä, ystävällisen hymyn osakseen. Vai olenko vain niin kovin miellyttävän näköinen?

  26. #26
    TJ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tero79
    Kyllä BMX:llä ajellessa saa aina hyväksyvä, ystävällisen hymyn osakseen. Vai olenko vain niin kovin miellyttävän näköinen?
    varsinkin kun sillä sotkee työmatkojaan?

  27. #27
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Suomi
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tero79
    Kyllä BMX:llä ajellessa saa aina hyväksyvä, ystävällisen hymyn osakseen. Vai olenko vain niin kovin miellyttävän näköinen?
    Se johtuu varmaan siitä, että olet niin hassun ( = vantaalaisen) näköinen. Se on kato oikeesti semmoinen säälinsekainen hieman huvittunut hymy.

  28. #28
    Tero79 Guest
    Eeeeeeikä?

  29. #29
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    438

    Hymy

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Traccia bianca
    Harvoin Suomalaiset tarjoutuvat auttamaan jos jotain poksahtaa
    tien vierustalla.
    Mä oon ottanut tavaksi pysähtyä aina kysymään että voinko auttaa, jos joku selvästi pähkäilee pyöränsä kimpussa tien vierustalla. Eri juttu on sitten se, monenko äijänkörmyn ego antaa periksi ottaa apua vastaan naispuoleiselta... muistan pari vuotta sitten tapahtuman kun tulin tiukkaan mutkaan aika kovaa vauhtia ja huomasin että vieressä olevassa puskassa joku makoilee pyörän kera, ei kun jarrua ja takasinpäin ja katsomaan onko ylipäätänsä elossa.

    Joku vanhemman puoleinen mies siellä makoili, oli saanut jotenkin kengännauhat kiertymään kammen ympärille ihan sinne keskiön puoleiseen päähän. Oli kyllä niin koominen näky kun aikuinen mies rötköttää siellä pusikossa pyörä puoliks päällään ja jalka ihan kummassa asennossa. Meni varmaan puolisen tuntia että sain sen tiukkaan kiristyneen kengän pois sen jalasta ja irti kammesta. Oli kuulemma makoillut siellä melkein tunnin ja yrittänyt saada itseään edes ylös ennenkuin olin tullut, kyseessä oli suht vilkas pyörätie joten ihan varmasti oli mennyt sinä aikana paljon ihmisiä ohitse. Oli kyllä äijä tosi häpeissään mutta kiitteli avusta.

    Niin, ja aina morjestetaan jos vaan kyetään käsi tangosta irrottamaan, ja jos ei kyetä, niin sitten hymyillään ja nyökätään. Mun kokemuksen mukaan maantiekuskit ovat kovempia morjestelemaan tuntemattomiakin fillaristeja kuin maastoilijat, vaikka maastopyörällä tulee nykyään mantsalenkitkin useimmiten vedettyä.

  30. #30
    Pyöräkaistapää Guest
    @wisko
    Itsekin olen auttanut yhden pikkupojan vastaavasta kiipelistä. Itkeskeli autotien ja pyörätien välisessä ojassa. Autot paino kylmästi ohi vaan, ihme hommaa...
    Itsekin kysäsen aina, kun joku kuminsa puhkonut taluttelee, että onko pitkäkin matka talutettavaa? Aina ei vain ehdi jokaista pilteemasta kuminsa ostanutta jeesaamaan, kun pitää tarhaan/töihinkin ehtiä.

    Vesku

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •