RideImatraGasGasElectrobikeCanyonGiant
Sivu 74 / 79 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 2362

Aihe: Pyöräilyhousut

  1. #2191
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.946
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Onko tavallisten henkseleiden käyttöön joku este lökäshortsien kanssa?
    Itse käytän henskeleitä talvella pitkissä housuissa ja sitten sadehousuissa. Mutta jossain niissä on ikävät solkiosat siellä selässä ja ne saattavat painaa repun kanssa selkää.

  2. #2192
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Onko tavallisten henkseleiden käyttöön joku este lökäshortsien kanssa? Meinaan tällaisia "intistä ja vanhuksilta tuttuja" missä on ne muovihampaat joilla tarraavat kiinni housunkaulukseen.
    Käytän. Supernova.fi löytyy tanskalaisia henkseleitä jotka ei pahasti paina jos vähän kulmia pyöristää hiomapaperilla.

  3. #2193
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Mulla on ihan Helsingin olkaimen henkselit. Hyvin toimii. Käytän tosiaan talvella.

  4. #2194
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    461
    Huomasin tänään lenkillä että noin vuoden vanhoihin assosin housuihin on kulunut sisäreiden kohdalle pieni pitkulainen reikä.
    Kestääköhän jos vaikka vanhoista pyöräilyhousuista leikkaa palasen paikaksi ja ompelee paikaksi?

  5. #2195
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Huomasin tänään lenkillä että noin vuoden vanhoihin assosin housuihin on kulunut sisäreiden kohdalle pieni pitkulainen reikä.
    Kestääköhän jos vaikka vanhoista pyöräilyhousuista leikkaa palasen paikaksi ja ompelee paikaksi?
    Kannattaa olla myyjään yhteydessä. Assoksella on hyvä takuu ja käsittääkseni oikein toimiva korjauspalvelu, jos housut eivät mene enää takuuseen. Todennäköisesti kuitenkin menevät

  6. #2196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Osuit asian ytimeen.

    Oliko jollain vinkkejä trikooshortseista tai alushousuista missä olisi normaalia tukevampi pehmustus?
    Näissä on ainakin melko paksu ja hyvä vaippa. Kätsyt ja hyvät pöksyt muutenkin.
    https://off.road.cc/content/review/s...t-review-10025

  7. #2197
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    461
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kannattaa olla myyjään yhteydessä. Assoksella on hyvä takuu ja käsittääkseni oikein toimiva korjauspalvelu, jos housut eivät mene enää takuuseen. Todennäköisesti kuitenkin menevät
    Laitoin bike-discountille postia. Pyysivät lähettämään saksaan tutkittavaksi ja korvaavat kulut jos menee takuuseen. 3vk - useamman kuukauden homma. Pakko kai korjata vaan itse. Ainoat housut vaan jotka ovat kuluneet puhki, ehkä uusi satula hankaa juuri tuohon kohtaan. Mutta jos 8kk kestää 255e ovh housut niin vähän huono maku jäi.

  8. #2198
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Laitoin bike-discountille postia. Pyysivät lähettämään saksaan tutkittavaksi ja korvaavat kulut jos menee takuuseen. 3vk - useamman kuukauden homma. Pakko kai korjata vaan itse. Ainoat housut vaan jotka ovat kuluneet puhki, ehkä uusi satula hankaa juuri tuohon kohtaan. Mutta jos 8kk kestää 255e ovh housut niin vähän huono maku jäi.
    Itse vein velosportille. Pitäisi hoitua vikkelään.

    Sinuna laittaisin tosiaan suoraan assokselle viestiä ja kysyisin miten toimitaan.

    Mulla ne ratkesi pehmusteen ompeleiden reistä, siitä satulan kohdalta. Mutta siis en pysty kyllä itsekkään enää kehumaan assoksen ylivoimaisuutta. Katsotaan kestävätkö nuo jatkossa kauemmin.

  9. #2199
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    315
    Miten teillä on Castellin Free Aerot kestäneet? Minulla aika ahkerassa käytössä kolmatta kesää ja nyt irtosi pesussa pehmusteesta silikonilta vaikuttava isohko retale.

  10. #2200
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.946
    Jännä juttu kuinka salakavalasti nuo housutkin vanhenee. Olen tyytyväisenä ajellut Jyps-leimoilla olevilla Newlinen laatuhousuilla, oliskohan n 8-9 vuotta vanhat. Nyt sitten otin uudet Kanuuna Castellit käyttöön, niin kylläpä olikin iso muutos. Ehkä kaikkia vaatteita ei kannata ihan näin "loppuun käyttää".
    XT-vaihtajia vuodesta -95.

  11. #2201
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.320
    ^ Ihan vain anekdoottina. silloin kun juoksin enemmänkin sain ohjeeksi että samanlaisia kenkiä pitäisi ostaa aina (vähintään) kahdet kerralla: toista paria pidetään kaapissa, kunnes ensiksi käyttöön otetulla parilla on juostu arviolta puolet niiden luvatusta tai odotettavasta käyttöiästä (tai siis kilometreistä) ja sitten ruvetaan käyttämään sitä esimerkiksi kerran viikossa.

    Näin huomaa heti kun vanhat eli käytetyt ovat vaihtamisen tarpeessa. Muuten tottuu liian helposti vähittäiseen muutokseen eli tuumaa että ovathan vanhat ihan hyvät vielä koska eivät mistään pahalta tunnu - vaikka todellisuudessa ne eivät ole ainoastaan parhaat päivänsä nähneet vaan jo liian kuluneet ja tarvittavat ominaisuutensa menettäneet.


    Ajohousuissa ei ehkä ole samanlaista vaaraa hankkia itselleen rasitusvammaa, mutta lieväänkin epämukavuuteen tai oikeammin sanottuna alentuneeseen mukavuustasoon on turha totttua

  12. #2202
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.946
    Juu, kyllä se jotenkin noin menee. Minun on aika helppo "tottua" erinäisiin vikoihin ja puutteisiin. Ja käytän asioita ihan tyytyväisenä, kunnes sitten kokeilee jotain uutta.
    XT-vaihtajia vuodesta -95.

  13. #2203
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Mulla on muutamat craftin hyvin ohkaiset pehmustetut bokserimalliset alushousut. Alkaa vaan noissa kilometrit olemaan täynnä ja aattelin notta olisko jollain tietoa vastaavasta tuotteesta. Pehmuste on siis luokkaa 2-4mm, eli todella vähän, mutta riittää mulle hyvin
    Itselleni vastaten, löytyihän ne kun hakemalla haki. Craftin Greatness Bike Boxer. Olihan nuo edelliset noin kymmenen vuoden aikana jo vähän antautuneet, eivätkä silleen toimineet ku piti.
    Nyt taas elämä hymyilee

  14. #2204
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.946
    Jos tässä oikein innostuisi ja hankkisi (eka kertaa) MTB käyttöön tarkoitetut pitkät housut kylmiä kelejä varten. Niin lähikauppa kun myy noita Enduran vaatteita, niin mitä eroa Humvee ja Singletrack housuilla on käytännössä? Onko jotain sellaista mitä siinä kaupassa housuja hiplatessa ei välttämättä tajua? Tai onko MT500 pökät hintansa väärtit?

    https://www.suomenurheilupyora.fi/en...ii---ajohousut
    https://www.suomenurheilupyora.fi/en...mvee-ajohousut
    https://www.suomenurheilupyora.fi/en...pant-ajohousut
    XT-vaihtajia vuodesta -95.

  15. #2205
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    406
    Sen verran kannattaa katsoa että jonkinlainen tuuletus mahdollisuus lyötyy. Ja jos polvareita on tapana käyttää niin testaa niiden kanssa, mikä lienee itsestään selvää.

  16. #2206
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Singletrackit on melko hengittävät, ei juurikaan lämmitä viileämmällä kelillä. Vettä eivät pidä, mutta roisketta hylkii uutena, kuivuu myös suht vikkelää. Plussaa vielä tuuletusaukot, hyvät taskut ja vyölenkit. Mukavaa joustavaa kangasta ja persauksessa vahvempaa(sain silti rikki pers kosketuksella renkaaseen, tosin oli niitäkin pari otettu ilman tuhoja). Koot vaihtelee, ekat 2xl oli mulle melkee liian isot, meni takuuna vaihtoo ku saumaus purkautu ja uudet saman kokoset sit taas reisistä melkee liian naftit, ei tilaa polvarien kanssa laittaa kerrosta alle. Hummweet taitaa olla vähä rennommat ja kasuaalimmat. Mt spray jos haluaa vähän enemmän veden pitävyyttä(ei hengitä kovin hyvin) tai mt500 waterproof jos tarvii vettä pitää enempi. Tuo mt burneri on ilmeisesti dh pökä ja ne ainakin kuvissa näyttää siltä, että vaan gasellit saa suojien kanssa jalkaa, tosin jos kovin joustaa ni varmaan muutki

  17. #2207
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Itsellä nyt mietinnässä, että korjaanko noi singleträkit ja vedän niillä syksyn vai hommaanko vedenpitävempää tilalle ja jätän ne kesäpöksyiksi. Jos jollain mielessä pannutuksia ja vettä kestävät housut saa ilmiantaa

  18. #2208
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.972
    Sekä Singletracit että Humveet löytyy. Singlet on paksummat ja mun valinta talvihousuiksi näistä kahdesta. MT500 on mulle outo tapaus. Ja Enduran kamppeet tietysti pitää sovittaa!

    Vaude Zetar sitten kun oikeesti pakkasta on mulla jalassa. Kun tuota vaatekaappitilaa on ny käytössä niin järjestelin mm. housujani ja koestin kaikki, parit pöksyt joitten olemassa oloa en ees muistanut, parit kaapin perukoille piiloon. Tää jotta käyttämättömät kamppeet ajan myötä kutistuu pitää toki paikkansa
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #2209
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.946
    L kokoinen Singletrack sieltä kotiin lähti. Tykkäsin tuosta venyvästä kankaasta.

    Märkien säiden housuna on Craftit ja ne ei tietenkään jousta yhtään. Ja se tuntuu ajaessa ikävältä kun ne liimautuu jalkoihin kiinni, eli siksi Humvee jäi hyllyyn. Mutta mites tuo veden hylkiminen, tietääkö joku hyvää keinoa tai ainetta millä sitä sitä voi elvyttää kun housut kuluu ja vanhenee? Monenlaisia spray-kyllästeitä on tullut kokeiltua, mutta kehua en niistä yhtäkään oikein pysty.

  20. #2210
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Sekä Singletracit että Humveet löytyy. Singlet on paksummat ja mun valinta talvihousuiksi näistä kahdesta. MT500 on mulle outo tapaus. Ja Enduran kamppeet tietysti pitää sovittaa!

    Vaude Zetar sitten kun oikeesti pakkasta on mulla jalassa. Kun tuota vaatekaappitilaa on ny käytössä niin järjestelin mm. housujani ja koestin kaikki, parit pöksyt joitten olemassa oloa en ees muistanut, parit kaapin perukoille piiloon. Tää jotta käyttämättömät kamppeet ajan myötä kutistuu pitää toki paikkansa
    Uusia singleträkkejä ei kyllä paksuiksi voi kehua, melkeen kun pitkillä kalsareilla olis.

  21. #2211
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.972
    Hyvä tietää, omat Enduran housut ovat jotain 5 vuotta vanhat.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #2212
    Tulipas hyvää tietoa Enduran housuista koska ne on seuraavana ostoslistalla. MT500 Waterproof on harkinnassa mutta en löytänyt kalvosta mitään tietoa hengittävyydestä ja vesipilarista, onko joku löytänyt tarkempia speksejä kalvosta?
    Kylätason pyöräilijä

  23. #2213
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Tulipas hyvää tietoa Enduran housuista koska ne on seuraavana ostoslistalla. MT500 Waterproof on harkinnassa mutta en löytänyt kalvosta mitään tietoa hengittävyydestä ja vesipilarista, onko joku löytänyt tarkempia speksejä kalvosta?
    Vesipilariarvo 20000mm
    Hengittävyysarvo 40 000g/m²/24h
    Lähde: https://scandinavianoutdoor.fi/endur...of-trousers-ii


    Löytyypi myös Pyöräilyhousut, maasto -topic

  24. #2214
    Kiitokset molemmista linkeistä. Kalvon arvot jää GT:lle mutta on varmaan riittävät pyöräilyyn, pitää käydä käpistelemässä ja sovittamassa.
    Kylätason pyöräilijä

  25. #2215
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.301
    Vedenpitäviä housuja löytyy minulta kolmet ja mikään niistä ei täydellinen. Löffler overpantsit ei ole maastoon parhaat, kun kangas vähemmän kestävää. Muotoilu muuten hyvä, mutta liian lyhyt vyötäröltä edestä. Active-kalvo on hyvin hengittävä, mutta päästää vettä läpi ajanmyötä. Gore Bike Wearin paclite-kankainen muotoilulta muuten hyvä, mutta vyötärö epämukavan korkea. Semikestävä maastokäytössä ja paclite pitävä, mutta huonommin hengittävä. POC Ardour taas maastokelpoisin, teknisin ja paras muotoilu. Hengittävyys hyvä, mutta vettä päästää myös läpi pitkällä.

  26. #2216
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.946
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kun tuota vaatekaappitilaa on ny käytössä niin järjestelin mm. housujani ja koestin kaikki, parit pöksyt joitten olemassa oloa en ees muistanut.
    Tämä on mun henkilökohtainen ongelma, kun muisti on niin huono.

    Jos tulee ostettua joka keliin ja joka käyttötarpeeseen omat housut, niin parin vuoden päästä en enää muista mitä kaikkea sitä kaapissa onkaan. Ja siksi yritän löytää mahdollisimman monikäyttöisiä ajokamppeita, niin se lukumäärä pysyisi kurissa. Suomen säät tekee siitä tietysti kohtuu vaikeata.

    Mutta kuinka monella pyöräilyhousulla te pärjäätte koko vuoden?

  27. #2217
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Mulla on nuo singleträkit ja lämpimillä keleillä shortsit. Jos tulee pakkasilla ajettua ni jotku vanhat raiskin kalvopöksyt. Nyt kyllä mietin singleträkkien tilalle jotai paremmin vettä pitävää. Mut ei raaskis mt500 water prooffeja kaatua rikki.

  28. #2218
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.320
    (1) Bib shortsit, kesä
    (2) Bib shortsit, kevät/syksy

    Irtolahkeita myös kahta mallia, ohuemmat ja paksummat, vettähylkivät ja tuultakin pitävät

    (3) Bib tights, vettähylkivät ja tuulta pitävät

    Lämpimämmät kuin lyhyet + irtolahkeet. Pehmusteettomat, joten alle lyhyet ajohousut


    (4) Bib tights, vettähylkivät, tuulta pitävät jä lämpimät

    Edellisiä selvästi lämpimämmät eli selvät talvihousut. Pehmusteettomat nekin.


    Sateeseen en tarkoituksella lähde ajamaan ja käytännössä en tuntia pitempään joudu sateen yllättämänäkään ajamaan. Henkilökohtainen pakkasraja tulee vastaan ennen miinus viittätoista.

  29. #2219
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    237
    Edellisillä Singletrack -housuilla ajoin vuodesta 2017. Ensimmäiset meni takuuseen kun haarojen jousto-osa repesi, mutta toiset kesti sitten hyvin. Uusi malli ei kuitenkaan vastaa vanhaa niin katselin vaihtoehtoja ja päädyin "parhaisiin" eli POC Resistance DH. Pikaiset kokemukset pääosin positiiviset paitsi koon osalta. M-koko oli mulle todella lyhyt ja L taas vyötäröltä iso. Otin Larget ja kavennutin niitä ompelimossa 5cm. Taskut ovat hyvät ja ahterissa saumat on teipattu ja ovat muutenkin todella hyvän oloista kangasta. Vedenpitäväthän nuo ei ole, mutta DWR-käsitelty, joka kestänee käytössä aikansa. Leikkaus muuten on hyvä, eivät ole teltat ja taskut etureisissä toimivat.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti

  30. #2220
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Nää nyt harkinnassa ja pitää käydä paikallisessa hypistelemässä:
    -Endura MT 500 spray
    -Leat mtb gravity 4.0/5.0
    -TLD resist pant

    Onko jollai noista varsinkin kahdesta alimmaisesta kokemuksia? Enduroita oon joskus jo hypistelly ja kokeillu.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •