Mulla on ihan Helsingin olkaimen henkselit. Hyvin toimii. Käytän tosiaan talvella.
Huomasin tänään lenkillä että noin vuoden vanhoihin assosin housuihin on kulunut sisäreiden kohdalle pieni pitkulainen reikä.
Kestääköhän jos vaikka vanhoista pyöräilyhousuista leikkaa palasen paikaksi ja ompelee paikaksi?
Näissä on ainakin melko paksu ja hyvä vaippa. Kätsyt ja hyvät pöksyt muutenkin.
https://off.road.cc/content/review/s...t-review-10025
Laitoin bike-discountille postia. Pyysivät lähettämään saksaan tutkittavaksi ja korvaavat kulut jos menee takuuseen. 3vk - useamman kuukauden homma. Pakko kai korjata vaan itse. Ainoat housut vaan jotka ovat kuluneet puhki, ehkä uusi satula hankaa juuri tuohon kohtaan. Mutta jos 8kk kestää 255e ovh housut niin vähän huono maku jäi.
Itse vein velosportille. Pitäisi hoitua vikkelään.
Sinuna laittaisin tosiaan suoraan assokselle viestiä ja kysyisin miten toimitaan.
Mulla ne ratkesi pehmusteen ompeleiden reistä, siitä satulan kohdalta. Mutta siis en pysty kyllä itsekkään enää kehumaan assoksen ylivoimaisuutta. Katsotaan kestävätkö nuo jatkossa kauemmin.
Miten teillä on Castellin Free Aerot kestäneet? Minulla aika ahkerassa käytössä kolmatta kesää ja nyt irtosi pesussa pehmusteesta silikonilta vaikuttava isohko retale.
Jännä juttu kuinka salakavalasti nuo housutkin vanhenee. Olen tyytyväisenä ajellut Jyps-leimoilla olevilla Newlinen laatuhousuilla, oliskohan n 8-9 vuotta vanhat. Nyt sitten otin uudet Kanuuna Castellit käyttöön, niin kylläpä olikin iso muutos. Ehkä kaikkia vaatteita ei kannata ihan näin "loppuun käyttää".
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.
^ Ihan vain anekdoottina. silloin kun juoksin enemmänkin sain ohjeeksi että samanlaisia kenkiä pitäisi ostaa aina (vähintään) kahdet kerralla: toista paria pidetään kaapissa, kunnes ensiksi käyttöön otetulla parilla on juostu arviolta puolet niiden luvatusta tai odotettavasta käyttöiästä (tai siis kilometreistä) ja sitten ruvetaan käyttämään sitä esimerkiksi kerran viikossa.
Näin huomaa heti kun vanhat eli käytetyt ovat vaihtamisen tarpeessa. Muuten tottuu liian helposti vähittäiseen muutokseen eli tuumaa että ovathan vanhat ihan hyvät vielä koska eivät mistään pahalta tunnu - vaikka todellisuudessa ne eivät ole ainoastaan parhaat päivänsä nähneet vaan jo liian kuluneet ja tarvittavat ominaisuutensa menettäneet.
Ajohousuissa ei ehkä ole samanlaista vaaraa hankkia itselleen rasitusvammaa, mutta lieväänkin epämukavuuteen tai oikeammin sanottuna alentuneeseen mukavuustasoon on turha totttua
Juu, kyllä se jotenkin noin menee. Minun on aika helppo "tottua" erinäisiin vikoihin ja puutteisiin. Ja käytän asioita ihan tyytyväisenä, kunnes sitten kokeilee jotain uutta.
Jos tässä oikein innostuisi ja hankkisi (eka kertaa) MTB käyttöön tarkoitetut pitkät housut kylmiä kelejä varten. Niin lähikauppa kun myy noita Enduran vaatteita, niin mitä eroa Humvee ja Singletrack housuilla on käytännössä? Onko jotain sellaista mitä siinä kaupassa housuja hiplatessa ei välttämättä tajua? Tai onko MT500 pökät hintansa väärtit?
https://www.suomenurheilupyora.fi/en...ii---ajohousut
https://www.suomenurheilupyora.fi/en...mvee-ajohousut
https://www.suomenurheilupyora.fi/en...pant-ajohousut
Sen verran kannattaa katsoa että jonkinlainen tuuletus mahdollisuus lyötyy. Ja jos polvareita on tapana käyttää niin testaa niiden kanssa, mikä lienee itsestään selvää.
Singletrackit on melko hengittävät, ei juurikaan lämmitä viileämmällä kelillä. Vettä eivät pidä, mutta roisketta hylkii uutena, kuivuu myös suht vikkelää. Plussaa vielä tuuletusaukot, hyvät taskut ja vyölenkit. Mukavaa joustavaa kangasta ja persauksessa vahvempaa(sain silti rikki pers kosketuksella renkaaseen, tosin oli niitäkin pari otettu ilman tuhoja). Koot vaihtelee, ekat 2xl oli mulle melkee liian isot, meni takuuna vaihtoo ku saumaus purkautu ja uudet saman kokoset sit taas reisistä melkee liian naftit, ei tilaa polvarien kanssa laittaa kerrosta alle. Hummweet taitaa olla vähä rennommat ja kasuaalimmat. Mt spray jos haluaa vähän enemmän veden pitävyyttä(ei hengitä kovin hyvin) tai mt500 waterproof jos tarvii vettä pitää enempi. Tuo mt burneri on ilmeisesti dh pökä ja ne ainakin kuvissa näyttää siltä, että vaan gasellit saa suojien kanssa jalkaa, tosin jos kovin joustaa ni varmaan muutki
Itsellä nyt mietinnässä, että korjaanko noi singleträkit ja vedän niillä syksyn vai hommaanko vedenpitävempää tilalle ja jätän ne kesäpöksyiksi. Jos jollain mielessä pannutuksia ja vettä kestävät housut saa ilmiantaa
Sekä Singletracit että Humveet löytyy. Singlet on paksummat ja mun valinta talvihousuiksi näistä kahdesta. MT500 on mulle outo tapaus. Ja Enduran kamppeet tietysti pitää sovittaa!
Vaude Zetar sitten kun oikeesti pakkasta on mulla jalassa. Kun tuota vaatekaappitilaa on ny käytössä niin järjestelin mm. housujani ja koestin kaikki, parit pöksyt joitten olemassa oloa en ees muistanut, parit kaapin perukoille piiloon. Tää jotta käyttämättömät kamppeet ajan myötä kutistuu pitää toki paikkansa
I väntan på ännu dåligare tidet
L kokoinen Singletrack sieltä kotiin lähti. Tykkäsin tuosta venyvästä kankaasta.
Märkien säiden housuna on Craftit ja ne ei tietenkään jousta yhtään. Ja se tuntuu ajaessa ikävältä kun ne liimautuu jalkoihin kiinni, eli siksi Humvee jäi hyllyyn. Mutta mites tuo veden hylkiminen, tietääkö joku hyvää keinoa tai ainetta millä sitä sitä voi elvyttää kun housut kuluu ja vanhenee? Monenlaisia spray-kyllästeitä on tullut kokeiltua, mutta kehua en niistä yhtäkään oikein pysty.
Hyvä tietää, omat Enduran housut ovat jotain 5 vuotta vanhat.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tulipas hyvää tietoa Enduran housuista koska ne on seuraavana ostoslistalla. MT500 Waterproof on harkinnassa mutta en löytänyt kalvosta mitään tietoa hengittävyydestä ja vesipilarista, onko joku löytänyt tarkempia speksejä kalvosta?
Kylätason pyöräilijä
Vesipilariarvo 20000mm
Hengittävyysarvo 40 000g/m²/24h
Lähde: https://scandinavianoutdoor.fi/endur...of-trousers-ii
Löytyypi myös Pyöräilyhousut, maasto -topic
Kiitokset molemmista linkeistä. Kalvon arvot jää GT:lle mutta on varmaan riittävät pyöräilyyn, pitää käydä käpistelemässä ja sovittamassa.
Kylätason pyöräilijä
Vedenpitäviä housuja löytyy minulta kolmet ja mikään niistä ei täydellinen. Löffler overpantsit ei ole maastoon parhaat, kun kangas vähemmän kestävää. Muotoilu muuten hyvä, mutta liian lyhyt vyötäröltä edestä. Active-kalvo on hyvin hengittävä, mutta päästää vettä läpi ajanmyötä. Gore Bike Wearin paclite-kankainen muotoilulta muuten hyvä, mutta vyötärö epämukavan korkea. Semikestävä maastokäytössä ja paclite pitävä, mutta huonommin hengittävä. POC Ardour taas maastokelpoisin, teknisin ja paras muotoilu. Hengittävyys hyvä, mutta vettä päästää myös läpi pitkällä.
Tämä on mun henkilökohtainen ongelma, kun muisti on niin huono.
Jos tulee ostettua joka keliin ja joka käyttötarpeeseen omat housut, niin parin vuoden päästä en enää muista mitä kaikkea sitä kaapissa onkaan. Ja siksi yritän löytää mahdollisimman monikäyttöisiä ajokamppeita, niin se lukumäärä pysyisi kurissa. Suomen säät tekee siitä tietysti kohtuu vaikeata.
Mutta kuinka monella pyöräilyhousulla te pärjäätte koko vuoden?
Mulla on nuo singleträkit ja lämpimillä keleillä shortsit. Jos tulee pakkasilla ajettua ni jotku vanhat raiskin kalvopöksyt. Nyt kyllä mietin singleträkkien tilalle jotai paremmin vettä pitävää. Mut ei raaskis mt500 water prooffeja kaatua rikki.
(1) Bib shortsit, kesä
(2) Bib shortsit, kevät/syksy
Irtolahkeita myös kahta mallia, ohuemmat ja paksummat, vettähylkivät ja tuultakin pitävät
(3) Bib tights, vettähylkivät ja tuulta pitävät
Lämpimämmät kuin lyhyet + irtolahkeet. Pehmusteettomat, joten alle lyhyet ajohousut
(4) Bib tights, vettähylkivät, tuulta pitävät jä lämpimät
Edellisiä selvästi lämpimämmät eli selvät talvihousut. Pehmusteettomat nekin.
Sateeseen en tarkoituksella lähde ajamaan ja käytännössä en tuntia pitempään joudu sateen yllättämänäkään ajamaan. Henkilökohtainen pakkasraja tulee vastaan ennen miinus viittätoista.
Edellisillä Singletrack -housuilla ajoin vuodesta 2017. Ensimmäiset meni takuuseen kun haarojen jousto-osa repesi, mutta toiset kesti sitten hyvin. Uusi malli ei kuitenkaan vastaa vanhaa niin katselin vaihtoehtoja ja päädyin "parhaisiin" eli POC Resistance DH. Pikaiset kokemukset pääosin positiiviset paitsi koon osalta. M-koko oli mulle todella lyhyt ja L taas vyötäröltä iso. Otin Larget ja kavennutin niitä ompelimossa 5cm. Taskut ovat hyvät ja ahterissa saumat on teipattu ja ovat muutenkin todella hyvän oloista kangasta. Vedenpitäväthän nuo ei ole, mutta DWR-käsitelty, joka kestänee käytössä aikansa. Leikkaus muuten on hyvä, eivät ole teltat ja taskut etureisissä toimivat.
MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
Yeti
Nää nyt harkinnassa ja pitää käydä paikallisessa hypistelemässä:
-Endura MT 500 spray
-Leat mtb gravity 4.0/5.0
-TLD resist pant
Onko jollai noista varsinkin kahdesta alimmaisesta kokemuksia? Enduroita oon joskus jo hypistelly ja kokeillu.
Kirjanmerkit