HelkamaElectrobikeHuntteriGiantRideCanyon
Sivu 1 / 18 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 519

Aihe: Kuulokkeet lenkille

  1. #1
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.027

    Kuulokkeet lenkille

    Mitäs nappikuulokkeita porukoilla on maantielenkillä?

    Hakusessa ois semmoset, jotka poistavat viiman suhinan ja soivat hyvin, mutta silti liikenteen ääni kuuluisi kohtalaisesti (tähän toki vaikuttaa , kuinka lujaa kuuntelee). Itse olen korvatulpilla maantietä ajanut aikoinaan ja taas uudestaan. Niiden kanssa kuulee liikenteen äänet paremmin, kun tuulen suhina on korvista pois. Nyt vaan kaipais musiikkia, jonka voimalla eteneminen vauhdittuisi.

    E
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  2. #2
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.437
    Klipsch Image S4 - napit on nyt olleet käytöss viimeisimpänä ja olen tykännyt käyttämistäni parhaiten .. (Aiemmin ollut denonia, shurea , jays)..
    -- not fast but furious --

  3. #3
    Valehtelematta olen pyörittänyt ainakin kymmentä eri nappulasettiä. Yhdetkään eivät pysy korvissa ja ne jotka pysy, meni rikki, ja toimitus jenkkeihin maksaa enemmän kuin uudet. NOH, ostin sitten tommoset 15 euron philipsit suutuspäissäni ja ne on saaneet riittää. Pysyvät korvissa sen verran että selevän saa mitä sanotaan. Rupee nimittäin loppumaan rahat kesken kun pitää tuotetestata jokaiset napit erikseen.

  4. #4
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    483
    Ainakin Jyväskylän Sokoksella on Maxellin nappikuulokkeita. Tungetaan korvakäytävään (saman näköiset suunnilleen kuin mk:n linkkaamat) ja demppaa ulkoiset äänet samalla tehokkaasti. Äänen laatu ei parasta hifi-tasoa, mut lenkkilaatukriteerit täyttyy heittämällä.
    Ja mikä parasta, hinta 9euroa. Ostin yhdet testiin. Parisenkymmentä lenkkiä fillarilla ja juosten tekaisin ja kävin sit ostamassa hyllyn tyhjäksi varastoon. Hiki kuitenkin tuhoaa kuulokkeet ja omien liikuntamäärien tuottamalla kokemuksella mulla menee 1-2 kuulokkeet vuodessa.

  5. #5
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    922
    Nappeja en ole saannut itselläni toimimaan mutta olen ääärimmäisen kauan ollut noihin Sonyn läppiksiin ( semmoset joissa sanka kulkee niskassa - ei aiheuta problematiikkaa polkupyöräkypärän kanssa) tyytyväinen, auttavat inan jopa lämmityksessäkin, mielestäni vielä niitten äänenlaatukin on hyvä - käyttämäni laitteisto on niillä petraantunut vs. laitteen alkuperäiset.

  6. #6
    Attitude Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Klipsch Image S4 - napit on nyt olleet käytöss viimeisimpänä ja olen tykännyt käyttämistäni parhaiten .. (Aiemmin ollut denonia, shurea , jays)..
    Komppaan - käytössä ollut jo yli vuoden S4i:t (eli sama luuri, mutta iPhone ohjauksella) ja toimivat tosi jees. Pysyvät päässä (mukana kolmet erikokoiset tulpat), hyvä soundi ja tuntuvat kestävän yllättävän hyvin hikeä ja vettä (tänäänkin reilut kolme tuntia hikoilua Nightwishin tahdissa )

  7. #7
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Ultimate ears superfi 500vi:t on toiminut täällä hyvin. Hyvä saundi ja poistaa ainakin tuulen suhinan. En sitten tuosta liikenteen melusta niin tiedä. Vielä en ole ainakaan auton alle jäänyt.
    Respect is not given, it is taken.

  8. #8
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    18
    Itse en ole maantielenkillä kuulokkeita pitänyt, mutta juostessa kylläkin. Dealextremestä ei kannata kiireisten tilailla, voi tulla parissa viikossa, voi mennä useampi kuukausi.

    Hämmästyttävät hintaisekseen, vaimennetutkin silikonisten vaihdettavien päiden ansiosta: http://www.dealextreme.com/p/in-ear-...ge-4319?item=2

    Johtoihin kettuuntuneena olen käyttänyt Nokian BH-503 kuulokkeita. Pysyy hyvin myös juostessa päässä, tosin ei kyllä ole suunniteltu kypärän kanssa käytettäväksi

  9. #9
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Varsinainen Suomi
    Viestit
    89
    Itsellä Bosen IE2 -kuulokkeet iLuuriin/iPodiin. Kerrankin napit, jotka pysyvät korvissa juoksulenksuilla(kin) ja salilla. Pyöräilyssä en musaa kuuntele, sillä joskus on muutenkin vaikeuksia kuulla takaa tulevaa liikennettä.

    *lisäystä* piuhassa myös mikki, volume, seuraavaan biisiin skippaus sekä klipsi, jolla saa piuhan kiinni vaikka paidan kaulukseen.
    M1nd3 muokkasi tätä : 27.07.2012 at 23.11

  10. #10
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.157
    Oma valinta Sennheiser mm70i, joiden johdossa myös mikki/volumesäädin.
    10k-kerhon jäsen

  11. #11
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Mulla on menneet jotkut sonyn korviin uppoavat, mutta johdot noissa on puolimetriä liian pitkiä, mistähän löytyis lyhytjohtoisia nappiämyreitä?

  12. #12
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.084
    Itse meinasin tuollaiset päivittää, kun meni nykyiset A-Jays 4 rikki. http://www.etymotic.com/ephp/hf3.html Kovasti ovat saaneet kehuja eri testeissä.

  13. #13
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Oma valinta on ollut vuosia AKG 324P .. en löytänyt noihin nyt mitään järjellistä linkkiä mutta sen verran osaan sanoa että mielestäni soivat puhtaasti ja tasapainoisesti sekä myös rakenne suodattaa taustamelua hyvin pois. Maksoi aikoinaan noin 30e joten ei vie kokeiluna konkurssiin, ja itse en ole noiden jälkeen muita nappikuulokkeita edes vaivautunut kokeilemaan.

  14. #14
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    541
    Sony NC-33 tai niiden uudempi versio on käytössä. Vastamelu feature vie autojen suhinat ja nastarenkaiden napinat. Lisäksi MW600 bluetooth palikka on käytössä jotta puhelimen voi pussitaa tiiviisti. Ebaysta saa noin 40e/tuote. Liikenteestä kuulee riittävästi. Luotan aika vahvasti näköhavaintoihin ja siihen että ajan tiukasti suoraan oikeaa laitaa. En tosin missään keskustoissa ajele.

  15. #15
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    541
    Hups tupla postaus.

  16. #16
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.712
    Minulla käytössä Plantronicsin bluetoothilleset stereokuulokkeet. Musiikki, sovellusäänet
    ja puhelut kätevästi käytössä. 7h käyttöaika aktiivisessa musiikin kuuntelussa, valmiustila
    mielestäni kauemmin.
    Ihan ok, mutta kovassa vauhdissa puheen kuuluminen toisessa päässä on huonoa.
    Tuulen suhina häiritsee jonkin verran. Niinkuin kaikissa bluetuuttikuulokkeissa on muutaman
    sekunnin viive jolloin soittajalle ei kuulu puhelimeen vastaajan ensimmäiset sanat.

    Korvakuulokkeen muoto ei ole hyvä vaan tippuu joskus johtuen kylläkin silmälasin sangoista.
    Pitää tehdä yksilölliset korvatulpat, sitten pysyy paremmin silmälasin sankojen kanssakin.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  17. #17
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Mulla oli S4i't, mutta hukkasin. Ihan hyvä ääni, mutta jotenkin samalla rasittava. Hankin tilalle Etymoticit jotka on tosi hyvät, mutta vaatii täysin tiiviin kuulokkeen jolloin mitään ei kuulu läpi. He tarjoavat myös iphone ohjelmaa joka päästää yli asetetun rajan olevat äänet läpi (nauhoittaa mikillä), mutta juurikin tuulen suhina aiheuttaa välillä ominaisuuksia.

  18. #18
    zone Guest
    Mulla käytössä myös Klipsch Image S4 kuulokkeet. Äänenlaatu on tosi hyvä ja ne blokkaa ulkopuolisen melun kiitettävästi. Omiin korviin ne valitettavasti ei sovi täydellisesti joten niitä joutuu välillä asettelemaan uudelleen. Mutta korvat on yksilöllisiä rakenteita joten...

  19. #19
    Mites nuo Sennheiserin sporttikuulokkeet, onko porukalla kokemuksia niiden toimivuudesta pyöräilyssä? Ainakin nuo paperilla vaikuttaa hyviltä.
    http://www.sennheisernordic.com/nord...nes_sport-line

  20. #20
    zone Guest
    ^Iteltä löytyy tän tyyppiset sportti kuulokkeet:


    Pysyy korvissa tosi hyvin mutta ei poista tuulen suhinaa. Välillä vaikea kuulla puhetta (kuuntelen podcasteja) koska suhisee liikaa, joten joudun pitämään voluumia (liian) korkealla.

    Nämä voisi toimia paremmin: http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...appikuulokkeet

  21. #21
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.612
    Tällaiset ostin talvella eBaysta. Hyvin ovat kestäneet lenkkeilyä, pyöräilyä, hiihtoa ym. liikuntaa (eli hikeä).

    http://www.ebay.com/itm/LG-Original-...ht_6130wt_1219

    Keveyt ja mukavat käyttää. Ääni positiivinen yllätys (ei nyt mitään hifiä tosin), korvakappaleet ok, puhelut onnistuu ja akku kestää. Eihän nämä tietenkään tuulen suhinaa poista fillaroidessa, mutta itse ainakin tykkään kuulla mitä ympärilläkin tapahtuu...

  22. #22
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ReLe Katso viesti
    Lisäksi MW600 bluetooth palikka on käytössä jotta puhelimen voi pussitaa tiiviisti. Ebaysta saa noin 40e/tuote.
    Oletko keksinyt jotain tapaa pitää MW600:n suojassa vedeltä? Laite tuntuu olevan aika arka vedelle.

  23. #23
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    32
    Mites nuo Sennheiserin sporttikuulokkeet, onko porukalla kokemuksia niiden toimivuudesta pyöräilyssä? Ainakin nuo paperilla vaikuttaa hyviltä.
    http://www.sennheisernordic.com/nord...nes_sport-line
    Mulla on ollut kolme settiä Sennheiserin niskasankaisia kuulokkeita. Kahdet aiempaa vihreää mallia ja nyt nuo linkissä olevat PMX680-malliset. Useamman vuoden käyttökokemukseen perustuen näitä ei saa hikoilemalla hajalle. Kaksista ensimmäisistä katkesi johto liittimen juuresta. Tässä uudessa adidasmallissa volumesäätöpalikka on noin pikkusormen kokoinen ja minun mielestä hankala. Jos laitat puhelimen/soittimen paidan takataskuun, palikka jää 181 senttisellä kaverilla olkapään päälle ja siihen sitä ei saa klipsillä oikein mihinkään kiinni. Itse en kaipaa äänenvoimakkuuden säätöä lenkkikuulokkeisiin, joten se vanhassa mallissa ollut suora johto olisi parempi.

    Mitään hifiäänenlaatua nämä eivät tarjoa, mutta ajavat asiansa. Hinnaltaan nämä olivat jossain viidenkympin paikkeilla enkä olisi niitä kokeilumielessä ilman ennakkotietoa edes ostanut.

  24. #24
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Los Gatos, Kalifornia
    Viestit
    343
    Bosen IE2't on hyvät. Pienin korvakappale sopii omaan korvaan kuin nakutettu ja musan kuuntelu on varsin kelpoisa nautinto. Eihän noissa mitään noise cancellation -toimintoa ole, eli liikenteenkin kuulee halutessaan.

    En kyllä itse lenkkeile tuollaiset korvissa, lähinnä siirtymäajossa tms. kun pitää pystyä vastaamaan puhelimeen. Lenkille olisi iPodiin hakusessa jotkut lyhytjohtoiset vedenpitävät kuulokkeet. Vuodessa menneet entiset rikki, yleensä sen puolen nappi, joka enemmän on paidan sisällä hajoaa ensin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #25
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    69

    Näitä on jo muutaman kuukauden käytetty ja ovat mitä mainioimmat omassa käytössä pyöräilyssä. Äänenlaatu on yllättävän hyvät tämän hintaisissa bluetooth kuulokkeissa ja nämä myöskin sopivat ainakin omaan päähän ongelmitta. Aiemmin käytössä oli S4i, jotka olivat myös hemmetin hyvät kuulokkeet, mutta rupesin kaipaanaan langatonta vapautta ja CDONin alennuksesta tuli napattua kokeeksi nuo Nokia BH-505 kuulokkeet ja ei ole tarvinnut katua.

  26. #26
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    131
    Yurbuds Ironman Inspiret olleet tämän kesän käytössä ja hyvät ovat. Pysyvät paikallaan juuri niin hyvin kuin luvataan, eivät blokkaa esim. autojen ääntä kokonaan, vedenkestävät ja äänenlaatukin riittävä. Löytyy mikillä tai ilman, ebaystä.

  27. #27
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    En kyllä itse lenkkeile tuollaiset korvissa, lähinnä siirtymäajossa tms. kun pitää pystyä vastaamaan puhelimeen. Lenkille olisi iPodiin hakusessa jotkut lyhytjohtoiset vedenpitävät kuulokkeet. Vuodessa menneet entiset rikki, yleensä sen puolen nappi, joka enemmän on paidan sisällä hajoaa ensin.
    http://irunearphones.com/shop/irun-f...n-performance/ tuollaiset ostin itselleni vuosi sitten juoksua varten. Ovat olleet kyllä loistava hankinta. Tuolta löytyy myös täysin vedenpitävä malli, joka suunniteltu triathlonisteille. Kannattaa kokeilla!

  28. #28
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Mites nuo Sennheiserin sporttikuulokkeet, onko porukalla kokemuksia niiden toimivuudesta pyöräilyssä? Ainakin nuo paperilla vaikuttaa hyviltä.
    http://www.sennheisernordic.com/nord...nes_sport-line
    Itseltä löytyy http://www.sennheisernordic.com/nord...rt-line_504038 Ja voin sanoa että on kyllä aivan loistavat. Ennen noita tuli käytyä koko gigantin nappikuulokevalikoima läpi, eikä mikään tahtonut pysyä korvissa. Noi pysyy, hetki meni tottua kun noi on "lose fit" korvaan. Eli tuntuu että istuu pirun löysästi, ja käytännössä kaiken mitä ympärillä tapahtuu kuulee kulokkeiden läpi. Silti pysyy korvissa vaikka johto sattuisi vähän johonkin osumaan. Parikertaa juostessa on luuri lentänyt taskusta ja jäänyt killumaan korvista haarojen väliin

    Jos ei tykkää noista avonaisista kuulokkeista, niin tota samaahan saa myös korvakäytävään menevänä mallina.

  29. #29
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Attitude Katso viesti
    Komppaan - käytössä ollut jo yli vuoden S4i:t (eli sama luuri, mutta iPhone ohjauksella) ja toimivat tosi jees. Pysyvät päässä (mukana kolmet erikokoiset tulpat), hyvä soundi ja tuntuvat kestävän yllättävän hyvin hikeä ja vettä (tänäänkin reilut kolme tuntia hikoilua Nightwishin tahdissa )
    Komppaan minäkin. Hyvät kuulokkeet ja ovat kestäneet yllättävän hyvin.

    Päänvaivaa on aiheuttanut puhelimen saaminen vesitiiviiseen suojapussiin. Johtojen virittely siitä ulos ja pyöräilypaidan taskusta on turhaa nysväystä ja harmittaa lenkille lähtiessä.
    Hankin alkukesästä Nokia BH-111 bluetooth kuulokkeet, joka osoittautui mukavaksi ratkaisuksi. Puhelin voi olla missä vaan, pieni bluetooth palikkaa kiinni paidan kaulukseen ja siitä lyhyet kuulokepiuhat korviin. Bt palikassa on myös ohjauspainikkeet play/pause/biisien vaihto/puhelimeen vastaukseen. Omasta mielestäni lisää käyttömukavuutta merkittävästi. Äänenlaatu paketissa olleilla nappikuulokkeilla ei ole ihan yhtä hyvä kuin esim noilla Klipscheilla, mutta hyvä kuitenkin ja varsinkin riittävän hyvä huomioiden tässä käytössä olevan suhinan ja taustamelun.
    Harkitsin tuota myös linkitettyä BH-505:ta, mutta en päässyt testaamaan sankamallin istuvuutta kypärän kanssa.

  30. #30
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.712
    Lainaan tätä topikkia.
    Etsisin mahdollisimman hyvää bluetooth-kuuloketta onko se nyt headset. Eli ei sporttikuulokkeita
    No sellanen yhden korvan malli jossa mielellään ergonominen korvantakatuki.
    Ja tärkeää olisi mahdollisimman nopea yhteysaloitus/puheviive puhelimen ja kuulokkeen välillä.
    On inhaa kun puhelimeen vastaa jää soittajalta kuulematta pari ensimmäistä sanaa...
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •